Ach ja, voorin zit het goed:
Datsyuk en Zetterberg zullen allebei nog wel een jaar of vijf als firstliners meekunnen. Filppula klopt behoorlijk op de deur, Franzen is een wereldspeler en dan hebben we Helm en Abdelkader nog niet eens gehad. Cleary kan nog mee en Hudler of Hossa zal ook blijven, gok ik. Dat zijn acht spelers die over een jaar of drie potentieel in de top-six kunnen spelen. De rest is lijnvulling die vrij makkelijk te vergaren is door draften of signen.
Achterin komt natuurlijk het moment dat Lidstrom wegvalt. Dat gaat erg veel pijn doen. Maar met Rafalski, Stuart en Kronwall staan er drie meer dan soliede verdedigers en ook Ericsson begint zijn talent te vertonen. Met het wegvallen van Lidstrom komt natuurlijk ook een miljoen of zeven vrij voor een eventuele vervanger. Ook dit komt goed.
In de goal is het misschien wel het vervelendst. Osgood is in de play-offs van wereldniveau, en zolang hij blijft, is het goed. Echter, Ozzie is ook al oud en kan niet eeuwig blijven doorgaan. Detroit heeft wat talent met Howard, McCollum en Larsson, maar het blijft maar de vraag of zij het zullen redden.
Als Detroit de 7 miljoen van Lidstrom en de 1,5 miljoen van Ozzie besteedt aan een sterke verdediger en een betrouwbare goalie, zie ik de komende vijf seizoenen weinig problemen en gecontinueerde play-offs-deelnames.
Moeten we alleen niet van die Jiri Fisher, Vladdie Konstantinov dingen gaan meemaken. Dat maakt het lastiger natuurlijk. Heikel punt is bijvoorbeeld de rug van Zetterberg, die niet extreem sterk schijnt te zijn.
Doe maar jong ik heb toch geen muil!