abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70055925
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 19:19 schreef Lamon het volgende:
Persoonlijkheidsstoornis, is er uit gekomen.
Die heb je in vele soorten en mate. Specificeer eens.
pi_70056183
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 14:50 schreef Lamon het volgende:
"Geef mij die kaart maar, vrouwen kunnen toch geen kaartlezen"-achtige hork?

Doe ik altijd. Mijn IQ is dan ook veel hoger dan dat van mijn partners. Over EQ maak ik me nooit druk.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 12:37:09 #53
210905 PatatFriet
Goudgeel en knapperig
pi_70056344
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 14:57 schreef TNA het volgende:
Geef eens een voorbeeld van "erg aanwezige emoties"?
Is dat niet een eufemisme voor 'labiel'?
Patat, het meest veelzijdige stukje friet.... patat!
pi_70056663
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 12:03 schreef A_Soul1980 het volgende:

[..]

Van mij mag je zoveel zelfonderzoek verrichten als je maar wilt. Maar in dit geval zal het je weinig verder helpen, omdat je al voor jezelf geconcludeerd hebt waarom vrouwen eventueel moeite met je hebben; jij zegt te beschikken over een hoger EQ en daarmee geef je aan dat de vrouwen in jouw omgeving inferieur zijn. Dat maakt het voor jou misschien makkelijker om ermee te dealen. Maar het probleem gaat er niet mee weg en zo'n houding belemmert juist dat je de situatie kan veranderen.

Laat je eigen conclusies achterwege en kom alleen met de vraag. Je zal zien dat men dan heel anders op je gaat reageren.

Welke normale paden heb je eigenlijk bewandeld?
Cognitieve training, therapie, en nu is er twijfel of ik het met hulp van anti-depressiva niet gewoon zelf moet doen. Ik functioneer te goed om in het zorgcirceltje te blijven, maar misschien later weer wel..

De exacte persoonlijkheidsstoornis is nog niet geconcludeerd, maar na veel wisselingen van mening, denk ik zelf nu aan een milde vorm van een theatrale persoonlijkheidsstoornis...maar eigenlijk maakt dat het onderwerp groter dan het was, deels ook mijn schuld, ik vroeg me alleen af of veel vrouwen moeite hebben met een man die een hoger EQ heeft.

Sinds het doorschieten van emancipatie, heb je een soort overcompensatie, lijkt het wel.
Ik noem het het sex and the city-syndroom, mannen lekker in hokjes plaatsen, je wil vaak ook niet horen hoe 2 vrouwen met elkaar over hun man/vriend praten, alsof het een huisdier is.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 16 juni 2009 @ 12:47:02 #55
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_70056715
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 16:04 schreef Lamon het volgende:

[..]

Dat zou het wel moeten zijn, want ik ben veel te sociaal en praatgragerig voor een echte vorm van autisme, maar ik denk dat Chipszak en ElizabethR het nog het best weten te formuleren, de 1 als oudere jongere, de andere als praktijkdeskundige.

Wel jammer dat er op het forum niet meer mensen te vinden zijn die met dergelijke problemen kampen...
Ben ik nu al oud?
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_70056732
nee hoor geen moeite mee als ie het maar leuk brengt
Jusqu'ici tout va bien...
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 16 juni 2009 @ 12:48:01 #57
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_70056744
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 12:45 schreef Lamon het volgende:

[..]

,je wil vaak ook niet horen hoe 2 vrouwen met elkaar over hun man/vriend praten, alsof het een huisdier is.
Wat versta jij onder praten alsof het een huisdier is?
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  dinsdag 16 juni 2009 @ 12:49:00 #58
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_70056776
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 12:47 schreef Manono het volgende:
nee hoor geen moeite mee als ie het maar leuk brengt
Tapdansje terwijl ie op je schouder uithuilt?
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_70056914
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 12:48 schreef ChipsZak. het volgende:
Wat versta jij onder praten alsof het een huisdier is?
Van die opmerkingen, als "Mijn mannetje zat gisteren weer te zeiken over het eten, volgende keer haalt ie zelf maar wat. Maar ach, verder is het wel een lieve loebes, hoor.."

Ik zeg maar wat, he, wat er zo in me opkomt, maar het kan nog veel erger natuurlijk.
Ik zal er eens een keer op letten als ik weer zo'n gesprek hoor, ik krijg er in ieder geval enorm veel jeuk van.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 16 juni 2009 @ 12:56:53 #60
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_70057014
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 12:53 schreef Lamon het volgende:

[..]

Van die opmerkingen, als "Mijn mannetje zat gisteren weer te zeiken over het eten, volgende keer haalt ie zelf maar wat. Maar ach, verder is het wel een lieve loebes, hoor.."

Ik zeg maar wat, he, wat er zo in me opkomt, maar het kan nog veel erger natuurlijk.
Ik zal er eens een keer op letten als ik weer zo'n gesprek hoor, ik krijg er in ieder geval enorm veel jeuk van.
Volgens mij valt dit wel mee, en is het sowieso niet typisch voor vrouwen.
En natuurlijk moet elke vrouw afgeknald die haar man een loebes noemt, .
  dinsdag 16 juni 2009 @ 13:03:25 #61
210905 PatatFriet
Goudgeel en knapperig
pi_70057239
"Mijn hubby"
Patat, het meest veelzijdige stukje friet.... patat!
pi_70057278
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 15:46 schreef mirved het volgende:

[..]
Je moet iemand vinden die geen eigen mening heeft en alles accepteert.
Zoek een moslima, zo eentje uit het rif-gebergte ofzo.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 13:16:46 #63
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_70057678
quote:

[..]
Ik noem het het sex and the city-syndroom, mannen lekker in hokjes plaatsen, je wil vaak ook niet horen hoe 2 vrouwen met elkaar over hun man/vriend praten, alsof het een huisdier is.
Och, dat doen mannen ook hoor.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieėn behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_70057877
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 12:53 schreef Lamon het volgende:

Als jij vrouwen zo hoort praten, ga je met de verkeerde vrouwen om.

Ik vind sowieso dat je een erg negatief beeld van vrouwen lijkt te hebben - dat zal je issues niet ten goede komen.

Verder is er niks mis met intens zijn of veel willen, maar je moet ook luchtig kunnen zijn en lol hebben en dingen laten voor wat ze zijn. De mengeling maakt je een leuke man, als je alleen maar een van die twee types kan zijn dan ben je ofwel een oppervlakkige lambal of wel een eng ventje. Zoals jij nu doet ben je een eng ventje.
pi_70058020
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 12:49 schreef Ripley het volgende:

[..]

Tapdansje terwijl ie op je schouder uithuilt?

ja met grote armen en lekker kontje aub
Jusqu'ici tout va bien...
pi_70058278
Wat bedoel je nou met mannen die een hoger EQ hebben? Hoger dan zijn vriendin of hoger dan de gemiddelde man, want dat laatste zegt nog geen drol en het eerste eigenlijk ook niet.
pi_70069048
quote:

[..]

Cognitieve training, therapie, en nu is er twijfel of ik het met hulp van anti-depressiva niet gewoon zelf moet doen. Ik functioneer te goed om in het zorgcirceltje te blijven, maar misschien later weer wel..

De exacte persoonlijkheidsstoornis is nog niet geconcludeerd, maar na veel wisselingen van mening, denk ik zelf nu aan een milde vorm van een theatrale persoonlijkheidsstoornis...maar eigenlijk maakt dat het onderwerp groter dan het was, deels ook mijn schuld, ik vroeg me alleen af of veel vrouwen moeite hebben met een man die een hoger EQ heeft.

Sinds het doorschieten van emancipatie, heb je een soort overcompensatie, lijkt het wel.
Mensen met een theatrale persoonlijkheidsstoornis hebben geen hoger EQ hoor. Zij laten juist overdreven, buitenproportionele emotionele responses zien op kleine stimuli. Ook ervaren zij relaties als veel intiemer dan ze daadwerkelijk zijn. Ik denk dat het dat is, dat vrouwen storend vinden.

Het feit dat jij het positief labelt (een hoger EQ) wijst dan juist weer eerder op een narcistische persoonlijkheidsstoornis
pi_70070908
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 19:01 schreef Xennia het volgende:

[..]

Mensen met een theatrale persoonlijkheidsstoornis hebben geen hoger EQ hoor. Zij laten juist overdreven, buitenproportionele emotionele responses zien op kleine stimuli. Ook ervaren zij relaties als veel intiemer dan ze daadwerkelijk zijn. Ik denk dat het dat is, dat vrouwen storend vinden.

Het feit dat jij het positief labelt (een hoger EQ) wijst dan juist weer eerder op een narcistische persoonlijkheidsstoornis
Misschien, maar het wijst ook op domheid. Ik label een hoog IQ bv positief, veel beter.
pi_70081967
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 19:01 schreef Xennia het volgende:

[..]

Ja, ik kan ook lezen. EQ is nog steeds niet meetbaar volgens velen, en toch concluderen ze bij sommige persoonlijkheidsstoornissen, dat dat automatisch maar moet beteken dat je geen hoog EQ hebt.

Ik weet trouwens niet of het een fijne eigenschap is, ongecompliceerde mensen weten beter te relativeren en zijn meestal gelukkiger.
En als je EQ als mate van empathie ziet, wat ook vaak wordt beweerd, vind ik die conclusie nogal typisch eigenlijk, bij meerdere persoonlijkheidsstoornissen.

Waarom kun je geen buitenproportionele emotionele reacties (..relatief gezien dan, want wat is buitenproportioneel? Ik vind ambulance-personeel bekogelen met stenen een buitenproportionele emotionele reactie, en als ik zoiets lees, ben ik 3 uur pisnijdig, terwijl een ander het in 2 seconde van zich afschut, met een "ach, shit happens", wat is nu het meest buitenproportionele?) hebben, zonder empathisch te zijn?
pi_70082141
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 00:39 schreef Lamon het volgende:

ongecompliceerde mensen weten beter te relativeren en zijn meestal gelukkiger.

Daar heb je gelijk in.
*****Kraak........
pi_70082267
quote:

[..]

Ja, ik kan ook lezen. EQ is nog steeds niet meetbaar volgens velen, en toch concluderen ze bij sommige persoonlijkheidsstoornissen, dat dat automatisch maar moet beteken dat je geen hoog EQ hebt.

Ik weet trouwens niet of het een fijne eigenschap is, ongecompliceerde mensen weten beter te relativeren en zijn meestal gelukkiger.
En als je EQ als mate van empathie ziet, wat ook vaak wordt beweerd, vind ik die conclusie nogal typisch eigenlijk, bij meerdere persoonlijkheidsstoornissen.

Waarom kun je geen buitenproportionele emotionele reacties (..relatief gezien dan, want wat is buitenproportioneel? Ik vind ambulance-personeel bekogelen met stenen een buitenproportionele emotionele reactie, en als ik zoiets lees, ben ik 3 uur pisnijdig, terwijl een ander het in 2 seconde van zich afschut, met een "ach, shit happens", wat is nu het meest buitenproportionele?) hebben, zonder empathisch te zijn?
Mensen die wel kunnen relativeren zijn daarmee niet meteen simpel/ongecompliceerd. Integendeel. Rationeel zijn betekent vooral dat je controle hebt over jezelf, dat je geen speelbal bent van je emoties. Gelukkiger ben je dan zeker niet automatisch.

EQ is sowieso een vaag begrip. Over het algemeen wordt er het volgende mee bedoeld:
- de manier waarop je omgaat met de emoties van jezelf en van anderen
- hoe iemand (emotioneel) reageert op bepaalde situaties
- empathisch vermogen.

Mbt je voorbeeld van ambulancepersoneel, daar kan ik ook pisnijdig om zijn. Evenals de vermoordde medewerker van Spirit, zeker gezien ik zelf in de jeugdhulpverlening zit. Echter weet ik verstandelijk dat je dingen die je niet kunt beinvloeden, beter los kunt laten. En dat doe ik dan ook.
pi_70082479
quote:
Ik heb er geen studie naar gedaan, maar volgens mij is EQ een vorm van relativering. Ook heb ik het idee dat EQ vooral betrekking heeft op andermans emoties, m.a.w. dat je beter kunt inschatten/navoelen/interpreteren wat mensen - andere mensen dus, niet specifiek jijzelf - voelen en ervaren.
quote:
Volgens mij verwar jij EQ met zelfabsorbatie en egocentrisme. Je lijkt vooral erg onder de indruk van je eigen 'buitenproportionele' emoties, maar die duiden eerder op een afwijkend emotiepatroon. Het is niet empathisch om drie uur pisnijdig te zijn over een schokkend nieuwsberichtje, dat is overtrokken en misschien zelfs hysterisch. Heb je nog wel tijd om te leven, op deze manier? Dat andere mensen zo'n bericht naast zich neerleggen, is een vorm van pragmatisme. Noem het overleven. Je kunt niet bij elk slecht bericht op de grond storten en jankend blijven liggen, of wel? En als jij denkt dat zulk gedrag je 'bijzonder' maakt, of 'hoogsensitief' of wat dan ook, dan heb je het mis. Pragmatisme en geestelijke gezondheid gaan hand in hand, knul
Hij liegt als een ooggetuige (Russisch gezegde)
pi_70082520
Lamon, je geeft aan dat je alle soorten therapieen en trainingen hebt gehad en ook al door de hele medische molen bent geweest en nog steeds hebben ze geen oplossing voor je...denk je dat het ook nog goed komt met je??
  woensdag 17 juni 2009 @ 01:02:49 #74
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_70082526
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 01:00 schreef Revolverheld het volgende:

[..]

Pragmatisme en geestelijke gezondheid gaan hand in hand, knul
Dat 'knul' is ook echt een voorbeeld van hoge empathie
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieėn behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_70082527
Lamon,

"De Vrouw"

bestaat niet
underground forever baby
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')