abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70062656

deze pas geleden nog gemaakt in Vlissingen.
pi_70064742
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 15:34 schreef Ynske het volgende:

[..]

ow
tis ook niet wat ik bedoelde met dat kernwasser, dr moet in duitsland een of ander oud fabrieksterrein zijn dat savonds in gave kleuren verlicht is, ook leuk om met langere sluitertijden foto;s te maken
Jij bedoelt waarschijnlijk het Landschaftspark Duisburg Nord. Vanaf Arnhem een goed uurtje Duitland in. (Als je netjes 120 blijft rijden in Duitsland )

pi_70065908
Oh dit is nieuw, langesluitertijd op stilstaande objecten.. daar had ik nog niet aan gedacht, ziet er wel gaaf uit!.. Ik vraag me alleen af waarom dit niet kan met een gewone foto met een kortere sluitertijd.. kan iemand mij dit vertellen?
  dinsdag 16 juni 2009 @ 17:17:11 #54
167923 appelsjap
All the above
pi_70065971
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 14:18 schreef Danny het volgende:
De kleuren horen niet rood te zijn. ik vind de bewerkte versie dan ook mooier. Schiet je in RAW? Zo ja is het een kwestie van naderhand de witbalans aanpassen. Er zijn ook hulpmiddelen te koop die je helpen de witbalans op je toestel meteen correct in te stellen. Voor dergelijke foto's is dat een prima optie, hoewel je vanuit een raw foto altijd zonder kwaliteitsverlies de witbalans nog kunt aanpassen.

[ afbeelding ]
(flickr)
Ik schiet geen RAW, alleen JPEG.
En wat voor een hulpmiddelen? Hulpmiddelen voor een custom WB?
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 17:17:33 #55
167923 appelsjap
All the above
pi_70065987
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 17:15 schreef daanoontje86 het volgende:
Oh dit is nieuw, langesluitertijd op stilstaande objecten.. daar had ik nog niet aan gedacht, ziet er wel gaaf uit!.. Ik vraag me alleen af waarom dit niet kan met een gewone foto met een kortere sluitertijd.. kan iemand mij dit vertellen?
Krijg je een onderbelichte foto?
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_70073330
quote:
Je kan de sluitertijd wel verkorten, maar dan moet je een groter diafragma en hogere ISO gebruiken.. wat tot gevolg heeft dat je scherpte minder wordt en de ruis in de foto hoger.. door een statief en een langere sluitertijd te gebruiken krijg je een 'crispier' foto.
pi_70073512
quote:
Dan kan het licht wat langer inwerken op de sensor, heb ik ergens gelezen
pi_70073603
Is niet zo moeilijk, gewoon op statief, sluiterstand, sluitertijd instellen en knallen maar.
Dat soort foto's echter luisteren nogal nauw, en mooi resultaat behaal je eigenlijk alleen op onverlichte wegen.
Vooral die gele/oranje/rode magnesium straatlampen hoeren met je foto.

Zoiets krijg je bijvoorbeeld op een niet verlichte weg:

Groot @ Flickr

edit: Owh en gebruik zelfontspanner, stel hem in op 2 seconden ofzo.
Nadat je op de knop drukt trilt je camera nog even na, tenzij je een statief hebt waar je een hypotheek voor afsluit uiteraard.
Die trillingen zijn funest voor de scherpte van je foto.

[ Bericht 16% gewijzigd door McKillem op 16-06-2009 21:13:32 ]
pi_70073622
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 17:50 schreef Rosbief het volgende:
Waarom zou zoiets zelf willen maken?
Van zulke foto's staan er honderden op internet en waarschijnlijk zitten daar betere tussen dan die jij nu even gaat proberen te maken.
Waarom zou je hier willen reageren?
Van zulke reacties staan er er honderden op internet en waarschijnlijk zitten daar betere tussen dan die jij nu maakt.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 21:12:41 #60
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_70073947
Zelfontspanner en/of draadontspanner zijn wel tof, en kijk of je een optie tot mirror-lock-up hebt, zodat je spiegel omhoog gaat voordat de sluiter zijn ding doet.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  Admin dinsdag 16 juni 2009 @ 21:13:23 #61
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_70073989
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 14:31 schreef sjoemie_82 het volgende:
erg mooie foto zelf geschoten?
jah, avondje pernis gedaan een tijdje geleden. statiefje mee en gaan.
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 17:17 schreef appelsjap het volgende:

Ik schiet geen RAW, alleen JPEG.
En wat voor een hulpmiddelen? Hulpmiddelen voor een custom WB?
jup
http://www.cameranu.nl/index.php?hg_id=1243&sg_id=4513
Op flickr staan wel wat vergelijkingsshots tussen auto of preset witbalans of custom witbalans na instelling met expodisc: http://www.flickr.com/search/?q=expodisc
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_70074841
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 21:12 schreef Skull-splitter het volgende:
Zelfontspanner en/of draadontspanner zijn wel tof, en kijk of je een optie tot mirror-lock-up hebt, zodat je spiegel omhoog gaat voordat de sluiter zijn ding doet.
Op http://www.dealextreme.com vind je overigens draadontspanners voor een prikje
Gratis verzending, betaling via Paypal, levertijd ongeveer 2 weken (vanuit HongKong).
  dinsdag 16 juni 2009 @ 21:38:29 #63
167923 appelsjap
All the above
pi_70075020
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 21:13 schreef Danny het volgende:

[..]

jah, avondje pernis gedaan een tijdje geleden. statiefje mee en gaan.
[..]

jup
http://www.cameranu.nl/index.php?hg_id=1243&sg_id=4513
Op flickr staan wel wat vergelijkingsshots tussen auto of preset witbalans of custom witbalans na instelling met expodisc: http://www.flickr.com/search/?q=expodisc
Je kunt toch ook gewoon een wit vel meenemen, daarop inzoomen en dat als custom WB gebruiken?
Lijkt me iets minder praktisch maar dan bespaar je 55 euro + het is maar voor één lens, je moet dan voor elke lens een aparte filter kopen a 55 euro
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 21:05 schreef McKillem het volgende:
Is niet zo moeilijk, gewoon op statief, sluiterstand, sluitertijd instellen en knallen maar.
Dat soort foto's echter luisteren nogal nauw, en mooi resultaat behaal je eigenlijk alleen op onverlichte wegen.

[ afbeelding ]
Groot @ Flickr

Nadat je op de knop drukt trilt je camera nog even na, tenzij je een statief hebt waar je een hypotheek voor afsluit uiteraard.
Jammer dat de meeste wegen in NL wél verlicht zijn. In DLD kom je vaak wel wegen tegen die niet verlicht zijn.

En de 2sec zelfontspanner gebruik ik al
  Admin dinsdag 16 juni 2009 @ 21:43:46 #64
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_70075214
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 21:38 schreef appelsjap het volgende:

Je kunt toch ook gewoon een wit vel meenemen, daarop inzoomen en dat als custom WB gebruiken?
Lijkt me iets minder praktisch maar dan bespaar je 55 euro + het is maar voor één lens, je moet dan voor elke lens een aparte filter kopen a 55 euro
Kan, maar is minder secuur. Het werkt verder wel redelijk natuurlijk. Overigens kun je gewoon de grootste filtermaat aanschaffen en 'm los voor je verschillende lenzen houden. Erop schroeven voor die paar tellen en dan weer helemaal eraf schroeven is redelijk tijdrovend en zinloos Je hebt er dan maar eentje nodig.
quote:
Jammer dat de meeste wegen in NL wél verlicht zijn. In DLD kom je vaak wel wegen tegen die niet verlicht zijn.
A28 zwolle-amersfoort of de andere kant op zijn onverlichte snelwegen... Moet ik toch eens een viaductje scoren
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  dinsdag 16 juni 2009 @ 21:47:12 #65
167923 appelsjap
All the above
pi_70075374
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 21:43 schreef Danny het volgende:

[..]

Kan, maar is minder secuur. Het werkt verder wel redelijk natuurlijk. Overigens kun je gewoon de grootste filtermaat aanschaffen en 'm los voor je verschillende lenzen houden. Erop schroeven voor die paar tellen en dan weer helemaal eraf schroeven is redelijk tijdrovend en zinloos Je hebt er dan maar eentje nodig.
[..]

A28 zwolle-amersfoort of de andere kant op zijn onverlichte snelwegen... Moet ik toch eens een viaductje scoren
Kom je mij dan ook ophalen? Ben nog geen 18 dus geen rijbewijs, en kan dus niet overal naar toe
pi_70076782
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 21:38 schreef appelsjap het volgende:

[..]

[..]

En de 2sec zelfontspanner gebruik ik al
Mijn foto is hier genomen.
Tis gewoon een kwestie van even zoeken.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 22:44:10 #67
12888 Skull-splitter
pi_70077809
Jeutje wat een verschil met die expodisc... daar kwam ik met RAW niet eens bij in de buurt... (of ligt dat aan mij?)
pi_70078264
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 15:28 schreef Ynske het volgende:
Danny, is dat 'Kernwasser Wunderland'?
als ja, hoever is dat duistsland in?
Offtopic: volgens mij is dat maar 15km over de grens ofzo, maar het ligt er een beetje aan hoever je van dat specifieke stukje grens vandaan zit

Edit: voortaan eerst pagina 2 effe lezen
pi_70081811
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 21:43 schreef Danny het volgende:

Bedankt voor de suggestie , volgende week eens even gaan experimenteren. Kan ik meteen de tips in dit topic uitproberen
pi_70083121

Ergens in Amsterdam (Ceintuurbaan? Ferdinand Bolstraat?)
  woensdag 17 juni 2009 @ 02:06:18 #71
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_70083205

A27 net buiten Zeist.
Nog genomen met een oude Canon Powershot A60 (2,1Mpixel), een van m'n eerste nachtshots.
Helaas heb ik nog steeds geen D-SLR, heb nu een A95.

[ Bericht 5% gewijzigd door SiGNe op 17-06-2009 02:11:46 ]
pi_70104114
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 21:05 schreef McKillem het volgende:

[ afbeelding ]
Groot @ Flickr

Het is misschien reclame maar ik heb voor mijn 50D een afstandsbediening gekocht voor +/- 5 euro.
Deze stelt gewoon scherp bij door drukken schiet hij en ik kan hem vergrendelen voor de Bulb functie.
Ik weet niet of ik de site mag noemen dus wil je het weten pm maar.
Ze hebben er ook vele uv filters en polarisatie filters.
Het is erg goedkoop en soms valt de kwaliteit tegen dat wel.
Ps ze kennen geen verzend kosten al bestel je maar 1ding voor 1 euro en dat vanuit japan geweldig.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 17 juni 2009 @ 18:14:00 #73
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_70104135
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 18:13 schreef sjoemie_82 het volgende:

[..]

Het is misschien reclame maar ik heb voor mijn 50D een afstandsbediening gekocht voor +/- 5 euro.
Deze stelt gewoon scherp bij door drukken schiet hij en ik kan hem vergrendelen voor de Bulb functie.
Ik weet niet of ik de site mag noemen dus wil je het weten pm maar.
Ze hebben er ook vele uv filters en polarisatie filters.
Het is erg goedkoop en soms valt de kwaliteit tegen dat wel.
Ps ze kennen geen verzend kosten al bestel je maar 1ding voor 1 euro en dat vanuit japan geweldig.
je mag DX best noemen hoor
hier ook verschillende dingen van daar laten komen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_70104142
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 21:33 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Op http://www.dealextreme.com vind je overigens draadontspanners voor een prikje
Gratis verzending, betaling via Paypal, levertijd ongeveer 2 weken (vanuit HongKong).
Zucht en ik netjes zeggen dat ik de site niet wil noemen hahah
deze site is het dus geweldige uitvinding
  woensdag 17 juni 2009 @ 18:14:53 #75
12888 Skull-splitter
pi_70104165
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 01:50 schreef hydraulix het volgende:
[ link | afbeelding ]
Ergens in Amsterdam (Ceintuurbaan? Ferdinand Bolstraat?)
Call me a nut: kruising Ceintuurbaan - van Woustraat? (kijkende in de richting van de Amsteldijk)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')