Toen ik jongere was vond ik het altijd wel cool om een of ander goedkoop maar goed Duits bier te vinden. Dan heb je je eigen bier dat niemand anders heeft, en dan wordt dat synoniem met drinken bij je thuis. Best cool hoor, lekker individueel en eigenwijs zijn.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 23:00 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Niks zo persoonlijk als smaak, dat voorop.
Ik heb de indruk dat wat men van een bepaald iets vind sterk wordt beïnvloed door het imago wat er aan hangt. Goedkope B-merken/eigen merken worden met name onder jongeren als 'not cool'/niet stoer gezien en dus vindt men iets dan ook niet lekker.
Ook leuk, je kan ook een bier tour in de fabriek. Wij hebben die laatst gedaan en als je goed kijkt zie ook de andere merken die ze brouwen.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 11:43 schreef sjonwa het volgende:
rij eens een rondje om het bavaria brouwerij vlakbij eindhoven.
alle lege kratten staan buiten..............
40% gele kratten >> (euroshopper)
40% bavaria kratten
10% unknown kratten >> (andere c merken bier)
eind conclussie
kan je zelf maken
koude wijn heb ik altijd al smerig gevondenquote:Op donderdag 9 september 2010 22:53 schreef olskie het volgende:
[..]
Ook leuk, je kan ook een bier tour in de fabriek. Wij hebben die laatst gedaan en als je goed kijkt zie ook de andere merken die ze brouwen.
Maar om door te gaan op de smaak van bier: Ik heb ook zo mijn voorkeur, amstel is voor mijbier en warstein ben ik na 2 biertjes zat, voor de rest maakt het mij niet veel uit.
Wat ook wel raar is iedereen heeft het er over dat bier koud moet zijn of zelfs "Heineken ice cold" maar hou kouder hou vlakker de smaak, dit is met alles dus ook bier. Proef eens blind en koude rode wijn of een warme witte
hangt er van af, witte en rose wijn lekker oud, maar rode altijd op kamertemperatuurquote:Op vrijdag 10 september 2010 13:48 schreef sjonwa het volgende:
[..]
koude wijn heb ik altijd al smerig gevonden
wijn moet je toch drinken op huiskamer temperatuur
bah zeg, hadden ze op vakantie in zuid amerika, wijn uit de koelkast
ik heb weleens een proeftest gedaan bij de grote bierbrouwer waar ik werkzaam ben en er zit zeker verschil tussen de verschillende pilseners.quote:Op vrijdag 10 september 2010 14:46 schreef Hephaistos. het volgende:
Aah, goede kick mensen![]()
Sinds dit topic nog altijd geen blinde proef georganiseerd trouwens. Zal eens kijken of het erin zit de komende tijd, ben erg benieuwd of de bier-puristen uit m'n vriendengroep dan het verschil kunnen proeven.
hetzelfde bier in een nieuw jasje en t smaakt niet eens verkeerdquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 18:41 schreef richolio het volgende:
Helaas wordt de euroshopper bier uit de schappen gehaald. Naar mijn spijtNu komt er AH basic
Alsof er 1 reden is waarom dat niet gewoon een wissel van etiketten zou zijn...quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 18:41 schreef richolio het volgende:
Helaas wordt de euroshopper bier uit de schappen gehaald. Naar mijn spijtNu komt er AH basic
Misschien komt er wel helemaal geen AH Basic bier. Ze hebben nu ook al dat Lander Brau, ook voor 49 cent per halve liter. Waarom zouden ze 2 budgetbieren willen hebben?quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 18:41 schreef richolio het volgende:
Als er geen ah basic bier komt, dan is de euroshopper nog steeds wegquote:Op zondag 25 augustus 2013 07:50 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Misschien komt er wel helemaal geen AH Basic bier. Ze hebben nu ook al dat Lander Brau, ook voor 49 cent per halve liter. Waarom zouden ze 2 budgetbieren willen hebben?
Prima biertje! Gewoon water, hop en gerstemout, volgens het Reinheitsgebot, dus daar kan ook weinig mis mee zijn.quote:Op zondag 25 augustus 2013 15:19 schreef richolio het volgende:
[..]
Als er geen ah basic bier komt, dan is de euroshopper nog steeds wegMaar goed ik heb die Lander Brau nooit gedronken. Is ie lekker?
*kuch* bullshit *kuch*quote:Op maandag 26 augustus 2013 15:04 schreef MCH het volgende:
Goedkope bieren zijn toch ook niet voor niks categorie 2 bieren dat staat zelfs op het label.
Reinheitsgebot is prima te doen, ik haal meestal Veltins, bij feestjes wat kratten Jupiler.quote:Op maandag 26 augustus 2013 10:53 schreef Sicstus het volgende:
Prima biertje! Gewoon water, hop en gerstemout, volgens het Reinheitsgebot, dus daar kan ook weinig mis mee zijn.
Bij normale mensen zie je dat toch ook. Eerst veel bier tanken en later, ouder en wijzer aan de speciaalbieren.quote:Op maandag 2 september 2013 08:58 schreef Nico987 het volgende:
Misschien moeten we eens van het vele drinken, voor het geld van een kratje heb je ook een paar heerlijke speciaal biertjes, ik deink bijna nooit pils behalve op feestjes. Altijd een lekkere erdinger, weizenstephaner, kwak, la chouffe etc etc.. heerlijk en 2 is dan genoeg.. ik ben gelukkig met mijn vrouw, heb geen drank nodig om haar weer mooibte vinden. Overigens klopt de stelling wel volgens mij, er zijn geen mega verschillen, dat pils is een eenheidsworst geworden. ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |