Bedoel jij met het verschil 'maken' het weghalen van het verschil? Dan heb ik je verkeerd geïnterpreteerd omdat je een nogal verkeerde woordkeuze gebruikt.quote:Op maandag 15 juni 2009 15:15 schreef NDAsilenced het volgende:
[..]
\
Nee, bij mij zit het probleem niet.
Het lijkt me ook voor jouw standpunt van belang of je met 'Men' alle moslims bedoelt en met 'wij' alle christenen of autochtone Nederlanders.quote:Op maandag 15 juni 2009 15:18 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Ik ga niet zitten muggeziften.....je weet dondersgoed wat en wie ik bedoel.
Wil je het perse hebben, dan wil ik het nog voor je uit de doeken doen, maar ik dacht hier met redelijk intelligente personen te maken te hebben.
Vaag hij doet het hier wel. Zo dan? http://www.intermediair.nl/artikel.jsp?id=956527quote:Op maandag 15 juni 2009 15:17 schreef JoaC het volgende:
[..]
Leuk dat je linkt naar een lege pagina op een vacaturesite, verder blijven de meeste hoogopgeleide Nederlanders in Nederland, Zou wel leuk zijn als we mensen verbieden te emigreren. De tokkies bewijs je ook goed.
[..]
Dat was geen suggestieve conclusie, dat was een vraag. Maar wat zijn de klusjes die Nederlanders zelf niet meer willen doen? Dat zijn vaak juist de simpele klusjes voor lager opgeleiden. Door eisen te stellen aan immigranten kun je toch ook heel goed die klusjes/banen bezetten? Dat betekend alleen dat je er niet meer binnenhaalt dan nodig is. Als je dat wel doet krijg je hetzelfde als wat in de jaren 60 en 70 gebeurd is.quote:Mijn ideeën zijn anders: ik zeg nergens dat je iedereen moet binnenlaten, je moet geen suggestieve conclusies trekken, dit doet Wilders zelf al. Je moet gewoon de mensen binnen laten die de klusjes willen doen die Nederlanders zelf niet meer willen doen, en economische vluchtelingen weren, hoog- EN laag-opgeleid.
Waar trekt Wilders suggestieve conclusies?quote:Op maandag 15 juni 2009 15:17 schreef JoaC het volgende:
[..]
Leuk dat je linkt naar een lege pagina op een vacaturesite, verder blijven de meeste hoogopgeleide Nederlanders in Nederland, Zou wel leuk zijn als we mensen verbieden te emigreren. De tokkies bewijs je ook goed.
[..]
Mijn ideeën zijn anders: ik zeg nergens dat je iedereen moet binnenlaten, je moet geen suggestieve conclusies trekken, dit doet Wilders zelf al. Je moet gewoon de mensen binnen laten die de klusjes willen doen die Nederlanders zelf niet meer willen doen, en economische vluchtelingen weren, hoog- EN laag-opgeleid.
Dan ga je zelf de mist in, het is zelde 'alle', als er over men gesproken wordt. Ik weet dat er mensen zijn die daarover vallen, gewoon om punt te maken, waar het niet om gaat, als men (kijk, hier gebruik ik het woord weer) de discussie wil frustreren.quote:Op maandag 15 juni 2009 15:27 schreef Pool het volgende:
[..]
[quote]
Het lijkt me ook voor jouw standpunt van belang of je met 'Men' alle moslims bedoelt en met 'wij' alle christenen of autochtone Nederlanders.
Maar goed, dan ga ik daar maar even vanuit, ik wilde het alleen even checken om je niet bij voorbaat en voorbarig te kort te doen.
De meerderheid, onder leiding van de niet tegen te spreken imans, die dan vaak blindelings worden gevolgd.quote:Inhoudelijk ben ik in een volgende post dan al op dat Wij en Men ingegaan, ik zal het hier nog even plakken:
-----
Als je zegt dat dé moslim de Koran te letterlijk interpreteert, dan zit je gewoon op het verkeerde spoor te denken en kom je dus bij foute partijen als de PVV terecht.
Dat geloof ik zeker. Ik denk dat de meeste moslims niet meer in een moslimland zouden kunnen wonen, omdat ze simpelweg niet zoveel praatjes zouden kunnen hebben. Dat wordt door de imam wel bestraft, want dan ben je natuurlijk geen goede moslim, je moet je richten naar de islam, en zij weten hoe dat moet zijn. Daar is mijn probleem.quote:Er zijn in Nederland volop gematigde moslims die niks met de sharia of de jihad te maken willen hebben. Sterker nog, bij die criminele Marokkaantjes zou het soms wel fijn zijn als ze de Koran wat beter zouden lezen, zodat ze stoppen met drank, drugs, overlast en geweld. De 'Men' klopt dus al niet met de feiten.
Daar heb je gelijk in, maar daar heb ik minder problemen mee, omdat ze mij met rust laten en rekening houden met het feit dat we in een democratie leven. Het merendeel van de christenen loopt niet achter de paus aan, maar denkt voor zichzelf, en daar hou ik dus van. Ik heb ook niets met die fundamentalisten in chiristenland, en eigenlijk meer omdat ik vind dat ze ook een beetje moeten chillen. Maargoed, ze horen nou eenmaal hier, en passen zich aan aan de situatie en wij hoeven niet alles te pikken wat ze willen, zonder de kans om opgeblazen te worden of iets van die strekking.quote:De 'wij' evenmin. Er zijn nog steeds christelijke dorpen waar je auto op maandag vol zit met zand, als je die op zondag hebt durven wassen. Vreemd genoeg precies díe dorpen waar nauwelijks moslims wonen, maar de PVV laatst wel keihard heeft gewonnen.[/
Hoor je dan wel veel over de Islam, buiten al die mediaverhalen om? Ik niet in ieder geval.quote:Op maandag 15 juni 2009 15:43 schreef ThunderBitch het volgende:
Daar heb je gelijk in, maar daar heb ik minder problemen mee, omdat ze mij met rust laten en rekening houden met het feit dat we in een democratie leven. Het merendeel van de christenen loopt niet achter de paus aan, maar denkt voor zichzelf, en daar hou ik dus van. Ik heb ook niets met die fundamentalisten in chiristenland, en eigenlijk meer omdat ik vind dat ze ook een beetje moeten chillen. Maargoed, ze horen nou eenmaal hier, en passen zich aan de situatie en wij hoeven niet alles te pikken wat ze willen, zonder de kans om opgeblazen te worden of iets van die strekking.
Wie had het over bekeringen?quote:Op maandag 15 juni 2009 15:49 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Hoor je dan wel veel over de Islam, buiten al die mediaverhalen om? Ik niet in ieder geval.
In de media en op forumsites als deze wordt je er mee doodgegooid, maar buiten de media en de fora om hoor ik nooit wat over de Islam en hun mogelijke bekeringen van het Westen.
Jij wel?
Deze vorm van 'Braingain' in Marokko ervaar ik als een positieve ontwikkeling, er zijn in Marokko amper hoogopgeleiden. De reden dat ze vertrekken zie ik niet als positieve ontwikkeling, de Nederlandse maatschappij moet moslims accepteren als burgers, dat knuffelen is een waanidee, omdat ze altijd als anders behandeld zijn. Je moet criminaliteit aanpakken, en het geloof niet als oorzaak gaan zien zoal Wilders doet. De laag-opgeleiden van in Nederland, zowel autochtoon als allochtoon moeten niet van uitkeringen kunnen profiteren door niks te doen, maar daarvoor moet je niet bij PVV zijn met hun wisselende economische beleid. Het probleem is dat mensen denken dat Wilders als enige eneeprobleem ziet, maar hij is juist de enige zonder goede oplossing, hij ontwijkt het CPB zelfs om de haalbaarheid te controlerenquote:Op maandag 15 juni 2009 15:34 schreef Mdk het volgende:
[..]
Vaag hij doet het hier wel. Zo dan? http://www.intermediair.nl/artikel.jsp?id=956527
Maar als je nog een paar voorbeelden wilt:
http://www.depers.nl/economie/113134/Braindrain-van-talent.html
http://www.ontdekislam.nl/forum/viewtopic.php?f=28&t=27049&start=0&st=0&sk=t&sd=a
http://www.ewasafi.com/in(...)k-uit-Nederland.html
Emigratie uit Nederland op hoog niveau
Ik heb het trouwens nergens op een verbod op emigreren, ik heb het over maatregelen bij immigratie.
Je stelt de vraag suggestief, en trekt daarmee voorbarige conclusies, maar controleert ze, de vraagstelling is essentieel wil je een compleet antwoord krijgen. Ik denk dat we veel dezelfde ideeën hebben , maar jij het gevaar van Widlers niet inziet.quote:[..]
Dat was geen suggestieve conclusie, dat was een vraag. Maar wat zijn de klusjes die Nederlanders zelf niet meer willen doen? Dat zijn vaak juist de simpele klusjes voor lager opgeleiden. Door eisen te stellen aan immigranten kun je toch ook heel goed die klusjes/banen bezetten? Dat betekend alleen dat je er niet meer binnenhaalt dan nodig is. Als je dat wel doet krijg je hetzelfde als wat in de jaren 60 en 70 gebeurd is.
Pffffffff, je weet dondersgoed wat ik bedoel...quote:Op maandag 15 juni 2009 15:51 schreef ThunderBitch het volgende:
Wie had het over bekeringen?
Ik snap wat je bedoelt, en het is ook lastig om dit probleem aan te pakken. Het gaat mij niet om allochtonen in het algemeen en ook niet om erfelijkheid. Het gaat mij om het geloof, waar men veel te krampachtig aan vasthoudt en daardoor zich niet kan aanpassen aan een andere samenleving, zonder de autochtone of eigenlijk moet ik zeggen niet-islamitische bewoners te frustreren, door te eisen dat zij moeten kunnen leven zoals de primitieven in een woestijn leefden, lang, lang, heel lang geleden.quote:Op maandag 15 juni 2009 13:30 schreef n0r het volgende:
[..]Denk je dat nou echt?
Wat nou als een moslim zich bekeerd tot het Christendom, en dan 2 broden steelt, moet ie dan ook nog weg?
Of een blanke Hollandse jongen die zich tot de Islam heeft gekeerd?
Ik weet ook wel dat statistisch de meeste misdrijven gepleegd worden door allochtonen. Maar het is echt niet erfelijk bepaald dat een moslim eerder de wet overtreedt dan andere..
Misschien moet je bij het lezen van die cijfers in je achterhoofd houden in welke sociaal-economische klasse ze terechtkomen zodra ze hier de grens over komen.
Deportatie na een misdrijf is imo nooit de oplossing, en denk ook niet dat het hier beter van zal worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |