je baby blijft idd een baby als je verouderen uit hebt staan, je kan hem natuurlijk altijd even aan laten staan (het verouderen tot je baby opgegroeit is tot de gewenste leeftijd) Je kan zien hoeveel dagen dat duurt, dus je kan het zo uitkienen dat je zelf evt niet verjaard. (anders vrucht levensplant geeft je iedere keer een dag extra)
Ik vind het bouwen juist een enorm leuk onderdeel van het spel. Ik haal een hele stad leeg en bouw hem dan helemaal weer op, sims 2 heb ik zo'n beetje alleen maar op die manier gespeeld, winkelcentra's, huizen, villawijken, rijtjeshuizen, woonwagenkamp etc etc. Allemaal netjes onderverdeeld etc etc.
Heb inmiddels uitgevogeld hoe ik in bouwmodus een foto maak (zonder die lelijke blokjes)
Dit is 1 van de kleine kaveltjes (30x30)
overzichtsfoto'tjes vanuit wat hoeken:
![]()
![]()
![]()
de tuin mag niet ontbreken:
![]()
![]()
Het huis is gebouwd tussen twee bomen, (het boomhut idee) de woonkamer bevind zich dan ook op de eerste etage, waardoor het zwembad eronder kon:
![]()
woonkamertje, keuken, badkamertje op de eerste verdieing + een fijn terrasje
![]()
![]()
![]()
En een slaapkamertje.
![]()
Een klein, maar fijn huisje voor iemand die dol op het buitenleven is

![]()
SNEAK PREVIEW van de woning in wording, weer een klein kaveltje. Woonkamer, eetkamer en keuken hebben inmiddels hun bestemming
Vanuit de woonkamer genomen meest rechts de opgang naar de eetkamer, de linker opgang is naar de keuken (het kleine trappetje is de entree)
![]()
Vanuit de opgang van de eetkamer, richting leeshoek en trap naar de vide in wording.
![]()
Bij dit huis staat de tuin minder centraal en wordt er meer ruimte binnenshuis verwacht (is ook makkelijker te fotograferen

) Het blijft overigens, weer een woning met maar 1 slaapkamer, maar is evt makkelijk uit te breiden door een extra opbouw, of een dakkapel waardoor er staruimte komt.