Voor 1979 hadden we in Nederland ook de CPN...quote:Op dinsdag 16 juni 2009 01:26 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Iran kende een redelijk grote communistische partij voor de revolutie. De zogeheten Tudeh Party. Velen werden echter in 1988 vermoord door de Islamitische regering.
http://en.wikipedia.org/wiki/Tudeh_Party_of_Iran
Een stalinistisch bewind?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 01:31 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ik kan me geen ergere zo niet een even erge regering voorstellen als deze.
Maar het beleid wordt bepaald door de Ayatollahs. Als die blijven zitten dan verandert er toch niets, wie er ook president wordt?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 01:31 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ik kan me geen ergere zo niet een even erge regering voorstellen als deze.
Alleen Noord-Korea komt in die buurt. Het meest bizarre land ter wereld denk ik.quote:
Dat is het probleem inderdaad.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 01:36 schreef Py het volgende:
[..]
Maar het beleid wordt bepaald door de Ayatollahs. Als die blijven zitten dan verandert er toch niets, wie er ook president wordt?
Of zouden ze hun beleid gaan aanpassen nav deze massale demonstraties?
Vandaar dat ik en een hoop andere pleiten voor totale verandering. Dus weg met de islamitische regering. Alleen dan is verandering mogelijk.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 01:36 schreef Py het volgende:
[..]
Maar het beleid wordt bepaald door de Ayatollahs. Als die blijven zitten dan verandert er toch niets, wie er ook president wordt?
Daar zat ik laatst ook aan te denken. Volgens enkele familieleden van mij is dat onmogelijk, omdat dat dat simpelweg een einde van de islamitische regering betekent. Een ander beleid wordt gezien als een toegeving en ze zijn bang dat het volk dan steeds meer vrijheden gaat eisen.quote:Of zouden ze hun beleid gaan aanpassen nav deze massale demonstraties?
Ja ergens wel maar het gaat om de verkiezingen. Als Moussavi president wordt dan wordt alles weer rustig en dan gaat het weer gewoon zoals het was verder.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 01:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat is het probleem inderdaad.
Maar daarom zie ik deze opstand ook als tweeledig. Zowel tegen de politieke als tegen de religieuze terreur.
Ja, maar kan je een compleet regime omverwerpen door een verkeerde verkiezingsuitslag? De oude religieuze mannen zijn in de minderheid, maar wel fokking machtig.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 01:42 schreef Py het volgende:
[..]
Ja ergens wel maar het gaat om de verkiezingen. Als Moussaci president wordt dan wordt alles weer rustig en dan gaat het weer gewoon zoals het was verder.
Maar dat het volk zo massaal in opstand komt is al een overwinning. Een signaal dat niet genegeerd kan worden.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 01:39 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Vandaar dat ik en een hoop andere pleiten voor totale verandering. Dus weg met de islamitische regering. Alleen dan is verandering mogelijk.
[..]
Ja maar kunnen ze deze massale hoeveelheid mensen negeren? Ze moeten iets doen want anders zijn ze ook direct alle draagvlak onder het volk kwijt. Tenminste, ik weet niet hoe die status exact is van ze en hoe de mensen daar tegen de rol van de ayatollahs aankijken tiojdens de verkiezingen.quote:Daar zat ik laatst ook aan te denken. Volgens enkele familieleden van mij is dat onmogelijk, omdat dat dat simpelweg een einde van de islamitische regering betekent. Een ander beleid wordt gezien als een toegeving en ze zijn bang dat het volk dan steeds meer vrijheden gaat eisen.
Hoe denk je dat de verhoudingen liggen bij de demonstranten als het gaat om de 'loyalisten': karroubi-aanhangers/mousavi-aanhangers enquote:Op dinsdag 16 juni 2009 01:39 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Vandaar dat ik en een hoop andere pleiten voor totale verandering. Dus weg met de islamitische regering. Alleen dan is verandering mogelijk.
[..]
Daar zat ik laatst ook aan te denken. Volgens enkele familieleden van mij is dat onmogelijk, omdat dat dat simpelweg een einde van de islamitische regering betekent. Een ander beleid wordt gezien als een toegeving en ze zijn bang dat het volk dan steeds meer vrijheden gaat eisen.
Als ik eerlijk moet zijn: ik heb echt geen idee. Ik kan wel gissen of zeggen wat ik denk, maar dat zou een beetje misplaatst zijn. Ik denk trouwens wel dat de democraten in de meerderheid zijn.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 01:47 schreef spoor4 het volgende:
[..]
Hoe denk je dat de verhoudingen liggen bij de demonstranten als het gaat om de 'loyalisten': karroubi-aanhangers/mousavi-aanhangers en
anti-islamisten: democraten/communisten?
Dan zouden de protesten alleen gaan over Ahmedinejad of Moussavi. En dat is dus zinloos. Dan wordt Moussavi president en gaat iedereen weer over tot de orde van de dag.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 01:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, maar kan je een compleet regime omverwerpen door een verkeerde verkiezingsuitslag? De oude religieuze mannen zijn in de minderheid, maar wel fokking machtig.
En Ahmadinejad paait met brandstof (120 liter per maand voor 7 cent). Als je dat verkeer ziet in Teheran...
Najibullah en de Sovjets waren 99% dichtbij het uitschakelen van de talibs, in 1985. Wilders zou hun nu op zijn knieen danken.quote:
Helaas zal het zo wel gaan.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 01:52 schreef Py het volgende:
[..]
Dan zouden de protesten alleen gaan over Ahmedinejad of Moussavi. En dat is dus zinloos. Dan wordt Moussavi president en gaat iedereen weer over tot de orde van de dag.
Bedoel je niet de Moedjahedin? De Taliban heeft volgens mij pas sinds de jaren negentig van zich laten horen?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 01:52 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Najibullah en de Sovjets waren 99% dichtbij het uitschakelen van de talibs, in 1985. Wilders zou hun nu op zijn knieen danken.Niet dat t nu iets meer helpt..
Het zou voor hen wel verstandig zijn; zullen de ayatollahs de bui zelf niet zien hangen dan, als ze nu niks doen?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 01:56 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Zelfs dat betwijfel ik: Mousavi als president
De ayatollahs doen wel degelijk wat: de protesten bloedig neerslaan. Zij zien dat als de enige oplossing. Ze weten immers dat het voortbestaan van de islamitische republiek in dreiging is.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 02:05 schreef spoor4 het volgende:
[..]
Het zou voor hen wel verstandig zijn; zullen de ayatollahs de bui zelf niet zien hangen dan, als ze nu niks doen?
Helaas waar.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 02:07 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
De ayatollahs doen wel degelijk wat: de protesten bloedig neerslaan. Zij zien dat als de enige oplossing. Ze weten immers dat het voortbestaan van de islamitische republiek in dreiging is.
Wel, algemene term voor fundamentalisten, aangezien de Moedjahedin in Iran weer iets heel anders zijn.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 01:57 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Bedoel je niet de Moedjahedin? De Taliban heeft volgens mij pas sinds de jaren negentig van zich laten horen?
Klopt. Ik bedoelde dan ook de Afghaanse Moedjahedin ten tijde van de oorlog tegen de Russen.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 02:09 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Wel, algemene term voor fundamentalisten, aangezien de Moedjahedin in Iran weer iets heel anders zijn.
De oproerpolitie is outnumbered. Of zullen ze het leger inzetten tegen de bevolking?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 02:07 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
De ayatollahs doen wel degelijk wat: de protesten bloedig neerslaan. Zij zien dat als de enige oplossing. Ze weten immers dat het voortbestaan van de islamitische republiek in dreiging is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |