abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69952841
Ik gebruik nu al enige tijd, nou eigenlijk al jaren Oxazepam, natuurlijk niet chronisch maar slechts sporadisch om wat beter in slaap te komen. Nu was ik toch wat nieuwsgierig naar de werking van dit goedje en besloot dit eens op te zoeken op Google en Wikipedia. Wat ik frappant vindt is dat ik in de Engelse wiki zie staan dat dit goedje mogelijk kankerverwekkend is. Nu vraag ik me toch wel af of dit middel veilig is, en wie hier dit spul ook gebruikt? Wat zijn jouw (chronische) ervaringen met dit middel, en in hoeverre verschillen zij het met de slaap benzo's zoals Temazepam en Diazepam (Valium)? Verder heb je volgens ook ook nog iets van alprazolam (Xanax) en Lorazepam, enkel de Oxazepam staat geregistreerd als mogelijk kankerverwekkend.

Mogelijk kankerverwekkend is wel iets vaags, is het nou ja of nee, en wat zijn dan de risico;s?

[ Bericht 15% gewijzigd door F04 op 11-06-2009 22:53:49 ]
  donderdag 11 juni 2009 @ 21:33:45 #2
172490 Jetje86
Ja,ja ik ben me dr eentje
pi_69952947
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 21:31 schreef F04 het volgende:
Ik gebruik nu al enige tijd, nou eigenlijk al jaren Oxazepam, natuurlijk niet chronisch maar slechts sporadisch om wat beter in slaap te komen. Nu was ik toch wat nieuwsgierig naar de werking van dit goedje en besloot dit eens op te zoeken op Google en Wikipedia. Wat ik frappant vindt is dat ik in de Engelse wiki zie staan dat dit goedje mogelijk kankerverwekkend is. Nu vraag ik me toch wel af of dit middel veilig is, en wie hier dit spul ook gebruikt? Wat zijn jouw ervaringen met dit middel, en in hoeverre verschild het met benzo's zoals Temazepam en Diazepam (Valium)?
Ik heb het gebrukt, en dat het kankerverwekkend is heb ik echt nog nooit gehoord
Alles is tegenwoordig kankerverwekkend.
Ik gebruikte het trouwens voor mijn paniekstoornis, hielp bij mij niets.
Maar als het is om even lekker te slapen...denk ik dat het wel gaat lukken
But that was when I ruled the world..
  donderdag 11 juni 2009 @ 21:39:07 #3
243159 Lundegaard
You're darned tootin'
pi_69953208
Tja, mobiel bellen is ook kankerverwekkend, teveel spinazie eten ook. Schijnt...

Qua verschil met Temaze: Als je echt een slaapmiddel wilt, dan gebruik je dat. Oxa is in het algemeen meer om 'rustiger' te worden.

Met Temaze weet ik zeker dat ik binnen een uur geen stap meer kan verzetten en gewoon verplicht in slaap donder. Met Oxa ben ik relaxter en zou kunnen slapen als ik dat zou willen. Wil ik wakker blijven kan dat ook.
  donderdag 11 juni 2009 @ 21:40:42 #4
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_69953295
Pindakaas is ook kankerverwekkend.
pi_69953397
Bij mij heeft dat spul een speed-achtige uitwerking Niet dat ik ooit speed gebruikt heb, maar van oxazepam raak ik compleet opgefokt, paranoide, panisch, verward, trillerig en krijg ik hoge koorts. Dus dat het niet goed is, geloof ik best
pi_69953511
Drop ook!

Heb et zelf ook een tijdje gebruikt maar leef nog steeds
Je kan beter alleen iets homeopatisch gebruiken!
Goed is et niet voor je die zooi!
  donderdag 11 juni 2009 @ 21:45:43 #7
243159 Lundegaard
You're darned tootin'
pi_69953549
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 21:42 schreef grizegrijn het volgende:
Bij mij heeft dat spul een speed-achtige uitwerking Niet dat ik ooit speed gebruikt heb, maar van oxazepam raak ik compleet opgefokt, paranoide, panisch, verward, trillerig en krijg ik hoge koorts. Dus dat het niet goed is, geloof ik best
Volgens mij loopt je huisarts je te naaien.
  donderdag 11 juni 2009 @ 21:57:08 #8
172490 Jetje86
Ja,ja ik ben me dr eentje
pi_69954089
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 21:45 schreef Lundegaard het volgende:

[..]

Volgens mij loopt je huisarts je te naaien.
Nee dat kan echt bij dat spul, dat het de verkeerde kant uitslaat zeg maar
But that was when I ruled the world..
pi_69954141
Heb het een kort gebruikt als soort van kalmeermiddel, maar ik werd er meer gevoelloos en 'numb' van... Vond het maar niks en ben er toen ook maar mee gekapt
Have fun...
  donderdag 11 juni 2009 @ 21:58:23 #10
243159 Lundegaard
You're darned tootin'
pi_69954155
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 21:57 schreef Jetje86 het volgende:

[..]

Nee dat kan echt bij dat spul, dat het de verkeerde kant uitslaat zeg maar
Ja klopt. Wanneer je een wandelende psycho TBS-er bent.
  donderdag 11 juni 2009 @ 22:07:42 #11
94609 TheVotary
Let's go Apeshit!
pi_69954581
Een aantal keer genomen, lekker gevoel je wordt er ontzettend mellow van. Lijkt me daarnaast niet geschikt als slaapmiddel, dan zou ik eerder voor zolpidem kiezen (of Ambien zoals de Amerikanen het kennen). Zolpidem heeft een lage verslavingskans en bij sporadisch gebruik meer dan afdoende om de slaap te vatten. Bij chronisch gebruik merk je wel dat zolpidem de sterke werking gaat verliezen die je in het begin nog wel had. Oxazepam is eigenlijk ook meer voor als je wat dingen wil ondernemen, maar je geestelijke gesteldheid zit dit in de weg maar je wil toch weer de draad als het ware oppakken. Een soort tijdelijke steun in de rug om situaties in het dagelijks leven weer aan te gaan. Voor slapen zijn andere geschiktere middelen te vinden.

[ Bericht 8% gewijzigd door TheVotary op 11-06-2009 22:17:32 ]
pi_69954619
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 21:58 schreef Lundegaard het volgende:

[..]

Ja klopt. Wanneer je een wandelende psycho TBS-er bent.
Ik ben er allergisch voor
pi_69957272
Ik juist denken dat Oxazepam een slaapmiddel was. Ik heb hier 10mg tabletten, één uur na inname voel ik wel duidelijk meer verlangen naar slaap, maar kom dan éénmaal in bed vaak toch nier meer tot slaap. Wel een slaperig gevoel maar echt in slaap komen lukt dan weer net niet. Ook zijn er gevallen geweest wanneer ik juist wel in slaap viel door maar één tablet.
  donderdag 11 juni 2009 @ 23:17:50 #14
243159 Lundegaard
You're darned tootin'
pi_69957805
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 23:05 schreef F04 het volgende:
Ik juist denken dat Oxazepam een slaapmiddel was. Ik heb hier 10mg tabletten, één uur na inname voel ik wel duidelijk meer verlangen naar slaap, maar kom dan éénmaal in bed vaak toch nier meer tot slaap. Wel een slaperig gevoel maar echt in slaap komen lukt dan weer net niet. Ook zijn er gevallen geweest wanneer ik juist wel in slaap viel door maar één tablet.
Als je geestelijk en lichamelijk gewoon al redelijk moe bent, dan zal je sneller in slaap vallen met een Oxa op ja.
Maar het is meer om je tijdens gevoel van paniek, stress, drukte, je een relaxter gevoel te geven.
Als je een stressgevoel zou meten in 1( heel rustig) tot 10 ( zware paniek), en je zit eigenlijk op een 2 dan flikker je wel in slaap ja.
Zit je op een ruime 8 dan word je gewoon een stukkie rustiger.
pi_69958577
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 23:05 schreef F04 het volgende:
Het is een benzodiazepine, wat voor zowel het verminderen van angst (anxiolyticum) als slaapmiddel wordt gebruikt. Het wordt meestal als anxiolyticum gebruikt, andere benzodiazepine(-achtigen) (temazepam, zolpidem) liggen meer voor de hand als slaapmiddel.

Verder zou ik me weinig zorgen maken over de eventuele kankerverwekkendheid van oxazepam. Waar ik me wel een beetje zorgen om zou maken is je oxazepamgebruik. Incidentieel moeilijk in slaap komen is redelijk normaal en daar wordt als het goed is geen medicatie voor voorgeschreven. Enkel als je functioneren overdag echt gestoord is, is het verantwoord kortdurend (max. 2 weken) slaapmiddelen te slikken. Ik zou eens gaan praten met je huisarts of je niet op een andere manier beter in slaap kunt komen.

[ Bericht 10% gewijzigd door dotKoen op 11-06-2009 23:42:59 ]
  donderdag 11 juni 2009 @ 23:47:37 #16
243159 Lundegaard
You're darned tootin'
pi_69958947
Onzin, tenminste vind ik.
Waarom uren liggen woelen in bed ( om welke reden dan ook) terwijl je een pilletje, of desnoods een halfje, kan pakken en weten dat je binnen een half uur slaapt?
pi_69959162
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 23:47 schreef Lundegaard het volgende:
Waarom uren liggen woelen in bed ( om welke reden dan ook) terwijl je een pilletje, of desnoods een halfje, kan pakken en weten dat je binnen een half uur slaapt?
Omdat wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat gebruik van benzo's op de lange termijn ongezond is. Niet verschrikkelijk ongezond, maar het gevaar is uiteraard dat men van incidenteel gebruik makkelijk in chronisch gebruik vervalt, waar het lastig is uit te komen.

Verder moet je als je binnen 30 minuten wilt slapen sowieso geen oxazepam gebruiken, omdat dat pas na 2 uur voldoende hoge plasmaconcentraties bereikt. Als TS dus al binnen een uur inslaapt na gebruik oxazepam is het effect vooral te wijten aan het placebo-effect.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 00:04:40 #18
243159 Lundegaard
You're darned tootin'
pi_69959425
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 23:55 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Omdat wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat gebruik van benzo's op de lange termijn ongezond is. Niet verschrikkelijk ongezond, maar het gevaar is uiteraard dat men van incidenteel gebruik makkelijk in chronisch gebruik vervalt, waar het lastig is uit te komen.

Verder moet je als je binnen 30 minuten wilt slapen sowieso geen oxazepam gebruiken, omdat dat pas na 2 uur voldoende hoge plasmaconcentraties bereikt. Als TS dus al binnen een uur inslaapt na gebruik oxazepam is het effect vooral te wijten aan het placebo-effect.
Ja dat klopt. Ik bedoelde ook echt incidenteel. Spreek ik voor mezelf dat kan het eens per maand, twee maanden wel eens voorkomen dat ik de slaap echt niet kan vatten. Dan is het een uitkomst.
En dat heb ik het over een Temaze ja.
pi_69994193
Toen ik eerder naar mijn huisarts ging heb ik duidelijk gerapporteerd dat ik wat problemen had betreft het slapen, voeren ze me oxazepam wat dus zover ik begrijp dus eigenlijk geen slaapmiddel is?

Ik heb even wat opgezocht over slaapmedicatie en zie een hoop benzo's zoals Diazepam en Temazepam, maar zie ook dat bepaalde antidepressiva en antihistamine worden gebruikt als slaapmiddel.

Ik word overigens wel bang als ik zie wat voor effecten slapeloos kan hebben op de lange termijn.

pi_69994206
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 08:37 schreef F04 het volgende:

Ik word overigens wel bang als ik zie wat voor effecten slapeloos kan hebben op de lange termijn.
Op lange termijn ga je dood. Slapeloosheid of niet.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  zaterdag 13 juni 2009 @ 09:17:09 #21
243159 Lundegaard
You're darned tootin'
pi_69994448
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 08:37 schreef F04 het volgende:
Toen ik eerder naar mijn huisarts ging heb ik duidelijk gerapporteerd dat ik wat problemen had betreft het slapen, voeren ze me oxazepam wat dus zover ik begrijp dus eigenlijk geen slaapmiddel is?

Voor sommige mensen wel. Die worden er dus een stuk rustiger van en vallen ( makkelijker) in slaap. Bij sommige mensen werkt het enkel om rustiger te worden en vallen er niet van in slaap. Dan heb je iets sterkers nodig.
Vraag om Temazepam. En zorg dat je een kwartier na inname lekker in je bedje ligt want na een half uur, drie kwartier kun je weinig meer
pi_92242335
Er mag wel wat meer openheid komen tussen voorschrijver en patient.
Dat de dokter bijvoorbeeld vraagt, wil je 50mg oxazepam proberen of een sterker middel, gewoon een open gesprek :)
pi_92242425
Oxazepam maakt je niet heel suf, maar werkt ook niet puur voor de angst gevoelens en spanning, zit er een beetje tussen in, trouwens.
  woensdag 2 februari 2011 @ 20:43:52 #24
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_92243049
Slik al 2 jaar 0,5 MG Clonazepam om in te slapen en dat werkt wel aardig.
Ook ben ik niet meer zo paniekerig.

Ook haalt het het scherpe randje van mijn tinnitus af.
Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
pi_92243306
Ik krijg het nou anderhalf jaar, m'n psychiater zei: ach, je kunt hooguit 5 jaar eerder dement worden, dus ik ben wel aan het afbouwen, zat op 8, nu 2 per dag
pi_100029812
Ik slik het nu al 2 dagen en ben zo vergeetachtig als wat.
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 00:56:19 #27
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_103103280
Vergeetachtigheid is inderdaad wel een veelvoorkomend verschijnsel. Ik heb het een poosje voorgeschreven gekregen omdat ik een periode last had van hyperventilatie en slapeloosheid. Spul werkt voor beide als een tiet! Problemen zijn inmiddels allemaal verleden tijd maar ik vind het toch wel erg fijn spul voor sommige momenten. 50mg en een biertje of twee en er geraakt echt een hele relaxte roes over mijn bestaan. Volgens mij schrijven doktoren het wel veel te gemakkelijk voor, als ik wil kan ik wekelijks langskomen voor 20 tabletten en dat is toch net iets te veel van het goede!

Gebruik het nu recreatief, net als vele andere soorten drugs. Zo ongeveer eens in de maand en zoals jij net al aangaf: De dagen daarna is mijn geheugen een wrak. Gelukkig trekt het snel weer weg! Diazepam ben ik niet zo'n fan van omdat ik dan met dezelfde dosering 24 uur lang een zombie ben die in een hoekje de grootste lol heeft om van alles en nog wat :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_103103397
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 00:56 schreef Dven het volgende:
Vergeetachtigheid is inderdaad wel een veelvoorkomend verschijnsel. Ik heb het een poosje voorgeschreven gekregen omdat ik een periode last had van hyperventilatie en slapeloosheid. Spul werkt voor beide als een tiet! Problemen zijn inmiddels allemaal verleden tijd maar ik vind het toch wel erg fijn spul voor sommige momenten. 50mg en een biertje of twee en er geraakt echt een hele relaxte roes over mijn bestaan. Volgens mij schrijven doktoren het wel veel te gemakkelijk voor, als ik wil kan ik wekelijks langskomen voor 20 tabletten en dat is toch net iets te veel van het goede!

Gebruik het nu recreatief, net als vele andere soorten drugs. Zo ongeveer eens in de maand en zoals jij net al aangaf: De dagen daarna is mijn geheugen een wrak. Gelukkig trekt het snel weer weg! Diazepam ben ik niet zo'n fan van omdat ik dan met dezelfde dosering 24 uur lang een zombie ben die in een hoekje de grootste lol heeft om van alles en nog wat :')
Is het fijn als drug? Ik heb geen ervaring met dat soort verdovende middelen (in de letterlijke betekenis van het woord dan)
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 01:17:09 #29
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_103103756
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 01:01 schreef Tchock het volgende:

[..]

Is het fijn als drug? Ik heb geen ervaring met dat soort verdovende middelen (in de letterlijke betekenis van het woord dan)
Het is natuurlijk een totaal iets anders dan de gangbare drugs. Je komt in een relaxte flow zowel lichamelijk als geestelijk. Negatieve emoties worden verbannen en er komt een hoge mate van droogheid voor terug. Enige wat compleet ontbreekt is energie. En moch een bepaalde drug bij iemand verkeerd inslaan (paddo's, truffels, wiet, xtc) dan is oxazepam het beste om de scherpe randjes ervan af te halen en zo te voorkomen dat iemand compleet trippen gaat :) En dat voor maar 7 euro voor 30 tabletten! Draag ze ook altijd bij wanneer ik in de buurt ben van mensen die willen blowen of paddo's/truffels gebruiken. Goed voor ze zorgen, moed inpraten en de oxazepam heeft ze binnen no-time weer in een relaxte mood.

Grote probleem is wel dat oxazepam net als alle andere benzo's nogal verslavend kunnen werken. Dus zeker alleen maar recreatief of als noodoplossing gebruiken.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 01:19:02 #30
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_103103802
Wordt trouwens ook veelvuldig door sporters gebruikt om de spieren sneller te laten herstellen.
pi_103103804
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 01:17 schreef Dven het volgende:

[..]

Het is natuurlijk een totaal iets anders dan de gangbare drugs. Je komt in een relaxte flow zowel lichamelijk als geestelijk. Negatieve emoties worden verbannen en er komt een hoge mate van droogheid voor terug. Enige wat compleet ontbreekt is energie. En moch een bepaalde drug bij iemand verkeerd inslaan (paddo's, truffels, wiet, xtc) dan is oxazepam het beste om de scherpe randjes ervan af te halen en zo te voorkomen dat iemand compleet trippen gaat :) En dat voor maar 7 euro voor 30 tabletten! Draag ze ook altijd bij wanneer ik in de buurt ben van mensen die willen blowen of paddo's/truffels gebruiken. Goed voor ze zorgen, moed inpraten en de oxazepam heeft ze binnen no-time weer in een relaxte mood.

Grote probleem is wel dat oxazepam net als alle andere benzo's nogal verslavend kunnen werken. Dus zeker alleen maar recreatief of als noodoplossing gebruiken.
Ecstacy zal het niet bij nodig zijn, dat kan vrijwel niet verkeerd inslaan. Als ik jouw ervaringen zo lees had ik het al wel een keer bij me willen hebben met truffels :') Gelukkig hielp toen praten met een vriend en suiker en buiten rennen, haha.
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 01:29:07 #32
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_103104015
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 01:19 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ecstacy zal het niet bij nodig zijn, dat kan vrijwel niet verkeerd inslaan. Als ik jouw ervaringen zo lees had ik het al wel een keer bij me willen hebben met truffels :') Gelukkig hielp toen praten met een vriend en suiker en buiten rennen, haha.
Ook XTC kan verkeerd gaan. Helaas al te vaak mee mogen maken. Sommige personen kunnen er eenmaal nu niet zo goed tegen. Oxazepammetje erbij en ze gaan zich voor zover mogelijk weer normaal gedragen. Maar XTC zelf is inderdaad redelijk veilig mits een goede pil. Maar elk persoon kan er anders op reageren en een oxazepammetje bied dan een snel herstel.Mensen die out over de toeren gaan door drugs of emotionele problemen krijgen het vaak ook toegediend door artsen omdat het een veilig product is dat snel werkt en niet zoals sommige andere benzo's nog bijna een volledige dag invloed heeft. (Na 3 uur is het scherpste er wel van af)
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 01:30:34 #33
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_103104036
Maar goed, het blijft een niet gezonde drug met een hoog risico op verslaving. Verbaas me er dan ook wel over hoe gemakkelijk het verstrekt wordt. Voor zes euro krijg je 30 tabletten en wanneer je een week later belt voor een nieuwe lading dan wordt dat zonder problemen toegestaan. En dat is dan wel weer link.
pi_103191553
Ik heb ongeveer een jaar geleden een mini-kuurtje Oxazepam gekregen. Ik weet niet meer precies de aanleiding, maar er was 'iets' waardoor ik ze voorgeschreven kreeg. Het was wel in een week waarin ik het gevoel had fysiek volledig in de prak te liggen. Nou heb ik me de voorgaande paar jaar per definitie vaker slecht (of hooguit 'redelijk') dan goed gevoeld, maar toen was het dal wel érg diep.

Misschien dat aanhoudende slapeloosheid, door m'n pijnklachten, de aanleiding was.

Maar goed... na twee pilletjes alweer mee gestopt; het leek - net zoals eerder al gezegd werd - wel alsof ik aan de speed zat, zat letterlijk rechtop m'n bed te trillen, stond zo strak als een snaar... :{

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-10-2011 15:01:52 ]
  † In Memoriam † maandag 17 oktober 2011 @ 16:52:14 #35
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_103196754
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2009 21:31 schreef F04 het volgende:
Ik gebruik nu al enige tijd, nou eigenlijk al jaren Oxazepam, natuurlijk niet chronisch maar slechts sporadisch om wat beter in slaap te komen. Nu was ik toch wat nieuwsgierig naar de werking van dit goedje en besloot dit eens op te zoeken op Google en Wikipedia. Wat ik frappant vindt is dat ik in de Engelse wiki zie staan dat dit goedje mogelijk kankerverwekkend is. Nu vraag ik me toch wel af of dit middel veilig is, en wie hier dit spul ook gebruikt? Wat zijn jouw (chronische) ervaringen met dit middel, en in hoeverre verschillen zij het met de slaap benzo's zoals Temazepam en Diazepam (Valium)? Verder heb je volgens ook ook nog iets van alprazolam (Xanax) en Lorazepam, enkel de Oxazepam staat geregistreerd als mogelijk kankerverwekkend.

Mogelijk kankerverwekkend is wel iets vaags, is het nou ja of nee, en wat zijn dan de risico;s?
Ik heb het sporadisch gebruikt, maar ik viel er niet door in slaap. Ik werd er alleen rustiger van. Van temazepam val ik gewoon in slaap en dat gebruik ik dagelijks.
pi_103222645
Ik val best goed inslaap op Zolpidem.

Diazepam overigens totaal niet!
pi_103267426
Ik denk dat het verstandig is geweest van je huisarts om oxazepam voor te schrijven. De andere 'pammetjes' zijn een stuk sterker als ik dit zo lees en eigenlijk schrik ik van de hoeveelheid users welke afhankelijk zijn van deze middelen!

Ik denk dat het belangrijk is om het onderliggende probleem van je slapeloosheid aan te pakken ipv symptoombestrijding. Denk ook dat de huisarts zoiets niet als permanent middel bedoelt heeft maar om een bepaalde periode te overbruggen.

Het is niet normaal slapeloos te zijn en het lijkt me ook niet prettig middelen te moeten gebruiken om in slaap te kunnen vallen! (en dan heb ik het nog nieteens over recreatief gebruik!!)
Fingerspitzgefühl
pi_122857060
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2009 21:31 schreef F04 het volgende:

Wel schrikken dat als straks blijkt dat Oxazepam kankerverwekkend is. |:(
  donderdag 14 februari 2013 @ 00:20:53 #39
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_122857194
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 00:16 schreef Martin1234 het volgende:

[..]

Kleine kick :P

Er zijn overigens een miljoen dingen mogelijk kankerverwekkend dus dat is over het algemeen niet iets om je zorgen over te maken
pi_122857579
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 00:20 schreef Dven het volgende:

[..]

Kleine kick :P

Er zijn overigens een miljoen dingen mogelijk kankerverwekkend dus dat is over het algemeen niet iets om je zorgen over te maken
Ja een kleine kick van 2 jaar oud. :P

Snap ik dat is ook zo voor Cola drinken maar toch weet je. :)
pi_122899428
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 00:16 schreef Martin1234 het volgende:

[..]

Ontopic:
Cisordinol is kankerverwekkend.
Oxazepam en andere benzodiazepines versnellen het proces heel ietwat meen ik, oftewel, als je kanker hebt moet je er wat eerder bij zijn.
Of je bent eerder te laat, dat is een betere conclusie wellicht.
Mja idd krijgen ratten er ook wel kanker van als je dat gaat opzoeken mja 100mg/kg lichaamsgewicht of iets dergelijks.
Lees: Je gaat nu wel op iets heel theoretisch, heel serieus in.
pi_122899516
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 00:11 schreef ScarFace- het volgende:

[..]

Ontopic:
Cisordinol is kankerverwekkend.
Oxazepam en andere benzodiazepines versnellen het proces heel ietwat meen ik, oftewel, als je kanker hebt moet je er wat eerder bij zijn.
Of je bent eerder te laat, dat is een betere conclusie wellicht.
Mja idd krijgen ratten er ook wel kanker van als je dat gaat opzoeken mja 100mg/kg lichaamsgewicht of iets dergelijks.
Lees: Je gaat nu wel op iets heel theoretisch, heel serieus in.
Maar in de praktijk gaat alles underground dan weet je ook niet alles.

Nog meer reden om het serieus te bekijken en onderzoeken.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 00:13:19 #43
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_122899529
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2009 21:44 schreef ChrisSty het volgende:
Drop ook!

Heb et zelf ook een tijdje gebruikt maar leef nog steeds :Y
Je kan beter alleen iets homeopatisch gebruiken!
Goed is et niet voor je die zooi! }:|
homeopatisch. Juist. Dat zal t wel oplossen.

En druppel "werkzame stof" op 100.000 liter water, komt vast goed dan
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_122899765
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 00:13 schreef Martin1234 het volgende:

[..]

Maar in de praktijk gaat alles underground dan weet je ook niet alles.

Nog meer reden om het serieus te bekijken en onderzoeken.
:')
pi_122900270
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 00:19 schreef ScarFace- het volgende:

[..]

:')
:?
pi_122917551
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2009 23:47 schreef Lundegaard het volgende:
Omdat het geen oplossing is voor slapeloosheid en je er bij chronisch gebruik juist minder goed door kan slapen (en je er meer van nodig hebt voor hetzelfde effect).
pi_122934669
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:02 schreef Milchat het volgende:

[..]

Omdat het geen oplossing is voor slapeloosheid en je er bij chronisch gebruik juist minder goed door kan slapen (en je er meer van nodig hebt voor hetzelfde effect).
Tenzij je 1x per week gebruikt wellicht?
De tolerantie komt dan maar heel langzaam, zelfs met een goede doorslaper ;)
pi_122935027
Heb een jaar geleden iets van 30 pilletjes van 10 mg gekregen. Heb die toen een paar dagen geslikt (hyperventilatie/paniekaanval) maar dat ging eigenlijk heel snel alweer goed. Omdat ik een dramatische slaper ben heb ik de rest als slaappil gebruikt (1 keer in de paar weken een pilletje). Nu zijn ze bijna op maar mijn huisarts is niet zo happig om nieuwe voor te schrijven. Krijgen jullie dat wel allemaal zo makkelijk mee?
pi_122935433
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 22:48 schreef Clavis het volgende:
Heb een jaar geleden iets van 30 pilletjes van 10 mg gekregen. Heb die toen een paar dagen geslikt (hyperventilatie/paniekaanval) maar dat ging eigenlijk heel snel alweer goed. Omdat ik een dramatische slaper ben heb ik de rest als slaappil gebruikt (1 keer in de paar weken een pilletje). Nu zijn ze bijna op maar mijn huisarts is niet zo happig om nieuwe voor te schrijven. Krijgen jullie dat wel allemaal zo makkelijk mee?
Kan het me niet voorstellen, oxazepam is behoorlijk verslavend.
  † In Memoriam † vrijdag 15 februari 2013 @ 23:03:49 #50
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_122935932
quote:
Ja, herhaal-recept.
pi_122936731
Lijkt me sterk, geloof ook niet alles wat op internet staat.
  † In Memoriam † vrijdag 15 februari 2013 @ 23:26:52 #52
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_122937031
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 23:20 schreef DynastyL het volgende:
Lijkt me sterk, geloof ook niet alles wat op internet staat.
Als je het over mij hebt, dan geloof je het niet. Ik krijg ze trouwens ook nog vergoed. :Y
pi_122937934
Ik heb al jaren oxazepam met promethazine en ik neem al jaren dezelfde dosis in.
Al die slaaptabletten verliezen na een tijd hun werking.ik had bv dormicum maar na een tijdje ging ik snachts de ijskast leeg eten en de volgende morgen wist ik er niets meer van.nozinan is ook een goede slaap pil en het fijne is dat je er geen ontwenningsverschijnselen van krijg als je na een tijdje stopt.
  † In Memoriam † vrijdag 15 februari 2013 @ 23:57:07 #54
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_122938276
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 23:47 schreef labradoor het volgende:
Ik heb al jaren oxazepam met promethazine en ik neem al jaren dezelfde dosis in.
Al die slaaptabletten verliezen na een tijd hun werking.ik had bv dormicum maar na een tijdje ging ik snachts de ijskast leeg eten en de volgende morgen wist ik er niets meer van.nozinan is ook een goede slaap pil en het fijne is dat je er geen ontwenningsverschijnselen van krijg als je na een tijdje stopt.
Wie heeft dat voorgeschreven eigenlijk?
pi_122940700
Oxazepam kan dus zijn voor slapeloosheid.
Maar ook tegen angst of onrust.

Maar werkt het eigenlijk ook tegen depressie?
Zoals bijvoorbeeld Xanax? Die is toch tegen depressie Xanax?
pi_122945004
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 01:19 schreef Martin1234 het volgende:
nee
I feel kinda Locrian today
pi_122946763
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 22:40 schreef ScarFace- het volgende:

[..]

Tenzij je 1x per week gebruikt wellicht?
De tolerantie komt dan maar heel langzaam, zelfs met een goede doorslaper ;)
Maar het risico is wel dat je dan toch vaker gaat gebruiken? Zeker als je wel vaker slaapproblemen hebt dan een keer per week.
Ik denk dat het het beste is om slaapmiddelen te gebruiken in combinatie met genoeg lichaamsbeweging en goede voeding en weinig stress natuurlijk. Maarja, dat was TS zijn vraag niet. ;)
pi_122946783
quote:
Je huisarts heeft ook wel gelijk, als je tolerantie/enz krijgt van de pammetjes, gaan je paniek aanvallen alleen maar toenemen ;) lijkt me gezonde bezorgheid van je huisarts.
pi_122946810
Het
quote:

Het wordt ook gegeven in combinatie met antidepressiva. Omdat die je de eerste weken van gebruik juist onrustiger en angstiger kunnen maken, kan je een oxazepam nemen om rustig te worden (dus alleen voor de ergste momenten). Dus het is geen antidepressivum, maar kan wel in combi met.
pi_122946821
quote:

Nee, eigenlijk voor inpatient-opgenomen mensen dus, met paniek aanvallen, of sociale fobie-of hoe ze dat ook noemen.
pi_122946878
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 13:05 schreef Milchat het volgende:
Het

[..]

Het wordt ook gegeven in combinatie met antidepressiva. Omdat die je de eerste weken van gebruik juist onrustiger en angstiger kunnen maken, kan je een oxazepam nemen om rustig te worden (dus alleen voor de ergste momenten). Dus het is geen antidepressivum, maar kan wel in combi met.
Mwa dan zou ik echt geen Xanax vragen/nemen bij voorkeur aangezien die vooral angstwerkend werkt en niet sederend, wat de AD wat onderdrukt als je dat zoekt.
Maar voor overdag is geen 1 benzo eigenlijk "goed" voor je ;)
pi_122954502
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 23:26 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Als je het over mij hebt, dan geloof je het niet. Ik krijg ze trouwens ook nog vergoed. :Y
Oohw nee, sorry mijn reactie was op de topic opener. Dat de medicijnen K verwekkend kunnen zijn. En dit op internet te lezen was.
pi_123017933
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 23:47 schreef labradoor het volgende:
Al die slaaptabletten verliezen na een tijd hun werking.ik had bv dormicum maar na een tijdje ging ik snachts de ijskast leeg eten en de volgende morgen wist ik er niets meer van.Nozinan is ook een goede slaap pil en het fijne is dat je er geen ontwenningsverschijnselen van krijg als je na een tijdje stopt.
Nozinan ik heb er eigenlijk echt nog nooit van gehoord.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')