Ik heb het gebrukt, en dat het kankerverwekkend is heb ik echt nog nooit gehoordquote:Op donderdag 11 juni 2009 21:31 schreef F04 het volgende:
Ik gebruik nu al enige tijd, nou eigenlijk al jaren Oxazepam, natuurlijk niet chronisch maar slechts sporadisch om wat beter in slaap te komen. Nu was ik toch wat nieuwsgierig naar de werking van dit goedje en besloot dit eens op te zoeken op Google en Wikipedia. Wat ik frappant vindt is dat ik in de Engelse wiki zie staan dat dit goedje mogelijk kankerverwekkend is. Nu vraag ik me toch wel af of dit middel veilig is, en wie hier dit spul ook gebruikt? Wat zijn jouw ervaringen met dit middel, en in hoeverre verschild het met benzo's zoals Temazepam en Diazepam (Valium)?
Volgens mij loopt je huisarts je te naaien.quote:Op donderdag 11 juni 2009 21:42 schreef grizegrijn het volgende:
Bij mij heeft dat spul een speed-achtige uitwerkingNiet dat ik ooit speed gebruikt heb, maar van oxazepam raak ik compleet opgefokt, paranoide, panisch, verward, trillerig en krijg ik hoge koorts. Dus dat het niet goed is, geloof ik best
Nee dat kan echt bij dat spul, dat het de verkeerde kant uitslaat zeg maarquote:Op donderdag 11 juni 2009 21:45 schreef Lundegaard het volgende:
[..]
Volgens mij loopt je huisarts je te naaien.
Ja klopt. Wanneer je een wandelende psycho TBS-er bent.quote:Op donderdag 11 juni 2009 21:57 schreef Jetje86 het volgende:
[..]
Nee dat kan echt bij dat spul, dat het de verkeerde kant uitslaat zeg maar
Ik ben er allergisch voorquote:Op donderdag 11 juni 2009 21:58 schreef Lundegaard het volgende:
[..]
Ja klopt. Wanneer je een wandelende psycho TBS-er bent.
Als je geestelijk en lichamelijk gewoon al redelijk moe bent, dan zal je sneller in slaap vallen met een Oxa op ja.quote:Op donderdag 11 juni 2009 23:05 schreef F04 het volgende:
Ik juist denken dat Oxazepam een slaapmiddel was.Ik heb hier 10mg tabletten, één uur na inname voel ik wel duidelijk meer verlangen naar slaap, maar kom dan éénmaal in bed vaak toch nier meer tot slaap. Wel een slaperig gevoel maar echt in slaap komen lukt dan weer net niet. Ook zijn er gevallen geweest wanneer ik juist wel in slaap viel door maar één tablet.
Het is een benzodiazepine, wat voor zowel het verminderen van angst (anxiolyticum) als slaapmiddel wordt gebruikt. Het wordt meestal als anxiolyticum gebruikt, andere benzodiazepine(-achtigen) (temazepam, zolpidem) liggen meer voor de hand als slaapmiddel.quote:Op donderdag 11 juni 2009 23:05 schreef F04 het volgende:
Ik juist denken dat Oxazepam een slaapmiddel was.Ik heb hier 10mg tabletten, één uur na inname voel ik wel duidelijk meer verlangen naar slaap, maar kom dan éénmaal in bed vaak toch nier meer tot slaap. Wel een slaperig gevoel maar echt in slaap komen lukt dan weer net niet. Ook zijn er gevallen geweest wanneer ik juist wel in slaap viel door maar één tablet.
Omdat wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat gebruik van benzo's op de lange termijn ongezond is. Niet verschrikkelijk ongezond, maar het gevaar is uiteraard dat men van incidenteel gebruik makkelijk in chronisch gebruik vervalt, waar het lastig is uit te komen.quote:Op donderdag 11 juni 2009 23:47 schreef Lundegaard het volgende:
Onzin, tenminste vind ik.
Waarom uren liggen woelen in bed ( om welke reden dan ook) terwijl je een pilletje, of desnoods een halfje, kan pakken en weten dat je binnen een half uur slaapt?
Ja dat klopt. Ik bedoelde ook echt incidenteel. Spreek ik voor mezelf dat kan het eens per maand, twee maanden wel eens voorkomen dat ik de slaap echt niet kan vatten. Dan is het een uitkomst.quote:Op donderdag 11 juni 2009 23:55 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Omdat wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat gebruik van benzo's op de lange termijn ongezond is. Niet verschrikkelijk ongezond, maar het gevaar is uiteraard dat men van incidenteel gebruik makkelijk in chronisch gebruik vervalt, waar het lastig is uit te komen.
Verder moet je als je binnen 30 minuten wilt slapen sowieso geen oxazepam gebruiken, omdat dat pas na 2 uur voldoende hoge plasmaconcentraties bereikt. Als TS dus al binnen een uur inslaapt na gebruik oxazepam is het effect vooral te wijten aan het placebo-effect.
Op lange termijn ga je dood. Slapeloosheid of niet.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 08:37 schreef F04 het volgende:
Ik word overigens wel bang als ik zie wat voor effecten slapeloos kan hebben op de lange termijn.
Voor sommige mensen wel. Die worden er dus een stuk rustiger van en vallen ( makkelijker) in slaap. Bij sommige mensen werkt het enkel om rustiger te worden en vallen er niet van in slaap. Dan heb je iets sterkers nodig.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 08:37 schreef F04 het volgende:
Toen ik eerder naar mijn huisarts ging heb ik duidelijk gerapporteerd dat ik wat problemen had betreft het slapen, voeren ze me oxazepam wat dus zover ik begrijp dus eigenlijk geen slaapmiddel is?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |