Maar de Gratamastraat zit toch in de Korrewegwijk of niet dan? Ik dacht dat dat juist de studentenbuurt wasquote:Op zaterdag 20 juni 2009 13:37 schreef Renesite het volgende:
Zoals ik dus al zei. Dicht bij het Zernike, centrum is te doen, makkelijk winkelcentrum verderop, als je gaat sporten de Aclo in de buurt... Spicastraat.
In dezelfde wijk zitten genoeg studenten, en als je vriendjes en vriendinnetjes maakt die in een studentenflat wonen dan is de kans groot dat ze in de wijk verderop rondhangen.
De Gratamstraat is verderweg van het Zernike terrein, centrum is denk ik even ver. De sportvoorzieningen van de universiteit bevinden zich dus ook op het Zernike terrein. De supermarkt is wel ongeveer even ver.
Qua buurt... Gratamastraat is meer een wat achtergesteld buurtje, indische buurt. Paddepoel is goed bezig met renovatie en je zit aan de buitenkant van de wijk. Is het de flat of een tussenwoning in de Spicastraat?
en zoals ik al zei, doorgroeien. Beginnen met een wat mindere kamer en dan vervolgens een mooier hok vinden!
Studentenbuurt is Oosterpoortquote:Op zaterdag 20 juni 2009 13:57 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Maar de Gratamastraat zit toch in de Korrewegwijk of niet dan? Ik dacht dat dat juist de studentenbuurt was?
En het is een tussenwoning.
Je gaat net studeren in Nijmegen en verwacht nu al direct een zelfstandige woning in de buurt van de uni?quote:Op zondag 21 juni 2009 21:09 schreef Editeur het volgende:
Een vriend van me heeft het beeld dat hij wel iets kan regelen dat we met 3 man in een huisje kunnen. Ikzelf kijk er nogal sceptisch naar; gaat dat niet irriteren met 2 andere gasten bij elkaar op de lip?
En daarnaast, zoek het maar eens, een betaalbaar plekje op loopafstand van een bushalte of de uni.
Wat zeggen jullie, laat je droom maar varen en ga ondertussen hard op zoek naar een kamer voor jezelf, of hopen dat dit plannetje gaat werken en op zoek naar een appartement voor 3 man?
Naja, als je wacht tot +- maart/april volgend jaar kun je waarschijnlijk veel makkelijker een redelijke kamer vinden. Tot die tijd even in Lent of iets dergelijks wonen is ook geen ramp. Kun je meteen 'proeven' aan het op kamers wonen..quote:Op zondag 21 juni 2009 21:40 schreef Editeur het volgende:
Mja het klonk inderdaad al lastig. Heb gelukkig al wel 5 mensen in Nijmegen wonen die een oogje voor me open houden, maar zou buiten kamernet niet weten wat ik er nog meer aan kan doen. En nu heb ik het alleen nog maar over een kamer voor mezelfDaarom lijkt mij het voorstel van mr. Kameraad ook een kinderdroompje.
Lent lijkt me niets qua afstand. Een maat woonde een tijd in Hatert, als ik daar de verhalen al van hoor wordt je niet blij. Natuurlijk wel handig om vanuit Lent verder te zoeken naar een andere kamer, als ik zie waar hij nu woont
Dan ben je vrij laat begonnen. Ik sta sinds november 2007 ingeschreven en heb nu een kamer in Amstelveen (18 m2 eigen badkamer + balkonnetje), maar ik had ook deze week nog gereageerd op een kamer van 33 m2 in oud zuid (zelfstandig, supercheap) en ik was op positie 216 van de 400nogwat geëindigd, en dan sta ik ruim anderhalf jaar ingeschreven!quote:Op maandag 15 juni 2009 21:07 schreef Christiaan het volgende:
Daar ben ik maar eens begonnen. Ingeschreven op StudentenWoningWeb, maar alles waarop ik reageer (kan maar op 1 per week) heeft 150+ reacties... Hoe doe jij het?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |