TS was vanmiddag bij zijn opa en oma en kreeg het genoegen om zijn oudoom en oudtante te ontmoeten, wat ik -zacht gezegd- nooit van mijn leven meer wil meemaken.Het begon vredelievend met een gesprek over honden (mijn opa en oma hebben twee Jack-Russels), over hoe lief ze niet waren en over welke kunstjes ze deden, plotseling kwam oudtante Greet (zo heet ze echt en zo wilde ze dus ook aangesproken worden

) met de opmerking dat haar honden vroeger een slag kleiner waren, wat natuurlijk kan als je even vergeet dat ze allergisch is voor honden, mijn oma zei dat dus en kreeg te horen dat oudtante Greet vroeger medicijnen had tegen haar allergie en toen dus honden had, mijn opa - grappig als hij is - vroeg of ze hen wel had ingeënt tegen de Rode Hond (een echte komiek) en kreeg daarop het antwoord 'ja'.
In de uren die daarop volgden ben ik ook te weten gekomen dat hartmedicatie tegen nierstenen werkt, dat oudtante Greet het langste in het ziekenhuis is geweest dan ons allemaal (voor d'r nieren dus, wat een langere behandelperiode dan kanker schijnt te hebben) en dat Bussum een gevaarlijkere gemeente is dan Utrecht.
Nu is niet alleen mijn oudtante daar goed in, ook op scholen en dergelijke kan je het vinden, "Mijn tas is duurderder dan jouw tas", "Mijn moeder kan beterder koken dan jouw moeder" en de laatste die ik gehoord heb, waar ik ongeveer een kwartier met tranen in mijn ogen van heb gezeten.. "Mijn cijfers zijn echt wel lager dan die van jou!" .
Klacht: Mensen die het altijd slechter/beter/groter/kleiner enzovoorts moeten hebben dan anderenSubklacht: Geen andere benaming dan Opa en Oma kunnen vinden (grootouders klinkt te oud) [ Bericht 9% gewijzigd door swarmahoer op 10-06-2009 05:06:01 ]