Die heb je in vele soorten en mate. Specificeer eens.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 19:19 schreef Lamon het volgende:
Persoonlijkheidsstoornis, is er uit gekomen.
Doe ik altijd. Mijn IQ is dan ook veel hoger dan dat van mijn partners. Over EQ maak ik me nooit druk.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 14:50 schreef Lamon het volgende:
"Geef mij die kaart maar, vrouwen kunnen toch geen kaartlezen"-achtige hork?
Is dat niet een eufemisme voor 'labiel'?quote:Op zaterdag 13 juni 2009 14:57 schreef TNA het volgende:
Geef eens een voorbeeld van "erg aanwezige emoties"?
Cognitieve training, therapie, en nu is er twijfel of ik het met hulp van anti-depressiva niet gewoon zelf moet doen. Ik functioneer te goed om in het zorgcirceltje te blijven, maar misschien later weer wel..quote:Op dinsdag 16 juni 2009 12:03 schreef A_Soul1980 het volgende:
[..]
Van mij mag je zoveel zelfonderzoek verrichten als je maar wilt. Maar in dit geval zal het je weinig verder helpen, omdat je al voor jezelf geconcludeerd hebt waarom vrouwen eventueel moeite met je hebben; jij zegt te beschikken over een hoger EQ en daarmee geef je aan dat de vrouwen in jouw omgeving inferieur zijn. Dat maakt het voor jou misschien makkelijker om ermee te dealen. Maar het probleem gaat er niet mee weg en zo'n houding belemmert juist dat je de situatie kan veranderen.
Laat je eigen conclusies achterwege en kom alleen met de vraag. Je zal zien dat men dan heel anders op je gaat reageren.
Welke normale paden heb je eigenlijk bewandeld?
Ben ik nu al oud?quote:Op zaterdag 13 juni 2009 16:04 schreef Lamon het volgende:
[..]
Dat zou het wel moeten zijn, want ik ben veel te sociaal en praatgragerig voor een echte vorm van autisme, maar ik denk dat Chipszak en ElizabethR het nog het best weten te formuleren, de 1 als oudere jongere, de andere als praktijkdeskundige.
Wel jammer dat er op het forum niet meer mensen te vinden zijn die met dergelijke problemen kampen...
Wat versta jij onder praten alsof het een huisdier is?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 12:45 schreef Lamon het volgende:
[..]
,je wil vaak ook niet horen hoe 2 vrouwen met elkaar over hun man/vriend praten, alsof het een huisdier is.
Tapdansje terwijl ie op je schouder uithuilt?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 12:47 schreef Manono het volgende:
nee hoor geen moeite mee als ie het maar leuk brengt
Van die opmerkingen, als "Mijn mannetje zat gisteren weer te zeiken over het eten, volgende keer haalt ie zelf maar wat. Maar ach, verder is het wel een lieve loebes, hoor.."quote:Op dinsdag 16 juni 2009 12:48 schreef ChipsZak. het volgende:
Wat versta jij onder praten alsof het een huisdier is?
Volgens mij valt dit wel mee, en is het sowieso niet typisch voor vrouwen.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 12:53 schreef Lamon het volgende:
[..]
Van die opmerkingen, als "Mijn mannetje zat gisteren weer te zeiken over het eten, volgende keer haalt ie zelf maar wat. Maar ach, verder is het wel een lieve loebes, hoor.."
Ik zeg maar wat, he, wat er zo in me opkomt, maar het kan nog veel erger natuurlijk.
Ik zal er eens een keer op letten als ik weer zo'n gesprek hoor, ik krijg er in ieder geval enorm veel jeuk van.
Zoek een moslima, zo eentje uit het rif-gebergte ofzo.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 15:46 schreef mirved het volgende:
[..]
Je moet iemand vinden die geen eigen mening heeft en alles accepteert.
Och, dat doen mannen ook hoor.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 12:45 schreef Lamon het volgende:
[..]
Ik noem het het sex and the city-syndroom, mannen lekker in hokjes plaatsen, je wil vaak ook niet horen hoe 2 vrouwen met elkaar over hun man/vriend praten, alsof het een huisdier is.
Als jij vrouwen zo hoort praten, ga je met de verkeerde vrouwen om.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 12:53 schreef Lamon het volgende:
Van die opmerkingen, als "Mijn mannetje zat gisteren weer te zeiken over het eten, volgende keer haalt ie zelf maar wat. Maar ach, verder is het wel een lieve loebes, hoor.."
Ik zeg maar wat, he, wat er zo in me opkomt, maar het kan nog veel erger natuurlijk.
Ik zal er eens een keer op letten als ik weer zo'n gesprek hoor, ik krijg er in ieder geval enorm veel jeuk van.
quote:Op dinsdag 16 juni 2009 12:49 schreef Ripley het volgende:
[..]
Tapdansje terwijl ie op je schouder uithuilt?
Mensen met een theatrale persoonlijkheidsstoornis hebben geen hoger EQ hoor. Zij laten juist overdreven, buitenproportionele emotionele responses zien op kleine stimuli. Ook ervaren zij relaties als veel intiemer dan ze daadwerkelijk zijn. Ik denk dat het dat is, dat vrouwen storend vinden.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 12:45 schreef Lamon het volgende:
[..]
Cognitieve training, therapie, en nu is er twijfel of ik het met hulp van anti-depressiva niet gewoon zelf moet doen. Ik functioneer te goed om in het zorgcirceltje te blijven, maar misschien later weer wel..
De exacte persoonlijkheidsstoornis is nog niet geconcludeerd, maar na veel wisselingen van mening, denk ik zelf nu aan een milde vorm van een theatrale persoonlijkheidsstoornis...maar eigenlijk maakt dat het onderwerp groter dan het was, deels ook mijn schuld, ik vroeg me alleen af of veel vrouwen moeite hebben met een man die een hoger EQ heeft.
Sinds het doorschieten van emancipatie, heb je een soort overcompensatie, lijkt het wel.
Ik noem het het sex and the city-syndroom, mannen lekker in hokjes plaatsen, je wil vaak ook niet horen hoe 2 vrouwen met elkaar over hun man/vriend praten, alsof het een huisdier is.
Misschien, maar het wijst ook op domheid. Ik label een hoog IQ bv positief, veel beter.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 19:01 schreef Xennia het volgende:
[..]
Mensen met een theatrale persoonlijkheidsstoornis hebben geen hoger EQ hoor. Zij laten juist overdreven, buitenproportionele emotionele responses zien op kleine stimuli. Ook ervaren zij relaties als veel intiemer dan ze daadwerkelijk zijn. Ik denk dat het dat is, dat vrouwen storend vinden.
Het feit dat jij het positief labelt (een hoger EQ) wijst dan juist weer eerder op een narcistische persoonlijkheidsstoornis
Ja, ik kan ook lezen. EQ is nog steeds niet meetbaar volgens velen, en toch concluderen ze bij sommige persoonlijkheidsstoornissen, dat dat automatisch maar moet beteken dat je geen hoog EQ hebt.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 19:01 schreef Xennia het volgende:
[..]
Mensen met een theatrale persoonlijkheidsstoornis hebben geen hoger EQ hoor. Zij laten juist overdreven, buitenproportionele emotionele responses zien op kleine stimuli. Ook ervaren zij relaties als veel intiemer dan ze daadwerkelijk zijn. Ik denk dat het dat is, dat vrouwen storend vinden.
Het feit dat jij het positief labelt (een hoger EQ) wijst dan juist weer eerder op een narcistische persoonlijkheidsstoornis
Daar heb je gelijk in.quote:Op woensdag 17 juni 2009 00:39 schreef Lamon het volgende:
ongecompliceerde mensen weten beter te relativeren en zijn meestal gelukkiger.
Mensen die wel kunnen relativeren zijn daarmee niet meteen simpel/ongecompliceerd. Integendeel. Rationeel zijn betekent vooral dat je controle hebt over jezelf, dat je geen speelbal bent van je emoties. Gelukkiger ben je dan zeker niet automatisch.quote:Op woensdag 17 juni 2009 00:39 schreef Lamon het volgende:
[..]
Ja, ik kan ook lezen. EQ is nog steeds niet meetbaar volgens velen, en toch concluderen ze bij sommige persoonlijkheidsstoornissen, dat dat automatisch maar moet beteken dat je geen hoog EQ hebt.
Ik weet trouwens niet of het een fijne eigenschap is, ongecompliceerde mensen weten beter te relativeren en zijn meestal gelukkiger.
En als je EQ als mate van empathie ziet, wat ook vaak wordt beweerd, vind ik die conclusie nogal typisch eigenlijk, bij meerdere persoonlijkheidsstoornissen.
Waarom kun je geen buitenproportionele emotionele reacties (..relatief gezien dan, want wat is buitenproportioneel? Ik vind ambulance-personeel bekogelen met stenen een buitenproportionele emotionele reactie, en als ik zoiets lees, ben ik 3 uur pisnijdig, terwijl een ander het in 2 seconde van zich afschut, met een "ach, shit happens", wat is nu het meest buitenproportionele?) hebben, zonder empathisch te zijn?
Ik heb er geen studie naar gedaan, maar volgens mij is EQ een vorm van relativering. Ook heb ik het idee dat EQ vooral betrekking heeft op andermans emoties, m.a.w. dat je beter kunt inschatten/navoelen/interpreteren wat mensen - andere mensen dus, niet specifiek jijzelf - voelen en ervaren.quote:Op woensdag 17 juni 2009 00:39 schreef Lamon het volgende:
Ik weet trouwens niet of het een fijne eigenschap is, ongecompliceerde mensen weten beter te relativeren en zijn meestal gelukkiger.
Volgens mij verwar jij EQ met zelfabsorbatie en egocentrisme. Je lijkt vooral erg onder de indruk van je eigen 'buitenproportionele' emoties, maar die duiden eerder op een afwijkend emotiepatroon. Het is niet empathisch om drie uur pisnijdig te zijn over een schokkend nieuwsberichtje, dat is overtrokken en misschien zelfs hysterisch. Heb je nog wel tijd om te leven, op deze manier?quote:Waarom kun je geen buitenproportionele emotionele reacties (..relatief gezien dan, want wat is buitenproportioneel? Ik vind ambulance-personeel bekogelen met stenen een buitenproportionele emotionele reactie, en als ik zoiets lees, ben ik 3 uur pisnijdig, terwijl een ander het in 2 seconde van zich afschut, met een "ach, shit happens", wat is nu het meest buitenproportionele?) hebben, zonder empathisch te zijn?
Dat 'knul' is ook echt een voorbeeld van hoge empathiequote:Op woensdag 17 juni 2009 01:00 schreef Revolverheld het volgende:
[..]
Pragmatisme en geestelijke gezondheid gaan hand in hand, knul
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |