Welke prijs moet ik dan aan denken? Zou ik dat halen met een uitkering?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 17:47 schreef F04 het volgende:
Flatje is super voor mij, lekker balkon, mooi uitzicht. Wat wil je nog meer?
Hier deden ze er niet moeilijk over toen ik dat als inkomen aangafquote:Op dinsdag 9 juni 2009 17:49 schreef Kekaa het volgende:
Zo wordt studiefinanciering van de IBgroep bijvoorbeeld niet als inkomen gezien.
Ik kan een goed voorschot doen, waar ze misschien wat meer vertrouwen van krijgen of helpt dat niet?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 17:49 schreef Kekaa het volgende:
In welke plaats ben je op zoek naar een huis, dat zal ook nog wel verschillen.
En 500 euro met of zonder alle bijkomende kosten zoals gas/water/licht?
Als laatste denk ik dat de woningbouwstichting uiteindelijk beslist of ze denken dat je de huur kan blijven betalen of niet. Zo wordt studiefinanciering van de IBgroep bijvoorbeeld niet als inkomen gezien. Hoe dat met een bijstandsuitkering zit weet ik niet.
Wauw, dit is pas werken bedankt kerel!!quote:
Uhm... ik ben geen kerel.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 17:59 schreef Janmetdeschevepet het volgende:
[..]
Wauw, dit is pas werken bedankt kerel!!
Hoe doe je dat zoeken op de juiste manier? via google bedoel ik dan he.
De rest betalen me oudersquote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:49 schreef DonJames het volgende:
Niet helemaal ontopic (doch goedbedoeld), maar is het wel zo verstandig om het huis uit te gaan nu je een uitkering hebt? Kan je niet beter eerst een baan vinden? Op jezelf wonen kost (veel) meer geld dan alleen de huur!
Idd ook mijn idee. Ook al doe je het budget, 3000 eur is niets voor inrichting + meuk (Denk ook aan alle apparatuur die je nodig gaat hebben enz).quote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:49 schreef DonJames het volgende:
Niet helemaal ontopic (doch goedbedoeld), maar is het wel zo verstandig om het huis uit te gaan nu je een uitkering hebt? Kan je niet beter eerst een baan vinden? Op jezelf wonen kost (veel) meer geld dan alleen de huur!
WIL je dat wel? Tuurlijk is dat wel leuk en handig, maar als je 18+ bent en zelfstandig wilt gaan worden, is het imho een slecht beginpunt als je al hiermee begint. Als je weinig geld hebt, leer je zuinig om te gaan. Heb je meer (bv dus ouders), dan wordt dit een gewoonte, en 'verschuif' je het probleem tot het moment dat ze zich van je aftrekken. (daarnaast zie ik dat ook een beetje als profiteren)quote:Op dinsdag 9 juni 2009 20:15 schreef Janmetdeschevepet het volgende:
[..]
De rest betalen me ouders![]()
Ze gaan alleen geen dubbel huur en gas/water/electra betalen.
als ik mij via de site inschrijf ben ik dan ingeschreven?quote:Op woensdag 10 juni 2009 10:50 schreef maok het volgende:
Met een laag inkomen kom je in de socialehuur terecht, je huurt dan van een woningbouwstichting. Hier zit in veel gevalleen geen inkomstengrens op, soms zelfs een max inkomen of een leeftijdsgrens zodat jongeren ook in aanmerking komen (ik weet niet wat je leeftijd is). Het nadeel is alleen wel dat ze met wachtlijsten werken, hier in de regio moet je bijvoorbeeld al minimaal 2 jaar wachten op een studio (1 kamer woning) in een slechte buurt maar daar kun je nog wel een paar jaar bij optellen voor een appartement. Schrijf je dus zo snel mogelijk in in jouw regio en houd er rekening mee dat je niet binnen een paar maanden een woning hebt.
Hier in 't Gooi is niks gratis.quote:Op woensdag 10 juni 2009 16:27 schreef Kekaa het volgende:
Geld betalen voor inschrijving?
Is in Zwolle gewoon gratis. dewoningzoeker.nl Zitten drie woningcoorporaties bij elkaar.
Ook in de socialehuursector moet je vaak betalen voor een inschrijving, al is het maar zodat ze kunnen zien dat je serieus bent. Maar dat is vaak maar een 10tje ofzo (en dan vaak een 10tje per jaar).quote:Op woensdag 10 juni 2009 18:25 schreef Janmetdeschevepet het volgende:
Betalen?
Ga een eind fietsen ofzo, ik betaal als ik een woning heb.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |