Hangt er vanaf.quote:Op maandag 15 juni 2009 17:07 schreef Cristal het volgende:
Okee, Ik heb dus een Ouija bord gemaakt. Een hele mooie van hout en letters. Maar ik toen myn vraag stelde gebeurde er dus niks.. Wat doe ik fout? Moet het in de avond? moet je kaarsjes ofzo.. Moet je een spreuk zeggen.. Ik weet het niet, Maar het werkt niet. Kan iemand zeggen zodat ik wel in contact kom??
Volgens mij is het zo dat je eerst contact moet maken. En daarna kan je pas de vraag stellen waar je antwoord op wil hebben.quote:Op maandag 15 juni 2009 17:07 schreef Cristal het volgende:
Okee, Ik heb dus een Ouija bord gemaakt. Een hele mooie van hout en letters. Maar ik toen myn vraag stelde gebeurde er dus niks.. Wat doe ik fout? Moet het in de avond? moet je kaarsjes ofzo.. Moet je een spreuk zeggen.. Ik weet het niet, Maar het werkt niet. Kan iemand zeggen zodat ik wel in contact kom??
Ja dat denk ik ook..quote:Op woensdag 17 juni 2009 11:16 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Volgens mij is het zo dat je eerst contact moet maken. En daarna kan je pas de vraag stellen waar je antwoord op wil hebben.
Voor de enorme dorst die je krijgt he.quote:Op woensdag 17 juni 2009 11:48 schreef Flammie het volgende:
Waar is die emmer water eigenlijk goed voor btw?
En die wijn dan?quote:Op woensdag 17 juni 2009 11:53 schreef Bastard het volgende:
[..]
Voor de enorme dorst die je krijgt he.
proostquote:Nee, wat ik er van weet zou de emmer water dienen voor het einde van de sessie, dan dompel je het glas wat je gebruikt hebt onder water tot alle bubbels zijn verdwenen.
Je kunt natuurlijk stellen dat labiele mensen eerder geneigd zijn Ouija te proberen / geloven.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:30 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Zou het niet doen. Genoeg verhalen van mensen die naderhand allerlei problemen ondervonden. Die hoeven niet per se allemaal niet waar te zijn.
Dat zou je kunnen stellen. Dat lijkt me echter slechts een fantasievolle stelling zonder enige onderbouwing, die op een zeer makkelijke manier het ongeloof in een wereld van spiritueel leven ondersteunt, en alle ooggetuigenverlagen van mensen met ervaring tot onzin verklaart en de ooggetuigen tot labiele fantasten.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:58 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk stellen dat labiele mensen eerder geneigd zijn Ouija te proberen / geloven.
In dat geval zou je mensen die het willen doen het moeten afraden, en mensen die het niet boeit rustig moeten laten doen
quote:Op vrijdag 12 juni 2009 06:32 schreef Flammie het volgende:
Hier is een artikel dat ik vond op het internet;
[..]
Hier is het volledige stuk:
[..]
http://www.straightdope.c(...)s-a-ouija-board-work
En een linkje;
Ik durf, ik heb zelf al zn bord gemaakt maar het werkt niet. Ik heb alles al geprobeerd
nogmaals, iemand die claimed dit wel te kunnen (communicatie met een ouija board):
dit kunnen we dus testen door te blinddoekenAls het echt geesten zijn die het planchette laten bewegen hoef je geen zicht te hebben op de locaties van letters etc. Dus wie durft?
quote:Op woensdag 17 juni 2009 12:03 schreef Bastard het volgende:
Even eea opgezocht voor je:
Een wijnglas wordt omgekeerd op een zogeheten ouija-bord, een bord met de letters van het alfabet en de cijfers 0 tot en met 9, geplaatst. Twee of meer personen leggen vervolgens twee vingers van de rechterhand op de voet van het glas, dat dan na enige tijd als gevolg van de invloed van aanwezige geesten en/of onbewuste spierwerking in beweging geraakt en letters op het bord aanwijst, die tezamen een boodschap zouden moeten inhouden.
Dit glaasjedraaien is niet altijd positief. Men trekt vaak de lagere geesten aan die nogal eens minder prettige dingen te vertellen hebben. Hierbij hebben ze de neiging om zich aan de 'glaasjesdraaiers' vast te klampen en energie af te tappen om hun eigen evolutie verder te zetten. Voor personen die zich daartoe (onbewust) laten leiden, kan dit nare gevolgen hebben. Er is vaak ook 1 persoon die fungeert als het medium, deze persoon kan erg vermoeid raken door de energie die er gebruikt word om te communiceren. Deze persoon kan ook last krijgen van plotselinge stemmingswisselingen.
Verder wat URL's
Uitleg van het proces
"Eerste hulp"
Gebruikerservaring
Heb je het bord zelfgemaakt? zo ja.. hoee?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 18:33 schreef Exoteria het volgende:
Ik doe het af en toe voor/met anderen,
er kan niet veel gebeuren behalve dat je jezelf gek maakt.
En als je daar dus vatbaar voor bent, of je jezelf op zit te naaien, dan moet je je ier niet mee bezig houden.
Je zal dan geheid, met of zonder tussenkomst van iets externs (geest oid), in no time slapeloze nachten hebben, een zogenaamde poltergeist in je keuken hebben wonen, en uiteindelijk tussen de witte jasjes belanden.
In het andere geval kan het leuk, interessant, nuttig, ondersteunend, of compleet waardeloos zijn.
Zoek maar eens op Manke, heeft deze week nog gepost.. vanuit een psychiatrische inrichting, vraag hem eens om zijn ideeenquote:Op donderdag 6 augustus 2009 16:33 schreef Cristal het volgende:
[..]
Thaaaaaaaaaaaaaankss.
werkt alleen niet bij mij!:(
Lijkt me heel sterk dat je in een pysichiatrische inrichting op internet mag.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 20:06 schreef Bastard het volgende:
[..]
Zoek maar eens op Manke, heeft deze week nog gepost.. vanuit een psychiatrische inrichting, vraag hem eens om zijn ideeen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |