abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72187221
Leuk dat het indie-topic ineens weer tot leven komt . Wat was jullie hoogtepunt van Lowlands?
pi_72187249
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 23:21 schreef Sautor het volgende:

[..]

Mwa, alles speelt zich altijd af in Amsterdam

Ze hebben in Rotterdam nu met Watt wel een beetje leuke zaal, maar voor de rest is het erbarmelijk in Rotterdam e.o.
Inderdaad, alleen Tivoli kan nog een beetje bijbenen, en Doornroosje met de nét iets minder grote bands.
pi_72187415
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 23:20 schreef frame-saw het volgende:
A Place is geen baggerherrie. Misschien bedoel je wat anders? - te lui om te quoten - Iemand die ik ken vond het zelfs op The Horrors (nieuw) lijken White Denim is wel een bak herrie.
En Dana is idd wel teringherrie, maar ik hou van ze omdat ze David Bowie samplen (shallow!)
Misschien was het geluid wel slecht, dat kan ook. Maar ik weet nog dat ik halverwege pas doorhad dat ze I Know I'll See You speelden, terwijl ik dat nummer toch de dagen daarvoor luid uit mijn speakers knalde.
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 23:22 schreef Aisumasen het volgende:
Leuk dat het indie-topic ineens weer tot leven komt . Wat was jullie hoogtepunt van Lowlands?
Het voor de tv zitten met de boeken op schoot omdat ik nog een paar vakken moest inhalen
pi_72187427
Argh en Bat For Lashes speelt ook nog eind oktober in de Melkweg. Dead Weather ga ik nog 'ns over nadenken.
pi_72187527
Hé in Zwolle komt er echt maar 1 keer per jaar wat boeiends. Nouja, ik heb tot dusver alleen Nederlandse bands hier gezien. September komt Bonaparte, dat is het eerste echt toffe wat ik hier ga zien. Dus Nijmegen, Utrecht, Groningen, etc. zijn allemaal zo erg nog niet

(nu vergeet ik The Wombats natuurlijk )
pi_72187579
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 23:30 schreef frame-saw het volgende:
Hé in Zwolle komt er echt maar 1 keer per jaar wat boeiends. Nouja, ik heb tot dusver alleen Nederlandse bands hier gezien. September komt Bonaparte, dat is het eerste echt toffe wat ik hier ga zien. Dus Nijmegen, Utrecht, Groningen, etc. zijn allemaal zo erg nog niet

(nu vergeet ik The Wombats natuurlijk )
Jaarlijks een groot festival met leuke (nederlandse) namen. Voor de rest is het inderdaad bedroevend slecht in deze omgeving
pi_72187598
Ik zeg gat in de markt, richt zelf een club op
pi_72187678
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 23:21 schreef Sautor het volgende:

[..]

Mwa, alles speelt zich altijd af in Amsterdam

Ze hebben in Rotterdam nu met Watt wel een beetje leuke zaal, maar voor de rest is het erbarmelijk in Rotterdam e.o.
Eens. WATT en Rotown hebben wel wat leuke bands, maar de grote nieuwe hypes (de goede hypes) spelen altijd in Paradiso of de Melkweg. The Horrors gaan langs Amsterdam, Utrecht en Nijmegen, maar slaan Rotterdam (en Groningen) over .
Stay on my arm, you little charmer
pi_72187773
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 23:32 schreef Sautor het volgende:
Ik zeg gat in de markt, richt zelf een club op
Zal ik me eerst eens op mijn studie richten Ik heb wel een tijdje met het idee rondgelopen zelf een soort indie-avond op te richten zodat we op z'n minst iets hebben maar nu ik over een paar maanden in Engeland zit heeft dat ook geen zin.
Lekker dicht bij Brighton en London dan, places to be
pi_72187958
Je doet toch journalistiek f-s? Wat ga je in Engeland doen?

Jullie vergeten natuurlijk in het lijstje van plaatsnamen nog Middelburg. A.s. maandag komt Tiny Vipers langs en eind september speelt The Tallest Man on Earth in de Zeeuwse hoofdstad.
pi_72188176
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 23:37 schreef frame-saw het volgende:

[..]

Zal ik me eerst eens op mijn studie richten Ik heb wel een tijdje met het idee rondgelopen zelf een soort indie-avond op te richten zodat we op z'n minst iets hebben maar nu ik over een paar maanden in Engeland zit heeft dat ook geen zin.
Sheffield
Al weet ik niet of dat daar bij London ligt. FF Google Mappen

edit: nee dus, not even close
pi_72188252
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 23:37 schreef frame-saw het volgende:

[..]

Misschien een beetje ouderwets, maar toch, MANCHESTER!

pi_72188523
Buitenland studeren is tof, wil me begin volgend jaar inschrijven voor oostblok landen studie ergens
pi_72188590
Missschien dat ik mijn master ook wel in het buitenland ga doen, heb nog een heel jaar om er over te denken gelukkig.
pi_72188821
Mijn hoogtepunt van Lowlands was zonder twijfel Arctic Monkeys, daar kwam niets bij in de buurt. Als band nog sterker gegroeid dan in 2007, en het was de enige waardige afsluiter van Lowlands 2009. Zie verslag in AM-topic .

Eerder op de zondag heb ik ook erg genoten van Snoop Dogg. Pas de eerste keer dat ik 'em zag, nadat ik drie (!) keer naast kaarten voor de Melkweg greep (voorverkoop in de middag). Het enige minpunt is dat hij soms (zoals wel meer hiphop live-acts zoals The Roots, N*E*R*D) wat wegzakte in een ellenlange jamsessie. Het was te heet in de tent om uit m'n dak te gaan, maar vooral zijn opkomst ("The Next Episode") en het cadeautje uit het publiek ("Gimme that tree!") waren indrukwekkend.

Het Lowlands-weekend begon ook goed. Vroeger had ik een hekel aan Paolo Nutini, toen dacht ik dat het zo'n gefrabriceerde gladde pop-nicht was. Wist ik veel dat het eigenlijk een sympathieke gozer is met best leuke liedjes. Zeer vermakelijke festival-act. Daarna The Juan MacLean bekeken. Iemand wel eens van gehoord? Kende het pas een tijdje, en al is het wel hele tyipsche muziek (en bandleden), denk aan de stijl van LCD Soundsystem en Hot Chip, was het in de X-Ray ontzettend op z'n plek. Later las ik dat de band bestaat uit onder andere...de zangeres van LCD Soundsystem. Ik zag al dat ze speelden op de instrumenten van Hot Chip, hun apparatuur was in het verkeerde vliegtuig terecht gekomen. Aanrader.

In de Bravo een fantastische show van Dizzee Rascal gezien. Kijk 3VOOR12, hoe graag jullie ook de eerste rijen bij een Nederlandse hiphop-act in beeld nemen, dít is nu écht een tent die van voor naar achter uit z'n dak gaat. Z'n nieuwe songs klonken goed, en de 2 nummer 1-hits "Dance Wiv Me" en "Bonkers" waren een explosieve afsluiter. The Prodigy in de Alpha was precies zoals we verwachtten. Vond de show in 2005 stukken indrukwekkender, maar was wel blij dat ze "Out Of Space" opnieuw hebben toegevoegd aan de setlist, had ik niet verwacht.

Zaterdagmiddag, Patrick Wolf. Ik vond het meer show dan liedjes, maar dat kan aan mij liggen. Moke, sja... Een Britse jongen die ik ken dacht oprecht dat het een grapje was . Them Crooked Vultures voldeden aan de verwachtingen, en wisten (ondanks dat we de liedjes niet kenden) een ruim uur te boeien. Toen daarna de hele tent leegstroomde, een mooi plekje uitgezocht voor Wilco. Maar ja, de Grolsch-tent hè. Alsof je Kerstmis viert in Belgrado. Ik vond het mooi, maar vond het een dik kwartier te lang duren, en ook de langdradige jamsessies konden mij niet boeien. En ik geloof dat dat nu juist hetgeen is waar alle Wilco-fanaten mee weglopen.

Volgend hoogtepunt van het weekend: Jack Penate. Verdomme, wat was dat goed, en wat kan die gast toch een goede liedjes schrijven. Leuk dat hij zelf ook zo enthousiast werd van de reactie van het publiek, dat hij tot 2 keer toe het publiek indook, waarvan de tweede keer recht op me . Dat de mensen smeekten om een toegift zegt ook genoeg. Erg tof.

Ik was eigenlijk van plan om maar gelijk aan te sluiten bij Kaiser Chiefs, maar toen ik in de verte de overbekende (van The Beatles gejatte) backdrop zag, en ik dat matige "nanana average nowadaysssss lalala" hoorde, dacht ik: "Nee, niet weer". Ben uit pure armoede weggelopen, richting Grolsch, terwijl ik onderweg dacht: "Leuk, kan ik nog net 'Where's Your Head At' van Basement Jaxx meepikken". Ik zie in de verte de Grolsch, loop de tent binnen, bam: "Where's Your Head At" . Wat een feest was dat, gebaald dat ik de rest gemist heb, maar het was het waard.

Alsnog teruggegaan naar de Alpha, waarbij ik ineens dacht: "Fuck it, eigenlijk een geweldige festival-band, ik ga in het voorvak staan". Toen het laatste half uur van Kaiser Chiefs meegemaakt, en eerlijk is eerlijk, dat was gewoon ontzettend goed. En wat was Ricky slank geworden !

Kortom: Voor mij de tofste Lowlands sinds 2006, ook alles er omheen. Vond het alleen jammer dat dit jaar door de opstelling van de tenten steeds sneller geveegd werd. Om een uurtje of 2 was eigenlijk alleen nog wat te doen in het gedeelte waar de India/Bravo staat. Desalniettemin een tof weekend gehad.
pi_72188891
Mijn LL-hoogtepunten: Arctic Monkeys, Fanfarlo, Fever Ray en Lily Allen.

Edit: o, dat had ik al hier gezegd. Ik was zo enthousiast toen ik weer een LL-verslag voorbij zag komen.

[ Bericht 59% gewijzigd door Toad op 27-08-2009 00:21:19 ]
pi_72189101
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 00:11 schreef Aisumasen het volgende:
Mijn hoogtepunt van Lowlands was zonder twijfel Arctic Monkeys, daar kwam niets bij in de buurt. Als band nog sterker gegroeid dan in 2007, en het was de enige waardige afsluiter van Lowlands 2009. Zie verslag in AM-topic .

Eerder op de zondag heb ik ook erg genoten van Snoop Dogg. Pas de eerste keer dat ik 'em zag, nadat ik drie (!) keer naast kaarten voor de Melkweg greep (voorverkoop in de middag). Het enige minpunt is dat hij soms (zoals wel meer hiphop live-acts zoals The Roots, N*E*R*D) wat wegzakte in een ellenlange jamsessie. Het was te heet in de tent om uit m'n dak te gaan, maar vooral zijn opkomst ("The Next Episode") en het cadeautje uit het publiek () waren indrukwekkend.

Het Lowlands-weekend begon ook goed. Vroeger had ik een hekel aan Paolo Nutini, toen dacht ik dat het zo'n gefrabriceerde gladde pop-nicht was. Wist ik veel dat het eigenlijk een sympathieke gozer is met best leuke liedjes. Zeer vermakelijke festival-act. Daarna The Juan MacLean bekeken. Iemand wel eens van gehoord? Kende het pas een tijdje, en al is het wel hele tyipsche muziek (en bandleden), denk aan de stijl van LCD Soundsystem en Hot Chip, was het in de X-Ray ontzettend op z'n plek. Later las ik dat de band bestaat uit onder andere...de zangeres van LCD Soundsystem. Ik zag al dat ze speelden op de instrumenten van Hot Chip, hun apparatuur was in het verkeerde vliegtuig terecht gekomen. Aanrader.

In de Bravo een fantastische show van Dizzee Rascal gezien. Kijk 3VOOR12, hoe graag jullie ook de eerste rijen bij een Nederlandse hiphop-act in beeld nemen, dít is nu écht een tent die van voor naar achter uit z'n dak gaat. Z'n nieuwe songs klonken goed, en de 2 nummer 1-hits "Dance Wiv Me" en "Bonkers" waren een explosieve afsluiter. The Prodigy in de Alpha was precies zoals we verwachtten. Vond de show in 2005 stukken indrukwekkender, maar was wel blij dat ze "Out Of Space" opnieuw hebben toegevoegd aan de setlist, had ik niet verwacht.

Zaterdagmiddag, Patrick Wolf. Ik vond het meer show dan liedjes, maar dat kan aan mij liggen. Moke, sja... Een Britse jongen die ik ken dacht oprecht dat het een grapje was . Them Crooked Vultures voldeden aan de verwachtingen, en wisten (ondanks dat we de liedjes niet kenden) een ruim uur te boeien. Toen daarna de hele tent leegstroomde, een mooi plekje uitgezocht voor Wilco. Maar ja, de Grolsch-tent hè. Alsof je Kerstmis viert in Belgrado. Ik vond het mooi, maar vond het een dik kwartier te lang duren, en ook de langdradige jamsessies konden mij niet boeien. En ik geloof dat dat nu juist hetgeen is waar alle Wilco-fanaten mee weglopen.

Volgend hoogtepunt van het weekend: Jack Penate. Verdomme, wat was dat goed, en wat kan die gast toch een goede liedjes schrijven. Leuk dat hij zelf ook zo enthousiast werd van de reactie van het publiek, dat hij tot 2 keer toe het publiek indook, waarvan de tweede keer recht op me . Dat de mensen smeekten om een toegift zegt ook genoeg. Erg tof.

Ik was eigenlijk van plan om maar gelijk aan te sluiten bij Kaiser Chiefs, maar toen ik in de verte de overbekende (van The Beatles gejatte) backdrop zag, en ik dat matige "nanana average nowadaysssss lalala" hoorde, dacht ik: "Nee, niet weer". Ben uit pure armoede weggelopen, richting Grolsch, terwijl ik onderweg dacht: "Leuk, kan ik nog net 'Where's Your Head At' van Basement Jaxx meepikken". Ik zie in de verte de Grolsch, loop de tent binnen, bam: "Where's Your Head At" . Wat een feest was dat, gebaald dat ik de rest gemist heb, maar het was het waard.

Alsnog teruggegaan naar de Alpha, waarbij ik ineens dacht: "Fuck it, eigenlijk een geweldige festival-band, ik ga in het voorvak staan". Toen het laatste half uur van Kaiser Chiefs meegemaakt, en eerlijk is eerlijk, dat was gewoon ontzettend goed. En wat was Ricky slank geworden !

Kortom: Voor mij de tofste Lowlands sinds 2006, ook alles er omheen. Vond het alleen jammer dat dit jaar door de opstelling van de tenten steeds sneller geveegd werd. Om een uurtje of 2 was eigenlijk alleen nog wat te doen in het gedeelte waar de India/Bravo staat. Desalniettemin een tof weekend gehad.
Dude, Kaiser Chiefs waren volgens mijn vriendin precies hetzelfde als altijd, en erg slecht. Ik ben blij dat ik na Basement Jaxx (waren alleen tof met de big momma's, en met Where's your head at (40 minuten verveeld). Ben zelf gelukkig na Basement Jaxx naar Fever Ray gegaan, en dat was echt de enige keer dat ik ECHT omver geblazen werd tijdens deze Lowlands. Helemaal dat magische gevoel, iets dat ik ook bij Beirut had verwacht maar niet gekregen had, geweldig.

24 uurs tent was eigenlijk altijd een geweldig feest, zulke lamme dingen gedaan daar
pi_72189234
Nee, maar daarom juist: Het is een briljante festival-band, en zoals altijd ontzettend goed in vorm. Juist tof om even op zaterdagavond op Lowlands te zien. Punt is dat ze zich nu een jaartje of 3 moeten gaan bezinnen, en een keertje een écht goede plaat maken. Op de eerste stonden 4 goede songs, de tweede was briljant, maar op de derde staan echt maar 2 of 3 aardige liedjes. Dit houden ze niet langer vol.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 00:31:56 #294
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_72189288
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 23:34 schreef tim. het volgende:

[..]

Eens. WATT en Rotown hebben wel wat leuke bands, maar de grote nieuwe hypes (de goede hypes) spelen altijd in Paradiso of de Melkweg. The Horrors gaan langs Amsterdam, Utrecht en Nijmegen, maar slaan Rotterdam (en Groningen) over .
Franz Ferdinand stond zowaar in Watt . En Eagles Of Death Metal ook. Zijn ook de enige twee noemenswaardige concerten geloof ik.
2000 light years from home
pi_72189394
Nou, Watt heeft wel echt een hoop geweldige namen gehad in hun eerste jaar. Van Public Enemy tot Morrissey. Doornroosje zit ook altijd goed met interessante namen en semi-grote namen uit het clubcircuit. Maar voor de festival-acts moet je toch al snel naar Melkweg of Paradiso, ja.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 00:39:59 #296
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_72189463
Ik kan trouwens niks terugkijken van Lowlands op 3VOOR12, heb steeds alleen maar geluid, klopt dat?
pi_72189492
Geen last van, probeer je de flash-stream? http://3voor12.vpro.nl/tv/
  donderdag 27 augustus 2009 @ 00:41:13 #298
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_72189503
Nee, die probeerde ik niet . Bedankt.
pi_72189549
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 00:31 schreef Merkie het volgende:

[..]

Franz Ferdinand stond zowaar in Watt . En Eagles Of Death Metal ook. Zijn ook de enige twee noemenswaardige concerten geloof ik.
Eigenlijk valt het wel mee, maar toch kom ik nooit in WATT ( ). Bloc Party, Dinosaur Jr., Morrissey, Klaxons, Iggy Pop, Peter Doherty en meer zijn er geweest of komen nog. The Pains of Being Pure at Heart en White Denim speelden onlangs nog in Rotown en Dananananaykroyd komt nog. Niet dat ik die laatste bands geweldig vind, maar die werden net genoemd. Maar vergeleken met Amsterdam is het toch mager.
pi_72189551
Lachen! Jack Penate staat er op als compilatie met vanuit het publiek geschoten amateur-beelden. Tof initiatief van 3VOOR12, optredens filmen die niet door de professionele cameras gevangen worden. Moet alleen mijn beelden nog even inleveren voor de deadline...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')