Heerkes huiliequote:Heerkes spant arbitragezaak aan tegen Heracles
Gert Heerkes heeft vrijdag bij de KNVB een arbitragezaak tegen Heracles Almelo aangespannen. De inzet is de hoogte van de afkoopsom. Heerkes moest bij Heracles als hoofdtrainer plaatsmaken voor Gertjan Verbeek. De club bood hem nog wel een andere functie aan, maar de oefenmeester weigerde op het voorstel in te gaan. Onder leiding van Heerkes eindigde Heracles afgelopen seizoen op de vijftiende plaats, maar in de tweede seizoenshelft liepen de resultaten ver terug. Met de komst van Verbeek denken de Almeloërs een belangrijke stap voor de toekomst te maken. De oefenmeester was in de periode 2001-2004 al trainer in het Polman Stadion.
"Wij willen hoger. Het feit dat we in de tweede competitiehelft maar twaalf punten uit zeventien duels haalden heeft ons verontrust", liet voorzitter Jan Smit optekenen. Heerkes was sinds 2 januari 2008 coach van Heracles. Hij hield de Almelose Eredivisionist zowel in het vorige als in dit seizoen net boven de degradatiezone.
quote:Simon Cziommer naar Red Bull Salzburg
Helaas heeft Simon Cziommer na goede gesprekken met Heracles Almelo gekozen voor de nieuwe club van zijn oude trainer Huub Stevens, namelijk Red Bull Salzburg. Heracles Almelo zal nu verder werken en alles doen om op deze positie een andere adequate speler aan te trekken.
Wat een onzin, hij staat volledig in zijn recht wanneer Heracles de zaken niet goed afwikkelt.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 11:10 schreef Zapper het volgende:
Mag toch hopen dat hiermee de sympathie voor Heerkes ook verdwenen is. Mafkees.
Volgens mij zijn ze al veel langer bezig. Ik neem aan dat ze rekening hebben gehouden dat het wel eens mis zou kunnen lopen, aangezien Heracles natuurlijk nooit zoveel kan betalen als dat hij bij AZ verdiende en bij anderen zou kunnen verdienen.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 13:08 schreef Damzkieee het volgende:Weer 4 weken verneukt. Mag hopen dat ze nog andere opties hadden.
Nee, er wordt hem:quote:Op vrijdag 19 juni 2009 13:10 schreef HAFC-Nijverdal het volgende:
[..]
Wat een onzin, hij staat volledig in zijn recht wanneer Heracles de zaken niet goed afwikkelt.
Er zijn bepaalde verplichtingen bij het afkopen van een contract, daar moet Heracles aan voldoen. Wanneer Heerkes van mening is dat Heracles dat niet op een juiste manier doet dan moet hij een arbitragezaak aanspannen.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 13:15 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Nee, er wordt hem:
A) een baan aangeboden
B) zijn salaris voor het volgende jaar
Hij kan direct weer aan de bak bij FCT (?), dus hij hoeft niet te doen alsof hij het er de rest van zn leven mee moet doen. Overigens wist hij precies wat er gaande was, en had hij zich prima kunnen voorbereiden.
Ik vind het wat overdreven allemaal.
Krijgt ie toch?!quote:Op vrijdag 19 juni 2009 13:27 schreef Kopbal het volgende:
Het is toch vrij logisch dat Heerkes niet akkoord gaat met een lullig baantje lagerop als hij net op een smerige manier eruit gewerkt is?
En bij een ontslag hoort een afkoopsom. Dat zal jullie voorzitter toch moeten weten...
Dit moet toch gewoon netjes en volgens de regels afgehandeld worden, vind je niet?quote:Op vrijdag 19 juni 2009 13:33 schreef Zapper het volgende:
En nog steeds mensen die het opnemen voor Heerkes. Flikker een eind op zeg
In het nieuwsbericht staat: 'over de hoogte van de afkoopsom'. Er is natuurlijk een afkoopsom verzekerd door Smit, blijkbaar staan er zaken in het contract of zijn er regels waarover men nu onenigheid heeft. Anders kan ik het ook niet verklaren, Heerkes zal toch heus geen arbitragezaak aanspannen wanneer hij gewoon zijn geld krijgt?quote:
Ik heb Smit gisteren nog horen zeggen dat hij gewoon het jaar betaald krijgt als hij niet akkoord gaat met de andere functie.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 13:42 schreef HAFC-Nijverdal het volgende:
[..]
In het nieuwsbericht staat: 'over de hoogte van de afkoopsom'. Er is natuurlijk een afkoopsom verzekerd door Smit, blijkbaar staan er zaken in het contract of zijn er regels waarover men nu onenigheid heeft. Anders kan ik het ook niet verklaren, Heerkes zal toch heus geen arbitragezaak aanspannen wanneer hij gewoon zijn geld krijgt?
Ik ook, dat maakt de situatie ook bijzonder. Heerkes mag een arbitragezaak aanspannen wanneer hij vind dat de zaken niet goed geregeld worden. Of dat ook het geval is moeten we nog maar afwachten.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 13:49 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Ik heb Smit gisteren nog horen zeggen dat hij gewoon het jaar betaald krijgt als hij niet akkoord gaat met de andere functie.
Uitzending gemist op RTV Oost? Al staat het er denk ik nog niet op, komt later vanavond nog wel een keer op TV.quote:
De wethouder waarmee Heracles veel gecommuniceerd heeft over een nieuw stadion. Vanaf minuut 33 gaat het over het nieuwe stadion, Jan Smit komt ook weer aan het woord. Schiet ook weer aardig uit z'n slof als het onderwerp Heerkes aan bod komt (hij kon dus wel als assistent bij het eerste blijven).quote:Vandaag is Reinier van Broekhoven te gast. Hij neemt in de loop van volgende week afscheid als wethouder in Almelo en wordt directeur van sociale werkvoorziening Soweco.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |