abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69869594
Hey

Ik wil binnenkort een woning gaan huren alleen is mijn inkomen er niet helemaal na op moment.
Ben nog niet zo lang geleden ontslagen gezien er geen werk meer was,
en woon momenteel bij ouders.
Leef op het moment van een bijstanduitkering en ben natuurlijk op zoek naar werk.
Helaas valt dat niet mee.

Bestaan er woningen in een wat ''mindere'' buurt die lager zijn als 500 euro?
Dan denk ik aan 300/400 euro per maand.
Geheel zelfstandig dus geen kamer, of een gemeubileerde woning.

Op site's zie ik namelijk alleen maar woningen staan waar je een min. inkomen van 21.000 per jaar moet hebben.
Dit komt dus boven de 1500 euro p/maand.
Hier kom ik op moment niet aan en zit dus met een probleem denk ik?
Probleemwijk is geen probleem, als het maar geen krot is.

Flatje is natuurlijk helemaal mooi maar die zijn in algemeen wat duurder heb ik in de gaten?

Hopelijk een serieuse reactie.
groeten

Jan
Gelijke monniken, gelijke kappen.
pi_69869638
Flatje is super voor mij, lekker balkon, mooi uitzicht. Wat wil je nog meer?
pi_69869706
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 17:47 schreef F04 het volgende:
Flatje is super voor mij, lekker balkon, mooi uitzicht. Wat wil je nog meer?
Welke prijs moet ik dan aan denken? Zou ik dat halen met een uitkering?
pi_69869737
In welke plaats ben je op zoek naar een huis, dat zal ook nog wel verschillen.

En 500 euro met of zonder alle bijkomende kosten zoals gas/water/licht?

Als laatste denk ik dat de woningbouwstichting uiteindelijk beslist of ze denken dat je de huur kan blijven betalen of niet. Zo wordt studiefinanciering van de IBgroep bijvoorbeeld niet als inkomen gezien. Hoe dat met een bijstandsuitkering zit weet ik niet.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 17:52:28 #5
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_69869827
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 17:49 schreef Kekaa het volgende:
Zo wordt studiefinanciering van de IBgroep bijvoorbeeld niet als inkomen gezien.
Hier deden ze er niet moeilijk over toen ik dat als inkomen aangaf En wat bij mij ook hielp, was dat mijn ouders ook tekende.. mocht ik het niet meer kunnen betalen om welke reden dan ook, dan zijn zij verantwoordelijk.. Misschien dat dat helpt.. ik ga er zelf geen gebruik van maken (hoop ik), maar het is voor hun misschien net de zekerheid die ze zoeken..
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_69869837
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 17:49 schreef Kekaa het volgende:
In welke plaats ben je op zoek naar een huis, dat zal ook nog wel verschillen.

En 500 euro met of zonder alle bijkomende kosten zoals gas/water/licht?

Als laatste denk ik dat de woningbouwstichting uiteindelijk beslist of ze denken dat je de huur kan blijven betalen of niet. Zo wordt studiefinanciering van de IBgroep bijvoorbeeld niet als inkomen gezien. Hoe dat met een bijstandsuitkering zit weet ik niet.
Ik kan een goed voorschot doen, waar ze misschien wat meer vertrouwen van krijgen of helpt dat niet?

Bestaan er geen site's waar ik woningen provincie Limburg kan vinden?

Ik vind makelaar Zo wonen, maar dat is allemaal veel te duur voor mij alleen.
Prov. limburg toch regio Heerlen.
pi_69869933
Ik zit hier op 50 m2 voor 350 per maand, een appartement. Goede buurt ook, en daar komt dus nog huursubsidie bij.

Maar dit soort prijzen gaat je niet lukken in de randstad bijvoorbeeld.
deal with it
pi_69870056
quote:
Wauw, dit is pas werken bedankt kerel!!
Hoe doe je dat zoeken op de juiste manier? via google bedoel ik dan he.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 18:09:30 #10
53142 method21
FREE MANSON
pi_69870330
Ik weet niet waar je vandaan komt maar hier in brabant zit je voor 500 euro kaal in een ruime 1 gezinswoning,
voor 3 a 400 heb je een ruime flat, als je in de getto wilt wonen.
“You know, a long time ago being crazy meant something. Nowadays everybody's crazy.”
“I'm not your executioner. I'm not your devil and I'm not your God. I'm Charles Manson.”
pi_69870857
Ik zit in Meppel in een gezinsflat met 3 slaapkamers voor 450 euro incl stookkosten.
pi_69872806
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 17:59 schreef Janmetdeschevepet het volgende:

[..]

Wauw, dit is pas werken bedankt kerel!!
Hoe doe je dat zoeken op de juiste manier? via google bedoel ik dan he.
Uhm... ik ben geen kerel.

Maar gewoon googlen op woningcoorporaties in heerlen.
pi_69873022
Oke staan inderdaad leuke woningen tussen.
Wat is toch een min. inkomen wat ik moet hebben? Kan dat namelijk niet op de site terug vinden.

groeten

Jan
pi_69873690
Niet helemaal ontopic (doch goedbedoeld), maar is het wel zo verstandig om het huis uit te gaan nu je een uitkering hebt? Kan je niet beter eerst een baan vinden? Op jezelf wonen kost (veel) meer geld dan alleen de huur!
pi_69874512
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 19:49 schreef DonJames het volgende:
Niet helemaal ontopic (doch goedbedoeld), maar is het wel zo verstandig om het huis uit te gaan nu je een uitkering hebt? Kan je niet beter eerst een baan vinden? Op jezelf wonen kost (veel) meer geld dan alleen de huur!
De rest betalen me ouders
Ze gaan alleen geen dubbel huur en gas/water/electra betalen.
pi_69879679
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 19:49 schreef DonJames het volgende:
Idd ook mijn idee. Ook al doe je het budget, 3000 eur is niets voor inrichting + meuk (Denk ook aan alle apparatuur die je nodig gaat hebben enz).
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 20:15 schreef Janmetdeschevepet het volgende:

[..]

De rest betalen me ouders
Ze gaan alleen geen dubbel huur en gas/water/electra betalen.
WIL je dat wel? Tuurlijk is dat wel leuk en handig, maar als je 18+ bent en zelfstandig wilt gaan worden, is het imho een slecht beginpunt als je al hiermee begint. Als je weinig geld hebt, leer je zuinig om te gaan. Heb je meer (bv dus ouders), dan wordt dit een gewoonte, en 'verschuif' je het probleem tot het moment dat ze zich van je aftrekken. (daarnaast zie ik dat ook een beetje als profiteren)

Ook met een uitkering kun je prima huren, alleen niet in de vrije sector. Ruim zal het zeker niet zijn, maar da nog. Ook krijg je huursubsidie enz. De zelfstandigheid die je dan kunt krijgen is ook wat waard.
  woensdag 10 juni 2009 @ 10:50:21 #17
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_69890388
Met een laag inkomen kom je in de socialehuur terecht, je huurt dan van een woningbouwstichting. Hier zit in veel gevalleen geen inkomstengrens op, soms zelfs een max inkomen of een leeftijdsgrens zodat jongeren ook in aanmerking komen (ik weet niet wat je leeftijd is). Het nadeel is alleen wel dat ze met wachtlijsten werken, hier in de regio moet je bijvoorbeeld al minimaal 2 jaar wachten op een studio (1 kamer woning) in een slechte buurt maar daar kun je nog wel een paar jaar bij optellen voor een appartement. Schrijf je dus zo snel mogelijk in in jouw regio en houd er rekening mee dat je niet binnen een paar maanden een woning hebt.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_69900556
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 10:50 schreef maok het volgende:
Met een laag inkomen kom je in de socialehuur terecht, je huurt dan van een woningbouwstichting. Hier zit in veel gevalleen geen inkomstengrens op, soms zelfs een max inkomen of een leeftijdsgrens zodat jongeren ook in aanmerking komen (ik weet niet wat je leeftijd is). Het nadeel is alleen wel dat ze met wachtlijsten werken, hier in de regio moet je bijvoorbeeld al minimaal 2 jaar wachten op een studio (1 kamer woning) in een slechte buurt maar daar kun je nog wel een paar jaar bij optellen voor een appartement. Schrijf je dus zo snel mogelijk in in jouw regio en houd er rekening mee dat je niet binnen een paar maanden een woning hebt.
als ik mij via de site inschrijf ben ik dan ingeschreven?
of moet ik dan echt persoonlijk op gesprek gaan daar.

sociale buurt is geen probleem.
  woensdag 10 juni 2009 @ 16:00:25 #19
41427 Anosmie
G.R.A.S.002
pi_69901018
Inschrijven via de site, inschrijfgeld betalen en als dat gedaan is sta je officieel ingeschreven bij de betreffende woningcorporatie.
Als het goed is ontvang je dan een nummer en een wachtwoord waarmee je op huizen kunt schrijven.
Fok!bejaarde
pi_69902145
Geld betalen voor inschrijving?

Is in Zwolle gewoon gratis. dewoningzoeker.nl Zitten drie woningcoorporaties bij elkaar.
  woensdag 10 juni 2009 @ 16:35:32 #21
41427 Anosmie
G.R.A.S.002
pi_69902431
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 16:27 schreef Kekaa het volgende:
Geld betalen voor inschrijving?

Is in Zwolle gewoon gratis. dewoningzoeker.nl Zitten drie woningcoorporaties bij elkaar.
Hier in 't Gooi is niks gratis. .
Fok!bejaarde
pi_69904184
Is dit niet meer iets voor WGR?
En je kan mss een afspraak maken met wat woningbouwverenigingen en je inschrijven natuurlijk.
pi_69906072
Betalen?
Ga een eind fietsen ofzo, ik betaal als ik een woning heb.
  Moderator woensdag 10 juni 2009 @ 19:21:09 #24
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  woensdag 10 juni 2009 @ 21:57:16 #25
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_69914941
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 18:25 schreef Janmetdeschevepet het volgende:
Betalen?
Ga een eind fietsen ofzo, ik betaal als ik een woning heb.
Ook in de socialehuursector moet je vaak betalen voor een inschrijving, al is het maar zodat ze kunnen zien dat je serieus bent. Maar dat is vaak maar een 10tje ofzo (en dan vaak een 10tje per jaar).
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')