abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70054225
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 10:39 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wat tof, Wampi. . Ik ga er ook eens over nadenken en de shirts bekijken.
Gaaf he? En om valsspelen te voorkomen moet je van het hele bakproces foto's maken. Ik ga deze denk ik proberen te maken. Gelukkig kan je inzenden tot 3 augustus . En ik weet nu al dat ik waarschijnlijk meer dan 1 ga proberen .
en nog even een update over mn bestelling: vandaag weer gemaild, direct reactie, is ws een foutje, kon nog iets aan mn bestelling toevoegen en het wordt vandaag nog verstuurd. dus ik vind ze wel weer lief daar
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
pi_70072157
Pssst, post es wat meer jullie, mijn sollicitatie-ontwijkend gedrag begint op te vallen zo..

Ik heb voor m'n Delftsblauwe taartje de grote tegelplaatjes af. Nu nog de hoekversierinkjes
  dinsdag 16 juni 2009 @ 21:03:45 #53
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_70073548
Leuk Wampi! Is dat ook met een sugargun gedaan?
En is dat veel makkelijker dan met bijv. de spuitzak?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 16 juni 2009 @ 21:59:38 #54
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_70075906
Zo, alle voorbereidingen voor morgen zijn getroffen! De taarten zijn gebakken en staan in de vriezer, de botercreme van de mix is gemaakt, de botercreme om af te smeren is gemaakt, beertje is geboetseerd...

Vind het zo spannend m'n eerste betaalde opdracht

Is voor een collega en moet de taarten overhandigen op 't werk. Er zijn nogal wat collega's met kleine kinderen dus als ie nou goed lukt en veel mensen zien 'm levert het misschien wel nieuwe opdrachten op

Oh als het maar goed gaat
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_70076318
PM-girl: ja van fondant met de sugargun . Ben echt blij met t ding. Maar: ik denk (ik heb het nog nooit gebruikt) dat royal icing uit een spuitzak in dit geval ook wel heel makkelijk was geweest, ik moest nu de sliertjes steeds op maat snijden, op de juiste plek vastmaken, terugduwen, nagel erin gedrukt dus opnieuw . Met n spuitzak is het (denk ik dus he) een kwestie van oefenen en in een keer goed doen. maar experts: correct me if I'm wrong!

Lips, spannend!!! Het gaat vast lukken, en je meer opdrachten opleveren! Heb je nou de kapsels ingevroren en haal je ze er morgen weer uit? Blijven ze daar lekkerder van? Succes met afmaken morgen in elk geval!

Ik heb net nog roosjes zitten maken voor de taart voor m'n oma. Zijn best goed gelukt, en weet zeker dat m'n oma het geweldig gaat vinden .
pi_70077229
Wampi; heel leuk je tegeltjes (zijn het koekjes?)
Lips; spannend hoor! Ik vind het nog steeds spannend om taarten voor anderen te maken, betaald of niet

Ik heb vanavond een minibolletje gemaakt voor op mijn nieuwe werk, dat krijg je als je enthousiast zit te bazelen over je hobby.
Zal morgen even foto's posten (heb nu niet meer zo'n zin om de camera leeg te trekken enzo).
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_70077349
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 22:31 schreef LeNeHe het volgende:
Wampi; heel leuk je tegeltjes (zijn het koekjes?)
Lips; spannend hoor! Ik vind het nog steeds spannend om taarten voor anderen te maken, betaald of niet

Ik heb vanavond een minibolletje gemaakt voor op mijn nieuwe werk, dat krijg je als je enthousiast zit te bazelen over je hobby.
Zal morgen even foto's posten (heb nu niet meer zo'n zin om de camera leeg te trekken enzo).
Zijn voor op een taart .
Haha, jij gaat op je werk ook opdrachten scoren . Leuk! Foto?
pi_70078050
Ben benieuwd naar je taart dan!

Ja, wie weet, maar er werken voornamelijk mannen en ik ben niet zo goed in mannentaarten
Foto zal ik morgen ff uploaden.
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_70083937
Ik ga zo eens mijn bestelling zelf maar ophalen in RIdderkerk...

Bestel ik braaf nog aan het begin van de maand zodat ik niet hoef te stressen voor mijn eerste bruidstaart van dit trouwseizoen gaat het alsnog een beetje fout.
Dus dan maar zelf naar Ridderkerk het pakket ophalen ipv stressend zitten wachten op de bezorger, maar leuk vind ik het niet. Of stoekem toch wel want dan kan ik nog even neuzen naar leuke spulletjes hihi.

Vanavond maar weer aan de bak, vullen, bekleden en decoreren van de taarten van mijn morgen jarige lief. Morgen het hele verhaal nog een keer voor de bruidstaart en vrijdag nog een keer voor een stapeltaart voor zaterdag.
  woensdag 17 juni 2009 @ 08:17:03 #60
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_70084246
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 22:09 schreef Wampi het volgende:
Lips, spannend!!! Het gaat vast lukken, en je meer opdrachten opleveren! Heb je nou de kapsels ingevroren en haal je ze er morgen weer uit? Blijven ze daar lekkerder van? Succes met afmaken morgen in elk geval!
Kapsels zijn eerder al gebakken en ingevroren ja, ik vind dat je daar niks van proeft. Doe het eigenlijk altijjd zo
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_70084759
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 08:17 schreef Lips het volgende:
Kapsels zijn eerder al gebakken en ingevroren ja, ik vind dat je daar niks van proeft. Doe het eigenlijk altijjd zo
Ik vind ingevroren kapsels zelfs lekkerder, ze zijn ietsje minder droog
pi_70086537
Dat fondant; ik vind het echt rotspul om mee te werken Alles blijft plakken aan de deegrollen en als ik vormpjes maak, blijft alles plakken aan de onderkant. Moet ik het een tijdje laten staan ofzo?
pi_70086721
Nee, de roller en je ondergrond insmeren met vet. ik doe dat met bakspray, maar ga straks crisco kopen (denk dat dat langer blijft zitten dan bakspray). Invetten is echt de truc!!
pi_70090070
Ah oké! Thanks. Gaat ik dat eens proberen
pi_70091317
Crisco werkt echt prima! Ik heb het gewoon gehaald bij de Jumbo, dus je hoeft het niet persé via internet te kopen.
A balanced diet is a cookie in each hand
pi_70095847
mijn bestelling is binnen, hoera! en ik ben lemon curd aan het maken. die maak ik af, dan móet ik een sollicitatie versturen, en dan mag ik van mezelf nog even naar de taartwinkel...

en ik wil foto's van jullie taarten zien!! LeNeHe en Lips!
pi_70098050
Ladies, misschien kunnen jullie me helpen ik wilde morgen deze gaan maken.. Alleen voor de ganache heb je volgens hen nodig:
quote:
1 Sweet Tart Dough (adapted from Fanny Farmer-recipe below)
8 oz good dark chocolate
8 oz Heavy Cream
2 baskets fresh strawberries, rinsed, stem end cut flat
Wat bedoelen ze met Heavy Cream, gewoon slagroom?

En die eenheid, oz, dat is volgens wikipedia 0,0284131 liter..
Maar hoe kan ik daar het best mee omgaan?
pi_70098074
8 oz is dus eigenlijk zo'n 250 ml?
pi_70098507
Volgens mijn maatbeker wel Breathtaking . 1 oz = 30 ml, dan is 8 oz 240 ml. En ik denk idd dat heavy cream slagroom is, ik maakte ooit witte chocolade ganache, ook met slagroom . Succes, en wel een foto posten hè!
pi_70098669
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:39 schreef Wampi het volgende:
Volgens mijn maatbeker wel Breathtaking . 1 oz = 30 ml, dan is 8 oz 240 ml. En ik denk idd dat heavy cream slagroom is, ik maakte ooit witte chocolade ganache, ook met slagroom . Succes, en wel een foto posten hè!
Okay! Dankjewel en die slagroom hoef je niet op te kloppen toch, alleen maar verwarmen en de chocolade er doorheen smelten?
  woensdag 17 juni 2009 @ 15:48:09 #71
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_70098801
Heavy duidt op het percentage vet dus het is niet hetzelfde als slagroom, want daar zit minder vet in. Ik weet alleen niet of er hier in NL een vergelijkbaar product is voor heavy cream.
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
pi_70098902
Heavy cream is niet helemaal hetzelfde als slagroom, maar je kunt het wel gewoon als vervanger gebruiken Succes, en post je een foto van het resultaat?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_70098956
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:44 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Okay! Dankjewel en die slagroom hoef je niet op te kloppen toch, alleen maar verwarmen en de chocolade er doorheen smelten?
alleen verwarmen
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:48 schreef Muis006 het volgende:
Heavy duidt op het percentage vet dus het is niet hetzelfde als slagroom, want daar zit minder vet in. Ik weet alleen niet of er hier in NL een vergelijkbaar product is voor heavy cream.
ah, weer wat geleerd . maar slagroom is hier volgens mij een goede vervanger (mijn ganache was heerlijk in elk geval )
  woensdag 17 juni 2009 @ 15:58:29 #74
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_70099233
Ach, kan je zeggen dat je een slanke taart hebt gemaakt, want je hebt whipping cream ipv heavy gebruikt
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
pi_70099378
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:50 schreef DevilsAndDust het volgende:
Heavy cream is niet helemaal hetzelfde als slagroom, maar je kunt het wel gewoon als vervanger gebruiken Succes, en post je een foto van het resultaat?
Ah gelukkig maar! Dankjewel, en zal ik doen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')