Okee dan zo: nee je kan geen noodpaspoort voor dingen als dit krijgen. Hoe streng ze ermee zijn weet ik niet, maar over het algemeen is de douane niet zo flexibel.quote:Op maandag 8 juni 2009 22:19 schreef spartarotterdam1888 het volgende:
[..]
Hele grappige reactie, bedankt hier kan ik wat mee!
bronquote:Turkije
m.i.v. 1 mei 2009 is de prijs van visa bij aankomst verhoogd naar 15 Euro.
voor wat betreft de geldigheid van paspoorten:
Volgens de officiële regels (gecheckt bij TIM/TIMATIC, dé informatiebaak van de IATA) zouden Nederlanders (althans volgens de Turkse wetgeving) zelfs mogen reizen met een tot 5 jaar verlopen paspoort. Aangezien dat volgens de Nederlandse wetgeving niet mag blijft over dat paspoorten geldig zouden moeten zijn tot na verblijf.
Volgens Nederlandse ambassade in Ankara zouden paspoorten inderdaad 3 maanden geldig zou moeten zijn, maar in praktijk wordt er niet (goed) op gelet wordt door Turkse douaniers.
De consulaten van Turkije zeggen (al jaren) dat paspoorten 3 maanden geldig moeten zijn.
Conclusie: beter is het om te zorgen dat paspoorten geldig zijn tot 3 maanden na gepland verblijf, maar als dat onverhoopt niet het geval zou zijn is er waarschijnlijk niets aan de hand.
Dat eerste is waar, maar het 2e zorgt heus niet voor deportatie. Je moet toch al voor die visum betalen, als je nou gewoon alleen groot geld hebt? Dan zien ze op de camera heus niet jouw veelzeggende "hou-de-rest-maar-knipoog".quote:Op woensdag 10 juni 2009 18:01 schreef HiZ het volgende:
Ik zou het dus niet doen. Je maakt je door zo iets volledig afhankelijk van de goedheid van een ambtenaar en dat gaat in Turkije net zo goed vaak als mis.
Zomaar geld bij je ID-kaart stoppen zou ik helemaal afraden want bij de paspoort controle staan overal camera's en dan wordt je dus zeker gedeporteerd.
Je betaalt voor je visum bij een ander loket dan waar je paspoort wordt gecontroleerd. Er komt bij de controle helemaal geen geld aan te pas. Net zo goed als dat er geen controle gebeurt op het punt waar je betaalt.quote:Op donderdag 11 juni 2009 09:11 schreef illusions het volgende:
[..]
Dat eerste is waar, maar het 2e zorgt heus niet voor deportatie. Je moet toch al voor die visum betalen, als je nou gewoon alleen groot geld hebt? Dan zien ze op de camera heus niet jouw veelzeggende "hou-de-rest-maar-knipoog".
Je verhaal is niet duidelijk genoeg voor een antwoord. Hoe ben je die 9 maanden gebleven?quote:Op zaterdag 20 juni 2009 20:19 schreef Alev het volgende:
Ik heb een dringend vraag.
Ik ben afgelopen jaar voor 9 maanden in turkije gewoond ik ben net 1 week terug ( met de auto van nederland erheen geweest nederlands kenteken). Ik wil weer terug gaan maar de probleem is als ik ga hoe lang zou ik in turkije weer kunnen blijven het is een dringend vraag. Want ik wil zo snel mogelijk naar turkije. Het is ook niet mogelijk om met de vliegtuig te gaan omdat ik vliegangst heb.
Alvast bedankt.
Daar ging mijn vraag niet om; wat is je verblijfsstatus geweest in die negen maanden? Welke paspoorten heb je ?quote:Op zaterdag 20 juni 2009 21:11 schreef Alev het volgende:
Ik heb een huis in igdir daar verblijf ik. Ik werk daar niet ik heb daar meer naar me zin. Ik ben bezig met de tuin en heb 2 honden etc. IK heb een wo uitkering by the way
Hij heeft een Turks paspoort ? Dan kan hij natuurlijk onbeperkt blijven. Maar volgens mij gaat het niet om je vader maar om de auto. Die auto mag maximaal 180 dagen in Turkije blijven. Daarna moet ie het land uit. Als hij eenmaal het land uit is geweest mag je 'm weer mee terug nemen en mag ie weer 180 dagen blijven. Als je de auto voorgoed in Turkije wil laten zul je 'm moeten invoeren. Dat is een lastig proces.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 23:02 schreef Alev het volgende:
Deze vraag is niet voor mij zelf het is voor mijn vader namelijk.
Hij wil zo snel mogelijk naar Turkije maar hij was er al 9 maanden lang dus hij is bang als die weer terug gaat ze hem mischien terug sturen bij de grens.
Want ze maakten al een probleem toen hij bij de grens was bij Edirne.
En als die terug gaat hoe lang zou die daar kunnen blijven?
Groeten Alev.
Ja, hoe is het afgelopen?quote:
Nee, als hij maar in het buitenland is geweest.quote:Op zondag 21 juni 2009 11:46 schreef Alev het volgende:
Ja de auto is nu in Nederland. Ze gaan geen problemen maken als die nu weer terug gaat, hij kan dus nog 180 dagen in turkije weer blijven?
Heel erg bedankt voor je hulp.
Klopt.quote:Op maandag 8 juni 2009 22:24 schreef Jumparound het volgende:
succesTurkse douane staat bekent om zn meewerkendheid
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |