de TS wil er zelf 1 maken en proberen ,quote:Op vrijdag 12 juni 2009 06:32 schreef Flammie het volgende:
nogmaals, iemand die claimed dit wel te kunnen (communicatie met een ouija board):
dit kunnen we dus testen door te blinddoekenAls het echt geesten zijn die het planchette laten bewegen hoef je geen zicht te hebben op de locaties van letters etc. Dus wie durft?
Ben je nu bewust aan het trollen of snap je dit echt niet?quote:Op vrijdag 12 juni 2009 10:37 schreef Summers het volgende:
Psychotisch worden door een houten of plastic ouija bord ? nog nooit van gehoord
hoort dat bij bij ideomotor response en hoeveel mensen waren psychotisch na die duizend testen
door dat stuk plastic of hout ....![]()
quote:Op vrijdag 12 juni 2009 11:07 schreef starla het volgende:
Ik heb het gedaan en nu zit ik opgescheept met de geest van het Wassenaarse babylijkje dat de hele nacht door blijft janken![]()
Niet doen dus!
dus van gedachtes en wensverlangens en geloof raak je psychotischquote:Op vrijdag 12 juni 2009 11:03 schreef Michielos het volgende:
[..]
Ben je nu bewust aan het trollen of snap je dit echt niet?
Nja, ik ga uit van het goede in de mens dus zal ik het nog een keer uitleggen(sommige mensen hebben meer dan 334334x iets uitleggen nodig en geduld is een schone zaak):
je raakt niet psychotisch van een stukje hout maar door de gedachte erachter. Het wensverlangen, het geloven erin en daarna random zaken ermee asoscieren.
ik ben niet aan het trollen , je verzint zelf maar iets nav dat onderzoek en noemt mensen uit het niets psychotisch zonder enig onderzoek .quote:"hoort dit ook bij ideomotor response"
je antwoorden worden steeds vreemder en steeds verder van de werkelijkheid af dus laat idd maar zitten .quote:troll antwoord, ga ik niet op antwoorden.
OMGquote:Op vrijdag 12 juni 2009 11:07 schreef starla het volgende:
Ik heb het gedaan en nu zit ik opgescheept met de geest van het Wassenaarse babylijkje dat de hele nacht door blijft janken![]()
Niet doen dus!
je verward mijn bericht met onderzoeken met berichten waarin mensen daadwerkelijk krankzinnig werden of gingen doden omdat een "geest" hun dit ingefluisterd zou hebben.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 11:32 schreef Summers het volgende:
[..]
dus van gedachtes en wensverlangens en geloof raak je psychotisch![]()
geld dat ook voor mensen die in god en Allah en boedha en in intelligent buitenaards leven geloven ?
Of geld dat alleen bij ouija borden van plastic of hout .
en hoeveel mensen van die duizend testen ( believers en skeptici ) werden psychotisch volgens dat onderzoek omdat ze
geloofden dat het een geest was ipv ideomotor ?
Je zegt zelf dat ze geblinddoekt waren en het bord stiekem werd omgedraaid .
[..]
ik ben niet aan het trollen , je verzint zelf maar iets nav dat onderzoek en noemt mensen uit het niets psychotisch zonder enig onderzoek .
[..]
je antwoorden worden steeds vreemder en steeds verder van de werkelijkheid af dus laat idd maar zitten .
Op wat voor manier breng je jezelf dan in gevaar? Heeft die geest dan via een wireless verbinding contact met je? Zou het misschien niet kunnen zijn dat er helemaal geen geest is maar dat je puur door de kracht van suggestie paranoïde wordt (mits je daarvoor aangelegd bent) ?quote:Op zaterdag 13 juni 2009 06:49 schreef LaFemmeFatale het volgende:
Weet je, ik zou het gewoon niet doen en dat zeg ik uit de bodem van mijn hart. En ikz eg het zooo vaak tegen mensen die het willen proberen, wat schiet je er mee op om het te proberne? En dan beweegt dat dingetje? Dan ben je bang en voel je je wekenlang kut en geteisterd omdat er weet-ik-veel-hoeveel ankers in je lichaam zitten die je er niet zomaar uit krijgt en daardoor energie van je afgepakt word en dat is dan nog het allerminste dat er kan gebeuren...
Houd het liever bij nieuwschierigheid, en mocht je het tóch willen doen (tegen beter weten in!!!) vraag dan eerst bescherming aan van je gids (NIET VAN DE ENGELEN!!!!!!! Val ze aub niet lastig met je domme bullshit en gevaar waarin je JEZELF brengt die hebben wel belangrijkere zaken aan hun hoofd...!!!! JIJ kiest er voor om dit te doen het is een vrijwillig iets en dus niet iets wat nood betreft dus laat ze maar gewoon met rust) Hulp begeleiding en bescherming van je gids vragen (ook als je hier niets vanaf weet, hij is er voor je zelfs al geloof je niet in hem hij is er voor je en helpt je met alles ook al is hij het er niet mee eens wat dus zéker het geval gaat zijn betreft glaasje draaien)...
Nou goed genoeg tijd verspild aan nog een iemand die glaasje wil draaien en daarmee zichzelf in gevaar brengt waarom doe ik dit eigenlijk nog johGA JE GANG LEKKER EIGENLIJK ALS JE HET ZO GRAAG WILT maarja.. 10 voor 7 in de ochtend ik ga leeeekker mijn bed in
Als je daar aanleg voor hebt komt dat hoogst waarschijnlijk al eerder naar boven dan bij een ouija bord .quote:Op zaterdag 13 juni 2009 11:06 schreef Nee het volgende:
[..]
Op wat voor manier breng je jezelf dan in gevaar? Heeft die geest dan via een wireless verbinding contact met je? Zou het misschien niet kunnen zijn dat er helemaal geen geest is maar dat je puur door de kracht van suggestie paranoïde wordt (mits je daarvoor aangelegd bent) ?
net als een verbroken relatie , alcohol en andere drugs enz enz .quote:Ik vind het nogal link om, toch vrij bekende psychologische verschijnselen, te linken aan bovennatuurlijke zaken, waarmee je dus eigenlijk impliciteert geen hulp nodig te hebben omdat je er niks aan kan doen? Alleen al de manier waarop jij praat en tegen dingen aan kijkt, kan al een trigger zijn voor een psychotische aanval,
Heb je er ooit weleens aan gedacht dat ze wellicht verbanden en associaties maakt die jij niet maakt maar die er wel zijn en net als miljoenen andere mensen haar zintuigelijke waarnemingen verlegt naar impulsen die wel betekenis hebben ? Jij persoonlijk ziet geen verband of betekenis , andere mensen wel hoor , misschien je toch iets meer verdiepen in je medemens op andere vlakken .quote:je maakt associaties en verbanden die er niet zijn, je verlegt je zintuigelijke waarneming naar impulsen die geen betekenis hebben, waardoor je jezelf ervan overtuigt dat er geesten zijn, terwijl andere mensen er geen verband of betekenis in zien.
Een simpel avond stappen en lekker dronken worden ook , pas je op de volgende keer dat je uit gaat ? je weet nooit of dat je psychose triggered ., mits je daar aanleg voor hebt .quote:Een ouija bord werkt op diezelfde manier...
Vertel!quote:Op zaterdag 13 juni 2009 11:02 schreef Darklight het volgende:
Ik zou het niet zomaar ff voor de gein doen. Toen ik in dienst zat, had een meisje ook een keer zo'n bord meegenomen, en er gebeurden best freaky dingen
quote:Op vrijdag 12 juni 2009 07:56 schreef Bastard het volgende:
Serieus antwoord:
Ik zou het niet doen, je weet niet waar je je mee bezig houdt ik ken mensen uit mijn naasten vriendenkring die dit ook voor de gein deden een aantal keer en daar zijn echt rare dingen bij voorgevallen.. NIET DOEN!
TRU antwoord: Leuk voor een test, post je bevindingen.
quote:Op vrijdag 12 juni 2009 11:07 schreef starla het volgende:
Niet doen dus!
Gezellig en leuk initiatief, maar ik sla af omdat ik er niet mee wil werkenquote:Op maandag 15 juni 2009 10:43 schreef Michielos het volgende:
ok, nogmaals: wanneer en waar Ouija? mijn aanbod staat.
Het lijkt me een goed idee om ook wat believers erbij te hebben of wat ervaren mensen die het vaker gedaan hebben
Ik zorg voor:
- Ouija bord
- gezellige of spirituele sfeer(inc wierook etc)
- Beetje New age muziek of whatever
- kaarsen
-borrels en hapjes
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |