abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70015621
gediscrimineerd en niet begrepen voelen

Naar aanleiding van deze aflevering van Rondom 10.
http://player.omroep.nl/?aflID=9593988

Wtf is er zo moeilijk aan om elkaar te laten uitpraten en de dingen die verkeerd gaan bij de naam te nomen?
Nee dan liever de kop in het zand en de schuld bij de samenleving leggen.
Steek de hand toch eens in eigen boezem als het gaat om crimineel en onaangepast gedrag. Krijg je misschien de sympathie van de autochtone bevolking mee voor de verandering

[ Bericht 0% gewijzigd door Pacmaniac op 15-06-2009 08:57:42 ]
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
  maandag 15 juni 2009 @ 08:35:18 #2
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_70015976
Gevalletje PVV?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_70016000
quote:
Op maandag 15 juni 2009 08:35 schreef CantFazeMe het volgende:
Gevalletje PVV?
TON, Wilders is raar bezig
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_70016030
Nee mallert! het zijn Nederlandse marokkanen
  maandag 15 juni 2009 @ 08:38:42 #5
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_70016047
quote:
Op maandag 15 juni 2009 08:36 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Valt wel mee, hij lult alleen een beetje veel.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_70016104
quote:
Op maandag 15 juni 2009 08:38 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Valt wel mee, hij lult alleen een beetje veel.
Verdonk zegt iets in de strekking van : Meewerken en aanpassen. Als een allochtoon werkt en zich niet (crimineel) misdraagt maakt het mij geen reet uit wat zijn huidskleur/afkomst is.
pi_70016212
quote:

[..]

Trots op Negerland.
pi_70016267
quote:

[..]

Voor al m'n straatnegers:
pi_70016305
Allochtonen...

Overigens, wat is een boezoem?
Op maandag 8 augustus 2011 09:53 schreef McBlackLake het volgende:
Als alles fokkers de algemene consument zouden vertegenwoordigen zou de hele wereldeconomie in elkaar storten omdat ze alles kut en kanker vinden ;(
pi_70016317
quote:
Op maandag 15 juni 2009 08:53 schreef Bredewout92 het volgende:

[..]

Kortzichtigheid
  maandag 15 juni 2009 @ 09:16:11 #11
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_70016638
quote:
Op maandag 15 juni 2009 08:53 schreef Bredewout92 het volgende:

[..]

Wil je weten hoe het voelt om buitenlander te zijn? Nou, liever niet
  maandag 15 juni 2009 @ 09:23:53 #12
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_70016819
De enige 2 die nog een beetje realistisch waren , zijn die snackbarhouder en die Murat.
Oh ja , die vrouw die iets met zelfverdediging doet ook wel.
Die andere gasten ,waren bijna allemaal huilies.

"Boohoo , ik word gediscrimineerd"

Ik ben inmiddels overleden
  maandag 15 juni 2009 @ 11:26:33 #13
223335 B.E.D
Ik spring van de hoogste berg
pi_70020007
Nederlanders zijn bang om andere culturen te leren kennen.
de meesten kennen ons alleen van het journaal.
Op zondag 21 juni 2009 14:23 schreef steeg het volgende:
haha als je BED in kleine letters schrijft... bed dan lijkt het ook op een bed! wooooowwwww!
  maandag 15 juni 2009 @ 11:28:07 #14
139316 Pieter-utd
Art Vandelay
pi_70020039
Is al een topic over, maar dit onderwerp mag zeker een tweede topic hebben.

Eens met klacht
  maandag 15 juni 2009 @ 11:29:12 #15
37554 CloseToTheEdge
I get up, I get down
pi_70020078
quote:
Op maandag 15 juni 2009 11:26 schreef B.E.D het volgende:
Ik ben helemaal niet bang om andere culturen te leren kennen. Andere culturen leer ik liever kennen in het land waar ze vandaan komen, daar komen ze beter tot hun recht.
pi_70020158
Eens.

Ze zeggen dat wij discrimineren, maar wij laten wel allochtonen in onze groepjes. maar die zwarten zoeken altijd de zwarten op.
  maandag 15 juni 2009 @ 11:36:11 #17
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_70020286
quote:
Op maandag 15 juni 2009 11:26 schreef B.E.D het volgende:
Als de meesten de buitenlanders alleen van het journaal zouden kennen, dan was er geen probleem geweest.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  maandag 15 juni 2009 @ 13:06:51 #18
10024 Barachem
Heb ik zelf in elkaar geflanst
pi_70022531
Het is een geven en nemen.
Blijkbaar willen sommige allochtonen maar nemen, net als sommige autochtonen.
Door zulke mensen ga ik me schamen dat ik mens ben.

@ Myraela: Klopt algemeen gezien wel.
Nu snap ik ook dat het inderdaad veiliger voelt met lotgenoten of rasgenoten om te gaan, maar zolang de meesten van die groepen zich vijandelijk blijft gedragen jegens autochtonen en op zich jegens anderen, dan is het moeilijk om de culturen van juist die exclusivistische groepen te leren kennen.

@ B.E.D.: In hoeverre doen de lui uit die culturen hier in NL hun best dan om de verscheidene culturen hier te NL te leren kennen?
En waarom zou ik de culturen van bepaalde minderheden moeten leren kennen als niemand zich druk maakt om andere culturen die ik net zo min leer kennen uit gebrek aan interesse?
The taming and domestication of religion is one of the unceasing chores of civilization. - Christopher Hitchens
  maandag 15 juni 2009 @ 13:17:25 #19
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_70022796
quote:
Op maandag 15 juni 2009 08:42 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Verdonk zegt iets in de strekking van : Meewerken en aanpassen. Als een allochtoon werkt en zich niet (crimineel) misdraagt maakt het mij geen reet uit wat zijn huidskleur/afkomst is.
Wilders:
quote:
"Als je je aan de wet houdt, aan onze waarden, dan ben je erg welkom om te blijven en zullen we je zelfs helpen. Maar zo niet, als je een misdaad begaat, als je begint te denken over jihad en sharia, dan is er maar één oplossing: dan sturen we je dezelfde dag nog weg, dan kun je je koffers pakken en we zullen je je nationaliteit ontnemen. Het is een rode lijn: als je die overschrijdt, sturen we je dezelfde dag terug."
Da's hetzelfde dus.
  maandag 15 juni 2009 @ 13:18:22 #20
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_70022820
Alsof ze in Iran jou wel normaal gaan behandelen als blanke
  maandag 15 juni 2009 @ 13:27:59 #21
223335 B.E.D
Ik spring van de hoogste berg
pi_70023094
quote:
Op maandag 15 juni 2009 13:06 schreef Barachem het volgende:
Het is een geven en nemen.
Blijkbaar willen sommige allochtonen maar nemen, net als sommige autochtonen.
Door zulke mensen ga ik me schamen dat ik mens ben.

@ Myraela: Klopt algemeen gezien wel.
Nu snap ik ook dat het inderdaad veiliger voelt met lotgenoten of rasgenoten om te gaan, maar zolang de meesten van die groepen zich vijandelijk blijft gedragen jegens autochtonen en op zich jegens anderen, dan is het moeilijk om de culturen van juist die exclusivistische groepen te leren kennen.

@ B.E.D.: In hoeverre doen de lui uit die culturen hier in NL hun best dan om de verscheidene culturen hier te NL te leren kennen?
En waarom zou ik de culturen van bepaalde minderheden moeten leren kennen als niemand zich druk maakt om andere culturen die ik net zo min leer kennen uit gebrek aan interesse?
Nederland heeft maar 1 cultuur.
Om 6 uur eten, zegeltjes sparen, zuinig zijn.
Wij Marokkanen kennen die cultuur wel.
Jullie zijn te bang om ons te leren kennen. Dat is geen gebrek aan interesse, maar aan angst.
Jullie laten je teveel beïnvloeden door de media.
Jullie denken dat élke Marokkaan ook Moslim is.
Op zondag 21 juni 2009 14:23 schreef steeg het volgende:
haha als je BED in kleine letters schrijft... bed dan lijkt het ook op een bed! wooooowwwww!
  maandag 15 juni 2009 @ 13:33:40 #22
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_70023277
quote:
Op maandag 15 juni 2009 11:31 schreef Myraela het volgende:
Eens.

Ze zeggen dat wij discrimineren, maar wij laten wel allochtonen in onze groepjes. maar die zwarten zoeken altijd de zwarten op.
Ten percent faster with a sturdier frame
  maandag 15 juni 2009 @ 13:50:02 #23
10024 Barachem
pi_70023802
quote:
Op maandag 15 juni 2009 13:27 schreef B.E.D het volgende:

[..]

Jullie zijn te bang om ons te leren kennen. Dat is geen gebrek aan interesse, maar aan angst.
Jij trollt of je bent onwetend als wat...
Wie is wij marokkanen trouwens?
Dat groepen klootzakken dat crimineel is of dat groepje dat (groot)ouders is en nauwelijks nederlands kan?
Of dat groepje dat verder niemand stoort en successvol is, of het groepje wat iets minder successol is en nog minder opvalt?
Over welke marokkanen als "wij" heb je het?

Eerlijk gezegd ben ik best bang om zo'n bende klootzakmarokkanen te leren kennen, net zo bang als voor die bende pauperkazen die anderen het leven tot een hel willen maken en dezelfde reserveringen heb ik jegens elke groep ruziezoekers.
Neen, ik wil die agressiecultuur niet beter begrijpen door met die lui te praten, heb geen zin in een enkeltje ziekenhuis of als laatste halte een grafzerk te hebben.

De anderen hoef ik niet te leren kennen, ben net zo veel in ze geinteresseerd als in bralstudenten, het modale huishouden, boerenvolk en weet ik wat voor andere nederlandse subculturen er zijn.

Teveel laten beinvloeden door de media?
In hoeverre?
Ik kijk geen TV, lees geen kranten of magazines en probeer goed af te wegen wat ik via internet binnen krijg.

Elke marokkaan een moslim?
Goh, vertel me eens iets wat ik niet weet, i.p.v. met aloude en inmiddels clichee informatie te komen.
Natuurlijk weet ik dat niet elke marokkaan een moslim is en dat juist onder jongeren er een trend is om de islam achter te laten en het lijkt me wel dat gangstamocros meestal alleen in naam moslim zijn en dan het zogenaamd "moslim" zijn gebruiken om nog wat intimiderender over te komen en hun ouders en verdere familie voor de gek te houden.

Maar vraagje, in hoeverre weet jij nou echt wat af van de verschillende nederlandse culturen en subculturen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Barachem op 15-06-2009 14:04:16 ]
The taming and domestication of religion is one of the unceasing chores of civilization. - Christopher Hitchens
pi_70023839
quote:
Op maandag 15 juni 2009 13:27 schreef B.E.D het volgende:

[..]

Nee.. maar een berber blijft een berber
pi_70024246
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_70034513
quote:
Op maandag 15 juni 2009 13:17 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Wilders:
[..]

Da's hetzelfde dus.
Je vergeet wat

Wilders : Miljoenen Moslims moeten eruit #2

Voorbeelden van zijn idiote "doelstellingen"

Niet-Nederlanders die een misdrijf plegen worden direct uit Nederland verwijderd
Moratorium van 5 jaar op bouw nieuwe moskeeën en islamitische scholen
Preekverbod buitenlandse imams, verplichting tot spreken van Nederlandse taal in gebedshuizen
Afschaffen stemrecht gemeenteraden voor niet-Nederlanders
Teksten vanwege de overheid op (voorlichtings- en informatie-)folders uitsluitend in de Nederlandse taal
Geen medische zorg voor illegalen behoudens spoedeisende hulp
Eerste tien jaar verblijf vreemdelingen in Nederland: geen recht op uitkering

Uitspraken van dhr Wilders:

"De Nederlandse cultuur is duizend keer beter dan de islam."
Geert Wilders in Spits, 9 november 2006

"De islam is Het Kwaad zelf."
Geert Wilders, HP/De Tijd, 12 december 2007

"De profeet Mohammed is een enge duivel die we in Nederland niet moeten aanbidden."
Geert Wilders, Het Nieuwsblad (Vlaams), 9 februari 2008

“Waarom durven wij niet te zeggen dat moslims zich aan ons moeten aanpassen, omdat onze normen en waarden nu eenmaal van een hoger, beter, prettiger en humaner beschavingsniveau zijn? Niks integratie, assimilatie! En laat daarna de hoofddoekjes maar wapperen op het Malieveld. Ik lust ze rauw.” Geert Wilders, Volkskrant, 1 februari 2004

Zolang beoogd staatssecretarissen een dubbele nationaliteit hebben, mogen ze niet toetreden tot het nieuwe kabinet.
Geert Wilders, website Elsevier 15 februari 2007

"Ik zou niet graag willen dat een groeiend aantal mensen, wellicht in de toekomst een meerderheid, van de bevolking of van een kabinet uit moslims bestaat".
Geert Wilders, NOVA 28 februari 2007

"Veel fundamentele problemen in Nederland, zoals infrastructuur, files, huisvestingsproblemen en de verzorgingsstaat, kun je rechtstreeks
toeschrijven aan migranten."

Geert Wilders in interview met DPA, 3 januari 2008

"De islam is een gewelddadige religie. (…) Het zit in die gemeenschap zelf."
Geert Wilders, Volkskrant 7 oktober 2006

"Een op de vijf Marokkaanse jongeren staat als verdachte bij de politie geregistreerd. Hun gedrag vloeit voort uit hun religie en cultuur."

“Mocht het ooit tot rassenrellen komen, wat ik dus echt niet wil, dan hoeft daarvan niet bij voorbaat een negatieve werking uit te gaan.”Geert Wilders, Volkskrant, 9 oktober 2004

De vrouw die tasjesdief dood reed in Amsterdam moet een lintje krijgen omdat ze zich `niet als een mak schaap had laten beroven door Marokkaanse straatrovers maar met veel moed achter dit geboefte aan ging'.
PVV-Kamerlid Raymond de Roon

"Migranten bestaan" "hun hypothetische afwezigheid binnen de Nederlandse realiteit mag dan wel mijn utopia zijn, maar is niet realistisch"
Interview van Wilders met het Duitse persbureau DPA

“De Koran is een fascistisch boek dat oproept tot geweld. Verbied de Koran.”Geert Wilders, Volkskrant 8 augustus 2007

En dan vooral ook dit:

"Ik wil discrimineren."
Geert Wilders, radiointerview, NIO
[/b]

pi_70034748
http://www.presstv.ir/detail.aspx?id=98164§ionid=351020202

The head of Dutch Freedom Party, Geert Wilders, has declared that the European Union is "one-sided and always against Israel".

Wilders said Tel Aviv was the "only light of democracy in the Middle East" and that the Israel was "more like the canary in the coal mine," he said.

The Dutch lawmaker stressed that an "ideological conflict" was unfolding in the region. "It is not a territorial conflict. Please forget about this crazy concept."

Hier. Daar komt de matser uit de mouw.
  maandag 15 juni 2009 @ 19:23:44 #28
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_70034999
quote:
Op maandag 15 juni 2009 19:10 schreef Newyorkuni22 het volgende:

[..]

Je vergeet wat

Wilders : Miljoenen Moslims moeten eruit #2

Voorbeelden van zijn idiote "doelstellingen"

Niet-Nederlanders die een misdrijf plegen worden direct uit Nederland verwijderd
Moratorium van 5 jaar op bouw nieuwe moskeeën en islamitische scholen
Preekverbod buitenlandse imams, verplichting tot spreken van Nederlandse taal in gebedshuizen
Afschaffen stemrecht gemeenteraden voor niet-Nederlanders
Teksten vanwege de overheid op (voorlichtings- en informatie-)folders uitsluitend in de Nederlandse taal
Geen medische zorg voor illegalen behoudens spoedeisende hulp
Eerste tien jaar verblijf vreemdelingen in Nederland: geen recht op uitkering

Uitspraken van dhr Wilders:

"De Nederlandse cultuur is duizend keer beter dan de islam."
Geert Wilders in Spits, 9 november 2006

"De islam is Het Kwaad zelf."
Geert Wilders, HP/De Tijd, 12 december 2007

"De profeet Mohammed is een enge duivel die we in Nederland niet moeten aanbidden."
Geert Wilders, Het Nieuwsblad (Vlaams), 9 februari 2008

“Waarom durven wij niet te zeggen dat moslims zich aan ons moeten aanpassen, omdat onze normen en waarden nu eenmaal van een hoger, beter, prettiger en humaner beschavingsniveau zijn? Niks integratie, assimilatie! En laat daarna de hoofddoekjes maar wapperen op het Malieveld. Ik lust ze rauw.” Geert Wilders, Volkskrant, 1 februari 2004

Zolang beoogd staatssecretarissen een dubbele nationaliteit hebben, mogen ze niet toetreden tot het nieuwe kabinet.
Geert Wilders, website Elsevier 15 februari 2007

"Ik zou niet graag willen dat een groeiend aantal mensen, wellicht in de toekomst een meerderheid, van de bevolking of van een kabinet uit moslims bestaat".
Geert Wilders, NOVA 28 februari 2007

"Veel fundamentele problemen in Nederland, zoals infrastructuur, files, huisvestingsproblemen en de verzorgingsstaat, kun je rechtstreeks
toeschrijven aan migranten."

Geert Wilders in interview met DPA, 3 januari 2008

"De islam is een gewelddadige religie. (…) Het zit in die gemeenschap zelf."

"Een op de vijf Marokkaanse jongeren staat als verdachte bij de politie geregistreerd. Hun gedrag vloeit voort uit hun religie en cultuur."

“Mocht het ooit tot rassenrellen komen, wat ik dus echt niet wil, dan hoeft daarvan niet bij voorbaat een negatieve werking uit te gaan.”Geert Wilders, Volkskrant, 9 oktober 2004

De vrouw die tasjesdief dood reed in Amsterdam moet een lintje krijgen omdat ze zich `niet als een mak schaap had laten beroven door Marokkaanse straatrovers maar met veel moed achter dit geboefte aan ging'.
PVV-Kamerlid Raymond de Roon

"Migranten bestaan" "hun hypothetische afwezigheid binnen de Nederlandse realiteit mag dan wel mijn utopia zijn, maar is niet realistisch"
Interview van Wilders met het Duitse persbureau DPA

“De Koran is een fascistisch boek dat oproept tot geweld. Verbied de Koran.”Geert Wilders, Volkskrant 8 augustus 2007

En dan vooral ook dit:

"Ik wil discrimineren."
Geert Wilders, radiointerview, NIO
[/b]

Daar zitten anders uitspraken in die deels de waarheid spreken:

1. De Koran is een fascistisch boek dat oproept tot geweld. Verbied de Koran.”[/b]Geert Wilders, Volkskrant 8 augustus 2007

2. Ik zou niet graag willen dat een groeiend aantal mensen, wellicht in de toekomst een meerderheid, van de bevolking of van een kabinet uit moslims bestaat".

1. De koran roept gewoon op tot geweld, dat is gewoon zo. Net zoals de bijbel in het oude testament waar opgeroepen wordt om ongelovigen dood te maken. Dat heb ik zelf gelezen in een Koran, dus zeg niet dat dat niet zo is. Bovendien zet het genoeg mensen aan tot haat. Een ander sprookjesboek, Bambi, doet dat niet.

2. Ik wil ook niet in een land leven waar de minderheid de meerderheid is. Ik heb nu al een grafkanker hekel aan die gore christenen in de top, laat staan dat er moslims bijkomen die een fucking sharia gaan invoeren. Nee laat mij maar bikini's op het strand houden, ipv burkini's.

Toch moet ik het met je eens zijn dat Wilders niet nuanceert, en kan overdrijven wanneer het gaat om álle moslims.
pi_70035150
quote:
Op maandag 15 juni 2009 19:23 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Daar zitten anders uitspraken in die deels de waarheid spreken:

1. De Koran is een fascistisch boek dat oproept tot geweld. Verbied de Koran.”[/b]Geert Wilders, Volkskrant 8 augustus 2007

2. Ik zou niet graag willen dat een groeiend aantal mensen, wellicht in de toekomst een meerderheid, van de bevolking of van een kabinet uit moslims bestaat".

1. De koran roept gewoon op tot geweld, dat is gewoon zo. Net zoals de bijbel in het oude testament waar opgeroepen wordt om ongelovigen dood te maken. Dat heb ik zelf gelezen in een Koran, dus zeg niet dat dat niet zo is. Bovendien zet het genoeg mensen aan tot haat. Een ander sprookjesboek, Bambi, doet dat niet.

2. Ik wil ook niet in een land leven waar de minderheid de meerderheid is. Ik heb nu al een grafkanker hekel aan die gore christenen in de top, laat staan dat er moslims bijkomen die een fucking sharia gaan invoeren. Nee laat mij maar bikini's op het strand houden, ipv burkini's.

Toch moet ik het met je eens zijn dat Wilders niet nuanceert, en kan overdrijven wanneer het gaat om álle moslims.
Zijn subjectieve "waarheid" ja...
Niet een door feiten onderbouwde waarheid.

edit : Wat je zegt ja. Staat en kerk dienen strikt gescheiden te blijven (iets wat nu helaas ook niet het geval is)
  dinsdag 16 juni 2009 @ 01:50:59 #30
10024 Barachem
pi_70048752
En weer gaat het over die egocentrische en populistische polarisator Wilders.
Zijn medehekel aan ook christenen laat zien dat ie een bekrompen zak is.

Wat ik me afvraag is waarom de marokkanen in dit topic liever ingaan op het gebash van Wildersdiscipelen i.p.v. de dialoog met iemand als mij aan te gaan, die wel genuanceerd, open, doch wel kritisch met de feiten omgaat...
pi_70048965
quote:
Op maandag 15 juni 2009 13:18 schreef RickoKun het volgende:
Alsof ze in Iran jou wel normaal gaan behandelen als blanke
Ja want in Iran is iedereen neger.
pi_70049194
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 01:50 schreef Barachem het volgende:
En weer gaat het over die egocentrische en populistische polarisator Wilders.
Zijn medehekel aan ook christenen laat zien dat ie een bekrompen zak is.

Wat ik me afvraag is waarom de marokkanen in dit topic liever ingaan op het gebash van Wildersdiscipelen i.p.v. de dialoog met iemand als mij aan te gaan, die wel genuanceerd, open, doch wel kritisch met de feiten omgaat...
Normaliter is het zo dat Marokkanen zich door niet-Marokkanen gediscrimineerd voelen terwijl er in het filmpje (op de presentator na) louter Marokkanen aan de discussie meededen.

Verhaal van racisme gaat dus niet op in feite.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')