abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 20 juni 2009 @ 13:37:43 #51
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_70193294
Zoals ik dus al zei. Dicht bij het Zernike, centrum is te doen, makkelijk winkelcentrum verderop, als je gaat sporten de Aclo in de buurt... Spicastraat.
In dezelfde wijk zitten genoeg studenten, en als je vriendjes en vriendinnetjes maakt die in een studentenflat wonen dan is de kans groot dat ze in de wijk verderop rondhangen.

De Gratamstraat is verderweg van het Zernike terrein, centrum is denk ik even ver. De sportvoorzieningen van de universiteit bevinden zich dus ook op het Zernike terrein. De supermarkt is wel ongeveer even ver.

Qua buurt... Gratamastraat is meer een wat achtergesteld buurtje, indische buurt. Paddepoel is goed bezig met renovatie en je zit aan de buitenkant van de wijk. Is het de flat of een tussenwoning in de Spicastraat?

en zoals ik al zei, doorgroeien. Beginnen met een wat mindere kamer en dan vervolgens een mooier hok vinden !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_70193757
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 13:37 schreef Renesite het volgende:
Zoals ik dus al zei. Dicht bij het Zernike, centrum is te doen, makkelijk winkelcentrum verderop, als je gaat sporten de Aclo in de buurt... Spicastraat.
In dezelfde wijk zitten genoeg studenten, en als je vriendjes en vriendinnetjes maakt die in een studentenflat wonen dan is de kans groot dat ze in de wijk verderop rondhangen.

De Gratamstraat is verderweg van het Zernike terrein, centrum is denk ik even ver. De sportvoorzieningen van de universiteit bevinden zich dus ook op het Zernike terrein. De supermarkt is wel ongeveer even ver.

Qua buurt... Gratamastraat is meer een wat achtergesteld buurtje, indische buurt. Paddepoel is goed bezig met renovatie en je zit aan de buitenkant van de wijk. Is het de flat of een tussenwoning in de Spicastraat?

en zoals ik al zei, doorgroeien. Beginnen met een wat mindere kamer en dan vervolgens een mooier hok vinden !
Maar de Gratamastraat zit toch in de Korrewegwijk of niet dan? Ik dacht dat dat juist de studentenbuurt was ?

En het is een tussenwoning.
  Moderator zaterdag 20 juni 2009 @ 13:59:16 #53
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_70193785
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 13:57 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Maar de Gratamastraat zit toch in de Korrewegwijk of niet dan? Ik dacht dat dat juist de studentenbuurt was ?

En het is een tussenwoning.
Studentenbuurt is Oosterpoort
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zondag 21 juni 2009 @ 21:09:12 #54
257041 Editeur
I LOVE MUDKIP K?
pi_70232860
Een vriend van me heeft het beeld dat hij wel iets kan regelen dat we met 3 man in een huisje kunnen. Ikzelf kijk er nogal sceptisch naar; gaat dat niet irriteren met 2 andere gasten bij elkaar op de lip?
En daarnaast, zoek het maar eens, een betaalbaar plekje op loopafstand van een bushalte of de uni.
Wat zeggen jullie, laat je droom maar varen en ga ondertussen hard op zoek naar een kamer voor jezelf, of hopen dat dit plannetje gaat werken en op zoek naar een appartement voor 3 man?
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
  zondag 21 juni 2009 @ 21:25:03 #55
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_70233621
quote:
Op zondag 21 juni 2009 21:09 schreef Editeur het volgende:
Een vriend van me heeft het beeld dat hij wel iets kan regelen dat we met 3 man in een huisje kunnen. Ikzelf kijk er nogal sceptisch naar; gaat dat niet irriteren met 2 andere gasten bij elkaar op de lip?
En daarnaast, zoek het maar eens, een betaalbaar plekje op loopafstand van een bushalte of de uni.
Wat zeggen jullie, laat je droom maar varen en ga ondertussen hard op zoek naar een kamer voor jezelf, of hopen dat dit plannetje gaat werken en op zoek naar een appartement voor 3 man?
Je gaat net studeren in Nijmegen en verwacht nu al direct een zelfstandige woning in de buurt van de uni?
Ik denk dat je heel lang kan gaan zoeken. Niet erg als je in de buurt woont, dan kun je rustig bij je ouders blijven wonen en inschrijftijd bij de sshn opbouwen. Anders kun je blij zijn met wat je krijgt. Aan huisgenoten ontkom je waarschijnlijk niet. En zolang je goede afspraken met elkaar maakt dan overleef je het wel. Dus kan je met 3 toffe gasten die je al kent een huis delen dan zou ik dat zeker doen. Dan kan je tenminste je huisgenoten nog kiezen. . Zelfstandige woningen/kamers zijn toch vrij schaars, als eerstejaars denk ik niet dat je veel kans hebt een te vinden.

Ik heb afgelopen jaar via kamernet en de SSHN naar een kamer in Nijmegen gezocht. Kamernet valt haast niet te doen, er is enorm veel vraag en weinig aanbod. Mijn ervaring is dat je op een leuke mail doorgaans +- 1 op de 10 keer een antwoord krijgt. Vervolgens word je met nog tien anderen uitgenodigd voor een kijkavond en daar moet je dan jezelf zo leuk mogelijk presenteren. Veel succes gewenst met door de vleeskeuring te komen.

Bij de SSHN maak je meer kans, zeker met een goede inschrijftijd en niet veel eisen. Ik ben afgelopen jaar van ellende maar via de SSHN in Lent gaan wonen en dat beviel me opzich prima om mee te beginnen. Leuke huisgenoten en 25 minuten fietsen naar de uni, kwartiertje naar centrum. In Hatert (Vossenveld) woon je wat dat betreft niet veel beter.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_70233669
Tsja, het zou mij wel leuk lijken, maar het is natuurlijk jammer als jullie vriendschap eronder lijdt. Ben je wel eens voor langere tijd met ze op vakantie geweest? Ik weet dat het niet echt een goede indicator is, maar als jullie elkaar toen gingen irriteren kan het best goed zijn dat dat nu ook zal gebeuren.

Anders ga je eerst een jaar in een ander studentenhuis zitten en kijk dan of je nog met ze samen wil wonen.
Cool story, Hansel.
  zondag 21 juni 2009 @ 21:40:58 #57
257041 Editeur
I LOVE MUDKIP K?
pi_70234229
Mja het klonk inderdaad al lastig. Heb gelukkig al wel 5 mensen in Nijmegen wonen die een oogje voor me open houden, maar zou buiten kamernet niet weten wat ik er nog meer aan kan doen. En nu heb ik het alleen nog maar over een kamer voor mezelf Daarom lijkt mij het voorstel van mr. Kameraad ook een kinderdroompje.
Lent lijkt me niets qua afstand. Een maat woonde een tijd in Hatert, als ik daar de verhalen al van hoor wordt je niet blij. Natuurlijk wel handig om vanuit Lent verder te zoeken naar een andere kamer, als ik zie waar hij nu woont
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
  zondag 21 juni 2009 @ 21:56:17 #58
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_70234934
quote:
Op zondag 21 juni 2009 21:40 schreef Editeur het volgende:
Mja het klonk inderdaad al lastig. Heb gelukkig al wel 5 mensen in Nijmegen wonen die een oogje voor me open houden, maar zou buiten kamernet niet weten wat ik er nog meer aan kan doen. En nu heb ik het alleen nog maar over een kamer voor mezelf Daarom lijkt mij het voorstel van mr. Kameraad ook een kinderdroompje.
Lent lijkt me niets qua afstand. Een maat woonde een tijd in Hatert, als ik daar de verhalen al van hoor wordt je niet blij. Natuurlijk wel handig om vanuit Lent verder te zoeken naar een andere kamer, als ik zie waar hij nu woont
Naja, als je wacht tot +- maart/april volgend jaar kun je waarschijnlijk veel makkelijker een redelijke kamer vinden. Tot die tijd even in Lent of iets dergelijks wonen is ook geen ramp. Kun je meteen 'proeven' aan het op kamers wonen..
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_70254345
http://www.kamernet.nl/dsp_h_o.php?RFRID=455826

http://www.opkamers.nl/rooms/detailsroom.php?city=utrecht&rid=5532&type=1&callid=&add=

Leuke kamer in de buurt van Utrecht, is nog vrij, we zoeken iemand vanaf 1 juli.

En we mailen altijd terug
  maandag 22 juni 2009 @ 19:28:29 #60
257041 Editeur
I LOVE MUDKIP K?
pi_70263840
Eigenlijk zouden ze een forum moeten plaatsen onder 'Tijdelijk' over kamers huren/ verhuren etc
pi_70282314
quote:
Op maandag 15 juni 2009 21:07 schreef Christiaan het volgende:
Daar ben ik maar eens begonnen. Ingeschreven op StudentenWoningWeb, maar alles waarop ik reageer (kan maar op 1 per week) heeft 150+ reacties... Hoe doe jij het?
Dan ben je vrij laat begonnen. Ik sta sinds november 2007 ingeschreven en heb nu een kamer in Amstelveen (18 m2 eigen badkamer + balkonnetje), maar ik had ook deze week nog gereageerd op een kamer van 33 m2 in oud zuid (zelfstandig, supercheap) en ik was op positie 216 van de 400nogwat geëindigd, en dan sta ik ruim anderhalf jaar ingeschreven!

Ik denk dat als je je nu pas ingeschreven hebt wel, je beter niet te kieskeurig kunt zijn!

Mijn kamer kreeg ik op een nogal rare manier. Door een systeemfout van studentenwoningweb kreeg ik de uitnodigingen voor kijkavonden in Uilenstede niet via de mail. Daardoor heb ik er 2 gemist, van kamers waarop ik respectievelijk 3e en 1e was. Ik heb toen gebeld met de woningbouwvereniging en kreeg toen omdat ze het zo lullig vonden voor me per direct een andere kamer aangeboden in Amstelveen Het was wel duurder (want ik reageerde op zonder eigen douche en toilet, en ze kon me alleen met aanbieden), maar nu heb ik wel een kamer, en een badkamertje wat stiekem ook erg fijn is!
  dinsdag 23 juni 2009 @ 11:28:47 #62
165633 eriksd
The grand facade...
pi_70283762
Al heb je uberhaupt geen eisen, dan kun je de eerstkomende maanden studentenwoningweb beter uit je hoofd zetten.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_70308437
Hmm het voordeel als je een vlotte babbel hebt is dat de goedkoopste kamers (in Uilenstede) over het algemeen via coöptatie gaan, en dan worden meestal de eerste 10 op gesprek uitgenodigd. Een vriend van me was 7e en heeft nu een kamer, omdat hij op bezichtiging mocht en het met hem het beste klikte. Maarja, die stond ook al ruim een jaar ingeschreven dus volgens mij kom je met zo'n korte inschrijvingstijd niet eens bij de eerste 10 van de goedkoopste en minst populaire kamer op die hele website.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')