abonnement Unibet Coolblue
pi_71793389
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 22:42 schreef minilot het volgende:
Laat op de avond én dronken, dus prutfoto, maar toch:

[ afbeelding ]

Quiche au Roquefort, met een recept uit het legendarische kookboek Mastering The Art Of French Cooking van Julia Child. Er staan éllenlange instructies over hoe je pâte brisée fine moet maken: het delicate, luchtige korstdeeg dat de basis is van de quiche.
Het is even een beetje gedoe, maar de moeite waard! Véél lekkerder dan de smijt-maar-een-deeglap-in-elkaar-recepten die ik tot nu toe gevolgd heb om quiche mee te maken..
Franse keuken ahoi!

Alleen balen dat ik alleen zo'n piepklein kabouterig toaster-oventje heb. Ik wil een gewone, échte oven en een keuken waar -ie inpast!
ik heb pas een boek gelezen over een meisje dat alle Julia Child-recepten wilde uitproberen in een jaar tijd. Ze had net zo'n keuken als jij maar uiteindelijk is het toch gelukt. Keileuk boek om te lezen, als je lid bent van de bieb moet je maar eens kijken. Het was iets met: twee julia's (de kokkin-in-spé heette ook Julia)
pi_71793505
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 16:35 schreef zoetekauwtje het volgende:

[..]

ik heb pas een boek gelezen over een meisje dat alle Julia Child-recepten wilde uitproberen in een jaar tijd. Ze had net zo'n keuken als jij maar uiteindelijk is het toch gelukt. Keileuk boek om te lezen, als je lid bent van de bieb moet je maar eens kijken. Het was iets met: twee julia's (de kokkin-in-spé heette ook Julia)
En daar is recent een film over gemaakt, en toevallig heb ik daar vandaag een topic over gemaakt in CUL!
'Julie & Julia' en jullie favoriete kook- en eetfilms


Ik heb het boek zelf niet gelezen, maar wel het héle blog waar boek en film op gebaseerd zijn.
Let me see you stripped down to the bone
pi_71794915
Rijst koken


Alle klaar zetten


Sushi rollen


Nieuwe vormpjes uitproberen


Omelet over


Heel veel sushi


En mango voor erbij
pi_71794978
gewone omelet of japanse? zo te zien gewone, maar probeer ook eens de japanse, die is ook mega lekker voor in/op de sushi
Ja doei.
pi_71795080
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 17:42 schreef motorbloempje het volgende:
gewone omelet of japanse? zo te zien gewone, maar probeer ook eens de japanse, die is ook mega lekker voor in/op de sushi
Gewone omdat ik op het laatste moment besloot dat er ook eens bij te doen
Hoe maak je japanse?
pi_71795163
zijn verschillende recepten voor te vinden, maar die uit mijn kookboekje is:

3 hele eieren
1 eierdooier
2 1/2 eetlepel suiker
theelepel sojasaus
snuf zout

En dan een derde in de pan doen, beetje laten garen, twee keer omslaan, weer een derde erbij in de pan/het pannetje terwijl je de al aanwezige gebakken even optilt, bakken, omslaan en laatste derde erbij.. dan heb je een mooie vierkante in laagjes gevouwen omelet, zeg maar.. kan zo snel online het recept dat ik gebruik niet vinden, maar als je even googlet vind je er zo een heleboel, van simpel tot met meerdere ingredienten
Ja doei.
pi_71795189
Thanks, dat moet ook wel lukken de volgende keer
pi_71796468
Vandaag gegeten : RECEPT



  dinsdag 11 augustus 2009 @ 19:25:02 #284
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_71797526
Jouw foto ziet er lekkerder uit dan die van Granitalia! :-)
pi_71799314
Ziet er heerlijk uit Bluezz!!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_71799675
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 16:46 schreef SnuggLe het volgende:
Van http://www.kayotickitchen.com/ :

[ afbeelding ]

DIE wil ik gaan maken. LEKKUR!

http://www.kayotic.nl/blog/?p=4820
Dit lijkt me ook wel iets enig idee waar ik dat spul voor Dulce de Leche kan halen? Dat melkspul?
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:39:28 #287
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_71799741
Bohh die schotels sushi het water loopt me in de mond

Wie wilt eens zoeen schotel voor mij maken ? 40 euro vind ik wel een mooi prijsje
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_71799833
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 19:25 schreef RobinOok het volgende:
Jouw foto ziet er lekkerder uit dan die van Granitalia! :-)
Ja slappe fletse hap he
pi_71800361
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 20:37 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:

[..]

Dit lijkt me ook wel iets enig idee waar ik dat spul voor Dulce de Leche kan halen? Dat melkspul?
Blikkies gecondenseerde melk van Friesche Vlag, volgens mij te krijgen bij elke supermarkt waar ik ooit geweest ben.

Verder, zojuist gegeten:



Niet de mooiste quiche, maar wel heel lekker.
Quiche Niçoise, met een soort van puree van ingekookte tomaten, ansjovis en eieren. En kaas en olijven er bovenop.. Een beetje een rare quichevulling (stiekem smaakte het naar pizza), maar bijzonder goed te eten. Met dank aan lief, die mijn strenge instructies in de keuken heeft gevolgd, en van schrik in zijn vinger sneed toen ik "NEEEEEEEEE!" riep bij teveel cayennepeper.
Let me see you stripped down to the bone
pi_71820812
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 20:37 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:

[..]

Dit lijkt me ook wel iets enig idee waar ik dat spul voor Dulce de Leche kan halen? Dat melkspul?


Dat spul kun je inde winkel in blikjes kopen, friesche vlag gecondenseerde melk. Je moet het wel eerst even, 3 uur ofzo, laten koken. pan water opzetten, blikje erin, wel het blikje continu onder water laten, water laten koken en af en toe bijvullen, na een uur of drie haal je het blikje eruit, laat afkoelen (want het is gloeiendheet spul), je pan zit tegen die tijd onder de plakzooi, maak het blikje open en tadaa: Caramel/ dulce de leche!! Als dat teveel werk is, kun je ook bij sommige winkels (c1000) potten met Mijn Oma/Dulce de Leche kopen.
pi_71821073
Maar weer eens pruimencake...
pi_71821322
En was het te pruimen?
pi_71823327
Jep, al had ik er wel wat veel cointreau in gemikt... hij blijft wat soppig.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 17:32:03 #294
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_71824049
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 20:37 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:

[..]

Dit lijkt me ook wel iets enig idee waar ik dat spul voor Dulce de Leche kan halen? Dat melkspul?
Gewoon appie! Blik melk met suiker is het. Ik heb het gemaakt en het gaat prima. Daarna wordt het alleen best wel hard en moeilijk 'smeerbaar' zegmaar. Ik ga het gerecht zelf zondag/maandag maken, zodat het dinsdag te eten is.

Heb geen foto's, maar pas wel 2 nieuwe dingen geprobeerd die echt ZALIG waren:
- gemengde salade van/met buffelmozzarella met perzik, prosciutto
- "Chocolate Fondant", oftewel chocolade-cakejes met in het midden net gesmolten chocolade.

Beiden echt SUPER!
  woensdag 12 augustus 2009 @ 17:35:07 #295
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_71824132
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 11:08 schreef n0a het volgende:
Zal hem even snel in t Nederlands doen:

280 gr zelf rijzend bakmeel, 50 gr rietsuiker, 10 gr bakpoeder, 1/4 tl zout, 80 gr koude boter, 1 ei, 1 zakje vanille suiker, ongeveer 4 el yoghurt.

Droge ingredienten door elkaar mixen, dan boter in stukjes erbij en met de vingers er door heen wrijven totdat je een soort broodkruim krijgt. Mix wat uit elkaar duwen en daarin het ei en de yoghurt in doen. Met een mes mix ik het ei en yoghurt een beetje en roer langzaam de mix er door heen. Dan met de hand alles goed door elkaar kneden (niet te veel kneden). Ik heb niet echt ruimte om het uit te rollen dus ik druk het deeg totdat het ongeveer 2.5 cm hoog is en dan uitsteken met een ring (niet draaien anders rijst het niet mooi).
Rondjes op bakpapier in de oven op 190 graden. Ik heb een gasoven dus doe ik ze boven in de oven. Ik denk dat ze in een electrische beter in het midden kunnen. Verder doe ik er niks bovenop. Na 15 minuten even controleren met satestokje of tandenstoker. Vaak doe ik ze dan nog even 5 minuten.

Engelse versie hier: http://nombelina.com/yoghurt-scones-bye-bye-delia/ mijn versie is een aangepaste versie van een joyofbaking recept. Had niet alles in huis en nu maak ik ze altijd zo. De hoeveelheid yoghurt doe ik altijd op het oog, de massa moet gewoon niet te droog zijn. Als het ietsje te nat is maakt het niet eens zo veel uit.
Thanks, die ga ik ook proberen. Met cream & jam zijn scones HEERLIJK.
Waar is de 'cream' eigenlijk te kopen? Is dat gewoon zure room zoals in de winkel? Nee toch?
pi_71827143




Couscoussalade met feta, bosui, citroensap, peper en daarbij gegrilde courgette, aubergine en champignons met kleine stukjes rode peper

en van vorige week


Lemon Merengue Pie
Ja doei.
pi_71832248
Drumsticks op z'n Indisch, pandanrijst en gewokte groenten (champignons, taugé, prei en kastanjepeultjes)

pi_71834575
oh wat zou ik graag mn tanden in die drumsticks willen zetten!
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  woensdag 12 augustus 2009 @ 23:38:54 #299
252563 misterddude
wait whut ?? :S
pi_71835588
morgen een etentje voorbereiden voor overmorgen... zal proberen foto's te maken

( als alles lukt. eerste keer dat ik al de gerechten maak.)
“I want to die in my sleep like my grandfather... Not screaming and yelling like the passengers in his car.”
pi_71841633
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 17:35 schreef SnuggLe het volgende:

[..]

Thanks, die ga ik ook proberen. Met cream & jam zijn scones HEERLIJK.
Waar is de 'cream' eigenlijk te kopen? Is dat gewoon zure room zoals in de winkel? Nee toch?
Bedoel je clotted cream of bedoel je de cream die ze gebruiken in het joyofbaking recept?
Clotted cream kun je o.a. hier vinden: http://www.abitofbritain.nl/verkoop.htm
En voor de andere soort cream zou ik gewoon slagroom gebruiken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')