Bestraling is veel zwaarder, minder secuur en minder zeker. Mijn moeder zou eerst een borstbesparende operatie + bestraling krijgen, en een okseltoilet. Dag voor de bestraling een nieuw bobbeltje, toen is er gekozen voor een amputatie en okseltoilet, gevolgd door preventieve chemo.quote:Op woensdag 17 juni 2009 14:17 schreef SEMTEX het volgende:
Ik snap alleen de behandeling niet: preventieve chemo? Chemo is hardstikke zwaar: is preventieve bestraling niet voldoende?
Bijna, maar andersom. Chemo gaat enkel de sneldelende cellen tegen: Kanker, haar, ...quote:Op woensdag 17 juni 2009 15:06 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
? Dat zijn toch twee verschillende dingen? Chemo is een soort vloeistof die je toegediend krijgt en die de kankercellen tegengaat. Omdat je hele lichaam dat spul krijgt, word je er doodziek van. bestraling richt zich op 1 punt in het lichaam. Je wordt daar ook kotsmisselijk van, maar je haar valt er niet van uit bijv.
Mijn moeder had gister haar eerste en vandaag haar tweede bestraling. Omdat ze dagelijks moet mag ze niet smeren tegen huidschade/brandwonden, maar heeft ze een soort (talkachtig) poeder gekregen. Ze heeft mensen gesproken die er amper last van hadden, van het bestralen, behalve wat verbranding en vermoeidheid. Maar er zijn ook andere verhalen idd.quote:Op woensdag 1 juli 2009 15:48 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Bijna, maar andersom. Chemo gaat enkel de sneldelende cellen tegen: Kanker, haar, ...
Bestraling is inderdaad 'lokaler' maar wel ongeacht wat je tegen komt onderweg (mijn moeder moest zich insmeren tegen huidschade/brandwonden, toen ze de nieuwe bobbel ontdekte..).
Ik had dat idee ook altijd, tot mijn moeder dr instructieboekwerk en alles mee kreegquote:Op woensdag 1 juli 2009 16:05 schreef Greys het volgende:
[..]
Mijn moeder had gister haar eerste en vandaag haar tweede bestraling. Omdat ze dagelijks moet mag ze niet smeren tegen huidschade/brandwonden, maar heeft ze een soort (talkachtig) poeder gekregen. Ze heeft mensen gesproken die er amper last van hadden, van het bestralen, behalve wat verbranding en vermoeidheid. Maar er zijn ook andere verhalen idd.
(Toch heb ik ook altijd het idee gehad dat chemo veel 'erger' was om te ondergaan dan bestraling).
De mijne smst nét dat ze weer terug is van de tweede en nu met thee onder de parasol zit in de tuinquote:Op woensdag 1 juli 2009 16:07 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik had dat idee ook altijd, tot mijn moeder dr instructieboekwerk en alles mee kreeg![]()
Maar ze is niet misselijk geweest of wat dan ook, geen dagen naast de wc, ...
Ik denk dat het met iets 'engs' als kanker vooral is dat je alleen de allerergste spookverhalen hoort. Een van de artsen gaf bij mijn moeder al aan dat met chemo 'blijven eten' al de helft scheelt met misselijkheid...quote:Op woensdag 1 juli 2009 16:12 schreef Greys het volgende:
[..]
De mijne smst nét dat ze weer terug is van de tweede en nu met thee onder de parasol zit in de tuinIk heb het instructieboekwerk nog niet gezien, wel over gehoord aan de telefoon idd. Ze vond het pijnlijkste tot nu toe het tatoeëren van de 'puntjes' voor de positie van de bestraling.
Ontopic (![]()
)
Ik hoop dat Sylvia een vrij milde chemovorm krijgt omdat ze er in een heel vroeg stadium bij was.
Ja toevallig hoorde ik het ook, idd respect!quote:Op woensdag 1 juli 2009 19:26 schreef TheVulture het volgende:
Nou ik heb haar net gehoord bij RTL Boulevard maar daar heeft ze toch grote indruk op me gemaakt met haar woorden
Ze gaat voorlopig niet naar de Dior winkel in Madrid?quote:Op woensdag 1 juli 2009 19:26 schreef TheVulture het volgende:
Nou ik heb haar net gehoord bij RTL Boulevard maar daar heeft ze toch grote indruk op me gemaakt met haar woorden
Nee ze was gewoon heel openhartig, eerlijk, oprecht en begaan met anderen vrouwen in hetzelfde schuitje... daarom heeft ze ook 5000 EUR in het kort geding ingebracht om te voldoen aan Pink Ribbon....quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:17 schreef Doopy-X- het volgende:
[..]
Ze gaat voorlopig niet naar de Dior winkel in Madrid?
Wat doe jij naar zeg. Als we iets lulligs over Palinggate-Liza zeiden dan waren we allemaal rotzakken, maar nu het iemand betreft die jij niet kent en die ziek is durf je wel?quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:17 schreef Doopy-X- het volgende:
[..]
Ze gaat voorlopig niet naar de Dior winkel in Madrid?
Dapper van Sylvie hoe ze over haar ziekte sprak.quote:Op woensdag 1 juli 2009 21:02 schreef ZaZoe het volgende:
Heb haar ook gehoord bij Boulevard. Een erg sterke vrouw, heb respect voor deze vrouw.
Hoe komt je er bij dat bestraling zwaarder is dan chemo? Of begrijp ik je verkeerd?quote:Op woensdag 1 juli 2009 15:46 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Bestraling is veel zwaarder, minder secuur en minder zeker. Mijn moeder zou eerst een borstbesparende operatie + bestraling krijgen, en een okseltoilet. Dag voor de bestraling een nieuw bobbeltje, toen is er gekozen voor een amputatie en okseltoilet, gevolgd door preventieve chemo.
Ze werd kaal en heeft 1 keer een 'normale' koorts gekregen welke nu gelijk doorsloeg naar 40 graden (en na koortsremmers zakte, en na een dag over was), en voor de rest is ze van de chemo niet ziek geweest.
Met bestraling zou er ook heel veel goed weefsel 'stuk' gaan, en je schijnt er ook heel beroerd en ziek van te worden, ...
En jij studeert geneeskunde..?quote:Op woensdag 24 juni 2009 21:03 schreef starla het volgende:
[..]
En wat is de aanklacht dan...photoshoppen?![]()
Wat je zaait oogst je he. Je jarenlang gedragen als een mediageile shopmuts maakt je in mijn ogen niet opeens super leuk als je kanker hebt.quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:44 schreef Greys het volgende:
[..]
Wat doe jij naar zeg. Als we iets lulligs over Palinggate-Liza zeiden dan waren we allemaal rotzakken, maar nu het iemand betreft die jij niet kent en die ziek is durf je wel?
quote:Op woensdag 1 juli 2009 21:02 schreef ZaZoe het volgende:
Heb haar ook gehoord bij Boulevard. Een erg sterke vrouw, heb respect voor deze vrouw.
Als je deze topic dan links laat liggen, en gewoon de boek uit het kast pakt, en het bladzijde van de boek gaat lezen, dan hoef je je niet druk te maken om de topic.quote:Op donderdag 2 juli 2009 09:31 schreef Vivi het volgende:
Deze topic is weer het doucheputje van Fok! zo te zien.
Ik vond haar gister bij Boulevard echt weer "typisch Sylvie". Kreeg weer kotsneigingen van haar, de hele houding, zoals ie altijd isquote:Op donderdag 2 juli 2009 08:23 schreef Doopy-X- het volgende:
Wat je zaait oogst je he. Je jarenlang gedragen als een mediageile shopmuts maakt je in mijn ogen niet opeens super leuk als je kanker hebt.
Ze is inderdaad heel sterk! Ze kan wel drie (3!!!) Gucci tassen in één hand dragen~!!!!!quote:Op woensdag 1 juli 2009 21:02 schreef ZaZoe het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |