Erg tof! Ik las dat het een avondje Pernis was. Dat heb ik ook eens gedaan met een maat van. Er kwamen soort gelijke foto's uit als deze maar helaas allemaal te orange overbelicht. Ik had mijn camera toen ook pas een weekje. Ik denk dat ik dat eens opnieuw ga doen want die verlichte industrie is daar geweldig.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 14:18 schreef Danny het volgende:
De kleuren horen niet rood te zijn. ik vind de bewerkte versie dan ook mooier. Schiet je in RAW? Zo ja is het een kwestie van naderhand de witbalans aanpassen. Er zijn ook hulpmiddelen te koop die je helpen de witbalans op je toestel meteen correct in te stellen. Voor dergelijke foto's is dat een prima optie, hoewel je vanuit een raw foto altijd zonder kwaliteitsverlies de witbalans nog kunt aanpassen.
[ afbeelding ]
(flickr)
quote:Op dinsdag 16 juni 2009 15:47 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Mooie foto, maar volgens mij is die gemaakt het HDR imaging (high dynamic range).
Dan maak je meerdere foto's met verschillende diafragma's sluitertijden en plak je die foto's weer over elkaar heen.
Op die manier krijg je een foto die niet kleurgetrouw is maar zit er wel een enorme expressie in.
4 vertrekt er om de hoek, en de 3 en de 10 rijden over de ceintuur.quote:Op woensdag 17 juni 2009 19:26 schreef hydraulix het volgende:
Denk het wel. Ik weet in ieder geval dat ik die nacht de verkeerde tram gepakt had (25 i.p.v. de 12 ofzo) en maar besloot te gaan lopen. In ieder geval had ik mijn camera bij me en wist ik mij goed te vermaken
quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:25 schreef mug89 het volgende:
Heb alleen last van een wiebelend statief
tja, hoe moet ik het anders zeggenquote:
Afrit Delft Noord?quote:
Een beetje té abstract als je het mij vraagt...quote:Op donderdag 18 juni 2009 21:26 schreef mug89 het volgende:
Deze ooit is gemaakt, expres zo wazig gezet en opzich wel een leuk effect gekregen vond ik..
[ afbeelding ]
PS: Het is ook de snelweg....
Oke, kan natuurlijk, ik vond m zelf wel wat hebben, maar wel een beetje te inderdaad, kritiek is altijd weer bruikbaar voor de volgende keerquote:Op donderdag 18 juni 2009 22:46 schreef Omniej het volgende:
[..]
Een beetje té abstract als je het mij vraagt...
Misschien wel ja, maar ik weet niet of het ook werkt met lange sluitertijd? het zijn wel allemaal strepen, en dus niet 1 object waar je de nadruk op kunt leggen.quote:Op donderdag 18 juni 2009 22:52 schreef Skull-splitter het volgende:
een selectieve DOF (lilt shift?) had een tof effect kunnen wezen though...
Eerste foto al een paar keer langs zien komen, maar bij die foto mag het.quote:Op donderdag 18 juni 2009 23:55 schreef Ruud het volgende:
[ afbeelding ]
Groter: http://farm4.static.flickr.com/3632/3579932657_1e74b9aef5_b.jpg
[ afbeelding ]
Groter: http://farm4.static.flickr.com/3310/3579931741_48859fdfb0_b.jpg
Thanks, inderdaad al voorbij gekomen in het beoordeel... topic.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 00:16 schreef Omniej het volgende:
[..]
Eerste foto al een paar keer langs zien komen, maar bij die foto mag het.
Die foto 'klopt' gewoon. Qua compositie, de streep van het achterlicht, die twee mensen die ondanks de lange sluitertijd toch behoorlijk goed stilstaan, de reflectie in de regen op de stoep...
Deze heb ik gemaakt met een compact camera zonder zoeker. Ik heb mijn vinger in het midden boven de camera uit gehouden en zo de taxi gevolgd. Bovendien stond ik op een kruispunt en ging de taxi, na voor het rode licht gewacht te hebben, net de bocht om (makkelijker met minder meters en minder vaart).quote:Het effect van de tweede foto is ook leuk. Ik heb het al vaak geprobeerd, maar ben er nog niet echt in geslaagd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |