Dat is dan weer klinklare onzin. Ik genoeg succesvolle mensen die het tegendeel bewijzen.quote:Op woensdag 10 juni 2009 17:09 schreef Galenus het volgende:
Nonsens. Een persoon die is geboren als het spreekwoordelijke dubbeltje, wordt nooit een kwartje.
Dat concept heet Dumbing Downquote:Op woensdag 10 juni 2009 11:04 schreef Resco het volgende:
[..]
Bron: http://headlines.nos.nl/forum.php/list_messages/16076
Waarom zouden alle vmbo-leerlingen het hoogste niveau moeten kunnen halen? Wat is zo'n papiertje dan nog waard?Survival of the fittest enzo
(alhoewel, "VMBO" en "fittest" combineren al niet goed natuurlijk
).
En zo is het maar net. Scholen zijn indoctrinatiegevangenissen.quote:“Op school wordt de nieuwsgierigheid vermoord. Je krijgt er antwoord op vragen die je je nooit hebt gesteld en blij" met de echte vragen zitten tot het vlammetje flakkert en dood". Op school beschouwen ze
je als een vat dat moet worden volgestampt, niet als een spons die zich vanzelf volzuigt, zolang je de gaatjes maar niet met onzin verstopt. Het is bijna onmogelijk om een kind het leren te beletten, maar op school krijgen ze het voor elkaar (p. 152)”. En: “... scholen zijn niet zozeer gebouwd om kinderen iets te leren als wel om de maatschappij van ze te vrijwaren, ongeveer zoals gevangenissen dienen om de maatschappij tegen boeven te beschermen (p.222)
Midas Dekkers, De Larf
sodiemieter op naar BNW met je conspiracy shit.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 10:09 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Dat concept heet Dumbing Down
Lees dit artikel, Scholen, Weapons of mass instruction en je snapt wat ik bedoel.
[..]
En zo is het maar net. Scholen zijn indoctrinatiegevangenissen.
Hier een heel boek wat er gaande is, Underground History of American Education
Als je na 4 jaar kader, nog met 2 jaar theoretische leerweg naar de havo kan, wat is daar dan mis mee.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 21:55 schreef Revolution-NL het volgende:
Zes fucking jaar voor een VMBO opleidingHoe kansloos.
Die zal dan wel heel aardige cijfers hebben gehaald op kader en waarschijnlijk niet op 17-jarige leeftijd pas.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 21:56 schreef Harlon het volgende:
[..]
Krijgen er komend jaar eentje in de klas die van kader afkomt, hele zomer al keihard bezig met voorbereiden, tot op het bot gemotiveerd, kan je bijna garanderen dat hij het gaat halen. Groot deel komt dus op motivatie aan.
Zolang de route maar beschikbaar blijft en de keuze aan de leerling zelf kan ik me overal in vinden. De overheid moet zich hier gewoon NIET mee bemoeien. They do not know what is best for us.
Of geen inzet.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 22:52 schreef electronique het volgende:
goed initiatief, maar ik denk dat mensen die vmbo-t niet halen uiteindelijk gewoonweg de capaciteiten niet hebben.
Je ziet het toch gebeuren!?!quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 10:28 schreef Harlon het volgende:
[..]
sodiemieter op naar BNW met je conspiracy shit.
Ben het wel met je eens dat het onderwijsniveau daalt. Zat mensen met een HBO-opleiding die niet eens kunnen spellen. Of regelmatig de lange en korte ij/ei door elkaar gebruiken. Want, ach, daar heb je toch secretaresses voor om dat te verbeteren.....quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 13:50 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Je ziet het toch gebeuren!?!
TV programma's worden sneuer en sneuer. Leuk TV met meiden van Lekker Slim.
Er is wel degelijk een Dumbingdown process aan de gang. Politici willen dat helft alle leerlingen VWO aankunnen.?!! Bedenk nu eens 1 rede hoe dat te bewerkstelligen? Juist ja niveau bijstellen. Paupers met het IQ van een garnaal kunnen VWO halen?!
Bedrijven klagen steen en been, Universiteiten klagen steen en been.
Bestudeer het Nieuwe Rekenen maar. geen wonder dat pabo-studenten falen. Bekijk het kolomsgewijs vermenigvuldigen. Te bespottelijk voor woorden.
Ze willen echt MOEDWILLIG dat niemand meer kan rekenen. Er IS geen andere conclusie mogelijk.
Juist meneer de expert. Tuurlijk. Je hebt helemaal gelijk. Want iedereen met een IQ van rond de 80-90 kan hetzelfde als mensen met een IQ van 105. Oh wacht.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 22:31 schreef Muzz_ het volgende:
Het hele VMBO moet gewoon worden afgeschaft.
Ik vind het systeem in Engeland vele malen beter, waar iedereen tot 16 jaar gewoon het GCSE programma volgt. Wat qua niveau ergens tussen MAVO en HAVO zit. Iedereen zou dit gewoon moeten kunnen halen. Studenten die aan modderen op VMBO-BB / KBL / GL etc hebben gewoon andere problemen (slechte thuissituatie, ongeïnteresseerde ouders etc) en zouden qua intelligentie het wel moeten kunnen halen.
Voor de 1000499383 keer.......wat is jouw opleiding geweest lambiekje?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 13:50 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Je ziet het toch gebeuren!?!
TV programma's worden sneuer en sneuer. Leuk TV met meiden van Lekker Slim.
Er is wel degelijk een Dumbingdown process aan de gang. Politici willen dat helft alle leerlingen VWO aankunnen.?!! Bedenk nu eens 1 rede hoe dat te bewerkstelligen? Juist ja niveau bijstellen. Paupers met het IQ van een garnaal kunnen VWO halen?!
Bedrijven klagen steen en been, Universiteiten klagen steen en been.
Bestudeer het Nieuwe Rekenen maar. geen wonder dat pabo-studenten falen. Bekijk het kolomsgewijs vermenigvuldigen. Te bespottelijk voor woorden.
Ze willen echt MOEDWILLIG dat niemand meer kan rekenen. Er IS geen andere conclusie mogelijk.
Rara welk land uitblinkt in de top 50 universiteiten van de wereld? Juist, Engeland. VMBO maakt mensen alleen maar dom / lui, de meeste VMBO'ers kunnen met gemak TL aan. Het zijn vaak oorzaken als een taalachterstand, ongeïnteresseerde ouders / ongedisciplineerde opvoeding die het veroorzaakt. Als die koters in plaats van elke dag zitten te niksen de boeken open zouden slaan zouden ze het echt wel kunnen halen. UK bewijst het maar, waar de meerderheid van de bevolking gewoon GCSE haalt (wat tussen VMBO TL en HAVO zit).quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 23:00 schreef Harlon het volgende:
[..]
Juist meneer de expert. Tuurlijk. Je hebt helemaal gelijk. Want iedereen met een IQ van rond de 80-90 kan hetzelfde als mensen met een IQ van 105. Oh wacht.
Misschien een idee om je enigszins in te lezen in de materie voor je hier met dit soort uitspraken aan komt zetten.
De UK erbij halen is natuurlijk helemaal achterlijk, gezien de hoeveelheid tienermoorden, ontspoord tuig etc.
Onzin. Ik heb er eentje op Kader zitten, die misschien wel de hersens heeft voor Theoretische leerweg, maar absoluut niet het vermogen om de leerstof op te nemen. Gewoon omdat hij dat niet zoekt.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 23:27 schreef Muzz_ het volgende:
[..]
Rara welk land uitblinkt in de top 50 universiteiten van de wereld? Juist, Engeland. VMBO maakt mensen alleen maar dom / lui, de meeste VMBO'ers kunnen met gemak TL aan. Het zijn vaak oorzaken als een taalachterstand, ongeïnteresseerde ouders / ongedisciplineerde opvoeding die het veroorzaakt. Als die koters in plaats van elke dag zitten te niksen de boeken open zouden slaan zouden ze het echt wel kunnen halen. UK bewijst het maar, waar de meerderheid van de bevolking gewoon GCSE haalt (wat tussen VMBO TL en HAVO zit).
dat is al 1000499383 keer beantwoord.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 23:06 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Voor de 1000499383 keer.......wat is jouw opleiding geweest lambiekje?
Het zou nieteens zo´n gek idee zijn. Als je ziet dat er toch een flink aantal (met name allochtonen) laatbloeiers zijn in het onderwijs zou hiermee voorkomen kunnen worden dat jongeren al vroegtijdig lager worden geplaatst.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 23:00 schreef Harlon het volgende:
[..]
Juist meneer de expert. Tuurlijk. Je hebt helemaal gelijk. Want iedereen met een IQ van rond de 80-90 kan hetzelfde als mensen met een IQ van 105. Oh wacht.
Misschien een idee om je enigszins in te lezen in de materie voor je hier met dit soort uitspraken aan komt zetten.
De UK erbij halen is natuurlijk helemaal achterlijk, gezien de hoeveelheid tienermoorden, ontspoord tuig etc.
IQ is maar relatief. Kijk naar Beauty and the Nerd. Wiskundig weten ze iets maar qua mens met gevoel en communicatief zijn het nietsnutten.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 23:00 schreef Harlon het volgende:
[..]
Dan heb je drie jaar gekleuterd, of zo. Het is niet normaal om pas op je 17de examen vmbo te doen.quote:Op zondag 16 augustus 2009 13:40 schreef Hunterlife het volgende:
Gia,ik ben nooit blijven zitten op het vmbo. Ik was 13 in de eerste klas van het vmbo en 4 jaar later ben ik geslaagd voor mijn examens op 17 jarige leeftijd, en ik heb absoluut geen jaar dubbel gedaan op het vmbo, wat je ook beweert.
Ik hoop dat het nu duidelijk is en je 'een hunterlife' als voorbeeld uit je toekomstige posts wilt halen, want er zijn genoeg mensen die op hun 17e, zonder te blijven zitten hun diploma hebben behaalt na 4 jaar vmbo.
En ik vind dat wanneer een leerling een hoger niveau wilt halen, en super gemotiveerd is, hij of zij die kans gegeven moet worden. Wat is er mis met een leerling die hoger op wilt komen?
Om zodoende op de lange termijn het gemiddelde opleidingsniveau van het land omhoog te halen...quote:Op woensdag 10 juni 2009 11:04 schreef Resco het volgende:
[..]
Bron: http://headlines.nos.nl/forum.php/list_messages/16076
Waarom zouden alle vmbo-leerlingen het hoogste niveau moeten kunnen halen? Wat is zo'n papiertje dan nog waard?Survival of the fittest enzo
(alhoewel, "VMBO" en "fittest" combineren al niet goed natuurlijk
).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |