Hier verderquote:'Wilders verkondigt onzin'
AMSTERDAM - Geert Wilders verkondigt onzin als hij zegt dat tientallen miljoenen moslims Europa moeten worden uitgezet als ze problemen veroorzaken. Dat zegt minister voor Integratie Eberhard van der Laan (PvdA) maandag in een reactie op de uitspraken van de PVV-leider.
Hij wil in debat met Wilders. "Als ze zich aan onze wetten en regels houden, mogen ze blijven. Maar anders moeten ze dezelfde dag nog het land uit", zei Wilders in een interview voor de Deense televisie.
Volgens hem willen miljoenen mensen de islamitische wetgeving sharia invoeren en een kalifaat stichten.
Bestaan niet
Volgens Van der Laan bestaan die tientallen miljoenen criminele moslims in Europa niet. In de Europese Unie wonen naar schatting zo'n twintig miljoen moslims.
"Het overgrote deel doet het gewoon goed, zit op school, heeft een baan, doet mee in de maatschappij waarin ze nu wonen." En als mensen de wet overtreden, moeten ze worden aangepakt en wel allemaal op dezelfde manier, of ze nu katholiek, christen of moslim zijn.
Kan niet rekenen
"Óf Wilders kan niet rekenen óf het gaat hem niet om het oplossen van echte problemen, maar om de angst voor de islam", vervolgt de minister, die graag in debat wil met Wilders.
"Dit is weer zo'n voorbeeld dat hij ergens iets roept zonder dat hij tegengesproken kan worden. Hij doet het niet in het parlement maar erbuiten. Hij doet het zelfs niet in Nederland, maar in Denemarken."
De PVV-leider moet voor zijn ideeën durven staan in de Tweede Kamer, aldus Van der Laan. "Daar is hij gekozen."
Vreemdelingenhaat
De stichting Nederland Bekent Kleur vindt dat het kabinet en de politieke partijen de uitspraken van Geert Wilders op de Deense televisie moeten veroordelen als vreemdelingenhaat, zo liet de stichting maandag weten.
Nederland Bekent Kleur overweegt aangifte te doen bij het Openbaar Ministerie omdat er volgens de stichting sprake is van aanzetten tot haat en discriminatie op basis van geloof.
Voorzitter René Danen deed eerder al aangifte wegens andere uitspraken van de PVV-voorman.
© Novum/ANP
Als ie dat doet gaan ze allemaal zeiken over het woordje 'verkrachting'.quote:De PVV-leider moet voor zijn ideeën durven staan in de Tweede Kamer, aldus Van der Laan. "Daar is hij gekozen."
Zojuist is weer bewezen dat hij pure leugens heeft verkondigd op de Deense tv. Met die 70 pcent bvb. reageer daar eens op.quote:Op maandag 15 juni 2009 18:53 schreef Py het volgende:
[..]
Als ie dat doet gaan ze allemaal zeiken over het woordje 'verkrachting'.
Nee.. de TT is zo..quote:Op maandag 15 juni 2009 18:57 schreef cheqy het volgende:
Kan iemand de TT even veranderen in "criminele moslims"?
Er staan nog 10 posts in het vorige topic voor je open om op te reageren na je genereuze aanbod voor een discussiequote:Op maandag 15 juni 2009 18:57 schreef IHVK het volgende:
[..]
Zojuist is weer bewezen dat hij pure leugens heeft verkondigd op de Deense tv. Met die 70 pcent bvb. reageer daar eens op.
Opmerkelijk ook dat Wilders keihard liegt me zijn 70 en 30 procent. waarheid volgens het cbs. 20 en 16quote:Op maandag 15 juni 2009 18:59 schreef Py het volgende:
Opmerkelijk verder dat het interview met Wilders zelf niet meer in de OP staat. Alleen een opiniestukje van iemand van de PvdA die er, uiteraard, anders over denkt.
Dan ben ik voor Wilders ook crimineel, ik heb de Koran naast de Bijbel in m'n boekenkast staan.quote:Op maandag 15 juni 2009 18:59 schreef IHVK het volgende:
Crimineel is een relatief begrip. Wilders vindt het bezitten van een Koran al crimineel.
Misschien gebruikt Wilderse statistieken van andere instituties? misschien is de vraagstelling ook anders waardoor je een andere interpretatie kan hebben.quote:Op maandag 15 juni 2009 19:01 schreef IHVK het volgende:
[..]
Opmerkelijk ook dat Wilders keihard liegt me zijn 70 en 30 procent. waarheid volgens het cbs. 20 en 16
zeg ik bijna duizend keer.quote:Op maandag 15 juni 2009 19:00 schreef griekjeee het volgende:
Hitler begon ook zo.
Ik heb geen zin om me als een onnozele domme Wilderstemmer af te laten schilderen die alles blind geloofd. Daarom vind ik het extra jammer dat jij en Trigger ineens weg waren toen de nuance erin kwam.quote:Op maandag 15 juni 2009 19:01 schreef IHVK het volgende:
[..]
Opmerkelijk ook dat Wilders keihard liegt me zijn 70 en 30 procent. waarheid volgens het cbs. 20 en 16
Alleen is het toch echt 2009.quote:Op maandag 15 juni 2009 19:03 schreef Meki het volgende:
[..]
zeg ik bijna duizend keer.
we leven eigenlijk nu in tijden in 1929 a 1930..
hij komt nooit met bronnen. Een centraal overheidsorgaan die dit bijhoudt beweert het tegendeel. En dan nog kom je met zoiets? Moslims (vooral een kleine groep jonge marokkaanse jongens) zijn inderdaad oververtegenwoordigd. Ze (moslims)maken echter geen 70 pcent van de gevangenis uit maar 20. Bewezen leugen dus.quote:Op maandag 15 juni 2009 19:02 schreef NDAsilenced het volgende:
[..]
Misschien gebruikt Wilderse statistieken van andere instituties?
Maar blijf vooral op dit punt hangen anders. Dan vergeten we de rest.quote:Op maandag 15 juni 2009 19:03 schreef IHVK het volgende:
ok ik was even weg zal zo kijken. Wel jammer dat je niet kan toegeven dat hij keihard heeft gelogen en dat jij hej geloofde.
Dat zijn vast de moslims die elders in Europa wonenquote:Volgens Van der Laan bestaan die tientallen miljoenen criminele moslims in Europa niet. In de Europese Unie wonen naar schatting zo'n twintig miljoen moslims.
"Het overgrote deel doet het gewoon goed, zit op school, heeft een baan, doet mee in de maatschappij waarin ze nu wonen."
ik heb je nergens wilders stemmer genoemd. wel heb ik je erop gewezen dat je het geloofde. En ik was weg omdat ik iets moest doen. Zit nu op mijn mob. kan zo uitgebreider reageren.quote:Op maandag 15 juni 2009 19:06 schreef Py het volgende:
[..]
Ik heb geen zin om me als een onnozele domme Wilderstemmer af te laten schilderen die alles blind geloofd. Daarom vind ik het extra jammer dat jij en Trigger ineens weg waren toen de nuance erin kwam.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |