Cavs hadden Shaq al in de winter moeten halen, toen gingen de geruchten al. Met Shaq hadden ze iemand gehad die in ieder geval Howard in crunchtime had kunnen verdedigen en hadden ze de shooters van de Magic beter kunnen verdedigen. Daar ligt de key bij het uitschakelen van de Magic, dat zag je afgelopen nacht ook weer. Gasol was verdedigend uitstekend 1 tegen 1 tegen Howard. Hierdoor kwam er niemand echt open en waren de driepunters van de Magic dramatisch. Hadden de Cavs Shaq in de winter gehaald dan had ik ze wel een heel goede kans gegeven kampioen te worden.quote:Op maandag 15 juni 2009 10:36 schreef no-look het volgende:
Dusssssss.......
Shaq naar de Cavs? Beetje ondergesneeuwd nu met de finales maar de geruchten zeggen dat Shaq voor Wallace + Pavlovic wel eens kan gebeuren.
Maar dan focus je je natuurlijk wel helemaal op 1 positie.quote:Op maandag 15 juni 2009 13:14 schreef TheClown1 het volgende:
shaq is lang niet meer zo goed als vroeger. daarnaast kan hij niet meer volle tijd spelen maar slechts 20 min. hij zou te moe worden voor het snelle spel van gasol. op kracht zou hij gasol opeten maar gasol pakt hem op sluwheid en skyhook.
ik als laker fan hoop ariza te behouden. odom en ariza komen vrij maar odom heeft al gezegd te willen blijven,zelfs voor minder geld. ariza heeft geen uitspraken gedaan. spurs zitten achter ariza aan en ook vele andere teams.
de cavs hebben op dit moment een groot probleem denk ik zelf. het probleem is behouden van LeBron James. De beste speler van de NBA wil graag titels winnen en dat lijkt nu niet te gebeuren bij de Cavs. Het halen van Shaq zou hun zeker niet veel helpen in de play-offs. Ja ze moeten een goede center hebben maar Shaq is zeker geen optie. Hij kan Howard volgend seizoen zeker niet onder controle houden en spelers als Bynum (ondanks teleurstellende finale) zullen ontwikkelen.quote:Op maandag 15 juni 2009 13:30 schreef Colplay het volgende:
[..]
Maar dan focus je je natuurlijk wel helemaal op 1 positie.
Cavs kwamen in de Conf. finals te kort tegen Orlando en zouden dat met O'Neal denk ik wel gewonnen hebben. Vond Lakers en Cavs al behoorlijk aan elkaar gewaagd. Lakers misschien iets beter team, Cavs thuisvoordeel. O'Neal zou dit voor mij voor die 20 min. misschien wel kunnen veranderen door voor foultrouble te zorgen en zijn puntjes en rebs mee te scoren.
En juist omdat Shaq steeds minder wordt zou ik vreemd vinden als Cavs deze ruil nu wel doen. Want hij is volgend jaar rond deze tijd natuurlijk weer wat minder dan nu.
Denk dat zowel Odom als Ariza blijven...Magic, mede-eigenaar van de Lakers, heet gister nogmaals gezegd dat de eigenaren willen betalen om het team bij elkaar te houden...quote:Op maandag 15 juni 2009 13:14 schreef TheClown1 het volgende:
shaq is lang niet meer zo goed als vroeger. daarnaast kan hij niet meer volle tijd spelen maar slechts 20 min. hij zou te moe worden voor het snelle spel van gasol. op kracht zou hij gasol opeten maar gasol pakt hem op sluwheid en skyhook.
ik als laker fan hoop ariza te behouden. odom en ariza komen vrij maar odom heeft al gezegd te willen blijven,zelfs voor minder geld. ariza heeft geen uitspraken gedaan. spurs zitten achter ariza aan en ook vele andere teams.
Magic is mede-eigenaar maar Jerry Buss heeft de meeste touwen in handen. Op dit moment zijn de Lakers bijna 20miljoen over de Salary Cap.quote:Op maandag 15 juni 2009 13:56 schreef JayJay8 het volgende:
[..]
Denk dat zowel Odom als Ariza blijven...Magic, mede-eigenaar van de Lakers, heet gister nogmaals gezegd dat de eigenaren willen betalen om het team bij elkaar te houden...
'quote:Op maandag 15 juni 2009 14:33 schreef danusz1986 het volgende:
Lakers heeft inderdaad gewonne.. maar zo overtuigend was het nou ook weer niet.
In de tweede wedstrijd hadden ze moeten verliezen toen Lee een easy lay-up misste.
En in wedstrijd 4 hadden Lakers gewoon verloren als Howard zijn vrije worpen had gemaakt. Dus Lakers hadden het ook een beetje nodig van de onervarenheid van de tegenstanders. Een ploeg als San Antonio of Boston hadden dat waarschijnlijk wel gedaan al zullen we dat nooit weten. Dan was het vast een andere series geweest.
Gefeliciteerd Los Angelos Lakers
Las er gisteren nog een artikel over. Kobe had in wedstrijd 2 de fout mee kunnen krijgen in de laatste aanval waar Lewis hem op de arm sloeg waardoor Turkoglu hem kon blokken. Dan had Lee niet eens een easy layup gekregen. En als Lee de lay-up had gemaakt, hadden de Lakers met een heel andere instelling game 3 gespeeld en wie weet wie er dan gewonnen had? Dus je kunt ook niet zeggen dat het 1-3 voor Orlando had gestaan als de Lee de lay-up had gemaakt en Howard minstens 1 van zn vrije worpen in game 4. En Howard is geen goeie vrije worpen schutter, dus het was verstandig van de Lakers om een fout op hem te maken ipv hem de easy basket te geven. De kans dat Howard 2 vrije worpen zou missen was groter dan dat de Lakers in 11 seconden nog 5 punten goed konden maken.quote:Op maandag 15 juni 2009 14:33 schreef danusz1986 het volgende:
Lakers heeft inderdaad gewonne.. maar zo overtuigend was het nou ook weer niet.
In de tweede wedstrijd hadden ze moeten verliezen toen Lee een easy lay-up misste.
En in wedstrijd 4 hadden Lakers gewoon verloren als Howard zijn vrije worpen had gemaakt. Dus Lakers hadden het ook een beetje nodig van de onervarenheid van de tegenstanders. Een ploeg als San Antonio of Boston hadden dat waarschijnlijk wel gedaan al zullen we dat nooit weten. Dan was het vast een andere series geweest.
Gefeliciteerd Los Angelos Lakers
In hele grote lijnen ben ik het met je eens, alleen niet helemaal met het dikgedrukte. Dat deze teams er vroeg uitvliegen wil niet per definitie zeggen dat ze het minder dan Orlando zouden doen in de finale. Je merkt dat matchups heel erg belangrijk zijn in een serie. Cavs matchen niet goed met Orlando, maar had het ze wel beter zien doen tegen LA dan de Magic het deden. Boston misschien ook nog wel, omdat zij inside wel kwetsbaar zijn tegen Gasol, maar met Pierce en Rondo wel meer penetratie hebben waar vooral Fisher bewezen heeft veel moeite mee te hebben.quote:Op maandag 15 juni 2009 15:32 schreef Marc63 het volgende:
[..]
Las er gisteren nog een artikel over. Kobe had in wedstrijd 2 de fout mee kunnen krijgen in de laatste aanval waar Lewis hem op de arm sloeg waardoor Turkoglu hem kon blokken. Dan had Lee niet eens een easy layup gekregen. En als Lee de lay-up had gemaakt, hadden de Lakers met een heel andere instelling game 3 gespeeld en wie weet wie er dan gewonnen had? Dus je kunt ook niet zeggen dat het 1-3 voor Orlando had gestaan als de Lee de lay-up had gemaakt en Howard minstens 1 van zn vrije worpen in game 4. En Howard is geen goeie vrije worpen schutter, dus het was verstandig van de Lakers om een fout op hem te maken ipv hem de easy basket te geven. De kans dat Howard 2 vrije worpen zou missen was groter dan dat de Lakers in 11 seconden nog 5 punten goed konden maken.
San Antonio en Boston (zonder Garnett) zijn niet goed genoeg om in dezelfde situaties te komen als Orlando, anders waren ze wel een stuk verder gekomen in de playoffs. Dat Orlando ervaring miste op de belangrijke momenten mag duidelijk zijn, maar daarom hebben veel kampioensteams veteranen in de gelederen. Toen Phil Jackson in 1999 coach van de Lakers werd, haalde hij niet voor niets mannen als Ron Harper, Brian Shaw, John Salley en AC Green. In dit Laker-team zijn het Fisher en Kobe met de nodige kampioenservaring.
Cavs zitten zeker in een moeilijke positie. Hadden de ploeg helemaal afgestemd op een serie met Boston en kregen toen de Magic als tegenstander in de conf. finals. Benieuwd welke keuzes ze nu gaan maken. Alhoewel als Turkoglu weggaat bij de Magic is het de vraag of Orlando volgend jaar weer zo ver komt.quote:Op maandag 15 juni 2009 13:46 schreef TheClown1 het volgende:
[..]
de cavs hebben op dit moment een groot probleem denk ik zelf. het probleem is behouden van LeBron James. De beste speler van de NBA wil graag titels winnen en dat lijkt nu niet te gebeuren bij de Cavs. Het halen van Shaq zou hun zeker niet veel helpen in de play-offs. Ja ze moeten een goede center hebben maar Shaq is zeker geen optie. Hij kan Howard volgend seizoen zeker niet onder controle houden en spelers als Bynum (ondanks teleurstellende finale) zullen ontwikkelen.
Ik ga er van uit dat James de Cavs gaat verlaten. Vooralsnog is er geen verlenging van contract ondertekend en Jay-Z, eigenaar van de nets, zit al een tijdje achter hem aan. Hij belooft hem een mooi nieuw stadion in de Bronx. Hij belooft hem nog meer publiciteit en zou de juiste persoon zijn om de nets weer naar de finale te brengen maar goed dan spreken we over 2010.
http://atlanticyardsrepor(...)-nets-marketing.html
Buss heeft ook meerdere malen gezegd dat hij bij een kampioenschap het team bij elkaar houdt.quote:Op maandag 15 juni 2009 14:08 schreef TheClown1 het volgende:
[..]
Magic is mede-eigenaar maar Jerry Buss heeft de meeste touwen in handen. Op dit moment zijn de Lakers bijna 20miljoen over de Salary Cap.
http://www.storytellerscontracts.info/resources/08-09salaries.htm
Odom verdient dit seizoen 14 miljoen. Zijn uitspraak was dat hij bereid is terug te gaan naar 9 miljoen. Hiermee snoepenze dus 5 miljoen van dat geld af wat over de Salary cap is maar Andrew Bynum verdient dit seizoen slechts 2.7 miljoen. Dat wordt 12.5 miljoen volgend jaar.
Ariza krijgt op dit moment 3.1 miljoen en de geruchten zijn dat hij een 5 miljoen aangeboden krijgt. De Lakers zullen behoorlijk over die cap zijn en zullen hierdoor veel luxery taxes moeten gaan betalen. Jerry Buss wil kampioenschappen maar wil ook wat minder luxery tax betalen.
Totale salaris van de Lakers volgend seizoen: 77.5 miljoen dollar. Dit is zonder Odom, Ariza, Brown
Die heren moeten allemaal een nieuw contract krijgen.
Odom dus 9 miljoen
Ariza dus 5 miljoen
Brown 1 miljoen
Nieuw totaal: 93.5 miljoen en dus 16 miljoen meer dan nu. De Cavs zaten dit jaar rond dat 93miljoen dus het kan wel maar de vraag blijft willen ze dat doen...........
Klopt, al is zijn aandeel daarin wel gering geweest. Ha, ik zei gering.quote:Op maandag 15 juni 2009 17:34 schreef Leatherface het volgende:
Mbenga de eerste Belg (okay, eigenlijk een Congolees) met een ring?
quote:Op maandag 15 juni 2009 19:40 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Klopt, al is zijn aandeel daarin wel gering geweest. Ha, ik zei gering.
Even Elson verdedigen hoor.quote:Op maandag 15 juni 2009 19:43 schreef Leatherface het volgende:
[..]Net zoals van Elson bij de titel van de Spurs in '07.
Maar die ring hebben ze toch maar mooi binnen. Kunnen ze aan hun kleinkinderen laten zien.
Mbenga had een hele zooi DNP's achter zijn naam staanquote:Op maandag 15 juni 2009 19:55 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Even Elson verdedigen hoor.
Elson speelde dat seizoen 70 wedstrijden en startte daarvan 41 keer in de basis. In de Finals speelde hij ook elke wedstrijd en kwam in 4 wedstrijden tot 45 minuten. MBenga speelt in principe alleen als de wedstrijd al gespeeld is volgens mij.
Maar goed, hij heeft een ring en die nemen ze hem niet meer af.
De offense van de Cavs moet hoognodig op de schop. Het is leuk voor Lebron dat-ie leuke stats heeft, maar het heeft even zo goed tot gevolg dat een strategie tegen de cavs een nieuwe vorm van de Jordan Rules is.quote:Op maandag 15 juni 2009 16:13 schreef Colplay het volgende:
Denk wel dat de Cavs mogelijkheden hebben om ook volgend jaar mee te doen om de titel. Een ploeg met LeBron is eigenlijk altijd een titelfavoriet, zeker in het oosten. Een goede center is eigenlijk het enige wat ze missen. Of Shaq hierbij het antwoord is, dat is natuurlijk de volgende vraag. Hij zal zeker niet zo goed zijn als Howard volgend jaar of zo, maar als je Ilgauskas en Shaq kan afwisselen in het midden dan staat er natuurlijk wel wat. Goede centers zijn zeldzaam en ik denk niet dat er veel beter dan O'Neal beschikbaar komt. Misschien dat Toronto wil gaan rebuilden en dat Bosh beschikbaar komt, maar nemen die dan genoegen met caprelief of willen ze meer? Denk niet dat de Cavs de beste deal kunnen bieden.
Inderdaad. Net Ajax-fans http://www.nuvideo.nl/spo(...)geldheden-in-la.htmlquote:Op maandag 15 juni 2009 20:01 schreef Dos37 het volgende:
Geweldig die ontlading bij Lakers. Ze waren er echt aan toe, net zo als de Yankees dit jaar hopelijk
Odom is wel moeilijker te vervangen dan Ariza...Hoop en denk ook dat ze allebei gewoon blijven..quote:Op maandag 15 juni 2009 21:01 schreef ScienceFriction het volgende:
Vindication!!! 7 jaar moeten wachten, maar weer een lekker gevoel![]()
Het is geen ontzettend interessante overwinning qua basketball, maar wel voor vooral Kobe en Phil...
Op naar de volgende titels...
Als de Lakers moeten kiezen tussen Odom en Ariza neem ik aan dat Ariza de voorkeur krijgt. Odom is mij te wisselvallig en te duur als 6th man.
Waar heb je dit vandaan?quote:Op dinsdag 23 juni 2009 21:19 schreef Dunckie het volgende:
Jefferson waarschijnlijk naar de Spurs voor Bowen, Oberto en Thomas. Nice.
Jaquote:Op woensdag 24 juni 2009 02:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hebben de Lakers nog een parade gehad?
Zie niet echt in waarom Washington dit zou doen....?quote:Op woensdag 24 juni 2009 07:07 schreef Colplay het volgende:
Morgen is de draft, dus vandaag wordt het weer druk met trades is de verwachting. Eerste zet van Minnesota is waarschijnlijk om Foye en Miller naar Washington te sturen voor Songaila, Thomas, Pecherov en de No. 5 pick.
Denken om een of andere reden op deze manier een kans te maken in het oosten. Core zal bestaan uit Arenas, Foye, Miller, Butler en Jamison. Willen hier waarschijnlijk nog wel wat bij door trades en FA. Zie het ook niet gebeuren, maar dat is volgens mij de gedachte achter de trades.quote:Op woensdag 24 juni 2009 10:17 schreef JayJay8 het volgende:
[..]
Zie niet echt in waarom Washington dit zou doen....?
Wie heeft de politiekosten betaald?quote:
Als ik het zo bekijk is het niet eens zo heel slechte trade. Leuke core als ze fit blijven staan ze volgend jaar weer in de playoffs.quote:Op woensdag 24 juni 2009 10:26 schreef Colplay het volgende:
[..]
Denken om een of andere reden op deze manier een kans te maken in het oosten. Core zal bestaan uit Arenas, Foye, Miller, Butler en Jamison. Willen hier waarschijnlijk nog wel wat bij door trades en FA. Zie het ook niet gebeuren, maar dat is volgens mij de gedachte achter de trades.
Volgens mij 50/50 Lakers en de stad zelf..quote:Op woensdag 24 juni 2009 10:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Wie heeft de politiekosten betaald?
http://sports.yahoo.com/nba/news;_ylt=AofJKzSHsZBm8PCGQqDR5kI5nYcB?slug=aw-jeffersontrade062309&prov=yhoo&type=lgnsquote:The San Antonio Spurs are in serious discussions with the Milwaukee Bucks for forward Richard Jefferson(notes), league executives told Yahoo! Sports on Tuesday.
The deal isn’t completed, but league executives say both teams appear motivated to get it done
Hiermee heb je gelijk het grootste probleem van de ploeg genoemd. Maar met de contracten van Arenas en Jamison hebben ze ook niet heel veel andere keuzes. Rebuilden zal altijd lang gaan duren en Arenas raken ze helemaal niet zo snel kwijt na twee jaar blessureleed. De basis is niet slecht en ze hebben voor Foye en Miller helemaal niet zoveel op hoeven te geven. Alleen de no.5 pick in een matige draft.quote:Op woensdag 24 juni 2009 10:37 schreef JayJay8 het volgende:
[..]
Als ik het zo bekijk is het niet eens zo heel slechte trade. Leuke core als ze fit blijven staan ze volgend jaar weer in de playoffs.
Het is wel jammer dat er geen Nederlanders in de deal zaten. Elson terug naar de Spurs was wel mooi geweest. Zeker omdat de Spurs na het vertrek van Oberto en Thomas wel een center kunnen gebruiken. En Elson speelde toch alle wedstrijden in kampioensjaar, dus ze zullen best tevreden over hem zijn geweest.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 21:33 schreef dennis00 het volgende:
Al Jefferson, Bowen, Parker, Ginobili is wel leuk inderdaad.
Bowen en Oberto zijn ook wel goede spelers. Oberto speelde dit jaar alleen niet zoveel.
Wel apart, ik vond Al Jefferson één van de meest geonderwaarde spelers in de NBA vorig jaar. Bruce Bowen is inmiddels al 35, dus good deal.
Dat niet hehequote:Op woensdag 24 juni 2009 11:10 schreef Colplay het volgende:
[..]
Hiermee heb je gelijk het grootste probleem van de ploeg genoemd. Maar met de contracten van Arenas en Jamison hebben ze ook niet heel veel andere keuzes. Rebuilden zal altijd lang gaan duren en Arenas raken ze helemaal niet zo snel kwijt na twee jaar blessureleed. De basis is niet slecht en ze hebben voor Foye en Miller helemaal niet zoveel op hoeven te geven. Alleen de no.5 pick in een matige draft.
Vraag me alleen af of dit verdedigend wel goed genoeg is om serieus mee te doen (tweede ronde play-offs)
James en Shaq lijkt me wel een goede combi maar we zullen zien of Shaq er wat van kan maken.quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:38 schreef Colplay het volgende:
Het lijkt er echt van te komen: Shaq gaat bij de Cavs spelen.
http://sports.espn.go.com/nba/news/story?id=4285489
De Suns die krijgen een extra draftpick, het moet niet gekker worden
Jammer, het gaat nergens omquote:Op woensdag 24 juni 2009 10:38 schreef JayJay8 het volgende:
[..]
Volgens mij 50/50 Lakers en de stad zelf..
20 miljoen vrijmaken en Amare behouden lijkt 't.quote:Op donderdag 25 juni 2009 11:48 schreef no-look het volgende:
Suns wat doe je...
'Z' kan zelfs als een veredelde PF spelen. Tja, scary als Shaq heel blijft.quote:Ben Wallace, Sasha Pavlovic, the 46th draft pick and $500,000
Maar voor de draft misschien nog de volgende blockbusterquote:Op donderdag 25 juni 2009 20:57 schreef Terreros85 het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat Ricky Rubio gaat doen.
O'Neal doet het de laatste juist goed tegen Howard, vooral verdedigend. O'Neal is groot en houdt hem wat verder van de basket. Heeft zes keer tegen Howard gespeeld (wel wat weinig jaquote:Op donderdag 25 juni 2009 20:45 schreef no-look het volgende:
Marion was niet tevreden, schijnt een ziekte in 'de kleedkamer' te zijn geweest. Ik zie Shaq nog wel presteren, hij is gewoon enorm, zowel in omvang als in prestaties. Enig probleem: Tegen Howard komt hij nooit opdagen
Had niet eens naar de tweede ronde gekeken, maar wel een verrassing ja. En samen met Rubio. Nieuw favoriet team in de maakquote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:28 schreef no-look het volgende:
Henk Norel in de NBAEen Nederlander! Vet!
Snap niet dat de Wolves na Rubio met de 6e pick nog een PG draften...quote:Op vrijdag 26 juni 2009 11:28 schreef Colplay het volgende:
Toch wel wat verrassingen in de draft, want had niet verwacht dat Rubio helemaal naar de vijfde plaats zou zakken. Gaat nu naar Minnesota. Hebben de Wolves toch aardig gedaan voor Mike Miller en Randy Foye. Zou Washington er nog steeds blij mee zijn nu ze weten dat Rubio onverwacht naar de vijfde plaats is gezakt?
Verder komt er waarschijnlijk weer een nieuwe trade aan: Stoudemire naar de Warriors. Suns willen graag Curry hebben en Warriors staan hem liever niet af. Daar gaat het nu nog om en of Amare een extensie wil tekenen, want ze gaan geen ruil doen voor een jaar en hem dan in free-agency verliezen.
Ik ben benieuwd wanneer de volgende topper geruild wordt die waarschijnlijk niet bijtekent. Je kunt Bosh e.d. toch niet voor niets laten lopen.
2.18?quote:Op vrijdag 26 juni 2009 14:00 schreef JayJay8 het volgende:
Claver is een atletische SF/PF van 2.18meter met 3point range en een goeie inside scorer.
Ja haha moet 2.08 zijn inderdaad...quote:Op vrijdag 26 juni 2009 20:21 schreef D-Wade het volgende:
[..]
2.18?![]()
Is volgens mij wel wat kleiner. Denk niet dat hij klaar is voor de NBA. Hij is erg wisselvallig en moet ook aan ze ballhandling werken. Vooral een post-up game zou handig zjn voor iemand met zijn lengte. Hij soms ook erg passief.
Zou ik lekker doen als ik hem was. In Spanje is hij een superheld en wie wil er nou in Minnesota spelen op dit momentquote:Op vrijdag 26 juni 2009 21:05 schreef JayJay8 het volgende:
Hij kan gewoon in Spanje blijven spelen als hij niet voor de Wolves wilt spelen. Maar de Wolves behouden zijn rechten.
Zou mooi zijn voor de Suns, dan krijgt Kerr toch nog de kans om zijn visie te bewijzen.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 13:51 schreef no-look het volgende:
Amare Twittert dat het een 'done deal' is
De flop was misschien het gesprek van de dag, maar uiteindelijk lag het toch erg dicht bij elkaar met Shaq 19 punten en 11 rebounds en Howard 21 en 8.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 00:23 schreef no-look het volgende:
hehe dan hebben wij niet dezelfde wedstrijden gezienO'Neal vond zich voor het eerst in zijn carrière waarschijnlijk genoodzaakt te floppen en te zeiken tegen de scheidsen dat er teveel gebeukt werd. O'Neal is niet meer de sterkste center in de league en daar kon hij vorig jaar iig. niet goed mee om gaan. Verder zie ik de trade voor de cavs helemaal zitten, maakt ze meteen weer een topper in het oosten en het kweekt vertrouwen voor LeBron, wat ook een hoog agendapunt moet zijn voor Cleveland.
Het probleem van de Cavs was niet de stats van Lebron (of gedeeltelijk wel)... het was de defense op de outside shooters die ze de das omdeed... Ik weet niet of dat nou opgelost is met Shaq in het midden...quote:Op zondag 28 juni 2009 01:37 schreef BitetheBullet het volgende:
[..]
De flop was misschien het gesprek van de dag, maar uiteindelijk lag het toch erg dicht bij elkaar met Shaq 19 punten en 11 rebounds en Howard 21 en 8.
Als Shaq constant binnen de 5 punten en 5 rebounds van Howard blijft, dan kan Lebron het deze keer waarschijnlijk wel afmaken met 35,8,8
"Wat extra geld"? Alles wat over de salary cap gaat moet dubbel betaald worden... Turkoglu is wel een stuk belangrijker voor de offense van de Magic dan Vince Carter, vanwege de mismatch die hij is ten opzichte van andere spelers. Maar uiteindelijk is hun type offense niet een type offense waar je titels mee wint, wat bleek in de Finals.quote:Op maandag 29 juni 2009 20:17 schreef dennis00 het volgende:
Kunnen ze Turkuglu niet behouden? Ook al kost het wat extra geld... ik vind Vince Carter een betere speler dan Hedo Turkuglu, maar ik geloof dat dit een typisch voorbeeld is van:
"Betere spelers maakt nog niet altijd een beter team"
Ik zou hem mooi laten lopen. Lewis naar de SF, zijn beste positie, en een veteraan op de PF aantrekken. Of Charlie V natuurlijk, als dat betaalbaaar is. Zie Orlando dan nog wel sterker worden.quote:Op maandag 29 juni 2009 21:18 schreef Colplay het volgende:
Het kan altijd, maar de vraag is of de eigenaar van de Magic dat wil. Orlando kan meeste bieden, maar wil tot nu toe niet in de luxury tax terecht komen. Nu afwachten of dit verandert is nu ze dicht bij een kampioenschap waren.
Niet alles boven de salary cap hoeft dubbel betaald te worden hoor, alleen boven de luxury tax. Verwachting is dat de luxury tax volgend seizoen op 69 miljoen dollar uit zal komen. Volgens mij hebben ze nu voor 63 miljoen aan contracten. Dus alles wat ze meer dan 6 miljoen per jaar aan Turkoglu geven moeten ze dubbel betalen. Natuurlijk nog veel geld, maar niet zo dat alles boven de salary cap dubbel betaald moet worden.quote:Op maandag 29 juni 2009 21:58 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
"Wat extra geld"? Alles wat over de salary cap gaat moet dubbel betaald worden... Turkoglu is wel een stuk belangrijker voor de offense van de Magic dan Vince Carter, vanwege de mismatch die hij is ten opzichte van andere spelers. Maar uiteindelijk is hun type offense niet een type offense waar je titels mee wint, wat bleek in de Finals.
Vince Carter lijkt me trouwens niet echt een speler waar je titels mee gaat winnen. Hij kan leuk dunken... ehm... KON leuk dunken, maar verder een choke artist eerste klas. 't Zal wel in de familie zitten dar (TMac anyone?)
Lewis speelde al SF en Turkoglu als PF. Turkoglu komt juist in dit systeem goed tot zijn recht. Howard in het midden en er om heen zoveel mogelijk schutters.quote:Op maandag 29 juni 2009 22:08 schreef Dunckie het volgende:
[..]
Ik zou hem mooi laten lopen. Lewis naar de SF, zijn beste positie, en een veteraan op de PF aantrekken. Of Charlie V natuurlijk, als dat betaalbaaar is. Zie Orlando dan nog wel sterker worden.
VC een choker?quote:Op maandag 29 juni 2009 21:58 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
"Wat extra geld"? Alles wat over de salary cap gaat moet dubbel betaald worden... Turkoglu is wel een stuk belangrijker voor de offense van de Magic dan Vince Carter, vanwege de mismatch die hij is ten opzichte van andere spelers. Maar uiteindelijk is hun type offense niet een type offense waar je titels mee wint, wat bleek in de Finals.
Vince Carter lijkt me trouwens niet echt een speler waar je titels mee gaat winnen. Hij kan leuk dunken... ehm... KON leuk dunken, maar verder een choke artist eerste klas. 't Zal wel in de familie zitten dar (TMac anyone?)
Nee dat heb ik nooit zo gezien. Turkoglu verdeelde in grote mate het spel, Lewis speelde echt wel meer inside dan Turk. Niet dat de Magic met een echte PF speelden, maar toch.quote:Op maandag 29 juni 2009 22:19 schreef Colplay het volgende:
[..]
Lewis speelde al SF en Turkoglu als PF. Turkoglu komt juist in dit systeem goed tot zijn recht. Howard in het midden en er om heen zoveel mogelijk schutters.
Natuurlijk zijn er andere opties, maar Charlie V. is restricted en de Bucks hebben Jefferson weggedaan om
Villanueva te kunnen behouden. Dus zullen een offer van de Magic matchen. Lijkt me dus vrij kansloos.
Had het idee dat Lewis meer kon opposten omdat hij nu tegen een kleinere SF speelde ipv een PF. Maar spel van Magic is idd niet met een traditionele PF. Daarom denk ik ook niet dat ze die moeten zoeken als FA. Misschien een goede voor de bank die een echte PF kan verdedigen als het nodig is.quote:Op maandag 29 juni 2009 22:55 schreef Dunckie het volgende:
[..]
Nee dat heb ik nooit zo gezien. Turkoglu verdeelde in grote mate het spel, Lewis speelde echt wel meer inside dan Turk. Niet dat de Magic met een echte PF speelden, maar toch.
Even een correctie op het tweede gedeelte van deze post. Milwaukee heeft besloten geen qualifying offer te geven aan Villanueva. Hierdoor is deze een unrestricted free-agent. Die zet is wel een verrassing. Bucks hebben geen uitleg gegeven. Sessions en Ersan Ilyasova hebben wel een offer gekregen en zijn dus resticted free-agents.quote:Op maandag 29 juni 2009 22:19 schreef Colplay het volgende:
[..]
Lewis speelde al SF en Turkoglu als PF. Turkoglu komt juist in dit systeem goed tot zijn recht. Howard in het midden en er om heen zoveel mogelijk schutters.
Natuurlijk zijn er andere opties, maar Charlie V. is restricted en de Bucks hebben Jefferson weggedaan om
Villanueva te kunnen behouden. Dus zullen een offer van de Magic matchen. Lijkt me dus vrij kansloos.
Ik denk juist dat ze, nu ze carter hebben en Turkoglu waarschijnlijk niet kunnen gaan betalen (en al doen ze het wel, dan hebben ze 5 spelers die allemaal willen scoren, hoe gaan ze die schoten verdelen?) wel een iets traditionelere PF moeten zoeken (wel een met minstens mid-range ability, anders loopt de aanval niet meer) juist omdat er niet nog een type-Turkoglu te vinden is. Dus of ze moeten Gorcat laten lopen een een redelijke investering in een PF doen, of ze resignen Gorcat en halen een SF of PF die wat minder is.quote:Op maandag 29 juni 2009 23:10 schreef Colplay het volgende:
[..]
Had het idee dat Lewis meer kon opposten omdat hij nu tegen een kleinere SF speelde ipv een PF. Maar spel van Magic is idd niet met een traditionele PF. Daarom denk ik ook niet dat ze die moeten zoeken als FA. Misschien een goede voor de bank die een echte PF kan verdedigen als het nodig is.
Cap-room en Joe Alexander een kans geven?quote:Op maandag 29 juni 2009 23:20 schreef Colplay het volgende:
[..]
Even een correctie op het tweede gedeelte van deze post. Milwaukee heeft besloten geen qualifying offer te geven aan Villanueva. Hierdoor is deze een unrestricted free-agent. Die zet is wel een verrassing. Bucks hebben geen uitleg gegeven. Sessions en Ersan Ilyasova hebben wel een offer gekregen en zijn dus resticted free-agents.
Heeft iemand enig idee welke weg de Bucks inwillen?
Maar welke free-agent wil naar Milwaukee komen? Blijft vrij weinig over. En Charlie V. is toch een behoorlijke speler, die laten ze nu (waarschijnlijk) gewoon voor niets de deur uitlopen. Daar hadden ze toch wel eerder wat mee kunnen doen lijkt mij. Minimaal een draftpick uit halen voor de toekomst.quote:Op maandag 29 juni 2009 23:21 schreef Dunckie het volgende:
[..]
Cap-room en Joe Alexander een kans geven?
Rasheed kan net als Lewis het veld groot maken vanaf de 4. En beter rebounden.quote:Op maandag 29 juni 2009 23:59 schreef dennis00 het volgende:
Het hele mooie van Lewis op 4 was de mismatch. Hij kon driven en de nummer 4 van de tegenstander naar buiten lokken.
Hierdoor is er meer ruimte onder de basket en staat daar één lange man minder. Dat is het voordeel van Lewis op 4.
Orlando wil nu ook graag Rasheed. Zou het erg jammer vinden als Hedo weg zou gaan, maar ze zullen inderdaad zijn salaris dubbel moeten betalen, vanwege luxury taxes.
Memphis is netjes zeg, ze hebben in Mayo, Gasol en Gay toch een leuke core staan.quote:25. Portland Trail Blazers
$48,675,767
26. Toronto Raptors
$46,092,020
27. Atlanta Hawks
$42,799,583
28. Oklahoma City Thunder
$41,766,515
29. Detroit Pistons
$39,002,577
30. Memphis Grizzlies
$37,719,633
Moet het eerst zien. Amare wilde weg omdat hij het gezicht van een franchise zou willen zijn en geen tweede viool meer achter Nash. Dan zou hij nu ineens bij de Lakers gaan spelen? Nou ja, zou dan wel Gasol en Amare als starters worden en Bynum van de bank.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 09:40 schreef Dunckie het volgende:
Wow! Vang net een gerucht op dat aangekondigd wordt als 'breaking news', dat Amare Stoudemire wel eens naar de Lakers zou kunnen gaan voor Lamar Odom en Derrick Fisher.
Lijkt me vreemd, dan moet hij achter Gasol van de bank komen?
Lijkt me heel heel heel sterk en zou het niet eens willen.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 09:40 schreef Dunckie het volgende:
Wow! Vang net een gerucht op dat aangekondigd wordt als 'breaking news', dat Amare Stoudemire wel eens naar de Lakers zou kunnen gaan voor Lamar Odom en Derrick Fisher.
Lijkt me vreemd, dan moet hij achter Gasol van de bank komen?
Het zal niet te maken gehad hebben met zijn prestaties. Het team was inderdaad aan het rebuilden. De coach lag gewoon niet lekker in de spelersgroep en bij de fans.quote:After failing to gain the respect of his players and refusing to reconcile with a disgruntled star, the Detroit Pistons fired Michael Curry as coach on Tuesday.
Als assistent wel ja.quote:Op woensdag 1 juli 2009 10:45 schreef no-look het volgende:
Ik hoorde gisteren een interessante optie voor een nieuwe coach bij de Pistons: Bill Laimbeer. Ik wéét dat jij dat vet zou vinden Popo
Nou lekker dan, een triggerhappy G en een F die niet kan verdedigen.quote:Gordon, Villanueva arrive in Detroit and meeting with Pistons president Joe Dumars.
28 miljoen per jaar mag toch niet?quote:Bryant can still sign an extension with Los Angeles, and the Press-Enterprise wrote on Tuesday night that he could get a new three-year, $85 million deal later this summer.
Joeyquote:Op woensdag 1 juli 2009 17:01 schreef popolon het volgende:
[..]
Nou lekker dan, een triggerhappy G en een F die niet kan verdedigen.
Las ook ergens dat de Pistons achter Ariza aan zaten?quote:Op woensdag 1 juli 2009 17:01 schreef popolon het volgende:
[..]
Nou lekker dan, een triggerhappy G en een F die niet kan verdedigen.
Ja die agent van hem spoort niet haha.quote:
Dat lijkt me idd een mooi bedrag. Als Gordon en Villa komen gaat Rip 99% zeker weg. Had graag Lee van NYK gezien.quote:Op woensdag 1 juli 2009 17:27 schreef JayJay8 het volgende:
[..]
Ja die agent van hem spoort niet haha.
Rond de 6/7 miljoen lijkt me redelijk.
Waarom zou het niet mogen?quote:
Sheed is gone. Het meest nuttig voor de Spurs zo kan 'ie ruimte maken voor Duncan. Als Popovich hem niet voor 1 jaar kan motiveren kan niemand het.quote:Op woensdag 1 juli 2009 17:40 schreef JayJay8 het volgende:
Spurs kunnen niet meer dan de MLE bieden lijkt me niet dat Odom dat zal aannemen en de Suns hebben die wel capspace?
Een gemotiveerde Sheed zou heel nuttig kunnen zijn voor een contender...
Gaat ie zeker weg of blijft hij misschien toch in Detroit?
Ben benieuwd hoe deze trade in elkaar zit; het is toch niet mogelijk om Zach met 33 miljoen/2 jaar heads-up te traden voor Quentin met 10 miljoen/1 jaar. Bizarre trade voor Memphis, al zullen wel weer hopen dat Zach het eindelijk begrijpt.quote:Op donderdag 2 juli 2009 05:20 schreef JayJay8 het volgende:
Memphis traden trouwens Quentin Richardson voor Zach Randolph
http://twitter.com/LATimessports
Heads-up trade is geen probleem omdat Memphis flink onder de cap zit en zij dus extra contracten op zich kunnen nemen. Gaat natuurlijk bij Randolph om het jaarsalaris (16,5 miljoen) tegen de tien van Richardson. Dat betekent dat ze 6,5 miljoen extra uitgeven en nog steeds rond de 8 miljoen overhouden voor free-agents of trades als dit.quote:Op donderdag 2 juli 2009 11:08 schreef BitetheBullet het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe deze trade in elkaar zit; het is toch niet mogelijk om Zach met 33 miljoen/2 jaar heads-up te traden voor Quentin met 10 miljoen/1 jaar. Bizarre trade voor Memphis, al zullen wel weer hopen dat Zach het eindelijk begrijpt.
Kobe en Artest hebben veel respect voor elkaar..quote:Op vrijdag 3 juli 2009 01:04 schreef popolon het volgende:
Artest en Kobe samen dus. Zal 'ie hem op z'n bek rammen?
Vergelijkbare speler met Ariza, wat meer ervaring.
Ze maken er wel een kampioensteam van voor volgend jaar. Kijken wat 'de rest van de West' doet.
Grappig, paar jaar geleden wou Kobe perse nog weg. Fucking drama queen.
Was wat voorbarig.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 14:01 schreef Colplay het volgende:
Is Hill naar de Knicks al een zekerheid? Weet dat hij op gesprek is geweest, maar heeft hij al een mondelinge overeenkomst gesloten?
Er zijn zat teams die hem zouden willen hebben.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 14:12 schreef jewezemichiel het volgende:
Rasheed Wallace FA! Denken jullie dat hij nog een team krijgt in de NBA?
Wallace heeft de clubs voor het uitzoeken en kan bij vijf, zes ploegen tekenen. Wordt waarschijnlijk Boston. Meeste grote namen zullen wel een contract krijgen. Ben erg benieuwd of Iverson uiteindelijk echt in Charlotte terecht komt. Zou wel echt een versterking voor die ploeg zijn.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 14:12 schreef jewezemichiel het volgende:
Rasheed Wallace FA! Denken jullie dat hij nog een team krijgt in de NBA? Ik volg namelijk al die voorbereindingen niet en misschien is het wel gebruikelijk dat alle voorname FA's weer aan de bak komen.
Ben ik wel met je eens. Ben alleen benieuwd of hij een goede fit is. Dat Kobe de leider is zal hij zonder twijfel accepteren, maar wie wordt de tweede optie? Krijgt Gasol wel genoeg ballen. Heeft in de play-offs bewezen de meest efficiente scorer van de ploeg te zijn, als hij maar gebruikt wordt.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:27 schreef JayJay8 het volgende:
Artest is beter dan Ariza op dit moment...
Sterker, betere man-to-man defence, aanvallend beter.
Klopt allemaal wat je zegt ja...Ben benieuwd hoe het zal uitpakken!quote:Op vrijdag 3 juli 2009 14:19 schreef Colplay het volgende:
[..]
Ben ik wel met je eens. Ben alleen benieuwd of hij een goede fit is. Dat Kobe de leider is zal hij zonder twijfel accepteren, maar wie wordt de tweede optie? Krijgt Gasol wel genoeg ballen. Heeft in de play-offs bewezen de meest efficiente scorer van de ploeg te zijn, als hij maar gebruikt wordt.
Artest heeft afgelopen regular seizoen erg goed van achter de driepuntlijn geschoten. Dat is wat Lakers vooral nodig hebben. Met Bynum en Gasol twee sterke mensen en hoewel Kobe minder naar binnen gaat en meer schutter is geworden ligt toch ook in de penetratie nog wel kracht van hem. Om voor genoeg spacing te zorgen hebben de Lakers een echte sniper nodig. Iemand die gewoon aan de buitenkant kan staan, bal kan krijgen en drietjes binnen schiet. Na het vertrek van Radmanovic hebben ze niet echt zo'n speler, type Kyle Korver van Utah. Artest heeft in de play-offs bewezen ook niet heel zuiver van buiten te zijn.
Op papier vind ik het een flinke verbetering voor de Lakers. Ben erg benieuwd hoe het op het veld uit gaat pakken. Kan ook zijn dat het ten koste gaat van Bynum, want die zal nu wel minimaal vierde keuze zijn in de aanval.
How to blow up the Bulls.quote:The Bulls and Pistons may investigate a sign-and-trade that would send Allen Iverson to Chicago, according to CBSSports.com
Ik dacht dat dit helemaal niet mag. Detroit heeft de capspace gebruikt om andere spelers aan te trekken en moet dus afstand doen van Wallace en Iverson, omdat deze anders capspace innemen voor komend seizoen, en de Pistons dus niet meer de ruimte hebben om Gordon en Villanueva aan te trekken. Of het moet om een dubbele sign-and-trade gaan. Dan gaat Iverson dus naar Chicago voor Gordon. Voor de Pistons verandert er in dat geval niet zoveel, alleen dat het de concurrent wat zwakker maaktquote:Op vrijdag 3 juli 2009 14:46 schreef popolon het volgende:
Ik weet 't niet, Artest wil graag de bal, Kobe en Gasol ook. Ik ben bang dat Gasol er wat onder zal lijden. Daarom heb ik persoonlijk meer een teamspeler zoals Ariza is.
[..]
How to blow up the Bulls.
Sheed heeft volgende week gesprekken in Boston, Orlando en SA. Allemaal contenders.
Sheed en Duncan zou een perfect duo zijn. Gewoon gevaarlijk.
Of SA moet McDyess zien te strikken. Ik zie twee van mijn favoriete Pistons liever daar heen gaan dan naar Boston.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 20:56 schreef ShaoliN het volgende:
Boston is echt een kutteam. Sheed moet naar SA om dat team wat spraakmakender te maken.
Wat quotes. En 57% van de fans is er blij mee.. (ik mwa mwah)quote:Op vrijdag 3 juli 2009 23:11 schreef Greenpeas het volgende:
Turkoglu voor $50 over 5 jaar naar Trailblazers. Persoonlijk had ik hem liever bij de Magic zien blijven, weet niet hoe die zichzelf zal manifesteren bij de Blazers, hij was afgezien van de afgelopen ja(a)r(en) nou niet echt iemand waar je pet van af valt.
't Lijkt er op om Bosh goed te stemmen. Ik ben al lang blij dat Detroit hem niet een max conctract heeft aangeboden, die krijgt straks teveel over een jaar.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 07:02 schreef dennis00 het volgende:
Raptors kunnen nu 3 contracten (marion, anthony parker,, nog iemand) niet verlengen en geen gebruik maken van de MLE. Dat terwijl hun selectie al te dun was.
Weet niet of de deal al definitief is...
Nou, Turkoglu heeft ten minste voor de titelkansen gekozenquote:Op zaterdag 4 juli 2009 06:16 schreef popolon het volgende:
Free agent forward Hedo Turkoglu changed his mind Friday, deciding not to join the Portland Trail Blazers, opting instead to accept an offer from the Toronto Raptors, sources told ESPN.com.
Geluk voor de Blazers.
Ariza?quote:Op zaterdag 4 juli 2009 12:49 schreef Zwansen het volgende:
Waarom zou je in hemelsnaam weg willen bij de Lakers. Verdiende hij daar zo slecht dan? Wat een huilies zeg.
En gaat het ooit nog iets met de Bulls worden?
Wat ik begreep was Ariza teleurgesteld in de leiding van de Lakers. Lakers zeiden wel dat ze hem wilden houden, maar hebben geen enkele aanbieding gedaan. Alleen gezegd dat hij moest kijken wat hij ergens anders kon krijgen en dat ze dan wel zouden kijken of ze dat zouden matchen. Was eigenlijk duidelijk voor hem dat ze liever Artest wilden op zijn plaats. Vandaar dat hij ergens anders is gaan kijken en voor hetzelfde bedrag nu bij Houston gaat tekenen.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 13:41 schreef JayJay8 het volgende:
[..]
Ariza?
Denk dat hij gewoon een grotere rol wilde.
Lakers hebben de MLE geboden..quote:Op zaterdag 4 juli 2009 14:12 schreef Colplay het volgende:
[..]
Wat ik begreep was Ariza teleurgesteld in de leiding van de Lakers. Lakers zeiden wel dat ze hem wilden houden, maar hebben geen enkele aanbieding gedaan. Alleen gezegd dat hij moest kijken wat hij ergens anders kon krijgen en dat ze dan wel zouden kijken of ze dat zouden matchen. Was eigenlijk duidelijk voor hem dat ze liever Artest wilden op zijn plaats. Vandaar dat hij ergens anders is gaan kijken en voor hetzelfde bedrag nu bij Houston gaat tekenen.
Dit is wat ik bedoelde,quote:Ariza's agent, David Lee, said the Lakers never made an offer to Ariza, telling him they were ready to offer the midlevel exception but to see what else he could find on the market.
"The process was incredibly strange, which leads me to believe that they wanted to accomplish what they wanted to accomplish for years, and that's Ron Artest," Lee said.
quote:The Boston Celtics have reached an agreement with Rasheed Wallace, according to a source.
Wallace is expected to get a two-year deal using the mid-level exception (expected to be about $5.6 million to $5.8 million).
Kevin Garnett, Ray Allen, and Paul Pierce, owner Wyc Grousbeck, coach Doc Rivers, and president Danny Ainge met with Wallace last week. Wallace turned down overtures from Orlando and San Antonio to commit to Boston.
Tuurlijk is het een spel, maar blijft toch welles-nietes, waarbij ik geen van de partijen op voorhand geloof. Alleen dat de Lakers niet zonder voorbehoud hebben gezegd: Wij willen je dolgraag terug en we gaan er voor zorgen dat we er uit komen. Dat lijkt Ariza tegengevallen te zijn en dus is hij ergens anders gaan kijken.quote:Op zondag 5 juli 2009 12:41 schreef Dunckie het volgende:
Die agent heeft wel meer gezegd, geloof nooit een agent. Kijk maar eens in het voetbal wat daar allemaal gebeurt. Zelfde geldt voor Ben Gordon, als zijn agent een of twee jaar geleden die deal van de Bulls had aangenomen had hij nu bij de Bulls kunnen blijven zonder gezeur en hij had al een of twee seizoenen meer kunnen verdienen. Maarja, de agent vond hem nog meer waard, en kijk wat er van komt.
Agents hebben meestal belang bij trades, ze krijgen dan een percentage.
Ik zal 't niet zijn, ik vind ook dat ze zeker niet sterker zijn geworden.quote:Op maandag 6 juli 2009 17:25 schreef no-look het volgende:
Iemand moet me uitleggen hoe je dan sterker wordt...
Ja dat wordt het zeker!quote:
Orlando is idd wel discussiepunt. Maar Carter vind ik verbetering over Lee. Een fitte Nelson ook over Alston, dus dat is dan ook opgevangen. Turkoglu gaan ze echt missen. Gortat speelde tien minuten max. per wedstrijd en krijgt een veel te vet contract voor wat hij heeft laten zien. Dit kunnen ze denk ik nog wel opvangen. Als ze nog iemand halen voor de MLE dan zijn ze zeker sterker geworden.quote:Op maandag 6 juli 2009 17:25 schreef no-look het volgende:
Ik had het er met een maatje van me (Orlando-fan) over en hij was het met me eens dat de Magic er eigenlijk flink op achteruit zijn gegaan. Courtney Lee, Hedo Turkoglu, Rafer Alston en Marcin Gortat voor Vince Carter. Iemand moet me uitleggen hoe je dan sterker wordt... Natuurlijk is Jameer Nelson volgend jaar gezond maar toch, je levert aardig in en ik vind Nelson nog steeds geen elite pointguard.
Spurs, Celtics, Cavs en Lakers zijn inderdaad wél sterker geworden. Bij de C's zal Big Baby wel weg gaan, leuke speler maar misbaar.
Heb de Nets niet heel veel zien spelen het afgelopen jaar, maar heb wel het idee dat hij in zijn spel veranderd is en meer een teamspeler is geworden nu hij ouder is en meer ervaring heeft. Als dat echt het geval is, kan hij zeker van toegevoegde waarde zijn voor een topclub.quote:Op maandag 6 juli 2009 20:02 schreef ScienceFriction het volgende:
Ik vraag me nog steeds af waarom een titelkandidaat zo graag een speler als Carter wil hebben. Carter heeft talent, maar niet de wil. Ik zou Carter niet met de bal in handen willen hebben in de playoffs aan het eind van een wedstrijd... Zijn playoff FG% is sowieso niet geweldig (.418)...
Carter is echt een speler waar hype nog steeds belangrijker blijkt dan productie en waarde.
Was al fan van hem in college man....Gaat een goeie speler worden.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 23:25 schreef no-look het volgende:
Ik ben volgend jaar Terrence Williams-fan. Heb ik besloten. Ben ik de enige die de summer league kijkt?
Kobe + Pau salaries = 40 Million Per Yearquote:Cap Could Drop To $50.4M In 2010-11
Dat is inderdaad wel erg veel voor slechts twee spelers... hoe goed ze ook zijn. Echter, een eigenaar als Buss wil het wel betalen indien er een titel in het vooruitzicht gesteld wordt. De inkomsten van de Lakers zelf zijn overigens ook geen probleem...quote:Op woensdag 8 juli 2009 19:39 schreef popolon het volgende:
Kobe + Pau salaries = 40 Million Per Year
Oklahoma City Entire Payroll = 41 Mill Per Year
Memphis Grizzlies Entire Payroll = 37 Mill Per Year
Klopt. Voorbeeld natuurlijk de sales die er zijn op jerseys; nu met Artest er bij. Bryant, Gasol, Bynum, Artest. Grote namen.quote:Op woensdag 8 juli 2009 22:13 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel erg veel voor slechts twee spelers... hoe goed ze ook zijn. Echter, een eigenaar als Buss wil het wel betalen indien er een titel in het vooruitzicht gesteld wordt. De inkomsten van de Lakers zelf zijn overigens ook geen probleem...
Zoals Rodman als eens zei, als jij mij 10 miljoen betaalt en ik breng jou 20 miljoen in het laatje... wat is dan het probleem?
Het probleem is dat je je dan niet aan de gestelde cap space houdt en Stern kan doen wat 'ie wil. Even heel simpel en kort door de bocht.quote:Op woensdag 8 juli 2009 22:13 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel erg veel voor slechts twee spelers... hoe goed ze ook zijn. Echter, een eigenaar als Buss wil het wel betalen indien er een titel in het vooruitzicht gesteld wordt. De inkomsten van de Lakers zelf zijn overigens ook geen probleem...
Zoals Rodman als eens zei, als jij mij 10 miljoen betaalt en ik breng jou 20 miljoen in het laatje... wat is dan het probleem?
quote:Op donderdag 9 juli 2009 01:00 schreef dennis00 het volgende:
Spursssssssss leuke signing!
McDyess, 34, will sign a three-year deal that guarantees him $15 million.
Wordt leuk team zo!
Lakers hebben idd een dikke payroll maar alleen al in de playoffs heeft de organisatie 40 miljoen winst gemaakt dus. Zolang het team het goed blijft doen is die dikke payroll niet erg...quote:Op woensdag 8 juli 2009 21:45 schreef dennis00 het volgende:
Jah, ik snap dat 50.4 miljoen ook niet hoor! Cap space is toch bepaald op gemiddelde van de league o.i.d.? Is dat voor of nadat de free agents zijn getekend? Indien na, dan neem ik aan dat de teams toch wel zo hoog mogelijk gaan zitten om succesvol te worden.
De meeste teams maken namelijk gewoon aardig wat winst. Zie ook http://www.forbes.com/lis(...)aluations_Rank.html.
Voor New Orleans bijvoorbeeld wordt het anders wel heel pijnlijk met minstens 15 miljoen luxury tax, als het team slecht blijft draaien. Lakers is ook al gruwelijk met 18 miljoen op het moment luxury tax, met Odom erbij nog 'n stuk meer, maar voor een dynasty... met dit team, moet dat zeker uitkunnen! LA Lakers Dynasty, dat is marketingtechnisch natuurlijk veel waard!
Je moet onder de cap zitten om free-agents van andere clubs aan te kunnen trekken. Zit je boven de cap dan kun je alleen een Mid Level Exception aanbieden van 5,7 miljoen per jaar. Lakers zitten bijvoorbeeld ver boven de cap en kunnen LeBron volgend jaar dus maximaal 5,7 miljoen per jaar bieden. Knicks proberen onder de cap te komen zodat ze een max. contract van minimaal 15 miljoen per jaar kunnen bieden. Clubs mogen wel over de caplimit gaan om hun eigen free-agents een nieuw contract aan te bieden. Dit is zelfs langer en hoger dan andere clubs kunnen. Dus de Cavs kunnen LeBron volgend jaar altijd meeste bieden ongeacht hun capsituatie.quote:Op woensdag 8 juli 2009 21:45 schreef dennis00 het volgende:
Jah, ik snap dat 50.4 miljoen ook niet hoor! Cap space is toch bepaald op gemiddelde van de league o.i.d.? Is dat voor of nadat de free agents zijn getekend? Indien na, dan neem ik aan dat de teams toch wel zo hoog mogelijk gaan zitten om succesvol te worden.
De meeste teams maken namelijk gewoon aardig wat winst. Zie ook http://www.forbes.com/lis(...)aluations_Rank.html.
Voor New Orleans bijvoorbeeld wordt het anders wel heel pijnlijk met minstens 15 miljoen luxury tax, als het team slecht blijft draaien. Lakers is ook al gruwelijk met 18 miljoen op het moment luxury tax, met Odom erbij nog 'n stuk meer, maar voor een dynasty... met dit team, moet dat zeker uitkunnen! LA Lakers Dynasty, dat is marketingtechnisch natuurlijk veel waard!
Teringquote:Op donderdag 9 juli 2009 05:31 schreef popolon het volgende:
$50M /6 yrs for Anderson Varajeo?
Ja dus, Cavs hebben een deal.Zo ontzettend veel voor een 'role player'? Daar is de Birdman deal een hele goede bij.
Marion naar de Mavs lijkt ook zo goed als rond.
Denk dat Portland met een goede PG als Hinrich en verdere ontwikkeling van de jonge spelers over 2/3 jaar een kampioenskandidaat isquote:Op vrijdag 10 juli 2009 13:28 schreef dennis00 het volgende:
Bij de Lakers zou het natuurlijk een verbetering zijn, gezien de Lakers weinig behoefte hebben aan cap space. Portland heeft een PG nodig, maar toch niet ten koste van 9 miljoen 2010 cap-space?
Tell me about it. Hogere wiskunde.quote:Op zondag 12 juli 2009 15:09 schreef dennis00 het volgende:
Ik snap de capspace situatie nu niet meer
Dan moeten de Spurs eerst nog een dikke center halen.quote:Op donderdag 9 juli 2009 04:20 schreef popolon het volgende:
[..]
Het probleem is dat je je dan niet aan de gestelde cap space houdt en Stern kan doen wat 'ie wil. Even heel simpel en kort door de bocht.Er zitten nog wat meer haken en ogen aan maar als een franchise goed loopt heb je er minder last van.
Als een groffe overschreiding van de salary cap geen gevolgen heeft, wat heeft die cap dan voor zin? Daar mogen wat mij betreft best zware sancties op komen te liggen.
Antonio McDyess, de meest normale speler in de NBA en toch een echte vechter die trouw bleef aan Detroit. Ik hoop echt dat 'ie een ring wint met de Spurs. Ook een mooie combo: Dyess en Duncan.
Spurs hebben met Duncan al een van de beste centers van de league. Kunnen misschien nog een backup gebruiken, maar ploeg ziet er erg goed uit.quote:Op maandag 13 juli 2009 08:42 schreef Dunckie het volgende:
[..]
Dan moeten de Spurs eerst nog een dikke center halen.
Duncan is op papier PF ja, maar speelt echt bijna alles als center, dus vandaar dat ze niet echt een nieuwe center nodig hebben met McDyess er bij.quote:Op maandag 13 juli 2009 10:50 schreef dennis00 het volgende:
Duncan is PF, wordt meestal gecombineerd met een center. Maar als ik McDyess en Duncan had, waarom niet allebei starten? Als je met een center moet spelen met de kwaliteiten van Oberto, schiet dat ook niet op.
Zie ook dat Zack randolph al week geleden naar Memphis is ge-trade, Clippers hebben weer 2010 cap-space. Rare move van Memphis. Clippers willen nu graag Prince of Green als SF.
Duncan speelt altijd powerforward. Hij is echt niet de center van de ploeg.quote:Op maandag 13 juli 2009 10:35 schreef Colplay het volgende:
[..]
Spurs hebben met Duncan al een van de beste centers van de league. Kunnen misschien nog een backup gebruiken, maar ploeg ziet er erg goed uit.
Omdat McDyess gewoon te klein en te licht is om de startende center te zijn. Duncan zet je op de PF omdat hij daar het beste is. McDyess is zijn backup en tegen sommige tegenstanders zullen ze wel samen kunnen spelen. Tegen de goede, grote en zware centers heb je echt nog een dikke buffel nodig.quote:Op maandag 13 juli 2009 10:50 schreef dennis00 het volgende:
Duncan is PF, wordt meestal gecombineerd met een center. Maar als ik McDyess en Duncan had, waarom niet allebei starten? Als je met een center moet spelen met de kwaliteiten van Oberto, schiet dat ook niet op.
Zie ook dat Zack randolph al week geleden naar Memphis is ge-trade, Clippers hebben weer 2010 cap-space. Rare move van Memphis. Clippers willen nu graag Prince of Green als SF.
Dat is wat Duncan graag op papier wil hebben staan ja, zeker met de votes voor MIng voor het All-Star team. Duncan verdedigt vaak de center van de tegenpartij en zorgt voor de helpdefense van de ploeg. Aanvallend speelt hij veel vanuit de post en is hij vaak de langste speler van de ploeg, soms zelfs omringd met alleen maar wings en guards. Alles aan Duncan schreeuwt Center, alleen SA zet graag PF achter hem op het roster, maar in zijn spel is hier maar heel weinig van te merken.quote:Op maandag 13 juli 2009 12:00 schreef Dunckie het volgende:
[..]
Duncan speelt altijd powerforward. Hij is echt niet de center van de ploeg.
Robinson was een echte center ja die veel speelde. Laatste jaren is dat veranderd. Elson startte vaak, maar speelde niet zo heel veel minuten. In de link een overzicht van de meest gebruikte units door San Antonio afgelopen seizoen. Duncan is hierbij toch wel de echte center, niet Bonner. Vandaar dat ik Duncan wel als een echte center zie en hij ook prima met McDyess de frontcourt kan vormen.quote:Op maandag 13 juli 2009 14:18 schreef Dunckie het volgende:
Hij speelt wel op de center, maar altijd met een dikkere, 'echtere' center om hem heen. Robinson, Elson, Oberto, enz.
Ik ook niet. Een verdedigende C/PF zou mooi zijn maar sinds echte centers al bijna uitgestorven zijn en bijna elk team een soort van hybride PF/C positie speelt hoeft een echte C niet eens.quote:Op maandag 13 juli 2009 22:53 schreef Colplay het volgende:
Popo geen zicht op wie de Pistons er graag bij zouden willen hebben.
Nee joh...9 miljoen drie seizoenen lang, das 27 miljoen voor 3 jaar. Niet slecht toch?quote:Op dinsdag 14 juli 2009 19:55 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik ook niet. Een verdedigende C/PF zou mooi zijn maar sinds echte centers al bijna uitgestorven zijn en bijna elk team een soort van hybride PF/C positie speelt hoeft een echte C niet eens.
Odom naar de Mavs? Lakers boden 'm 9m voor 3 jaar.Zo ga je dan met je spelers om.
Suns buy out Big Ben, zal wel einde carriere zijn voor Wallace.
Ik moest lachen:quote:Op zondag 19 juli 2009 10:56 schreef ScienceFriction het volgende:
http://rivals.yahoo.com/n(...)LYF?urn=ncaab,175293
Ohhhh... Lebron... beetje zielig ;-)
Als ik Miami was zou ik Odom proberen te halen en Beasley verder laten ontwikkelen. Denk dat Beasley beter dan Boozer gaat worden...quote:Op zondag 19 juli 2009 22:55 schreef Colplay het volgende:
Jamario Moon heeft een offer sheet van de Cavs getekend. De Heat hebben zeven dagen de tijd om dit te matchen. De Cavs kunnen maximaal 3,2 miljoen per jaar bieden. Benieuwd wat de Heat gaan doen. Ga er van uit dat Moon naar Cleveland gaat. Hoop dat de Heat er in slagen Odom en Boozer te halen. Dat zou wel voor een leuke ploeg zorgen in South Beach.
Dat denk ik ook wel, maar lijkt mij dat ze prima samen kunnen spelen. Beasley kan gedeeltelijk op SF spelen en Boozer ook als C. Startende line-up van Boozer, Beasley, Odom, Wade en Chalmers ziet er best redelijk uit. Anders starten met Haslem en Beasley als zesde man van de bank laten komen.quote:Op maandag 20 juli 2009 15:22 schreef JayJay8 het volgende:
[..]
Als ik Miami was zou ik Odom proberen te halen en Beasley verder laten ontwikkelen. Denk dat Beasley beter dan Boozer gaat worden...
Popoquote:Spurs coach Gregg Popovich likes the moves the team has made so far this offseason.
"If we don't win it, I should probably be fired," Popovich told NBA.com.
However, he added that the Spurs will only go as far a healthy Tim Duncan and Manu Ginobili next season.
Eindelijk online: Wat een gedoe om niks.quote:Op zondag 19 juli 2009 10:56 schreef ScienceFriction het volgende:
http://rivals.yahoo.com/n(...)LYF?urn=ncaab,175293
Ohhhh... Lebron... beetje zielig ;-)
Inderdaad. Nou niet heel indrukwekkend.quote:Op donderdag 23 juli 2009 04:33 schreef popolon het volgende:
[..]
Eindelijk online: Wat een gedoe om niks.
http://ebaumnation.com/20(...)unks-on-lebron-james
Pff is dit allesquote:Op donderdag 23 juli 2009 04:33 schreef popolon het volgende:
[..]
Eindelijk online: Wat een gedoe om niks.
http://ebaumnation.com/20(...)unks-on-lebron-james
Jordan is niet de GM van de Bobcatsquote:Op woensdag 29 juli 2009 04:35 schreef popolon het volgende:
Jordan was als speler een grootheid, als GM is het een drol. Begrijp maar weinig van die trade.
En Chandler zn contract?quote:Op woensdag 29 juli 2009 14:32 schreef popolon het volgende:
Ik bedoel dat de Hornets proberen om hun payroll naar beneden te krijgen, krijgen ze zo'n gedrocht van een salaris als dat van Okafur.Ik vind 't veel te veel voor een te kleine C.
11, 12, 13, 14 en 15 miljoen per jaar de komende 5 jaren........
Ook hoog maar loopt af, da's nogal een verschil.quote:
Klopt maar daar hoef je geen 15 miljoen per jaar voor neer te leggen.quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:25 schreef Os__ het volgende:
Maar na dit jaar zal Peja z'n enorme contract verdwijnen. Die verdient nu volgens mij 18M. Okafor is misschien wat kleiner maar hij heeft ook veel pluspunten. Zo is hij 1 van de weinige spelers die een double double averaged. En samen met Paul spelen levert natuurlijk ook een behoorlijk aantal easy baskets op.
Ik heb dat tweede verhaal even helemaal doorgelezen... echt ongelooflijk die percentages zeg. En waar ze het ook instoppenquote:Op maandag 3 augustus 2009 15:05 schreef Colplay het volgende:
Wij kunnen het ons niet voorstellen, maar van al die miljonairs gaat meer dan de helft binnen vijf jaar na het einde van hun carriere al failliet. NFL spelers nog sneller. In Life of Reilly een grappige column over dit onderwerp:
http://sports.espn.go.com/espnmag/story?id=3469271
Een serieuzer (en schokkend) verslag van de geldproblemen van de sterren:
http://vault.sportsillust(...)G1153364/1/index.htm
Ja was ook echt verbaasd om dat verhaal. Die investeringen. Hoe dom kun je zijn. Maar dan denk je als iemand zo'n vet contract tekent dat zo'n speler nooit meer hoeft te werken maar ze maken al hun geld nog sneller op dan wij dat doen. Echt bizar. En wat ik mij dan afvraag. Zou dat in Europa met voetballers ook zo gaan? Natuurlijk zijn hier ook voorbeelden van (Helder, Van Gobbel) maar toch niet op de schaal van de Amerikaanse sporters?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 21:20 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Ik heb dat tweede verhaal even helemaal doorgelezen... echt ongelooflijk die percentages zeg. En waar ze het ook instoppen![]()
Kijk dat van die scheidingen kan ik me vooral bij de oudere generatie nog wel een beetje voorstellen, maar tegenwoordig? Hoe dom ben je wel niet als je die dingen niet goed regelt? Het is misschien soms wat moeilijk om over te beginnen, maar toch...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |