Inmiddels worden fietsen hier uit de Haagsche binnenstad na een tijdje verwijderd door de politie.quote:Op maandag 15 juni 2009 09:46 schreef n0r het volgende:
Als er al anderhalf jaar een fiets aan de lantaarnpaal voor je deur hangt mag je m van mij best in gebruik nemen hoor, als je er maar fatsoenlijk mee omgaat en hem gewoon teruggeeft als de eigenaar hem terug wil
Nee, maar dat is nog geen reden om primitief te gaan doen. Ik snap die verleiding wel, maar wordt dan gewoon voetbalhooligan of zo, die mensen zwelgen ook in gebrek aan beschaving en zelfbeheersing. Bespaar me het hypocriete geleuter over zogenaamde rechtvaardigingen. Als je al je frustraties over jezelf eruit wil gooien door los te gaan op een ander, dan moet je daar geen redenen buiten jezelf bij proberen te zoeken want die zijn er niet.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 11:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Jij laat het gewoon allemaal gebeuren als tuig je huis vernield en leeg haalt, en de politie en poltiek de andere kant op kijkt?
Uit de OP:quote:Op dinsdag 16 juni 2009 12:03 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Laat bowlingbal toch links liggen man(mooie woordspeling al zeg ik het zelf).
Waar was je nou precies benieuwd naar? Je maakt namelijk niet zo'n heel benieuwde indruk.quote:Nu heb ik het sowieso al nooit zo op krakers omdat ik het asociaal vind dat zij 'zomaar' dingen opeisen die niet van hun zijn. Dat onder het motto van : gebruik jij het niet, dan doen wij het. Waar halen zij het recht vandaan? Waarom mag er niet tegen worden opgetreden? Waarom liegen zij altijd (huis stond een jaar leeg).
Daar er op FOK toch ook wel aardig wat linkse rakkers zitten ben ik wel benieuwd hiernaar.
Wat hebben schotelantennes dan weer met immigranten te maken? En waarom schotelantennes? Omdat ik er pas nog iets over las, dit topic om precies te zijn: Geen satellietschotel aan balkon mogen plaatsenquote:Op dinsdag 16 juni 2009 11:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Maar je had een reden uitgerekend schotelantennes aan te halen, en niet dakkappellen of zo. Waarom schotelantennes? Wil je de mensen die kritisch op krakers zijn wat meer aanwrijven? Wellicht dat ze ook wat tegen migranten hebben?
Heb je ook maar één argument waarom ik inbrekers krakers zou moeten noemen? Dit zijn, nogmaals, volgens de Nederlandse wettelijke definitie, geen krakers maar inbrekers.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 12:03 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Laat bowlingbal toch links liggen man(mooie woordspeling al zeg ik het zelf). Hij weet zelf niet meer waarom hij over schotels begon en gaat nu spreken van kleine zijwegen die inmiddels zijn ontspoort tot volledige snelwegen. Bowlingbal, je bent gehoord, hou nu je mond maar weer tenzij het over krakers gaat, hetgeen waar dit topic om draait. Dus geen schotelantennes, geen dakkapel, geen inbrekers maar krakers, de paupers van de huidige maatschappij.
Frustraties zal hij wel gehad hebben ja, toen dat gajes onrechtmatig zijn huis in bezit nam. Ik betwijfel echter dat het frustraties over zichzelf waren.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 19:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, maar dat is nog geen reden om primitief te gaan doen. Ik snap die verleiding wel, maar wordt dan gewoon voetbalhooligan of zo, die mensen zwelgen ook in gebrek aan beschaving en zelfbeheersing. Bespaar me het hypocriete geleuter over zogenaamde rechtvaardigingen. Als je al je frustraties over jezelf eruit wil gooien door los te gaan op een ander, dan moet je daar geen redenen buiten jezelf bij proberen te zoeken want die zijn er niet.
Is de eigenaar de user Pietverdriet? Nee, dat lijkt me niet.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 19:17 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Frustraties zal hij wel gehad hebben ja, toen dat gajes onrechtmatig zijn huis in bezit nam. Ik betwijfel echter dat het frustraties over zichzelf waren.
Moet ik je even aan het handje door dit topic loodsen?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 19:19 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Is de eigenaar de user Pietverdriet? Nee, dat lijkt me niet.
Let vooral op het gebruik van 'als'. Als we nu de conversatie wat nader bekijken, komen we tot de conclusie dat PietVerdriet wellicht wel wat nare dingen zou doen in een dergelijke situatie! Echter, meneer Weltschmerz vind dat primitief en onbeschaafd, en stelt vervolgens de hypothese dat mensen los gaan op een ander vanwege frustraties over zichzelf. Die informatie betrok ik dus vervolgens weer op de situatie waar het over ging, en durfde daarbij te beweren dat als mensen onrechtmatig bezit van je huis nemen, enig gebruik van geweld niet te wijten zal zijn aan frustraties over de eigen persoon. We deden alsof, weet je nog?quote:Jij laat het gewoon allemaal gebeuren als tuig je huis vernield en leeg haalt, en de politie en poltiek de andere kant op kijkt?
Maar waarom doet justitie er dan niets aan? Als het inbrekers zijn hadden ze direct opgepakt geweest (om vervolgens na een kwartier weer buiten te staan met een 'niet meer doen ' in de zak).quote:Op dinsdag 16 juni 2009 19:13 schreef Bowlingbal het volgende:
Heb je ook maar één argument waarom ik inbrekers krakers zou moeten noemen? Dit zijn, nogmaals, volgens de Nederlandse wettelijke definitie, geen krakers maar inbrekers.
Je moet het eigenlijk anders zien. Krakers zijn gewoon pure inbrekers. Alleen Nederland is zo volkomen achterlijk dat het toegestaan wordt.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 19:13 schreef Bowlingbal het volgende:
Heb je ook maar één argument waarom ik inbrekers krakers zou moeten noemen? Dit zijn, nogmaals, volgens de Nederlandse wettelijke definitie, geen krakers maar inbrekers.
Weet ik veel, dat moet je aan de politie vragen, die blijkbaar de inbrekers geloofden met hun 'het staat al meer dan een jaar leeg' en niet de moeite namen om te checken of het wel klopte.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 19:31 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Maar waarom doet justitie er dan niets aan? Als het inbrekers zijn hadden ze direct opgepakt geweest (om vervolgens na een kwartier weer buiten te staan met een 'niet meer doen ' in de zak).
Nee, kraken is toch wel degelijk iets anders dan inbreken. Zoals een soldaat ook geen moordenaar is, onder de gebruikelijke omstandigheden. Hoewel bij het eerste inderdaad beide keren een deur geforceerd wordt, en bij het tweede een moordwapen gebruikt wordt. Dat er enige gelijkenis is, maakt het nog lang niet hetzelfde.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 19:34 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Je moet het eigenlijk anders zien. Krakers zijn gewoon pure inbrekers. Alleen Nederland is zo volkomen achterlijk dat het toegestaan wordt.
Ze komen in een pand waar ze niks te zoeken hebben en eigenen zich dingen toe die niet van hen zijn. Prima overeenkomsten en werkelijk walgelijk dat het toegestaan wordt. Typisch Nederland wat dat betreft.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 19:38 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Nee, kraken is toch wel degelijk iets anders dan inbreken. Zoals een soldaat ook geen moordenaar is, onder de gebruikelijke omstandigheden. Hoewel bij het eerste inderdaad beide keren een deur geforceerd wordt, en bij het tweede een moordwapen gebruikt wordt. Dat er enige gelijkenis is, maakt het nog lang niet hetzelfde.
Het is niet aan jou om te bepalen of ze er niets te zoeken hebben. Als krakers zich aan de regels houden, zoals de eis van een jaar leegstand het pand, bijvoorbeeld, zijn het gewoon krakers. Ga jij gewoon een bewoond pand binnen, dan heet dat gewoonweg inbraak.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 19:40 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Ze komen in een pand waar ze niks te zoeken hebben en eigenen zich dingen toe die niet van hen zijn. Prima overeenkomsten en werkelijk walgelijk dat het toegestaan wordt. Typisch Nederland wat dat betreft.
Enig gebruik van geweld niet, maar middeleeuws doen met een bijl kan ik niet plaatsen binnen het kader van proportioneel geweld om je eigendommen te verdedigen. Evenmin betreft het hier het verliezen van de zelfbeheersing door de situatie, al dan niet ondanks een serieuze poging die te behouden, het gaat hier immers om een internetheld die zich weloverwogen verheugt op excessief geweld.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 19:29 schreef Pinterman het volgende:
Echter, meneer Weltschmerz vind dat primitief en onbeschaafd, en stelt vervolgens de hypothese dat mensen los gaan op een ander vanwege frustraties over zichzelf. Die informatie betrok ik dus vervolgens weer op de situatie waar het over ging, en durfde daarbij te beweren dat als mensen onrechtmatig bezit van je huis nemen, enig gebruik van geweld niet te wijten zal zijn aan frustraties over de eigen persoon.
Waar wordt dit toegestaan? Kraken is wettelijk verbonden aan leegstand van minimaal 1 jaar.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 19:40 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Ze komen in een pand waar ze niks te zoeken hebben en eigenen zich dingen toe die niet van hen zijn. Prima overeenkomsten en werkelijk walgelijk dat het toegestaan wordt. Typisch Nederland wat dat betreft.
Idd, dat werkschuw tuig mag alles, maar een kaalkoppie van de NVU wordt gezien als een gevaarquote:Op zaterdag 25 juli 2009 13:00 schreef Ronnie_bravo het volgende:
En ja hoor, ze zijn er weer!
http://www.telegraaf.nl/b(...)nument__.html?p=17,2
Uiteraard zullen dit ook wel weer net diegenen zijn die niet weten hoe je normaal moet kraken
Gezien het feit dat ze vanuit heel Europa hulp krijgen is dit echter dus wel de juiste denkwijze onder de krakers, tuig is het , aan de hoogste boom!
het geijkte recept van die gastenquote:Sinds Bakker zijn handtekening zette onder het koopcontact met de gemeente Leiden regent het stenen, glasscherven, dreigbrieven, -telefoontjes en e-mails.
quote:Op donderdag 11 juni 2009 11:46 schreef cheqy het volgende:
Ongelooflijk.
En dat die man zo rustig blijft, ik zou helemaal door draaien als dat gajes dat in mijn huis zouden doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |