Je huis blijft wel goed schoon.quote:Op maandag 15 juni 2009 01:14 schreef Daffodil31LE het volgende:
Redelijk vervelend.
Meerdere vrouwen zorgt namelijk ook voor meerdere schoonmoeders...
Ideaal, als er dan een dood gaat heb je nog een reserve.quote:Op maandag 15 juni 2009 01:17 schreef Bilmiyorem het volgende:
En wat onder bepaalde omstandigheden, bijv. een oorlog..
Andersom leek me handigerquote:Op maandag 15 juni 2009 01:18 schreef Thieske het volgende:
[..]
Ideaal, als er dan een dood gaat heb je nog een reserve.
Laat maar, ik bekeek het verkeerdquote:Op maandag 15 juni 2009 05:06 schreef Magic-IRC het volgende:
[..]
Als er een reserve is, gaat een ander dood
Ja ik ken ook iemand die 2 vrouwen heeft. Ik vind dat het wel toegestaan moet zijn als de 2 andere (of meer) vrouwen het goed vinden. Ik blijf het wel een raaaaaare gedachte vinden.quote:Op maandag 15 juni 2009 16:01 schreef 2cv het volgende:
Niets voor mij, maar ik heb eens gesproken met een man die -naar eigen zeggen- 2 vrouwen had. Zo te horen ging dat prima en als hij of zijn vrouwen er geen last van hebben: waarom niet ?
't Kan me niets schelen in welke cultuur het wel/niet normaal is.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 14:06 schreef Natalie het volgende:
In bepaalde culturen is het heel normaal.
De westerse cultuur is daar niet een van, als je 't mij vraagt
Als je 't los ziet van culturen/geloven waarom plemp je 't dan in C&H?quote:Op maandag 29 juni 2009 02:40 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
't Kan me niets schelen in welke cultuur het wel/niet normaal is.
Ik heb het over polygamie (los van culturen/geloven)
Ik had hier meer reacties verwacht. En daarna mag cultuur/geloof er ook wel bij betrokken worden. Ik wacht alleen niet op reacties die zeggen "in sommige culturen is het normaal".quote:Op maandag 29 juni 2009 10:29 schreef Natalie het volgende:
[..]
Als je 't los ziet van culturen/geloven waarom plemp je 't dan in C&H?
Had je 't beter in GC kunnen zetten. Staat garant voor meer reacties en zws meer naar jouw smaak.
In sommige culturen ís het normaal én je zit hier in Cultuur & Historie. Het is dus niet vreemd dat ik daarop terug val. Verder ben je erg defensief op een normale reactie gezien het forum waar je in post.quote:Op maandag 29 juni 2009 10:31 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik had hier meer reacties verwacht. En daarna mag cultuur/geloof er ook wel bij betrokken worden. Ik wacht alleen niet op reacties die zeggen "in sommige culturen is het normaal".
En wat denk jij dat mijn smaak inhoud?
Ok, je hebt deels gelijk, maar in mijn openingspost staat "Wat vinden jullie van polygamie", ik denk dat je dan toch wel een beetje begrijpt dat ik het dan niet alleen over cultuur/geloof hebquote:Op maandag 29 juni 2009 10:45 schreef Natalie het volgende:
[..]
In sommige culturen ís het normaal én je zit hier in Cultuur & Historie. Het is dus niet vreemd dat ik daarop terug val. Verder ben je erg defensief op een normale reactie gezien het forum waar je in post.
Met een OP die uit één regel bestaat valt trouwens niets te halen over bijv. het achterliggende doel van je vraag. Juist door daar wat meer info over te geven zal je meer antwoorden krijgen. Waar komt je interesse in het onderwerp vandaan? Ken je iemand die er meerdere vrouwen/mannen op na houdt? (zo te lezen wel nl) Of is het meer in de strekking van: waarom eigenlijk géén polygamie? Immers, men kiest er zelf voor. Wat is de wet om het te verbieden? Etc.
Zeker in een forum als dit wil die info nog wel eens helpen. En wellicht kan ik je dan een antwoord geven wat meer in de lijn is met waar je naar zoekt.
Ik denk hetzelfde als je doet met één vrouw, alleen dan met meerderequote:Op maandag 29 juni 2009 10:50 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ok, je hebt deels gelijk, maar in mijn openingspost staat "Wat vinden jullie van polygamie", ik denk dat je dan toch wel een beetje begrijpt dat ik het dan niet alleen over cultuur/geloof heb.
En ja ik ken een man met meerdere vrouwen, maar ik vroeg me af hoe je op die manier kunt leven.
Ik denk dat er altijd wel "jaloezie" aanwezig zal zijn, daarom snap ik niet dat die vrouwen het kunnen. Ik dacht ook na over dat trouwen, maar misschien staan geen van de vrouwen geregistreerd als echtgenote?quote:Op maandag 29 juni 2009 11:03 schreef Natalie het volgende:
[..]
Ik denk hetzelfde als je doet met één vrouw, alleen dan met meerdere
Zolang de vrouwen in kwestie het geen probleem vinden om hun man te 'delen' met andere vrouwen, en accepteren dat hij van alle houdt, zie ik het probleem niet zo.
Al ga ik me wel dingen afvragen als bijv: waar slapen ze? Iedere nacht een andere vrouw bij hem in bed?
En hoe is het officieel geregeld? In Nederland kun je maar met één persoon trouwen. Die is in de ogen van de wet op alle gebieden zijn echtgenote. Dat is niet erg fair tegenover de andere vrouwen.
Of gewoon samenleven met elkaar, ongetrouwd. Kan prima! Hoewel, als het echt een manier van leven is, hoe gaat het dan -even ver in die toekomst kijkend- met bijv. erfenis?
De maatschappij is niet zo gebouwd op dingen die afwijken van wat normaal wordt geacht.
Ik zou -toegegeven- wel vreemd opkijken als ik erachter zou komen dat de buurman op die manier zou leven!
Hoe leeft die man die je kent met zijn vrouwen? Wonen ze bijvoorbeeld allemaal bij elkaar en zijn er kinderen in het spel?
Jaloezie lijkt me heel moeilijk in een degelijke relatie... Je moet wel erg open staan voor zoiets en er ook een juiste persoon voor zijn, denk ik. Denk niet dat iedereen 't kan.quote:Op maandag 29 juni 2009 11:10 schreef Bilmiyorem het volgende:
Ik denk dat er altijd wel "jaloezie" aanwezig zal zijn, daarom snap ik niet dat die vrouwen het kunnen. Ik dacht ook na over dat trouwen, maar misschien staan geen van de vrouwen geregistreerd als echtgenote?
En ik zou het ook echt niet weten wat betreft de erfenis. Misschien accepteren de andere vrouwen het wel
gewoon dat 1 vrouw geregistreerd staat als echtgenote om die reden(en).
En ik ga niets posten over die man en z'n vrouwen, sorry.
Ik vind het "knap" van de mensen die zo'n relatie aankunnen.quote:Op maandag 29 juni 2009 11:17 schreef Natalie het volgende:
[..]
Jaloezie lijkt me heel moeilijk in een degelijke relatie... Je moet wel erg open staan voor zoiets en er ook een juiste persoon voor zijn, denk ik. Denk niet dat iedereen 't kan.
Een man kan ook ongehuwd on ongeregistreerd samenleven met zijn vrouwen. De kids kunnen eenvoudig zijn achternaam krijgen e.d. Qua erfenis.. als echtgenote zal ze automatisch erfgenaam zijn en hun kinderen zijn wettige kinderen. Nu klinkt wettig wel stom, eigenlijk. Vooral in deze tijd nu ongehuwd kinderen krijgen de normaalste zaak van de wereld is en erkenning makkelijk geregeld. Vergeet dat laatste maar even
Ik bedacht me nog iets: was er onlangs (ergens vorig jaar oid) niet een Nederlandse kunstenaar/schilder gestorven die meerdere vrouwen had? Ik ben z'n naam even kwijt...
Het is zeker niet tegen de natuur, maar ik vroeg me af hoe mensen het kunnen.quote:Op donderdag 2 juli 2009 22:57 schreef IHVK het volgende:
Jullie hebben het over http://nl.wikipedia.org/wiki/Anton_Heyboer. Een ontzettend interessante man. Ik zag laatst een documentaire over hem. Zeker een geval apart.
Wat polygamie betreft.
Ik vind het niks. Persoonlijk zou ik het niet kunnen.
Zelfs in de Islam waar het wel toegestaan is, wordt het niet aangeraden. En moet het altijd met de toestemming van beide vrouwen. Dat het verboden is in Nederland is wel typisch cultuurgebonden. Het is niet dat het per se tegen de natuur van de mens is. Juist niet.
Het zou kunnen dat de man 2 vrouwen wil en dat daarom 1 van de vrouwen het maar accepteert, omdat ze niet zonder die man kan. Het kan ook zo zijn dat de vrouwen het een geweldige strijd vinden, elkaar overtreffen in de relatiequote:Op vrijdag 3 juli 2009 11:20 schreef HoneyPop het volgende:
Ookal ligt het in onze natuur, ik kies toch voor een monogame relatie, dat vind ik al lastig genoeg.
Ik heb niets tegen polygamie, maar ik vraag me wel af waarom mensen voor en leven vol jaloezie kiezen.
Is het omdat ze niet zonder die man/vrouw kunnen, en nemen ze daarom die anderen maar voor lief?
Of hebben ze een hang naar een soort van vrijheid, omdat de man/vrouw toch nog anderen heeft als jij er even tussenuit piept?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |