Niet om hier nou "kijk mij beter zijn dan de rest" over te komen hoor, maar.....
Het valt me gewoon op hoe dom en kortzichtig de meeste mensen zijn

Zelf woon ik in een studentenhuis en zijn mijn vrienden buiten mijn studieleven meestal ook studenten, dus ik vergelijk mijn kennis en referentie meestal met dat soort personen.
Maar al kijk je vaak naar interviews op straat, praat je met mensen die wat lager opgeleid zijn of gewoon met mensen uit je familie, dan merk je gewoon verschil.
Het is meestal niet dat ik me er aan erger, en het zijn net zulke aardige vette mensen als ieder ander en je zijn over het algemeen ook veel socialer en aardiger, maar ik realiseerde me dat zeker 70% van de mensen zo zijn.
Een voorbeeldje, de verkiezingen voor Europa van afgelopen week. Al had ik mezelf ook niet heel erg verdiept in het hele gebeuren, ik wist wat ongeveer de grote standpunten waren van de partijen en kon met veel mensen discussiëren over verschillende standpunten van de stemwijzer. etc.
Dan was er één jongen in mijn vriendengroep die: "Een gast bij een
debad zag en hem wel grappig vond, dus stemde hij daarop". Inclusief spelfout op msn.
Of vrouwen die stemmen op Bos "omdat hij zo'n lekker kontje heeft"

Ook al kijk je naar sommige reacties die op bijvoorbeeld de FP worden gezet, en dan heb ik het niet over "wilders ftw!" maar echt 'onderbouwde' dingen die gewoon nergens op slaan

.
En dan moest ik wiskunde bijles geven aan een meisje die VMBO gemengd doet, en zegt ze doodleuk dingen als "wat is een kwart?" en "hoeveel centimeter zit er ook alweer in een meter?"
En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Klacht: ik vind het gewoon jammer dat 70% van de wereld kwalitatief niets inhoudelijks toevoegt.