abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69929200
Eerder topic als achtergrond: Krakers vallen woning binnen

Onderstaand vind je een verwijzing naar een artikel uit het AD waarin wordt aangegeven dat een man in de problemen zit omdat krakers zijn woning hebben gekraakt en uitgewoond.
Nu heb ik het sowieso al nooit zo op krakers omdat ik het asociaal vind dat zij 'zomaar' dingen opeisen die niet van hun zijn. Dat onder het motto van : gebruik jij het niet, dan doen wij het. Waar halen zij het recht vandaan? Waarom mag er niet tegen worden opgetreden? Waarom liegen zij altijd (huis stond een jaar leeg).
Daar er op FOK toch ook wel aardig wat linkse rakkers zitten ben ik wel benieuwd hiernaar.

http://www.ad.nl/rotterda(...)_huis_in_woning.html

Krakers, het uitschot van de maatschappij!
quote:
ROTTERDAM - Gerard Devilee, de Rotterdammer wiens woning onlangs van de ene op de andere dag was bezet door krakers, heeft zijn huis terug.

Beduusd loopt Devilee door zijn huis aan de Charloisse Lagedijk in Rotterdam-Zuid. De wanden zijn beklad met anarchistische tekens en wilde tekeningen. De kussens zijn van de bank gehaald, het servies ligt in stukken op de grond. Buiten liggen de resten van barkrukken die in de hens zijn gestoken. ,,Ik denk dat ik nog geen peper- en zoutstelletje over heb,’’ zegt de 53-jarige man.

De krakers die Devilee uit zijn eigen huis hebben gezet, zijn gisteren vertrokken nadat de politie dat had geëist. De bewoner kwam er twee weken geleden achter dat zijn huis was gekraakt. Hij belde de politie, maar die greep niet meteen in. De krakers beweerden namelijk dat het pand al zeker een jaar leegstond en dus legaal gekraakt mocht worden. Nadat Devilee zijn verhaal vertelde in deze krant, stelde burgemeester Aboutaleb een onderzoek in. Duidelijk werd dat het pand weldegelijk bewoond werd. Exit krakers.

,,Ach jee, ach jee,’’ stamelt Devilee als hij ziet dan zijn jugendstil lamp nog redelijk onbeschadigd in een hoekje ligt. ,,Daar ben ik blij mee.’’ Even later slaakt hij weer een diepe zucht. Foto’s van zijn kinderen liggen op de grond van de slaapkamer boven. Op wat kleding na is de ruimte leeggehaald.

Plots wandelen twee krakers het huis binnen. Ze pakken de salontafel en gooien die achterin een grote, groene bus. Devilee staat erbij en kijkt ernaar. ,,Wat moet ik doen? Ik heb geleerd om beheersd te blijven. Als ik wat zou doen, kan ik niet meer stoppen. Dan zit ik straks twee jaar in de cel.’’

Als de krakers weg zijn, stapt Devilee met zijn lamp onder zijn arm op zijn fiets. Weg van het huis, nog niet wetend waar nu te slapen. Hij verzucht: ,,Dit is onbewoonbaar. Ik weet niet waar ik moet beginnen om het weer op te knappen.’’ Aangifte tegen de krakers doet Devilee niet, want dat heeft volgens hem geen zin. Wel tegen de politie. ,,Die had deze puinhoop kunnen voorkomen.’’

[ Bericht 30% gewijzigd door paddy op 11-06-2009 19:03:40 ]
  donderdag 11 juni 2009 @ 11:38:45 #2
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_69929314
quote:
Plots wandelen twee krakers het huis binnen. Ze pakken de salontafel en gooien die achterin een grote, groene bus. Devilee staat erbij en kijkt ernaar.
Droog
  donderdag 11 juni 2009 @ 11:41:05 #3
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_69929403
bij kantoorpanden heb ik er minder moeite mee maar dit gaat toch echt een beetje te ver zeker omdat het huis volstond met spullen.
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_69929447
Ik zou werkelijk een hele knokploeg inhuren om die gasten eruit te sodemieteren

Echt ongelooflijk wat er daar gebeurt. Ik zou werkelijk helemaal flippen
  Forum Admin donderdag 11 juni 2009 @ 11:44:02 #5
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_69929526
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 11:41 schreef Matty___ het volgende:
bij kantoorpanden heb ik er minder moeite mee maar dit gaat toch echt een beetje te ver zeker omdat het huis volstond met spullen.
Ik heb er wel moeite mee. Je moet gewoon met je poten van andermans bezittingen afblijven.
Als het mij was overkomen had ik best wat zinvol geweld overwogen om die zwervers uit mijn huis te krijgen.
  donderdag 11 juni 2009 @ 11:44:09 #6
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_69929530
Het is jammer dat je dit tuig niet aan kunt pakken, want die hebben natuurlijk geen rode cent te besteden.
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
  donderdag 11 juni 2009 @ 11:46:05 #7
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_69929608
Ongelooflijk.
En dat die man zo rustig blijft, ik zou helemaal door draaien als dat gajes dat in mijn huis zouden doen.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
  donderdag 11 juni 2009 @ 11:48:06 #8
136444 RedBloodsucker
sol omnibus lucet
pi_69929695
Het recht halen ze uit de wet.. Onder bepaalde voorwaarden mogen huizen gekraakt worden. Dit verhaal is niet tekenend voor de krakersgemeenschap. Het gebeurt vaak dat krakers afspraken maken met de eigenaars van de panden die ze kraken. Wat deze krakers doen kan uiteraard niet, en het lijkt me dat ze in een strafrechtelijke zaak niet sterk zijn. Maar vindt de verantwoordelijken maar eens, en ga die slepende procedures maar eens door. Erg vervelend voor die man. Maar zoals christelijke dominees zich soms schuldig maken aan pedofilie, imams aan haat zaaien, politici aan verkwisting van belastinggeld, zo komt elke sociale gemeenschap af en toe in een negatief daglicht te staan. Je mag generaliseren en er op kotsen, maar je bereikt er niets mee.
pi_69929749
Ik kan er sowieso met m'n verstand niet bij dat dit uberhaupt legaal is
  donderdag 11 juni 2009 @ 11:54:52 #10
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_69929960
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 11:44 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Ik heb er wel moeite mee. Je moet gewoon met je poten van andermans bezittingen afblijven.
Als het mij was overkomen had ik best wat zinvol geweld overwogen om die zwervers uit mijn huis te krijgen.
als een kantorenpand 2 jaar leeg staat omdat niemand de huur ervoor wil betalen omdat het te oud is en het te duur is om het te laten slopen dan zie ik het probleem er niet van in.

bij woonhuizen vind ik het een ander verhaal
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
  donderdag 11 juni 2009 @ 11:55:27 #11
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_69929985
Bij die titel dacht ik dat krakers een hius mochten houden.
Mij mag je er voor wakker maken.
pi_69930245
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 11:49 schreef babba het volgende:
Ik kan er sowieso met m'n verstand niet bij dat dit uberhaupt legaal is
QFT
pi_69930276
Tuig is het.
  donderdag 11 juni 2009 @ 12:06:51 #14
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_69930466
Het zal ongetwijfeld waar zijn dat dit een uitzondering is. Veel krakers zorgen juist dat buurten niet half leeg komen te staan, dat wijken die op een slooplijst staan niet verpauperen, zorgen goed voor het pand en hebben een prettig contact met de buurt.

Maar zolang de huidige situatie dit soort dingen in de hand werkt, moet het gewoon over zijn. Jammer voor de goeden, maar rechtsbescherming voor burgers moet voorop staan.
  Donald Duck held donderdag 11 juni 2009 @ 12:10:39 #15
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_69930607
Te belachelijk dat ze dus ook wettelijk gewoon in hun recht kunnen staan. Het zoveelste voorbeeld van de volkomen pure achterlijkheid van Nederland. Van andersmans spullen blijf je af, zo simpel hoort het te liggen
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  donderdag 11 juni 2009 @ 12:11:55 #16
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_69930657
Dat krakers in een leegstaand pand (was dit leegstaand?) gaan zitten prima. Maar het slaat nergens op om dan maar alles te slopen.
To doom or not to doom
pi_69930738
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:11 schreef A-mineur het volgende:
Dat krakers in een leegstaand pand (was dit leegstaand?) gaan zitten prima. Maar het slaat nergens op om dan maar alles te slopen.
Daarom is dit ook zo'n raar verhaal. Zoiets gebeurt echt zelden.
Helaas vrees ik dat dit verhaal gebruikt zal worden om lekker krakers te demoniseren.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 11 juni 2009 @ 12:14:24 #18
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_69930768
quote:
Dat krakers in een leegstaand pand (was dit leegstaand?)
nee, die vent woonde er gewoon.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  Donald Duck held donderdag 11 juni 2009 @ 12:14:53 #19
46149 __Saviour__
pi_69930790
quote:
Zelfs in een lang leegstand pand hebben ze niks te zoeken, het is niet hun eigendom. Echt walgelijk, dat hele kraakconcept
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  donderdag 11 juni 2009 @ 12:16:21 #20
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_69930845
En dat tuig maar schelden dat PVVers een bedreiging voor de samenleving zijn
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_69930892
die arme man
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  donderdag 11 juni 2009 @ 12:17:30 #22
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_69930900
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:14 schreef Catch22- het volgende:

[..]

nee, die vent woonde er gewoon.
Het is echt te bizar voor woorden gewoon
quote:
ROTTERDAM - Na een paar dagen afwezigheid vier krakers op je bank aantreffen. Dat overkwam Rotterdammer Gerard Devilee deze week.Sindsdien verkeert hij in staat van verbijstering. En slaapt in een hotel.

Devilee (59) ziet afgelopen dinsdag zijn eigen open haard branden als hij bij zijn woning komt aanlopen. Hij belt direct de politie, die snel ter plaatse is. Met de agenten betreedt hij de woning. ,,Komen we binnen, zeggen die gasten: 'Deze woning is gekraakt','' verhaalt hij.

Geschokt ziet Devilee hoe een wand al vol graffiti is gespoten. De keuken is half gesloopt. Eenmaal boven blijken alle slaapkamers leeggehaald. Op één na, daar is alle inboedel op een grote hoop gegooid. ,,Mijn overhemden, administratie. Echt alles.''

Verbouwereerd richt Devilee zich tot een van de twee politie-agenten. Die zegt dat hij een civiele procedure moet starten bij de rechtbank als hij wil dat ze er uit gaan. ,,Die krakers beriepen zich erop dat de woning al een jaar leegstond. Dan mag een woning worden gekraakt. Maar dat is onzin, ik woon er al een paar jaar en sta hier ook ingeschreven. Het zijn gewoon inbrekers,'' klinkt het met ingehouden woede.

Sindsdien verblijft Devilee in een hotel waar hij zich tijdens slapeloze nachten het hoofd breekt over wat hem overkomt. In de paar dagen dat de krakers in de woning zitten, is er flink huisgehouden. Naast de woning ligt een deel van de keukeninboedel en een hoop administratie, waaronder blauwe enveloppen geadresseerd aan G.M. Devilee. De krakers zelf zijn op het moment van het bezoek niet aanwezig.

Moedeloos steekt Devilee zijn zoveelste sigaar op. Hij heeft de politie en burgemeester Aboutaleb al geschreven en beschikt over zes verklaringen van omwonenden en bedrijven uit de buurt die bevestigen dat hij de bewoner is. Ook de politie bevestigt Devilees verhaal, maar blijft erbij dat hij een civiele procedure moet starten. Iets anders zit er voor de Rotterdammer niet op.
Goede tip voor inbrekers. Als je gesnapt wordt, zeg je gewoon dat je aan het kraken bent
pi_69930910
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:16 schreef Het_hupt het volgende:
En dat tuig maar schelden dat PVVers een bedreiging voor de samenleving zijn
Want krakers zijn zoooooo gevaarlijk....
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Donald Duck held donderdag 11 juni 2009 @ 12:18:53 #24
46149 __Saviour__
pi_69930939
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:17 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Want krakers zijn zoooooo gevaarlijk....
Het is gewoon puur tuig.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  donderdag 11 juni 2009 @ 12:21:45 #25
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_69931045
quote:
De bewoner kwam er twee weken geleden achter dat zijn huis was gekraakt.
Beetje vaag artikel... Was meneer op vakantie ? Of heeft hij 2 woningen.

Als bewoner heb je toch wel door als mensen in je bed slapen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')