Fiscus betekent schatkist in het latijn.quote:Op woensdag 10 juni 2009 17:48 schreef Megumi het volgende:
Fiscus is niet voor niks het latijnse woord voor dief.Maar idd het tarief is dan hoog.
Aha oké, want als ik de standaard 33,65% (ofzo) gebruik dan kom ik toch op een verschil van ruim 250 euro, maar dat zien we volgend jaar dan welquote:Op woensdag 10 juni 2009 17:54 schreef Xcalibur het volgende:
Het is inderdaad NIET hoger, je krijgt het alleen aan het eind van het jaar terug. Dus het LIJKT wel hoger
Bij mij was het zo dat je max 10 % mee mocht nemen naar volgend jaar. De rest was je dan gewoon kwijt. Maar je kreeg wel genoeg gelegenheid tot op nemen.quote:Op maandag 22 juni 2009 16:11 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb een andere vraag over overuren.
Stel nou dat ik er behoorlijk veel heb. Ik ben ze nu langzaam aan het opnemen, dus lekker dagjes vrij enz. Maar die krijg ik nooit voor het eind van het jaar op. Nu gaat hier de discussie of je de overuren wel of niet mag meenemen naar het volgende jaar. Mocht de werkgever besluiten dat je ze niet mag meenemen en je kan ze ook niet opmaken. Dan moet hij ze toch uitbetalen? Of ben je je overuren dan gewoon kwijt?
quote:Op maandag 22 juni 2009 21:41 schreef Stansfield het volgende:
Waar kan je zoiets vinden hoe het wettelijk zit?
Uit boek 7 Burgerlijk Wetboek. Hiervan mag de werkgever niet ten nadele van de werknemer afwijken (art. 7:645 BW).quote:Artikel 642
Een rechtsvordering tot toekenning van vakantie verjaart door verloop van vijf jaren na de laatste dag van het kalenderjaar waarin de aanspraak is ontstaan.
Ohja, ik zat met vakantie in mijn hoofd (zal door de tijd van het jaar komenquote:Op maandag 22 juni 2009 22:38 schreef Stansfield het volgende:
Dus dat wil zeggen in jip en janneke taal dat overuren in 2008 opgebouwd pas in 2013 kunnen komen te vervallen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |