omdat het leuk is misschien?quote:Op zaterdag 13 juni 2009 17:50 schreef Rosbief het volgende:
Waarom zou zoiets zelf willen maken?
Van zulke foto's staan er honderden op internet en waarschijnlijk zitten daar betere tussen dan die jij nu even gaat proberen te maken.
Waarom zou je dan uberhaupt fotos maken, er zijn altijd wel mensen met een camera van 5000 euro en lenzen van 5000 euro die betere fotos maken dan jij doet?quote:Op zaterdag 13 juni 2009 17:50 schreef Rosbief het volgende:
Van zulke foto's staan er honderden op internet en waarschijnlijk zitten daar betere tussen dan die jij nu even gaat proberen te maken.
Klopt, maar daarom is het nog wel leuk om zelf te doen, daarbij kan je er ook veel van leren.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 17:50 schreef Rosbief het volgende:
Hoe zie je dat? Want als ik de foto opsla en eigenschappen -> details ga, staat er niets.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 18:04 schreef qltel het volgende:
In deze foto zit Exif-info:
# Camera Make = Panasonic
# Camera Model = DMC-FZ5
# Exposure Time (1 / Shutter Speed) = 20/10 second = 2 second
# Lens F-Number/F-Stop = 63/10 = F6.3
# Exposure Program = normal program (2)
# ISO Speed Ratings = 80
\bedankt, ik was ook wel van plan m heel veel te experimenterenquote:Op zaterdag 13 juni 2009 17:59 schreef Ynske het volgende:
Nachtfotografie is iets waar de lichtmeter van je camera het vrij lastig mee kan hebben omdat je soms met sterke contrasten kan komen te zitten. Het zal er dus vooral op aankomen van te experimenteren. Voor lichtstrepen te krijgen moet je uiteraard lang belichten. Let er eerst op hoe lang de beweging die je wil vastleggen duurt. Bijvoorbeeld als het 1s duurt voor een wagen om voorbij te rijden dan is 0,5s een te korte belichting. Bekijk het histogram van je opnames, verieer de iso instelling,... Wil je spikes rond straatlampen gebruik dan een klein diafragma,...
Bij nachtfotografie komt het er op aan veel te experimenteren en te proberen. Zo kan je soms tot verrassede resultaten komen.
openen in photoshop en dan opzoek naar de exif informatie..quote:Op zaterdag 13 juni 2009 18:09 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Hoe zie je dat? Want als ik de foto opsla en eigenschappen -> details ga, staat er niets.
[..]
\bedankt, ik was ook wel van plan m heel veel te experimenteren
deze reactie ook in FOT...quote:Op zaterdag 13 juni 2009 17:50 schreef Rosbief het volgende:
quote:Op zaterdag 13 juni 2009 17:50 schreef Rosbief het volgende:
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/3905quote:Op zaterdag 13 juni 2009 18:09 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Hoe zie je dat? Want als ik de foto opsla en eigenschappen -> details ga, staat er niets.
[..]
\bedankt, ik was ook wel van plan m heel veel te experimenteren
Ik heb een of andere Exif-viewer. Kwestie van klikje met de rechtermuisknop en ik kan het bekijken.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 18:09 schreef appelsjap het volgende:
[..]
[..]
bedankt, ik was ook wel van plan m heel veel te experimenteren
Ik wilde deze kopen: http://www.bcc.nl/product(...)rafie-canon-eos-450dquote:Op zaterdag 13 juni 2009 18:57 schreef Skull-splitter het volgende:
Probeer je klauwen te leggen op een boek van John Freeman (ik heb hier Handleiding DSLR van hem staan, ISBN -10: 9059207548 en ISBN-13-9789059207547) Daar leer je in rap tempo je camera mee kennen en wat instellingen met je camera doen.
Loop ook eens binnen bij de plaatselijke kringloopwinkel. Bij die hier in de buurt heb ik in de loop der tijd al een heleboel boeken over fotografie gescoord, ook van John Freeman en ook van andere auteurs.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 19:13 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Ik wilde deze kopen: http://www.bcc.nl/product(...)rafie-canon-eos-450d
Voordeel: het is specifiek voor je camera, dus je gaat meer uit jouw camera halen (technisch)quote:Op zaterdag 13 juni 2009 19:13 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Ik wilde deze kopen: http://www.bcc.nl/product(...)rafie-canon-eos-450d
Niet doen?
de sluitertijd moet lang genoeg zijn dat de auto's heel dat stuk weg kunnen afleggen, denk 10 - 15sec.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 10:46 schreef appelsjap het volgende:
Nou ik ben dus geweest, jammergenoeg waren er maar weinig autos waardoor de foto wat leeg eruit ziet,
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik zal ff de exif info erbij pakken wacht evenquote:Op dinsdag 16 juni 2009 10:50 schreef Matty___ het volgende:
[..]
de sluitertijd moet lang genoeg zijn dat de auto's heel dat stuk weg kunnen afleggen, denk 10 - 15sec.
diafragma van rond de 15 ofzo is prima, je maakt wide angle foto's en alles is ver genoeg weg zodat alles scherp blijft.
je moet wat test foto;s maken om te zien of het niet te donker wordt. indien dat wel het geval is dan het diafragma groter (dus kleinere f waarde) maken.
Probeer niet je iso te verhogen, wordt je foto er niet mooier op.
suc6
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |