abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70019054
quote:
Op maandag 15 juni 2009 10:51 schreef Daph_ het volgende:

[..]

I know Ik begrijp alleen niet waarom m'n begeleider zich aangevallen voelt want ik heb nergens stellig gezegd dat het geimplementeerd moet worden ofzo, maargoed.. Zal het wel overleggen/bedenken wat ik met de feedback ga doen
Tja, misschien heeft hij een verkeerd beeld van wat het doel is van zo'n scriptie. Het enige dat je kunt doen is dat idee heel duidelijk wegnemen. Je kunt toch gewoon zeggen dat je van school nou eenmaal bepaalde aanbevelingen erin moet zetten maar dat die helemaal niet in de praktijk gebracht hoeven te worden, dan is hij weer gerustgesteld en kun je ze toch gebruiken.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_70019104
quote:
Op maandag 15 juni 2009 10:54 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Tja, misschien heeft hij een verkeerd beeld van wat het doel is van zo'n scriptie. Het enige dat je kunt doen is dat idee heel duidelijk wegnemen. Je kunt toch gewoon zeggen dat je van school nou eenmaal bepaalde aanbevelingen erin moet zetten maar dat die helemaal niet in de praktijk gebracht hoeven te worden, dan is hij weer gerustgesteld en kun je ze toch gebruiken.
Dat denk ik dan.. Vanmiddag gewoon duidelijk uitleggen dus

Ik ga trouwens weer even verder want die deadline kruipt sneaky steeds dichterbij..
pi_70019169
Hey Phaidra, deed jij nou iets met geschiedenis?
  maandag 15 juni 2009 @ 11:02:52 #104
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_70019281
quote:
Op maandag 15 juni 2009 10:46 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Het is denk ik niet zo'n probleem als je met z'n tweeën gezonder wilt eten.
Maar goed, ik kan me wel voorstellen dat het makkelijker is om gezond te eten als je helemaal zelf kunt bepalen wat en wanneer je eet.
Wel raar trouwens, als ik nu een keer alleen moet eten heb ik echt geen zin om uitgebreid te koken. Op zich kan minder uitgebreid gezonder zijn, maar het wordt ook weleens een pizza ofzo. Ik vind het wel knap als je toch die moeite blijft doen als je alleen woont.
Kan ik me voorstellen! 'Speciaal' koken is toch leuker om vóór iemand te doen
Ik heb gisteren trouwens deze gemaakt, toen we bezoek hadden:
http://www.ah.nl/recepten/recept?id=487576&rq=chorizo
Erg lekker! (er staat 'slank' bij, maar da's alleen als je een 8e van de taart neemt )
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_70019396
quote:
Op maandag 15 juni 2009 11:02 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Erg lekker! (er staat 'slank' bij, maar da's alleen als je een 8e van de taart neemt )
Ziet er lekker uit ja! Sowieso, hartige taarten.
  maandag 15 juni 2009 @ 11:07:45 #106
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_70019420
quote:

[..]

Hee! Die had ik laatst ook al hier gepost . Dat ik die ging maken voor de 2e keer .
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_70019428
quote:
Op maandag 15 juni 2009 10:58 schreef Mini_rulez het volgende:
Hey Phaidra, deed jij nou iets met geschiedenis?
, oude geschiedenis/ antieke cultuur. Hoezo?
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 15 juni 2009 @ 11:10:00 #108
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_70019490
quote:
Op maandag 15 juni 2009 11:07 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Hee! Die had ik laatst ook al hier gepost . Dat ik die ging maken voor de 2e keer .
Was dat deze ja? Nou je had gelijk iig, hij is errrg lekker
Sowieso, chorizo
pi_70019545
pfff ik kan maar niet wakker worden vandaag
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
  maandag 15 juni 2009 @ 11:12:18 #110
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_70019559
quote:
Op maandag 15 juni 2009 11:10 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Was dat deze ja? Nou je had gelijk iig, hij is errrg lekker
Sowieso, chorizo
Ja, hij is erg jammie. En idd, wie eet daar nou maar een achtste van
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  maandag 15 juni 2009 @ 11:15:30 #111
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_70019654
quote:

[..]

Om nom nom! Ziet er lekker uit.
Klopten de hoeveelheden wel trouwens?
Niet meer actief op Fok!
pi_70019666
quote:
Op maandag 15 juni 2009 11:08 schreef Phaidra het volgende:

[..]

, oude geschiedenis/ antieke cultuur. Hoezo?
Nouja, ik ben eigenlijk op zoek naar goede boeken die geschikt zijn voor min of meer amateurs (nouja, ik heb gymnasium en ruim een half jaar aan geschiedenisvakken) die zich wat meer in de oudheid willen verdiepen. Weet jij misschien iets?
Ik heb wel Pompeii van Mary Beard besteld, die kreeg wel goede kritieken, maar dat gaat natuurlijk maar over 1 heel specifiek onderwerp.

-edit- Oja, ter info, ik ben nu bezig in Egypt, Greece and Rome, geschreven door Charles Freeman. Die had ik nog van mijn vak "Introduction to Antiquity".

[ Bericht 14% gewijzigd door Mini_rulez op 15-06-2009 11:22:58 ]
  maandag 15 juni 2009 @ 11:17:23 #113
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_70019706
quote:
Op maandag 15 juni 2009 11:15 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ja hoor!
  maandag 15 juni 2009 @ 11:17:55 #114
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_70019727
quote:
Op maandag 15 juni 2009 11:15 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Nouja, ik ben eigenlijk op zoek naar goede boeken die geschikt zijn voor min of meer amateurs (nouja, ik heb gymnasium en ruim een half jaar aan geschiedenisvakken) die zich wat meer in de oudheid willen verdiepen. Weet jij misschien iets?
Ik heb wel Pompeii van Mary Beard besteld, die kreeg wel goede kritieken, maar dat gaat natuurlijk maar over 1 heel specifiek onderwerp.
O, ik lees even mee, want ik ben ook erg geïnteresseerd in die materie .
Niet meer actief op Fok!
  maandag 15 juni 2009 @ 11:19:38 #115
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_70019776
quote:
Op maandag 15 juni 2009 11:15 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Hangt ervan af hoe groot je vorm is denk ik! En hoe groot je tomaten.
Bij mij pasten er geen 8 halve tomaatjes in mn taart Ik heb er 4 gehalveerd (en soms nog eens door midden, want mn vorm was ook niet zo hoog). Ik heb er wel dezelfde hoeveelheden ui, peterselie en ei in gedaan, en van de chorizo iets minder (plakjes aan vriend + gast en mezelf gegeven om te snacken ).

Bovendien ben ik eens met XM: die taart in 8en? Nowaiii! Ik heb een kwart op en mn vriend en de andere dude allebei een kwart + een achtste. En toen was ie op. Ik zou hem dus niet voor 8 man maken, behalve als je er van alles bij hebt (al zat ik wel goed vol na mn kwart taart )
  maandag 15 juni 2009 @ 11:20:55 #116
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_70019814
quote:

[..]

Hier op de UvA gebruiken we Een kennismaking met de Oude Wereld van Blois en Van der Spek. Is goed te volgen.

Tink, gecondoleerd

Kwak, veel plezier met je galadate! Mijn vriend is ook nogal van de etiquette, en voor ons 1e gala samen kreeg ik dus zo'n blauw kaartje met zilveren pen beschreven dat hij heel graag met me naar het gala wilde omdat hij me zo leuk vond en me graag in een jurk wilde zien Wel barstensvol spelfouten, want meneer is enorm dyslectisch. Ik heb dat kaartje nog heel lang bewaard, ik vond het zo leuk

En verder haat ik de UvA en het inschrijvingssysteem, want nu begint de aanmelding voor nieuwe vakken en zoals gebruikelijk ligt alles weer plat
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  maandag 15 juni 2009 @ 11:21:15 #117
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_70019828
Ik vreet ook gewoon een kwart op
  maandag 15 juni 2009 @ 11:27:36 #118
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_70020030
XM: GMEA
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oe, mn zus komt logeren, en ik denk dat ik deze ga maken om morgen aan d'r mee te geven als ze tentamens moet maken!
http://www.ah.nl/recepten/recept?id=312324&rq=muffins
Valt volgens mij calorie-wise ook nog best wel mee!
pi_70020048
Wat schattig Ewelina!

Bedankt voor de tip, ik ga eens naar dat boek kijken!
  maandag 15 juni 2009 @ 11:30:03 #120
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_70020106
quote:
Op maandag 15 juni 2009 11:20 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Kwak, veel plezier met je galadate! Mijn vriend is ook nogal van de etiquette, en voor ons 1e gala samen kreeg ik dus zo'n blauw kaartje met zilveren pen beschreven dat hij heel graag met me naar het gala wilde omdat hij me zo leuk vond en me graag in een jurk wilde zien Wel barstensvol spelfouten, want meneer is enorm dyslectisch. Ik heb dat kaartje nog heel lang bewaard, ik vond het zo leuk

Dat is idd wel heeel lief Naaw.
  maandag 15 juni 2009 @ 11:31:35 #121
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_70020161
@ ewelina: wat schattig ik vind mijn galameneer helemaal niet leuk op die manier (en dat gaat ook niet gebeuren... echt niet mijn type...) maar vind t wel gezellig om met hem naar t gala te gaan.
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_70020585
quote:

[..]

Even denken hoor. Van Nederlandse auteurs zijn Fik Meijer en Jona Lendering aan te raden. Ze vallen een beetje in de zelfde categorie, ze schrijven voor amateurs, maar het is ook leuk om te lezen als je wat meer achtergrondkennis hebt. Van buitenlandse auteurs ken ik Bettany Hughes, Adrian Goldsworthy, Jared Diamond, Tom Holland en Robin Lane Fox als goede schrijvers over de oudheid. De laatste kan je iig het best in het Engels lezen, de vertaling schijnt niet zo goed te zijn. Van de anderen weet ik het niet zo goed. Als het je écht om de droge feiten en chronologie van de geschiedenis gaat, is 'Een kennismaking met de oude wereld' van De Blois en Van der Spek je boek (de laatste is 1 van mijn hoogleraren), dé bijbel voor alle eerstejaars. 'De oudheid. Grieken en Romeinen in de context van de wereldgeschiedenis' heb ik niet gelezen, maar de auteurs (Naerebout en Singor) zijn docenten in Leiden.

Áls je de kans heb om naar A'dam te komen, zou je eens bij Athenaeum boekhandel kunnen kijken aan het Spui. Het is de best gesorteerde boekhandel over de oudheid en eigenlijk alles wat zij hebben is de moeite waard om te lezen.

Je zou ook vertalingen van originele werken kunnen lezen, bijvoorbeeld het Gilgamesh-epos (Gilgamesh was een Sumerische koning, is weer eens wat anders). Of Homerus, Ovidius, Vergilius. Allemaal leuke auteurs. Livius/Tucydides voor geschiedenis Romeinen, of Griekse tragedies... Er zijn goede nederlandse vertalingen beschikbaar!

Zoiets?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_70020607
Mogge! Ik heb vannacht ongeloofliljk k** geslapen; broeierig, muggen en zingende studenten (hoera voor wonen in het centrum ). Nu met de wallen tot op mijn knieen aan het werk

Lijst:
O: 2 eitjes
T: klein stukje citroencake
L: leftover courgettepizza
T: wat pecannoten
T: stukje cake
S: hardlopen, evy 3
D: nog bedenken; ik wil wel zo'n uberlekkere waldorfsalade
S/B: yoga
T: rum, om de muggen te verjagen
pi_70020654
Lijstje:

O: allbran 43% vezels met optimel chocolade melk
T: 3 bitterkoekjes die ik van een collega kreeg..
L: salade van kikkerertwen en tomaat, veel kruiden, beetje azijn
T: komkommer, plakje rauwe ham
D: uit eten met werk, hopelijk kan ik wat redelijk gezonds kiezen en ik neem braaf geen alcohol
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_70020749
quote:
Op maandag 15 juni 2009 09:36 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

tof!

MoBlo heeft even weinig tijd vandaag, maar kan je vanavond wel wat vertellen over wat ik tot nu toe weet.

heb zelf geen HBO-bachelor, dus kan niet de verkorte van 2,5 gaan doen, maar ben wel naar voorlichting KLPD geweest, ga de 23ste naar een voorlichting voor Gelderland en de 24ste heb ik mijn eerste testdag.. dus of ik je kan helpen weet ik niet, maar anders heb ik nog wel een linkje voor je waar ze het wel weten

Zo.. nog 10 minuten voordat m'n docent hier voor de deur staat

*prop*

weet ook niet wat ik eet, want ben overdag op een middelbare school en 's avonds wordt er voor me gekookt

dus lijstje:

O: 3 rijstwafels pindakaas
T: appel

rest:
Als ik het goed begrijp ga je de allround (hoofdagent) opleiding doen? Ik heb een afgeronde mbo niveau 4 opleiding, en als ik het allemaal goed begrijp kan ik dan wel de verkorte opleiding van 2,5 jaar doen.
Ah! Jij gaat naar de voorlichting in Arnhem!? Daar wil ik dus ook heen, maar die zit dus vol, wel een mailtje gedaan of ik bericht kan krijgen als er zich iemand afmeld, maar dat zal vast niks worden .
Ga je ook werken in Arnhem? De eerste testdag is de fitheidstest of niet? Dat lijkt me wel moeilijk/zwaar als ik dat zo lees, maar volgens mij sport jij veel of niet? Waar ga je de opleiding doen?
hehe, ik vraag wel veel of niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')