abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69934115
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 13:38 schreef Blurred86 het volgende:
Even for the record: vet kan niet omgezet worden in suiker
En je hoeft niet perse suiker te eten om je bloedsuikerspiegel goed te houden, alle koolhydraten voldoen (met uitzondering van vezels uiteraard).

oh, en ik heb net zaden besteld voor zonnebloemen die tot 3,6m hoog worden en waarvan de bloemen een diameter tot 60cm hebben, hoe cool is dat
Oh, vet niet? Dan heb ik dat verkeerd onthouden. Maar eiwitten enzo toch wel, gluconeogenese?
In principe hoef je niets te eten om het goed te houden toch, dat moet je alleen niet te lang doen.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_69934181
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 13:41 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Maar je bent de afgelopen week wel vaker wat iebelig geweest
Hoe ver zit je eigenlijk in je cyclus, nu?
iebelig dat is het woord ervoor..

en euh.. geen idee.. Ben 1 strip geleden nog ongesteld geweest en ben nu een week in de tweede strip zonder pauze-week... dus euh.. was paar weken geleden (4 ofzo) nog (heel erg!) ongesteld..
Ja doei.
  donderdag 11 juni 2009 @ 13:50:06 #253
229513 Blurred86
Live Positive
pi_69934332
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 13:43 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Oh, vet niet? Dan heb ik dat verkeerd onthouden. Maar eiwitten enzo toch wel, gluconeogenese?
In principe hoef je niets te eten om het goed te houden toch, dat moet je alleen niet te lang doen.
Eiwitten kunnen deels omgezet worden in glucose (sommige aminozuren wel, sommige niet, een eiwit bestaat uit een mix van aminozuren dus een deel kan altijd wel omgezet worden in glucose).
Je kunt inderdaad een tijd lang (ik weet niet meer hoe lang eigenlijk) teren op de glucose die opgeslagen is in de vorm van glycogeen in je lever en spieren, maar op een gegeven moment raakt dat echt op .
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
pi_69934511
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 13:45 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

iebelig dat is het woord ervoor..

en euh.. geen idee.. Ben 1 strip geleden nog ongesteld geweest en ben nu een week in de tweede strip zonder pauze-week... dus euh.. was paar weken geleden (4 ofzo) nog (heel erg!) ongesteld..
Nou ja, een beetje algehele iebeligheid is niet direct reden tot zorgen, natuurlijk. Maar wel iets om in de gaten te houden.
pi_69934584
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 13:50 schreef Blurred86 het volgende:

[..]

Eiwitten kunnen deels omgezet worden in glucose (sommige aminozuren wel, sommige niet, een eiwit bestaat uit een mix van aminozuren dus een deel kan altijd wel omgezet worden in glucose).
Je kunt inderdaad een tijd lang (ik weet niet meer hoe lang eigenlijk) teren op de glucose die opgeslagen is in de vorm van glycogeen in je lever en spieren, maar op een gegeven moment raakt dat echt op .
Ja ok, zowel met aminozuren als met glycogeen eet je je spieren op dus het is niet aan te raden.
Wat ik me herinner is dat je hersenen en bepaalde andere organen hoe dan ook glucose nodig hebben (of andere dingen die je gaat maken bij echt vasten), toch? Zou dat ook de reden zijn dat je tijdens een flinke suikerdip wat minder helder kunt denken (ik tenminste ), dat je hersenen gewoon te weinig brandstof hebben? Best een eng idee.
pi_69934662
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 13:54 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Nou ja, een beetje algehele iebeligheid is niet direct reden tot zorgen, natuurlijk. Maar wel iets om in de gaten te houden.
ja.. vond mezelf al wel ' zeurderig genoeg' vorige keer bij de dokter (had toen de vetbulten en de nekpijn na ongeluk aangekaart) en ga volgende week de iebeligheid even melden.. en kijken of er eea gechecked kan worden eventueel
Ja doei.
pi_69934752
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 13:58 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ja.. vond mezelf al wel ' zeurderig genoeg' vorige keer bij de dokter (had toen de vetbulten en de nekpijn na ongeluk aangekaart) en ga volgende week de iebeligheid even melden.. en kijken of er eea gechecked kan worden eventueel
Het kunnen natuurlijk ook best op zichzelf staande incidenten zijn; wat ongemak na dat ongeluk, een beetje kriebeligheid na een zonnebankje, een stevige suikerdip omdat je normaal nooit taart eet...

Of er is een Mini-Mo onderweg
pi_69934829
Kut. Ik krijg ineens een naheffing van mijn vorige woning. Mag 500 euro bijbetalen
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_69934864
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 14:00 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Het kunnen natuurlijk ook best op zichzelf staande incidenten zijn; wat ongemak na dat ongeluk, een beetje kriebeligheid na een zonnebankje, een stevige suikerdip omdat je normaal nooit taart eet...

Of er is een Mini-Mo onderweg
Houd op!

ik moet er niet aan denken

dan maar iebelig
Ja doei.
pi_69934893
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 14:03 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Houd op!

ik moet er niet aan denken

dan maar iebelig
Met een bolle buik op de motor
Ik haal de breipennen vast tevoorschijn, just in case
  Vis een optie? donderdag 11 juni 2009 @ 14:05:33 #261
70532 loveli
N
pi_69934939
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 14:02 schreef Ewelina het volgende:
Kut. Ik krijg ineens een naheffing van mijn vorige woning. Mag 500 euro bijbetalen
Hoe komen ze bij dat bedrag? Als het terecht is, sowieso vragen om een betalingsregeling.
crap in = crap out
pi_69934967
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 14:04 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Met een bolle buik op de motor
Ik haal de breipennen vast tevoorschijn, just in case
ik rijd wel even langs de handwerkwinkel vanmiddag
Ja doei.
pi_69935087
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 14:02 schreef Ewelina het volgende:
Da's veel zeg! Hoe kan dat ineens?
pi_69935144
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 14:09 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Da's veel zeg! Hoe kan dat ineens?
Afrekening servicekosten van vorig jaar, ik betaalde huur inclusief servicekosten/gas/water/licht, maar blijkbaar hebben ze dat bedrag véél te laag ingeschat.

Er staat op dat ik binnen 30 dagen moet betalen. Ja dream on, dat heb ik dus niet Er zit al een afrekening bij.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_69935288
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 14:10 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Afrekening servicekosten van vorig jaar, ik betaalde huur inclusief servicekosten/gas/water/licht, maar blijkbaar hebben ze dat bedrag véél te laag ingeschat.

Er staat op dat ik binnen 30 dagen moet betalen. Ja dream on, dat heb ik dus niet Er zit al een afrekening bij.
Dan hebben ze het wel heel erg verkeerd ingeschat zeg. Da's dan niet alleen jouw fout dus een betalingsregeling lijkt me niet meer dan redelijk.
pi_69935298
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja doei.
pi_69935328
Oeh, dat is echt veel Ewelina! Ik zou een betalingsregeling vragen idd, dat kan meestal wel bij zulke bedragen, toch?

Ik bedacht me dat de cheesecake alleen een bescuitbodem heeft (en dus geen zijkanten). En het gaat in een springvorm. Dan moet ik waarschijnlijk bakpapier erin doen om te voorkomen dat de vorm leegloopt, ofnie?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_69935373
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 14:15 schreef Phaidra het volgende:
Oeh, dat is echt veel Ewelina! Ik zou een betalingsregeling vragen idd, dat kan meestal wel bij zulke bedragen, toch?

Ik bedacht me dat de cheesecake alleen een bescuitbodem heeft (en dus geen zijkanten). En het gaat in een springvorm. Dan moet ik waarschijnlijk bakpapier erin doen om te voorkomen dat de vorm leegloopt, ofnie?
Ik klem inderdaad altijd bakpapier tussen de rand en de bodem (niet langs de rand dus, alleen op de bodem), maar ik heb eigenlijk geen idee of dat wel nodig is. Better safe than sorry.

-edit- Hm, nu ik er zo over nadenk zou dat echt geen lekkage voorkomen.
Nouja, meer dan dat doe ik in elk geval nooit.
pi_69935383
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 14:06 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ik rijd wel even langs de handwerkwinkel vanmiddag
Niet om het leven van de Mini-Mo te beeindigen

Nee, ik zal zorgen dat 'ie er warmpjes bij komt te zitten (het wordt natuurlijk een winterbaby). Sokjes, jasjes, gebreide broekjes...

Oh, ik kwam laatst zoooooo'n schattige foto tegen van Meneer toen hij anderhalf was. In een rood gebreid tuinbroekje
Verder was hij overigens een tamelijk lelijke baby
pi_69935402
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 14:14 schreef motorbloempje het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Je een keer iebelig voelen heeft iedereen weleens, daar ga je heus niet dood van. Ook jij niet.
Ik heb het zelfs heel vaak en ik leef nog steeds.
pi_69935405
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 14:15 schreef Phaidra het volgende:

Ik doe altijd alleen bakpapier op de bodem, en ik geef de taartbodem een opstaand randje. Nooit serieuze lekkage-problemen gehad
  donderdag 11 juni 2009 @ 14:19:06 #272
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_69935448
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 14:14 schreef motorbloempje het volgende:
SPOILER
Herkenbaar
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_69935467
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 14:16 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Niet om het leven van de Mini-Mo te beeindigen

Nee, ik zal zorgen dat 'ie er warmpjes bij komt te zitten (het wordt natuurlijk een winterbaby). Sokjes, jasjes, gebreide broekjes...

Oh, ik kwam laatst zoooooo'n schattige foto tegen van Meneer toen hij anderhalf was. In een rood gebreid tuinbroekje
Verder was hij overigens een tamelijk lelijke baby
ja, nee, breinaalden zijn maar voor 1 ding goed
Ja doei.
pi_69935491
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 13:56 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Ja ok, zowel met aminozuren als met glycogeen eet je je spieren op dus het is niet aan te raden.
Met glycogeen eet je echt je spieren niet op, zie Stofwisseling voor beginners

Over vet -> glucose uit dit document
quote:
Je leest overal dat de omzetting van vet naar glucose niet mogelijk is. Waarom mensen dit blijven herhalen is een mysterie. Om deze onzin de wereld uit te helpen beschrijf ik het proces hier tot in de ranzige details:

Vetweefsel bevat een grote hoeveelheid TAGs, triacylglycerol moleculen. Glycerol, wat ontstaat uit TAGs op basis van twee processen, triacylglycerol lipase of lipoprotein lipase kan worden opgenomen door de lever en worden omgezet in glycerol 3-P via het proces glycerol kinase. Glycerol 3-P kan worden omgezet in DHAP, een tussenstadium van gluconeogenesis, dwz het proces waarbij de lever glucose maakt van niet-glucose elementen.
Mocht je ooit iemand tegenkomen die ontkent dat je suiker kan maken uit vet, laat ze dan deze paragraaf zien.
  donderdag 11 juni 2009 @ 14:21:11 #275
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_69935512
Mini-Mo! .
Niet meer actief op Fok!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')