abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 11:48:58 #103
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_85765583
Van alle goedkope bieren (halve liter blikken) vind ik die van de Jumbo toch wel echt het minst lekker. Ben niet zo'n zeikerd qua biersmaak maar aan dit bier zit echt een akelig blikkerige nasmaak.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_85766733
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 23:00 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Niks zo persoonlijk als smaak, dat voorop.

Ik heb de indruk dat wat men van een bepaald iets vind sterk wordt beïnvloed door het imago wat er aan hangt. Goedkope B-merken/eigen merken worden met name onder jongeren als 'not cool'/niet stoer gezien en dus vindt men iets dan ook niet lekker.
Toen ik jongere was vond ik het altijd wel cool om een of ander goedkoop maar goed Duits bier te vinden. Dan heb je je eigen bier dat niemand anders heeft, en dan wordt dat synoniem met drinken bij je thuis. Best cool hoor, lekker individueel en eigenwijs zijn.

Ik ben wel een liefhebber, altijd geweest, en dan ontwikkel je smaak. Ik had altijd wel een voorkeur, maar amstel gaat er echt niet meer in, in een amstelkroeg neem ik wat anders, voor Heineken moet ik al echt zin hebben in bier. Daar zat ook altijd wel een beetje een element in van lekker pleiten voor kwaliteit, en je afzetten tegen de marketingsuccessen uit het westen. Maar het is ook gewoon zoet bier, en het zoete komt van toegevoegde suiker om het sneller en goedkoper te kunnen produceren, terwijl de bittere hop ook het duurste ingredient is.

Het is ook regionaal, in het oosten van het land is de smaak al bitterder, zie Grolsch, maar in Duitsland heb je heel weinig zoete biertjes. In elk dorp hebben ze weer het bier van een andere brouwer en het is bijna altijd fris, bitter en heerlijk. Ook in Tsjechie waar het allemaal begonnen is zijn bieren als Urquell frisbitter. De Tsjechische budweiser is de zoetste, en de Amerikanen hebben die nog een stuk zoeter gemaakt. Heinenken heeft in het buitenland als Duitsland en Tsjechië vaak status en is hip, maar kun je op begrijpende blikken rekenen als je zegt dat je liever een goed pils hebt.

Het is een beetje kinderbier, zoet en makkelijk. Hoe ouder je wordt, hoe minder je van zoet houdt, maar gewenning telt ook mee.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_86261190
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 11:43 schreef sjonwa het volgende:
rij eens een rondje om het bavaria brouwerij vlakbij eindhoven.

alle lege kratten staan buiten..............

40% gele kratten >> (euroshopper)
40% bavaria kratten
10% unknown kratten >> (andere c merken bier)

eind conclussie

kan je zelf maken

:)
Ook leuk, je kan ook een bier tour in de fabriek. Wij hebben die laatst gedaan en als je goed kijkt zie ook de andere merken die ze brouwen.
Maar om door te gaan op de smaak van bier: Ik heb ook zo mijn voorkeur, amstel is voor mij 8)7 bier en warstein ben ik na 2 biertjes zat, voor de rest maakt het mij niet veel uit.
Wat ook wel raar is iedereen heeft het er over dat bier koud moet zijn of zelfs "Heineken ice cold" maar hou kouder hou vlakker de smaak, dit is met alles dus ook bier. Proef eens blind en koude rode wijn of een warme witte
pi_86276646
quote:
Op donderdag 9 september 2010 22:53 schreef olskie het volgende:

[..]

Ook leuk, je kan ook een bier tour in de fabriek. Wij hebben die laatst gedaan en als je goed kijkt zie ook de andere merken die ze brouwen.
Maar om door te gaan op de smaak van bier: Ik heb ook zo mijn voorkeur, amstel is voor mij 8)7 bier en warstein ben ik na 2 biertjes zat, voor de rest maakt het mij niet veel uit.
Wat ook wel raar is iedereen heeft het er over dat bier koud moet zijn of zelfs "Heineken ice cold" maar hou kouder hou vlakker de smaak, dit is met alles dus ook bier. Proef eens blind en koude rode wijn of een warme witte
koude wijn heb ik altijd al smerig gevonden

wijn moet je toch drinken op huiskamer temperatuur

bah zeg, hadden ze op vakantie in zuid amerika, wijn uit de koelkast :r
-
pi_86278458
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 13:48 schreef sjonwa het volgende:

[..]

koude wijn heb ik altijd al smerig gevonden

wijn moet je toch drinken op huiskamer temperatuur

bah zeg, hadden ze op vakantie in zuid amerika, wijn uit de koelkast :r
hangt er van af, witte en rose wijn lekker oud, maar rode altijd op kamertemperatuur
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  † In Memoriam † vrijdag 10 september 2010 @ 14:44:09 #108
264940 8108139dpths
pi_86278656
Euroshopper is niet te zuipen.

Ik koop eigenlijk alleen maar goedkoop bier, zij het wel 'Holtland', verkrijgbaar bij Deen Supermarkten. 35 cent per halve liter blik. ^O^
Ik vind het persoonlijk nog veel beter te pruimen dan de meeste zgn. A-merken ook (Heineken, Amstel, Bavaria, Grolsch, etc.).
Hollandia van de Plus is ook erg goed te drinken trouwens (vergelijkbaar qua smaak). Kost iets van 60 cent per blik geloof ik.

De beste pilsener blijft voor mij toch Hertog Jan, en ja, dat verschil proef je zeker, maar dat is wel 'koppijn-bier'. Ik krijg er altijd een enorme kater van. :')

Dus nee, niets mis met huismerken.
  vrijdag 10 september 2010 @ 14:46:41 #109
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_86278752
Aah, goede kick mensen :P

Sinds dit topic nog altijd geen blinde proef georganiseerd trouwens. Zal eens kijken of het erin zit de komende tijd, ben erg benieuwd of de bier-puristen uit m'n vriendengroep dan het verschil kunnen proeven.
pi_86278772
Ik heb holger ontdekt en dat is echt geweldig O+
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_86278810
Ze hebben de blikken veranderd *O*
pi_86278859
Hertog Jan O+ :9

Euroshopper :{w :')
Quidquid latine dictum sit, altum viditur
pi_86279364
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 14:46 schreef Hephaistos. het volgende:
Aah, goede kick mensen :P

Sinds dit topic nog altijd geen blinde proef georganiseerd trouwens. Zal eens kijken of het erin zit de komende tijd, ben erg benieuwd of de bier-puristen uit m'n vriendengroep dan het verschil kunnen proeven.
ik heb weleens een proeftest gedaan bij de grote bierbrouwer waar ik werkzaam ben en er zit zeker verschil tussen de verschillende pilseners.

alleen zijn er meer dingen van invloed op de smaak dan alleen het merkje, ook hoe oud het bier is (oftewel hoe oud is het krat), hoe het opgeslagen heeft gestaan (gekoeld, in de zon, vochtig) en waarin het verpakt is (glas, blik of plastic) heeft een grote invloed op de smaak.

wij kregen allerlei combinaties van hetzelfde merk biertje voorgeschoteld in allerlei combinaties van bovengenoemde factoren. dus een biertje vers gebottelt, een biertje tegen de uiterste houdbaarheidsdatum aan, een biertje dat in de zon gestaan had, een biertje uit een vochtige kelder, biertje uit blik, biertje uit tap, biertje uit een niet goed schoongehouden/gespoelde tap, etc.

het grappige is in de blinde proef dat er behoorlijk verschil zat tussen de biertjes (van hetzelfde merk!) :Y
zo wist ik bijvoorbeeld niet dat een vochtige opbergplek zoveel verschil zou kunnen maken: het biertje werd er gewoon ranzig van :r
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 18:41:58 #114
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_130419819
Helaas wordt de euroshopper bier uit de schappen gehaald. Naar mijn spijt ;( Nu komt er AH basic
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_130421517
Wat een bazenkick!
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 19:51:07 #116
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_130421833
Schultenbräu is een prima pilsner
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_130428987
Fink Brau !
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_130429755
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 18:41 schreef richolio het volgende:
Helaas wordt de euroshopper bier uit de schappen gehaald. Naar mijn spijt ;( Nu komt er AH basic
hetzelfde bier in een nieuw jasje en t smaakt niet eens verkeerd
  † In Memoriam † zaterdag 24 augustus 2013 @ 23:23:55 #119
91830 MaximusTG
pi_130429756
quote:
Alsof er 1 reden is waarom dat niet gewoon een wissel van etiketten zou zijn...

Ben zelf de laatste tijd fan van deze Brau-Weisse van Ayinger;
http://www.ayinger.de/?pid=121&par=82
pi_130434940
quote:
Misschien komt er wel helemaal geen AH Basic bier. Ze hebben nu ook al dat Lander Brau, ook voor 49 cent per halve liter. Waarom zouden ze 2 budgetbieren willen hebben?
  zondag 25 augustus 2013 @ 15:19:35 #121
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_130444792
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 07:50 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Misschien komt er wel helemaal geen AH Basic bier. Ze hebben nu ook al dat Lander Brau, ook voor 49 cent per halve liter. Waarom zouden ze 2 budgetbieren willen hebben?
Als er geen ah basic bier komt, dan is de euroshopper nog steeds weg :P Maar goed ik heb die Lander Brau nooit gedronken. Is ie lekker?
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_130471810
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2013 15:19 schreef richolio het volgende:

[..]

Als er geen ah basic bier komt, dan is de euroshopper nog steeds weg :P Maar goed ik heb die Lander Brau nooit gedronken. Is ie lekker?
Prima biertje! Gewoon water, hop en gerstemout, volgens het Reinheitsgebot, dus daar kan ook weinig mis mee zijn.
pi_130478571
Goedkope bieren zijn toch ook niet voor niks categorie 2 bieren dat staat zelfs op het label.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-08-2013 15:04:52 ]
pi_130544969
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 15:04 schreef MCH het volgende:
Goedkope bieren zijn toch ook niet voor niks categorie 2 bieren dat staat zelfs op het label.
*kuch* bullshit *kuch*
  maandag 2 september 2013 @ 06:06:42 #125
238882 Spartagek
meestal gewoon gek
pi_130732746
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 10:53 schreef Sicstus het volgende:
Prima biertje! Gewoon water, hop en gerstemout, volgens het Reinheitsgebot, dus daar kan ook weinig mis mee zijn.
Reinheitsgebot is prima te doen, ik haal meestal Veltins, bij feestjes wat kratten Jupiler.
Jupiler drinken we "thuis" al jaren, ruim voor het "populair" werd in NL.

Ik moest altijd lachen om de terrasjes, waar ze "speciaalbier uit België hadden staan" met daarachter Jupiler, 25cl - 5¤ .... WTF ?
niet eens de echte, ik haal ze net over de grens, de 33'ers ... zelfde prijs ..
pi_130733261
Dus in België zelf zijn ze wel in 33 (of 30) cl flessen te koop?

En dan te bedenken dat Palm zijn flessen kleiner heeft gemaakt (ook 25cl) omdat dat beter overeen kwam met de Belgische identiteit (marketing blabla). De prijs bleef echter gelijk of zelfs iets duurder.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_130733869
Misschien moeten we eens van het vele drinken, voor het geld van een kratje heb je ook een paar heerlijke speciaal biertjes, ik deink bijna nooit pils behalve op feestjes. Altijd een lekkere erdinger, weizenstephaner, kwak, la chouffe etc etc.. heerlijk en 2 is dan genoeg.. ik ben gelukkig met mijn vrouw, heb geen drank nodig om haar weer mooibte vinden. Overigens klopt de stelling wel volgens mij, er zijn geen mega verschillen, dat pils is een eenheidsworst geworden. ?
pi_130736029
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 10:18 schreef Sicstus het volgende:

[..]

*kuch* bullshit *kuch*
Wat is bullshit?
pi_130736076
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 08:58 schreef Nico987 het volgende:
Misschien moeten we eens van het vele drinken, voor het geld van een kratje heb je ook een paar heerlijke speciaal biertjes, ik deink bijna nooit pils behalve op feestjes. Altijd een lekkere erdinger, weizenstephaner, kwak, la chouffe etc etc.. heerlijk en 2 is dan genoeg.. ik ben gelukkig met mijn vrouw, heb geen drank nodig om haar weer mooibte vinden. Overigens klopt de stelling wel volgens mij, er zijn geen mega verschillen, dat pils is een eenheidsworst geworden. ?
Bij normale mensen zie je dat toch ook. Eerst veel bier tanken en later, ouder en wijzer aan de speciaalbieren. ;)
pi_130750575
Haha dan ben ik een normaal mens.. vind pils nooit echt lekker.. allemaal het zelfde zonder echte smaak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')