TON, Wilders is raar bezigquote:
quote:
Verdonk zegt iets in de strekking van : Meewerken en aanpassen. Als een allochtoon werkt en zich niet (crimineel) misdraagt maakt het mij geen reet uit wat zijn huidskleur/afkomst is.quote:Op maandag 15 juni 2009 08:38 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Valt wel mee, hij lult alleen een beetje veel.
Kortzichtigheidquote:
Wil je weten hoe het voelt om buitenlander te zijn? Nou, liever nietquote:
Ik ben helemaal niet bang om andere culturen te leren kennen. Andere culturen leer ik liever kennen in het land waar ze vandaan komen, daar komen ze beter tot hun recht.quote:Op maandag 15 juni 2009 11:26 schreef B.E.D het volgende:
Nederlanders zijn bang om andere culturen te leren kennen.
de meesten kennen ons alleen van het journaal.
Als de meesten de buitenlanders alleen van het journaal zouden kennen, dan was er geen probleem geweest.quote:Op maandag 15 juni 2009 11:26 schreef B.E.D het volgende:
Nederlanders zijn bang om andere culturen te leren kennen.
de meesten kennen ons alleen van het journaal.
Wilders:quote:Op maandag 15 juni 2009 08:42 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Verdonk zegt iets in de strekking van : Meewerken en aanpassen. Als een allochtoon werkt en zich niet (crimineel) misdraagt maakt het mij geen reet uit wat zijn huidskleur/afkomst is.
Da's hetzelfde dus.quote:"Als je je aan de wet houdt, aan onze waarden, dan ben je erg welkom om te blijven en zullen we je zelfs helpen. Maar zo niet, als je een misdaad begaat, als je begint te denken over jihad en sharia, dan is er maar één oplossing: dan sturen we je dezelfde dag nog weg, dan kun je je koffers pakken en we zullen je je nationaliteit ontnemen. Het is een rode lijn: als je die overschrijdt, sturen we je dezelfde dag terug."
Nederland heeft maar 1 cultuur.quote:Op maandag 15 juni 2009 13:06 schreef Barachem het volgende:
Het is een geven en nemen.
Blijkbaar willen sommige allochtonen maar nemen, net als sommige autochtonen.
Door zulke mensen ga ik me schamen dat ik mens ben.
@ Myraela: Klopt algemeen gezien wel.
Nu snap ik ook dat het inderdaad veiliger voelt met lotgenoten of rasgenoten om te gaan, maar zolang de meesten van die groepen zich vijandelijk blijft gedragen jegens autochtonen en op zich jegens anderen, dan is het moeilijk om de culturen van juist die exclusivistische groepen te leren kennen.
@ B.E.D.: In hoeverre doen de lui uit die culturen hier in NL hun best dan om de verscheidene culturen hier te NL te leren kennen?
En waarom zou ik de culturen van bepaalde minderheden moeten leren kennen als niemand zich druk maakt om andere culturen die ik net zo min leer kennen uit gebrek aan interesse?
quote:Op maandag 15 juni 2009 11:31 schreef Myraela het volgende:
Eens.
Ze zeggen dat wij discrimineren, maar wij laten wel allochtonen in onze groepjes. maar die zwarten zoeken altijd de zwarten op.
Jij trollt of je bent onwetend als wat...quote:Op maandag 15 juni 2009 13:27 schreef B.E.D het volgende:
[..]
Nederland heeft maar 1 cultuur.
Om 6 uur eten, zegeltjes sparen, zuinig zijn.
Wij Marokkanen kennen die cultuur wel.
Jullie zijn te bang om ons te leren kennen. Dat is geen gebrek aan interesse, maar aan angst.
Jullie laten je teveel beïnvloeden door de media.
Jullie denken dat élke Marokkaan ook Moslim is.
Nee.. maar een berber blijft een berberquote:Op maandag 15 juni 2009 13:27 schreef B.E.D het volgende:
[..]
Nederland heeft maar 1 cultuur.
Om 6 uur eten, zegeltjes sparen, zuinig zijn.
Wij Marokkanen kennen die cultuur wel.
Jullie zijn te bang om ons te leren kennen. Dat is geen gebrek aan interesse, maar aan angst.
Jullie laten je teveel beïnvloeden door de media.
Jullie denken dat élke Marokkaan ook Moslim is.
Je vergeet watquote:
Daar zitten anders uitspraken in die deels de waarheid spreken:quote:Op maandag 15 juni 2009 19:10 schreef Newyorkuni22 het volgende:
[..]
Je vergeet wat![]()
Wilders : Miljoenen Moslims moeten eruit #2
Voorbeelden van zijn idiote "doelstellingen"![]()
Niet-Nederlanders die een misdrijf plegen worden direct uit Nederland verwijderd
Moratorium van 5 jaar op bouw nieuwe moskeeën en islamitische scholen
Preekverbod buitenlandse imams, verplichting tot spreken van Nederlandse taal in gebedshuizen
Afschaffen stemrecht gemeenteraden voor niet-Nederlanders
Teksten vanwege de overheid op (voorlichtings- en informatie-)folders uitsluitend in de Nederlandse taal
Geen medische zorg voor illegalen behoudens spoedeisende hulp
Eerste tien jaar verblijf vreemdelingen in Nederland: geen recht op uitkering
Uitspraken van dhr Wilders:
"De Nederlandse cultuur is duizend keer beter dan de islam."
Geert Wilders in Spits, 9 november 2006
"De islam is Het Kwaad zelf."
Geert Wilders, HP/De Tijd, 12 december 2007
"De profeet Mohammed is een enge duivel die we in Nederland niet moeten aanbidden."
Geert Wilders, Het Nieuwsblad (Vlaams), 9 februari 2008
“Waarom durven wij niet te zeggen dat moslims zich aan ons moeten aanpassen, omdat onze normen en waarden nu eenmaal van een hoger, beter, prettiger en humaner beschavingsniveau zijn? Niks integratie, assimilatie! En laat daarna de hoofddoekjes maar wapperen op het Malieveld. Ik lust ze rauw.” Geert Wilders, Volkskrant, 1 februari 2004
Zolang beoogd staatssecretarissen een dubbele nationaliteit hebben, mogen ze niet toetreden tot het nieuwe kabinet.
Geert Wilders, website Elsevier 15 februari 2007
"Ik zou niet graag willen dat een groeiend aantal mensen, wellicht in de toekomst een meerderheid, van de bevolking of van een kabinet uit moslims bestaat".
Geert Wilders, NOVA 28 februari 2007
"Veel fundamentele problemen in Nederland, zoals infrastructuur, files, huisvestingsproblemen en de verzorgingsstaat, kun je rechtstreeks
toeschrijven aan migranten."
Geert Wilders in interview met DPA, 3 januari 2008
"De islam is een gewelddadige religie. (…) Het zit in die gemeenschap zelf."
Geert Wilders, Volkskrant 7 oktober 2006
"Een op de vijf Marokkaanse jongeren staat als verdachte bij de politie geregistreerd. Hun gedrag vloeit voort uit hun religie en cultuur."
Geert Wilders, Volkskrant 7 oktober 2006
“Mocht het ooit tot rassenrellen komen, wat ik dus echt niet wil, dan hoeft daarvan niet bij voorbaat een negatieve werking uit te gaan.”Geert Wilders, Volkskrant, 9 oktober 2004
De vrouw die tasjesdief dood reed in Amsterdam moet een lintje krijgen omdat ze zich `niet als een mak schaap had laten beroven door Marokkaanse straatrovers maar met veel moed achter dit geboefte aan ging'.
PVV-Kamerlid Raymond de Roon
"Migranten bestaan" "hun hypothetische afwezigheid binnen de Nederlandse realiteit mag dan wel mijn utopia zijn, maar is niet realistisch"
Interview van Wilders met het Duitse persbureau DPA
“De Koran is een fascistisch boek dat oproept tot geweld. Verbied de Koran.”Geert Wilders, Volkskrant 8 augustus 2007
En dan vooral ook dit:
"Ik wil discrimineren."
Geert Wilders, radiointerview, NIO [/b]
Zijn subjectieve "waarheid" ja...quote:Op maandag 15 juni 2009 19:23 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Daar zitten anders uitspraken in die deels de waarheid spreken:
1. De Koran is een fascistisch boek dat oproept tot geweld. Verbied de Koran.”[/b]Geert Wilders, Volkskrant 8 augustus 2007
2. Ik zou niet graag willen dat een groeiend aantal mensen, wellicht in de toekomst een meerderheid, van de bevolking of van een kabinet uit moslims bestaat".
1. De koran roept gewoon op tot geweld, dat is gewoon zo. Net zoals de bijbel in het oude testament waar opgeroepen wordt om ongelovigen dood te maken. Dat heb ik zelf gelezen in een Koran, dus zeg niet dat dat niet zo is. Bovendien zet het genoeg mensen aan tot haat. Een ander sprookjesboek, Bambi, doet dat niet.
2. Ik wil ook niet in een land leven waar de minderheid de meerderheid is. Ik heb nu al een grafkanker hekel aan die gore christenen in de top, laat staan dat er moslims bijkomen die een fucking sharia gaan invoeren. Nee laat mij maar bikini's op het strand houden, ipv burkini's.
Toch moet ik het met je eens zijn dat Wilders niet nuanceert, en kan overdrijven wanneer het gaat om álle moslims.
Ja want in Iran is iedereen neger.quote:Op maandag 15 juni 2009 13:18 schreef RickoKun het volgende:
Alsof ze in Iran jou wel normaal gaan behandelen als blanke
Normaliter is het zo dat Marokkanen zich door niet-Marokkanen gediscrimineerd voelen terwijl er in het filmpje (op de presentator na) louter Marokkanen aan de discussie meededen.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 01:50 schreef Barachem het volgende:
En weer gaat het over die egocentrische en populistische polarisator Wilders.
Zijn medehekel aan ook christenen laat zien dat ie een bekrompen zak is.
Wat ik me afvraag is waarom de marokkanen in dit topic liever ingaan op het gebash van Wildersdiscipelen i.p.v. de dialoog met iemand als mij aan te gaan, die wel genuanceerd, open, doch wel kritisch met de feiten omgaat...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |