![]()
Ergens in oktober komt in Nederland de film
Julie & Julia uit!
Linkje naar IMDBDe film vertelt het leven van Julia Child (Meryl Streep), een
legendarische Amerikaanse chef, die zich halverwege de vorige eeuw in Parijs, min of meer uit verveling, op de kookkunst stortte en les nam bij
Le Cordon Bleu, waarna ze heel Amerika middels boeken en een televisieserie kennis liet maken met de Franse keuken.
Tegelijkertijd verhaalt de film over ene Julie Powell (Amy Adams), die anno nu in een appartementje in New York woont, en een rotbaantje heeft. Ter afleiding neemt ze zich voor om een foodblog te beginnen, om haar zorgen van zich af te schrijven terwijl ze in één jaar álle recepten uit Julia Child's beroemde boek
Mastering The Art Of French Cooking zal koken.
Ook Julie Powell bestaat echt, en haar blog werd in 2002 en 2003 ontzettend populair. Zo populair dat er nu dus een film over gemaakt is, die tegelijkertijd een biografie van Julia Child is.
Als groooooooot liefhebber van koken in het algemeen en foodblogs in het bijzonder kan ik echt niet wáchten tot deze film uitkomt. Het verhaal van een meisje dat blogt over haar pogingen om in een piepklein keukentje Julia Child's recepten te overwinnen lijkt misschien een gekke keuze voor een film, maar ik stuiter bij voorbaat al van plezier.
Ook kook ik al een week uit het boek uit de film, wat me al heel wat zweet en hoofdbrekens gekost heeft.

Enfin, koken, eten en films dus. Wat zijn jullie favorieten?