quote:
Op maandag 15 juni 2009 13:27 schreef B.E.D het volgende:[..]
Nederland heeft maar 1 cultuur.
Om 6 uur eten, zegeltjes sparen, zuinig zijn.
Wij Marokkanen kennen die cultuur wel.
Jullie zijn te bang om ons te leren kennen. Dat is geen gebrek aan interesse, maar aan angst.
Jullie laten je teveel beïnvloeden door de media.
Jullie denken dat élke Marokkaan ook Moslim is.
Jij trollt of je bent onwetend als wat...
Wie is wij marokkanen trouwens?
Dat groepen klootzakken dat crimineel is of dat groepje dat (groot)ouders is en nauwelijks nederlands kan?
Of dat groepje dat verder niemand stoort en successvol is, of het groepje wat iets minder successol is en nog minder opvalt?
Over welke marokkanen als "wij" heb je het?
Eerlijk gezegd ben ik best bang om zo'n bende klootzakmarokkanen te leren kennen, net zo bang als voor die bende pauperkazen die anderen het leven tot een hel willen maken en dezelfde reserveringen heb ik jegens elke groep ruziezoekers.
Neen, ik wil die agressiecultuur niet beter begrijpen door met die lui te praten, heb geen zin in een enkeltje ziekenhuis of als laatste halte een grafzerk te hebben.
De anderen hoef ik niet te leren kennen, ben net zo veel in ze geinteresseerd als in bralstudenten, het modale huishouden, boerenvolk en weet ik wat voor andere nederlandse subculturen er zijn.
Teveel laten beinvloeden door de media?
In hoeverre?
Ik kijk geen TV, lees geen kranten of magazines en probeer goed af te wegen wat ik via internet binnen krijg.
Elke marokkaan een moslim?
Goh, vertel me eens iets wat ik niet weet, i.p.v. met aloude en inmiddels clichee informatie te komen.
Natuurlijk weet ik dat niet elke marokkaan een moslim is en dat juist onder jongeren er een trend is om de islam achter te laten en het lijkt me wel dat gangstamocros meestal alleen in naam moslim zijn en dan het zogenaamd "moslim" zijn gebruiken om nog wat intimiderender over te komen en hun ouders en verdere familie voor de gek te houden.
Maar vraagje, in hoeverre weet jij nou echt wat af van de verschillende nederlandse culturen en subculturen?
[ Bericht 0% gewijzigd door Barachem op 15-06-2009 14:04:16 ]
The taming and domestication of religion is one of the unceasing chores of civilization. - Christopher Hitchens