quote:SaintOfKillers
Poulefase
Plek 2 Poule D (53 punten)
1/8 finale
SaintOfKillers vs. Gillingham (19-0)
Kwartfinale
SaintOfKillers - Franklop (10-6)
Halve finale
SaintOfKillers - Damzkieee (14-12)
quote:wimderon
Poulefase
Plek 1 Poule D (53 punten)
1/8 finale
wimderon vs. marcodej (15-4)
Kwartfinale
wimderon vs. Steven184 (13-4)
Halve finale
wimderon vs. Madhouse11 (13-12)
Daarom zei ik vooraf al dat je wellicht meer uit het opstellen van een klassieke ploeg kunt halen, een allround-ploeg waarmee je het hele klassieke seizoen moet afwerken. Of wellicht zelfs gewoon een ploeg samenstellen die een volledig fictief seizoen af moet werken.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 19:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
De factor geluk (de eerste 2 uit de loting) blijkt in dit spel toch heel groot te zijn geweest.
Kopmannen zijn dus heel belangrijk geweest blijkbaar in de keuzes van de mensen. En dat is volkomen logisch.quote:Op maandag 15 juni 2009 09:57 schreef Gillingham het volgende:
Inderdaad typisch dat de eerste twee kiezers en daarme Armstrong en Merckx tegenover elkaar staan.
SaintOfKillers
Tja het hoofddoel is natuurlijk de Tour winnen en dan zijn dit de sterkste kopmannenquote:Op maandag 15 juni 2009 09:57 schreef Gillingham het volgende:
Inderdaad typisch dat de eerste twee kiezers en daarme Armstrong en Merckx tegenover elkaar staan.
SaintOfKillers
Ik schaal Coppi en Bartali hoger in, al blijft het lastig om verschillende generaties met elkaar te vergelijken.quote:Op maandag 15 juni 2009 20:40 schreef Szura het volgende:
[..]
Tja het hoofddoel is natuurlijk de Tour winnen en dan zijn dit de sterkste kopmannen
Wat Blawh zegt, het is moeilijk generaties met elkaar te vergelijken. Maar als ik als 1e mocht kiezen had ik net als nu voor Bartali gekozen als kopman.quote:Op maandag 15 juni 2009 20:40 schreef Szura het volgende:
[..]
Tja het hoofddoel is natuurlijk de Tour winnen en dan zijn dit de sterkste kopmannen
Tja, de topsprinters waren al weg voordat SoK en ik in ronde 2 aan de beurt waren. Dan kun je wel gaan voor B-sprinters, maar daar heb je dan weinig aan. Sercu, Van Steenbergen en in mindere mate Basso en Merckx zelve waren niet traag trouwens.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 14:32 schreef Madhouse11 het volgende:
Daar hoort dus ook een topsprinter in bijv.
Dat laatste vind ik toch betwistbaar. Buiten het feit dat het een ploeg vol Belgen is, aangevuld met 2 sterk met hen (Merckx) verbonden Italianen, nog een Italiaan en een Zwitser, heeft een groot deel van de ploeg juist op de een of andere manier met elkaar in één ploeg gereden. Adorni heeft Merckx bij Faema de fijne kneepjes van het ronderennen bijgebracht in '68, toen Sercu (waar Merckx nog een hoop zesdaagsen mee heeft afgewerkt trouwens) ook in die ploeg. Die laatste reed eerder dan weer bij Solo-Superia, waar hij nog een aantal jaren heeft samengereden met Van Steenbergen aan het einde van diens carrière. Van Steenbergen reed op zijn beurt reed eerder bij Mercier en Peugeot weer samen met Impanis. Toen Merckx naar Molteni trok, trof hij daar Marino Basso. Savoldelli en Mottiat vallen qua periode waarin ze reden behoorlijk buiten de anderen van het team, das waar.quote:Toprenners, geen topploeg.
Petacchi, Abdoe, Boonen, Cavendish, Hushovd etc zijn allemaal later gekozen. Lijken me niet allemaal B-sprinters.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 15:48 schreef wimderon het volgende:
Tja, de topsprinters waren al weg voordat SoK en ik in ronde 2 aan de beurt waren. Dan kun je wel gaan voor B-sprinters, maar daar heb je dan weinig aan.
quote:Op dinsdag 16 juni 2009 15:54 schreef wimderon het volgende:
Net als SoK in het vorige topic constateer ik het fenomeen dat de stemmen nogal wat verschillen van die in Poule D. 50% van de 8 stemmers die tot nu toe in beide rondes heeft gestemd had destijds een andere mening over wie er sterker was dan nu.
Opvallend dat het in de 4 gevallen waarin de mening veranderd is ten koste van mijn team is gegaan en alle vier de gevallen waarin dezelfde mening is aangehouden ten faveure van SoK zijn.
Ik heb de Poules anders beoordeeld dan de knock-out rondes, maar naar ploegen dan namen gekeken. Maar ook daarin zal ik ongetwijfeld nog wel eens geswitched zijn.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 11:18 schreef Madhouse11 het volgende:
TVP voor vanavond.
Deze keer niet puur naar de namen kijken.
Op Petacchi na vind ik het allemaal geen bijzondere sprinters, zeker niet beter dan de door mij gekozen Sercu, zeker Boonen en Hushovd niet en Cavendish ook nog niet.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 16:09 schreef Madhouse11 het volgende:
[..]
Petacchi, Abdoe, Boonen, Cavendish, Hushovd etc zijn allemaal later gekozen. Lijken me niet allemaal B-sprinters.
Absoluut niet mee eens. Dan hadden we hier al na 1 ronde (of zelfs 1 keuze) kunnen stoppen. Als Cadel Evans de Tour wint, vind ik niet automatisch Silence Lotto de beste ploeg.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 16:32 schreef SaintOfKillers het volgende:
De beste Tour-ploeg is voor mij de ploeg die de Tour wint.
Na de vakantie? Ik zou zeggen begin september. Anders heb je er steeds last van dat er mensen weg zijn etc.quote:Op woensdag 24 juni 2009 18:28 schreef franklop het volgende:
Wordt het niet tijd voor een nieuwe wielerdraft?de Fok! - Voorjaarsklassiekers draft ofzo
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |