Waarom niet?quote:Op woensdag 10 juni 2009 12:25 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Nee. In de verste verte niet. Ik vind het helemaal niet leuk om al voor een hele week te weten wat ik ga eten.
Graag! Ik draai al vanaf half 7 op 5 slokken Optimel, 3 koffie en een eierkoek met rozijnenquote:Op woensdag 10 juni 2009 12:26 schreef Ek-Mei het volgende:
[..]
ik zou em lekker opeten, ik heb net 3 boterhammen op en zou er nog wel 3 op kunnen, wil je een beetje eetlust van mij?
eigenlijk is het niet meer dan dat, maar over het algemeen helpt het ook om:quote:Op woensdag 10 juni 2009 12:25 schreef Ek-Mei het volgende:
ja over die weekmenu's ik lees er hier vaker wat over, is dat eigelijk gewoon van te voren bedenken wat je die week gaat eten, of zit er meer achter?
Eigenlijk wel ja, en ook van tevoren boodschappen doen. Ik vind het wel fijn, je kunt het zo plannen dat ingrediënten in meerdere gerechten kunnen zodat je minder hoeft weg te gooien en je kunt zorgen dat je een beetje gevarieerd eet. Doordat je de boodschappen al in huis hebt kom je ook niet zo snel in de verleiding om voor iets snels ongezonds te gaan.quote:Op woensdag 10 juni 2009 12:25 schreef Ek-Mei het volgende:
ja over die weekmenu's ik lees er hier vaker wat over, is dat eigelijk gewoon van te voren bedenken wat je die week gaat eten, of zit er meer achter?
Omdat ik altijd zin heb in eten wat ik niet in huis hebquote:
dan doe ik dat onbewust, eigelijk al , behalve dan dat ik ook een paar keer in de week op t werk eet, we zijn ook erg aan het besparen op eten, kopen tegenwoordig veel bij de aldi en gooien minder wegquote:Op woensdag 10 juni 2009 12:28 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
eigenlijk is het niet meer dan dat, maar over het algemeen helpt het ook om:
a) te besparen (je haalt in 1 keer dat wat je nodig hebt en gooit daardoor minder weg)
b) gezonder te eten: je ziet in een keer je eetpatroon van een week en 3 keer veel vlees/vet valt op
c) scheelt tijd in de supermarkt drentelen, dingen meesnaaien waar je toch al zoekend langskomt, niet alleen besparend, maar ook gewoon heel Slank Verantwoord
d) etc.
Ik plan gewoon heel verschillende dingen, dan is de kans groter dat er iets bij zit waar je zin in hebt, en elke week ook een paar dingen die er altijd wel in gaan.quote:Op woensdag 10 juni 2009 12:29 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Omdat ik altijd zin heb in eten wat ik niet in huis heb. En als ik meerdere keren per week boodschappen moet doen, kan ik nog eens een keer daadwerkelijk halen waar ik dan zin in heb en niet verplicht dat op moeten eten wat al een week in de koelkast ligt.
Graziequote:Op woensdag 10 juni 2009 12:23 schreef Mini_rulez het volgende:
Mooi lijstje Maria, zowel het daglijstje als het weeklijstje.
Doen jullie eigenlijk ook al aan weekmenu's?
Een appel is geen vervanging voor een broodje hoor! Neem dan een ander broodje.quote:Op woensdag 10 juni 2009 12:32 schreef XcUZ_Me het volgende:
Oh, collega belt net, ze hebben geen bruine broodjes meer. Appeltje dan maar.
Als ik weet wat we 's avonds gaan eten krijg ik daar vanzelf zin in. Je zet natuurlijk alleen maar dingen op het weekmenu die je lekker vindt.quote:Op woensdag 10 juni 2009 12:29 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Omdat ik altijd zin heb in eten wat ik niet in huis heb. En als ik meerdere keren per week boodschappen moet doen, kan ik nog eens een keer daadwerkelijk halen waar ik dan zin in heb en niet verplicht dat op moeten eten wat al een week in de koelkast ligt.
Nouja, wij doen 2 of 3 keer per week boodschappen. Meestal op dinsdag voor t/m vrijdag en dan zaterdag voor t/m maandag. En dat vind ik al lastig om in te vullenquote:Op woensdag 10 juni 2009 12:33 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Ik plan gewoon heel verschillende dingen, dan is de kans groter dat er iets bij zit waar je zin in hebt, en elke week ook een paar dingen die er altijd wel in gaan.
Het scheelt ook heel veel tijd, moet er niet aan denken dat ik aan het eind van de middag nog naar de supermarkt zou moeten voordat we eindelijk kunnen eten. Ook omdat er dan een enorme file staat van mensen die de Uithof af willen en je drie kwartier onderweg bent naar de supermarkt, maargoed.
Bel de collega terug! Ander broodje! Ga naar de supermarkt en haal een bruin broodje met een pakje kipfilet! Zoiets!quote:Op woensdag 10 juni 2009 12:32 schreef XcUZ_Me het volgende:
Oh, collega belt net, ze hebben geen bruine broodjes meer. Appeltje dan maar.
ik heb mijn recept al gepost jaquote:Op woensdag 10 juni 2009 12:24 schreef Daph_ het volgende:
Waren de cupcakesrecepten in het vorige topic al gepost?
*gaat driftig zoeken*quote:Op woensdag 10 juni 2009 12:34 schreef Blurred86 het volgende:
[..]
ik heb mijn recept al gepost ja(meer dan 1 topic geleden wel denk ik inmiddels) CF heeft geloof ik een iets ander recept gebruikt, dus daarvoor moet je bij haar zijn
dat dus.quote:Op woensdag 10 juni 2009 12:33 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Een appel is geen vervanging voor een broodje hoor! Neem dan een ander broodje.
Merel! heb ik er overheen gelezen? Of niet?quote:Op woensdag 10 juni 2009 12:34 schreef Merel het volgende:
Jullie gaan veel te snel, ik zit nog op pagina 1 toen ik zei dat ik moest werken!
dat, en je valt nog flauw op die 3 slokken optimel en eierkoekquote:Op woensdag 10 juni 2009 12:33 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Een appel is geen vervanging voor een broodje hoor! Neem dan een ander broodje.
Heb ik ook altijd. Weekmenu's werken hier ook niet. Ik zou dan zogenaamd goedkoper uit zijn. Nou dacht het niet, want wat ik in huis heb gehaald bederft en dat moet ik dus weggooien en dan komt er nog iets extra's bij waar ik wél zin in heb.quote:Op woensdag 10 juni 2009 12:29 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
ben je niet zo moe en futloos OMDAT je zo weinig eet steeds?quote:Op woensdag 10 juni 2009 12:36 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ze hadden alleen nog maar witbrood! Daar heb ik al helemaal geen zin in. En supermarkt moet ik 10 minuten voor fietsen en daar heb ik ook geen zin in(en het is geen mooi weer, dat helpt ook niet). Ik ben haske moe en heb nergens puf voor. Ja, naar mn bed toe
.
Ik heb zo'n 'ik heb nergens zin in'-dag. Gaat ook wel weer over.
Vanavond zie ik m'n vriendje, en volgende week ook nog een paar dagen..quote:Op woensdag 10 juni 2009 12:21 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Maar vanavond zie je je vriendje toch nog wel?
2 juli is al snel zeg!
Ben je niet zenuwachtig?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |