een goedkopere manier dan eerst spul in de winkel kopen en dan planten is naar 1 van de visvijvers gaan daar staan struikjes/bomen die je kan oogsten, bij alle vijvers staat wel iets, paprika, uien, knoflook, limoen, appel, druif, sla, watermeloen etc etc. die oogst je en plant je. Bemesten kun je met vis die je dus ook in die vijvers vangt of met fruit en groenten. Als je vervolgens zorgt dat je van die sproeiers plaatst en die ff naar automatisch sproeien doet en iedere dag ff je planten oogst verkoop je je fruit in de supermarkt, zeg je je baan op en ga je gewoon een relatief eenvoudig leven tegemoet. (haal rond de 3000 per dag op, verkoop ik ook vis dan meer. Ik bewaar de kwalitatief beste vruchten voor me eigen (liggen op het dak anders eet ze ze op

) en daar mee plant ik steeds nieuw, ook bemesten doe ik steeds met de kwalitatief beste fruit/groente/vis)
Zaadjes vind je overal het zijn kleine witte 'steentjes' Ik heb al tig van die zaadjes geplant maar heb nog nooit ets echt bijzonders uit gehad, maar wie weet, ik zoek wel door. Als je toch aan het zoeken bent naar zaadjes en je hebt geen baan en bent beginnend moestuineigenaar, neem dan ook de stenen mee die leveren geld op, robijn, nog iets blauws waar ik ff de naam van kwijt ben) goud, zilver etc etc. dan kun je in elk geval overleven tot de eerste oogst.