Er bestaat ook nog zoiets als youtube.quote:Op donderdag 11 juni 2009 19:01 schreef 9christensen het volgende:
niks van gezien vandaag en samenvatting gemist
Idd. Ik zit 't nu hier te bekijken.quote:Op donderdag 11 juni 2009 19:02 schreef UltraR het volgende:
[..]
Er bestaat ook nog zoiets als youtube.
Leuk allemaal, maar dit is de Tour..quote:Op donderdag 11 juni 2009 18:50 schreef TheArt het volgende:
[..]
Volg het wielrennen eens even voordat je dit soort uitspraken gaat doen. Posthuma wint elk jaar. Is een zeer stabiele factor, won vorig jaar de Driedaagse De Panne en de Ronde van Luxemburg en dit jaar nog de Ruta del Sol. Gewoon goed dus.
wat heeft weening dan gepresteerd in de laatste 3 jaar?quote:Op donderdag 11 juni 2009 19:08 schreef hardromacore het volgende:
[..]
Leuk allemaal, maar dit is de Tour..
Je zou hem idd mee kunnen voor de TTT, maar voor de rest.
Hij heeft geluk denk ik dat Stef wat laat zien vandaag op de Ventoux, zodat er miss een vlakke helper extra mee mag.
Oftewel:
Menchov, Freire, Gesink
Ten Dam, Clement, Weening
Flecha, Moerenhout, Posthuma
quote:Op donderdag 11 juni 2009 18:57 schreef solaire het volgende:
Evans krijgt gewoon een kick van tweede staan. het verschil precies groot genoeg laten worden. Hulde
Vrij weinig, maar ik heb bij hem het idee dat hij er staat wanneer hij er moet staan.quote:Op donderdag 11 juni 2009 19:13 schreef Moonlighter het volgende:
[..]
wat heeft weening dan gepresteerd in de laatste 3 jaar?
liever posthuma dan weening mee naar de tour
Weening werd 3e in de Ronde van Murcia van dit jaar, die werd gewonnen door Menchov...quote:Op donderdag 11 juni 2009 19:13 schreef Moonlighter het volgende:
[..]
wat heeft weening dan gepresteerd in de laatste 3 jaar?
liever posthuma dan weening mee naar de tour
Idd. Op een gegeven moment zie je Fuglsang op kop rijden met Evans in het wiel, en Fuglsang houdt in en kijkt om, en Evans blijft in het wiel zitten waardoor het bijna stilvalt. Pas met 5 km te gaan komt Evans op kop, dan idd een paar km lang, maar da's ook het stuk waar Valverde de voorsprong flink uitbouwt (tot ruim 2 minuten) en er vanuit de achtergrond mensen terugkomen. Na ja, Evans zal er wel over nagedacht hebben.quote:Op donderdag 11 juni 2009 19:18 schreef Blik het volgende:
Szmyd wint op Le Mont Ventoux in Dauphiné <- wat een wanverslag, staat vol fouten
Ik vond Evans trouwens ook erg passief rijden. Je hoeft van mij absoluut niet aan te vallen, maar Evans liet regelmatig het tempo gewoon lopen om iemand anders op kop te dwingen, waarmee er dus extra veel tijd verloren werd.
quote:(Dauphine) Gesink bevestigt op Ventoux
Robert Gesink laat mooie dingen zien op de Mont Ventoux en wordt vierde op de top.
Zijn tweede kennismaking met de Mont Ventoux in een tijdsbestek van iets meer dan een jaar is Robert Gesink opnieuw goed bevallen. Donderdag werd hij vierde op de loodzware col, waar Alejandro Valverde een nummertje opvoerde, de Pool Sylvester Szmyd won en Cadel Evans zijn leiderstrui kwijt raakte aan Valverde. In de slotkilometer reed een toen ontketende Gesink zelfs weg bij het duo Cadel Evans/Alberto Contador en liep hij nog 25 seconden in op Szmyd en Valverde.
"Richting de Tour is dit een hele goede bevestiging, dat het bergop wel goed zit met Robert", vond ploegleider Erik Breukink, die bekende, dat hij vooraf erg nieuwsgierig was naar de prestatie van zijn kopman. "Dit is zijn eerste zwaardere etappekoers in een lange tijd. Dan is het altijd afwachten hoe bepaalde zaken lopen. De tijdrit van woensdag was zeer goed en nu ging het op de Ventoux ook al prima. We zijn content."
'Serieuze test'
Dat was Gesink zelf ook. "Ik wilde me serieus testen vandaag en dat is erg goed bevallen. Ik had snel een goede cadans." Hij vond het wel jammer dat hij na eenderde van de col bij versnellingen geen ruimte kreeg van Cadel Evans, die zijn leiderstrui controleerde, niet op alle aanvallen reageerde, maar juist wel op die van Gesink. "Als ik had kunnen wegkomen, had ik later misschien aan kunnen haken bij Valverde en samen met hem door kunnen gaan. Valverde volgen? Ik dacht zelf van niet toen hij versnelde. Hij ging hard weg en dat explosieve ligt me niet echt."
Erik Breukink was ook onder de indruk van de demarrage van de Spanjaard. "Ik denk dat Evans daar niet op reageerde, omdat hij eenvoudig niet kon. Valverde ging heel hard weg. Ja, ook te hard voor Robert. Waarom wel achter Robert aan? Ik denk dat hij de versnellingen van Robert nog vrij gemakkelijk kon beantwoorden. Wegspringen zoals Valverde deed, is Robert niet gegeven, maar dat is geen schande, want er zullen er niet veel zijn die dat wel kunnen."
Gesink reed uiteindelijk toch weg van de kemphanen Evans en Contador. "Op twee kilometer kon me niet veel meer gebeuren en ben ik nog even voluit gegaan. De anderen reageerden niet of ze konden niet. Ik voelde me nog goed. Die demarrage geeft wel een kick." Halverwege de klim probeerde je het twee keer, reed je even op kop en je liet je daarna weer terugzakken. Even berusting? "Ik voelde er niks voor om op al die aanvallen te reageren. Dat was de taak van Evans, maar die koos steeds weer een ander wiel. Zijn goed recht. Ik kreeg geen ruimte en ben toen gaan afwachten tot de laatste kilometers. Dat was een goede keuze, want dit is goed voor de moraal."
Ook Clement sterk
Stef Clement deed ook een enorme dosis moraal op. De Brabander kon lang bij zijn kopman blijven en gaf nog een hele tijd het tempo aan in de groep van de favorieten. Drie keer werd hij gelost na aanvallen, tweemaal kwam hij weer terug. Clement verloor uiteindelijk slechts twee minuten op Evans en Contador. "Wat hij in eerdere etappekoersen al heeft laten zien, bevestigt hij vandaag op een prima wijze. Nee, een verrassing was het niet. We kennen de kwaliteiten van Stef."
Neuj,quote:Op donderdag 11 juni 2009 19:47 schreef Ericr het volgende:
Foei Gesink, zo start je weer een Evans-discussie.
Hij reed niet veel anders in de rit naar Alpe d'Huez in de TdF van vorig jaar. Hij zal niet alles hebben gegeven, maar het is vooralsnog weinig hoopgevend. En ik ben het eens met Gesink's analyse.quote:Op donderdag 11 juni 2009 19:23 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Idd. Op een gegeven moment zie je Fuglsang op kop rijden met Evans in het wiel, en Fuglsang houdt in en kijkt om, en Evans blijft in het wiel zitten waardoor het bijna stilvalt. Pas met 5 km te gaan komt Evans op kop, dan idd een paar km lang, maar da's ook het stuk waar Valverde de voorsprong flink uitbouwt (tot ruim 2 minuten) en er vanuit de achtergrond mensen terugkomen. Na ja, Evans zal er wel over nagedacht hebben.
Valverde dan?quote:Op donderdag 11 juni 2009 19:55 schreef Waaghals het volgende:
Zou David Millar weer aan de snoepjes hebben gezeten?
quote:"Ik denk dat Evans daar niet op reageerde, omdat hij eenvoudig niet kon.''
quote:Gesink reed uiteindelijk toch weg van de kemphanen Evans en Contador. "Op twee kilometer kon me niet veel meer gebeuren en ben ik nog even voluit gegaan. De anderen reageerden niet of ze konden niet.''
Hmm, Breukink en Gesink of de Evans-bashers hier, moeilijke keuze om te kiezen wie er gelijk heeft.quote:"Ik voelde er niks voor om op al die aanvallen te reageren. Dat was de taak van Evans, maar die koos steeds weer een ander wiel. Zijn goed recht.''
Ik snap niet dat men geen Rabobank op de zijkant van de truitjes zet.quote:Op donderdag 11 juni 2009 08:48 schreef ItaloDancer het volgende:
Wel een wonderlijk design die bidonhouder aan het zadel. Zijn er nog andere ploegen (geweest) die zoiets hebben/hadden?![]()
Er staat rabosport.nl op, maar dat had wat groter gekund (als dat mag qua regelgeving).quote:Op donderdag 11 juni 2009 20:07 schreef TargaFlorio het volgende:
Denk je hier even een leuk verslag van de etappe te lezen gaat het bijna helemaal over Evans-Mentsjov.![]()
[..]
Ik snap niet dat men geen Rabobank op de zijkant van de truitjes zet.
Er zijn vast regels voor hoeveel centimeter ieder logo mag zijn.quote:Op donderdag 11 juni 2009 20:11 schreef TargaFlorio het volgende:
Dat rabosport.nl is bijna onleesbaar. En waarom zou dat niet mogen? Hebben andere ploegen ook.
Dan ziet het er niet best uit voor de Tour. Ok, je hoeft hier nog niet top te zijn, maar qua tijdritten zit hij al op zijn niveau. Maar als je bergop dan Fuglsang en Gesink al niet kunt volgen...quote:Op donderdag 11 juni 2009 20:06 schreef wimderon het volgende:
[..]
[..]
[..]
Hmm, Breukink en Gesink of de Evans-bashers hier, moeilijke keuze om te kiezen wie er gelijk heeft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |