abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 juni 2009 @ 00:19:10 #1
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_70047385
quote:
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 00:13 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Op zich is dat gedrag ook wel verklaarbaar: hoe zou jij het vinden als je 1 jaar langer en een paar keer dieper op die klotemiddelbare school hebt gehangen en dan te horen krijgt dat je net zoveel weet als havisten
quote:
Laat ze dat maar bewijzen door met rationele argumenten aan te komen dan.
Overigens kon ik na 5 jaar havo en 1 jaar HBO ook aan het WO beginnen, dus dat argument gaat niet op.
En los!
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_70047417
Waar gaat dit topic over? Havisten die denken gelijk te zijn aan vwo'ers?
  dinsdag 16 juni 2009 @ 00:20:29 #3
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_70047429
Je hebt dus in totaal ook 6 jaar gedaan, waarvan 5 op een lager tempo (havo) en dan op eenzelfde of hoger tempo (dat laat ik even in het midden) om vervolgens na 6 jaar in te stromen op de zelfde plek als vwo'ers.

Netjes van je dat je bij de 10 % hoort die de overstap succesvol heeft weten te kunnen maken
  dinsdag 16 juni 2009 @ 00:21:00 #4
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_70047449
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 00:20 schreef Siniti het volgende:
Waar gaat dit topic over? Havisten die denken gelijk te zijn aan vwo'ers?
Nette samenvatting
pi_70047453
Nee, over vwo'ers die denken bij voorbaat gelijk te hebben.

Deel I
pi_70047459
Lager tempo is relatief. Voor havisten is de havo een evenhoog tempo als vwo voor vwo'ers is.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 00:21:23 #7
254498 Druktemaker
Donateur Asielactie 2009
pi_70047461
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 00:20 schreef GSbrder het volgende:
Je hebt dus in totaal ook 6 jaar gedaan, waarvan 5 op een lager tempo (havo) en dan op eenzelfde of hoger tempo (dat laat ik even in het midden) om vervolgens na 6 jaar in te stromen op de zelfde plek als vwo'ers.

Netjes van je dat je bij de 10 % hoort die de overstap succesvol heeft weten te kunnen maken
She might forget you, her pussy wont.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 00:22:18 #8
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_70047489
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 00:21 schreef Siniti het volgende:
Lager tempo is relatief. Voor havisten is de havo een evenhoog tempo als vwo voor vwo'ers is.
Maar voor oud-havisten zal dan volgens deze redenatie het WO-tempo hoger liggen dan voor oud-vwo'ers
pi_70047503
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 00:22 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Maar voor oud-havisten zal dan volgens deze redenatie het WO-tempo hoger liggen dan voor oud-vwo'ers
Dat zal ook vaak het geval zijn ja.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 00:23:19 #10
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_70047514
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 00:14 schreef Singleyouteaare het volgende:

[..]

Kijk, als je ervan uitgaat dat word verondersteld dat je automatisch minder met je handen bent als je intelligent bent op andere gebieden, dan komen we natuurlijk niet verder.
Dat zeg jij toch? Dat mensen met een lagere intelligentie beter zijn met hun handen. Ik geef al veel eerder aan dat dit komt door ontwikkeling en dat ik geloof dat WO'ers, als zij dit zouden studeren ipv een WO-studie, het ook zouden kunnen leren. Dit in tegenstelling tot de meeste MBO'ers die geen WO kunnen volgen, zelfs al zouden ze het proberen.
pi_70047529
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 00:20 schreef GSbrder het volgende:

Dat ik aan het WO kon beginnen wil niet zeggen dat ik dat ook heb gedaan.
Maar ik heb m'n studie volgehouden, dat kun je van die gasten niet allemaal zeggen. Dus in principe lig ik een (HBO)jaar voor, ja. Maar dat is in principe niet relevant.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 00:24:12 #12
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_70047532
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 00:22 schreef Siniti het volgende:

[..]

Dat zal ook vaak het geval zijn ja.
Dan snap ik niet waarom het noodzakelijk was een relativering aan te brengen tussen het vwo- en het havo-tempo. Ik stel niet dat havisten de hele 5 jaar een beetje freelancend de middelbare school zijn doorgekomen, maar het tempo ligt daar (absoluut qua behandelde stof gezien) lager.
pi_70047540
Zucht, ga iets nuttigs doen. Nu zitten jullie de halve nacht te discusseren over zoiets als dit en over 2 dagen is er nog niemand van mening veranderd en is alles nog precies hetzelfde.
-
  dinsdag 16 juni 2009 @ 00:25:01 #14
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_70047548
Wat maakt het verschil tussen HAVO en VWO nu uit? Het gaat er toch om wat je er mee doet.
Er zijn bijvoorbeeld van die figuren die 8/9 jaar over hun VWO doen. Dan kun je wel trots zijn dat je VWO gedaan hebt, maar dan had je beter HAVO kunnen doen imho.
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
  dinsdag 16 juni 2009 @ 00:25:29 #15
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_70047560
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 00:24 schreef doubleyouteaare het volgende:

[..]

Dat ik aan het WO kon beginnen wil niet zeggen dat ik dat ook heb gedaan.
Maar ik heb m'n studie volgehouden, dat kun je van die gasten niet allemaal zeggen. Dus in principe lig ik een (HBO)jaar voor, ja. Maar dat is in principe niet relevant.
Tsja... er is geen goede of foute weg. Vind het alleen wel apart als HBO'ers zeggen dat de weg HBO bachelor - WO master beter is dan WO bachelor - WO master. En het argument dat er meer vraag is naar HBO'ers is ook een kulargument
pi_70047573
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 00:24 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Dan snap ik niet waarom het noodzakelijk was een relativering aan te brengen tussen het vwo- en het havo-tempo. Ik stel niet dat havisten de hele 5 jaar een beetje freelancend de middelbare school zijn doorgekomen, maar het tempo ligt daar (absoluut qua behandelde stof gezien) lager.
Klopt. Maar ik hou van relatief.
pi_70047591
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 00:24 schreef Ritmo het volgende:
Zucht, ga iets nuttigs doen. Nu zitten jullie de halve nacht te discusseren over zoiets als dit en over 2 dagen is er nog niemand van mening veranderd en is alles nog precies hetzelfde.
Ik kom er pas in!!!

Elektronische muziek zuigt trouwens
pi_70047603
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 00:25 schreef henkde_j het volgende:
Wat maakt het verschil tussen HAVO en VWO nu uit? Het gaat er toch om wat je er mee doet.
Er zijn bijvoorbeeld van die figuren die 8/9 jaar over hun VWO doen. Dan kun je wel trots zijn dat je VWO gedaan hebt, maar dan had je beter HAVO kunnen doen imho.
Voor die mensen is VWO dan een te hoog niveau ja, maar je hebt ook veel mensen die fluitend door het VWO komen.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 00:27:14 #19
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_70047607
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 00:25 schreef Siniti het volgende:

[..]

Klopt. Maar ik hou van relatief.

En ik van bier
pi_70047618
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 00:24 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Als ik eerlijk ben stelt HAVO inderdaad niet zoveel voor. Over het vwo kan ik niet oordelen.
Als je iets wil leren op het HBO moet je dat zelf doen, veel lezen enzovoorts. Je kunt het ook zonder halen. Je producten zijn dan alleen van mindere kwaliteit en je resultaten zullen dan dus wat lager uitvallen.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 00:27:46 #21
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_70047622
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 00:26 schreef Siniti het volgende:

[..]

Ik kom er pas in!!!

Elektronische muziek zuigt trouwens
Ik ook
Duidelijk gevalletje van SOG van mij
  dinsdag 16 juni 2009 @ 00:29:16 #22
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_70047655
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 00:27 schreef doubleyouteaare het volgende:

[..]

Als ik eerlijk ben stelt HAVO inderdaad niet zoveel voor. Over het vwo kan ik niet oordelen.
Als je iets wil leren op het HBO moet je dat zelf doen, veel lezen enzovoorts. Je kunt het ook zonder halen. Je producten zijn dan alleen van mindere kwaliteit en je resultaten zullen dan dus wat lager uitvallen.
Geloof me, dat is op het VWO hetzelfde... Eenheidsworst waar we allemaal doorheen moeten en weinig ruimte tot eigen initiatief.. Ojawel, de tweede fase
pi_70047658
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 00:25 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Tsja... er is geen goede of foute weg. Vind het alleen wel apart als HBO'ers zeggen dat de weg HBO bachelor - WO master beter is dan WO bachelor - WO master. En het argument dat er meer vraag is naar HBO'ers is ook een kulargument
Dat heb je mij nog nooit horen roepen.
pi_70047712
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 00:29 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Geloof me, dat is op het VWO hetzelfde... Eenheidsworst waar we allemaal doorheen moeten en weinig ruimte tot eigen initiatief.. Ojawel, de tweede fase
VWO is inderdaad ook simpel

Alleen de grootste randdebielen falen het examen
  dinsdag 16 juni 2009 @ 00:33:20 #25
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_70047742
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 00:29 schreef doubleyouteaare het volgende:

[..]

Dat heb je mij nog nooit horen roepen.
Nee, jij houdt het netjes. Je hebt geen hekel aan vwo'ers, maar ze moeten niet doen alsof ze van tevoren al hebben gewonnen. Je accepteert de kennisdeficiëntie en ruilt ze in tegen de eigen sociale ontwikkelingsmogelijkheden die de vrijheid van de havo jou geboden heeft. Am I right?

Ik doel met deze opmerking ook meer op FOK! algemeen, waar WO'ers einzelgängers zijn die wiskunde, informatica én werktuigbouwkunde studeren, zonder sociaal leven en nog wonend bij hun moeder. HBO'ers worden gepersifleerd als omhooggevallen boeren die een stel cursusjes aan elkaar koppelen en zich student durven te noemen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')