abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69843105
Ik zit met een zeer dringende vraag. Wat moet je doen als je morgennacht naar Turkije vliegt...en je identititeitsbewijs is niet 3 maanden geldig na je verblijf? Dit is verplicht in turkije. ID is wel geldig tot en met dat ik weer terug in nederland ben maar niet 3 maanden daarna.....hoe groot is mijn probleem? Valt dit op te lossen? Kom ik Turkije morgen niet in?

HEEL GRAAG HULP GEVRAAGD!
  maandag 8 juni 2009 @ 22:20:12 #2
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_69843622
quote:
Op maandag 8 juni 2009 22:19 schreef spartarotterdam1888 het volgende:

[..]

Hele grappige reactie, bedankt hier kan ik wat mee!
Okee dan zo: nee je kan geen noodpaspoort voor dingen als dit krijgen. Hoe streng ze ermee zijn weet ik niet, maar over het algemeen is de douane niet zo flexibel.
Ook geen sig dus
  maandag 8 juni 2009 @ 22:24:00 #3
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_69843838
succes Turkse douane staat bekent om zn meewerkendheid
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_69844447
sterkte
Huh?
  maandag 8 juni 2009 @ 22:39:00 #5
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_69844643
ff gegoogled:
quote:
Turkije

m.i.v. 1 mei 2009 is de prijs van visa bij aankomst verhoogd naar 15 Euro.

voor wat betreft de geldigheid van paspoorten:

Volgens de officiële regels (gecheckt bij TIM/TIMATIC, dé informatiebaak van de IATA) zouden Nederlanders (althans volgens de Turkse wetgeving) zelfs mogen reizen met een tot 5 jaar verlopen paspoort. Aangezien dat volgens de Nederlandse wetgeving niet mag blijft over dat paspoorten geldig zouden moeten zijn tot na verblijf.
Volgens Nederlandse ambassade in Ankara zouden paspoorten inderdaad 3 maanden geldig zou moeten zijn, maar in praktijk wordt er niet (goed) op gelet wordt door Turkse douaniers.
De consulaten van Turkije zeggen (al jaren) dat paspoorten 3 maanden geldig moeten zijn.
Conclusie: beter is het om te zorgen dat paspoorten geldig zijn tot 3 maanden na gepland verblijf, maar als dat onverhoopt niet het geval zou zijn is er waarschijnlijk niets aan de hand.
bron
Ik help je hopen!
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_69845657
En mochten ze je pakken, gewoon een beetje gaan slijmen over Turkije.
Zijn die gasten echt gevoelig voor.
pi_69847297
ok bedankt! Probleem is nog uitgebreider geworden; Het gaat namelijk niet om mij, maar om mijn MINDERJARIGE zusje die mij huilend opbelde (die morgen naar Turkije wil vliegen om te vieren dat ze examen achter de rug heeft). Nu moet zij een nooddocument bij koninklijke marechaussee van schiphol aanvragen, maar daar is een bewijs voor nodig van mijn ouders dat zij de gezaghebbende over haar zijn, en mijn ouders zitten weer in Frankrijk....

Stel nou dat het morgen allemaal niet lukt met een nooddocument of wat dan ook...waar heeft zij dan het probleem? Al in nederland voordat zij het vliegtuig in stapt of pas in Turkije bij dat hokje waar je 15 euro moet lappen? En zo ja....gaan ze dan echt iemand terug sturen ofzo???
  dinsdag 9 juni 2009 @ 07:32:56 #8
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_69851080
ik zou dan gewoon gaan en kijken waar het schip strand...
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_69854719
Ik zou het proberen, maar gok er niet op dat het lukt. Je paspoort of identiteitskaart moet 3 maanden geldig zijn vanaf het moment dat je Turkije binnenstapt, omdat dat de termijn is waarin jouw visum voor Turkije geldig is.

Je kan geluk hebben, dat ze heel vluchtig een blik werpen op je ID maar dat is niet waarschijnlijk - Turkije kennende. Je kan wel proberen om 100 ipv 15 euro om je pas te wikkelen wanneer je voor je visum gaat, dat wil nog weleens helpen.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 12:01:42 #10
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_69856810
Ik zou contact opnemen met de marechaussee en dit verhaal voorleggen. Zijn je ouders niet te bereiken? Die kunnen vast wel een plekk vinden waar ze iets van een document wat nodig is, kunnen faxen.
Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Pheno het volgende:
Een KSC zonder Nijns is als thee zonder suiker: minder zoet.
pi_69857456
Handig zeg.
Wij hebben eens tijdens een georganiseerde busreis iemand moeten achterlaten omdat zijn paspoort ook niet meer geldig was. Hij kwam het land niet meer uit en moest twee week wachten tot zijn documenten op orde waren, op eigen kosten.
pi_69861261
geweldige voorbereiding..
pi_69905333
Ik zou het dus niet doen. Je maakt je door zo iets volledig afhankelijk van de goedheid van een ambtenaar en dat gaat in Turkije net zo goed vaak als mis.

Zomaar geld bij je ID-kaart stoppen zou ik helemaal afraden want bij de paspoort controle staan overal camera's en dan wordt je dus zeker gedeporteerd.
  donderdag 11 juni 2009 @ 08:51:20 #14
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_69923930
en en en?
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_69924433
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 18:01 schreef HiZ het volgende:
Ik zou het dus niet doen. Je maakt je door zo iets volledig afhankelijk van de goedheid van een ambtenaar en dat gaat in Turkije net zo goed vaak als mis.

Zomaar geld bij je ID-kaart stoppen zou ik helemaal afraden want bij de paspoort controle staan overal camera's en dan wordt je dus zeker gedeporteerd.
Dat eerste is waar, maar het 2e zorgt heus niet voor deportatie. Je moet toch al voor die visum betalen, als je nou gewoon alleen groot geld hebt? Dan zien ze op de camera heus niet jouw veelzeggende "hou-de-rest-maar-knipoog".
pi_69925524
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 09:11 schreef illusions het volgende:

[..]

Dat eerste is waar, maar het 2e zorgt heus niet voor deportatie. Je moet toch al voor die visum betalen, als je nou gewoon alleen groot geld hebt? Dan zien ze op de camera heus niet jouw veelzeggende "hou-de-rest-maar-knipoog".
Je betaalt voor je visum bij een ander loket dan waar je paspoort wordt gecontroleerd. Er komt bij de controle helemaal geen geld aan te pas. Net zo goed als dat er geen controle gebeurt op het punt waar je betaalt.
pi_69925697
Ik ben vorige maand naar Turkije geweest en mijn paspoort loopt deze maand af, was geen probleem. Alleen terug in Nederland zei de controledude dat ik een nieuw paspoort moest halen maar ik mocht wel gewoon doorlopen.
pi_70204187
Ik heb een dringend vraag.
Ik ben afgelopen jaar voor 9 maanden in turkije gewoond ik ben net 1 week terug ( met de auto van nederland erheen geweest nederlands kenteken). Ik wil weer terug gaan maar de probleem is als ik ga hoe lang zou ik in turkije weer kunnen blijven het is een dringend vraag. Want ik wil zo snel mogelijk naar turkije. Het is ook niet mogelijk om met de vliegtuig te gaan omdat ik vliegangst heb.

Alvast bedankt.
pi_70205218
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 20:19 schreef Alev het volgende:
Ik heb een dringend vraag.
Ik ben afgelopen jaar voor 9 maanden in turkije gewoond ik ben net 1 week terug ( met de auto van nederland erheen geweest nederlands kenteken). Ik wil weer terug gaan maar de probleem is als ik ga hoe lang zou ik in turkije weer kunnen blijven het is een dringend vraag. Want ik wil zo snel mogelijk naar turkije. Het is ook niet mogelijk om met de vliegtuig te gaan omdat ik vliegangst heb.

Alvast bedankt.
Je verhaal is niet duidelijk genoeg voor een antwoord. Hoe ben je die 9 maanden gebleven?
pi_70205897
Ik heb een huis in igdir daar verblijf ik. Ik werk daar niet ik heb daar meer naar me zin. Ik ben bezig met de tuin en heb 2 honden etc. IK heb een wo uitkering by the way
pi_70206268
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 21:11 schreef Alev het volgende:
Ik heb een huis in igdir daar verblijf ik. Ik werk daar niet ik heb daar meer naar me zin. Ik ben bezig met de tuin en heb 2 honden etc. IK heb een wo uitkering by the way
Daar ging mijn vraag niet om; wat is je verblijfsstatus geweest in die negen maanden? Welke paspoorten heb je ?

[ Bericht 0% gewijzigd door HiZ op 20-06-2009 21:30:11 ]
pi_70208669
ik heb een nederlandse en een turkse paspoort.
pi_70208875
Deze vraag is niet voor mij zelf het is voor mijn vader namelijk.
Hij wil zo snel mogelijk naar Turkije maar hij was er al 9 maanden lang dus hij is bang als die weer terug gaat ze hem mischien terug sturen bij de grens.
Want ze maakten al een probleem toen hij bij de grens was bij Edirne.
En als die terug gaat hoe lang zou die daar kunnen blijven?

Groeten Alev.
pi_70208917
neuriet de tune van Midnight express
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_70213406
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 23:02 schreef Alev het volgende:
Deze vraag is niet voor mij zelf het is voor mijn vader namelijk.
Hij wil zo snel mogelijk naar Turkije maar hij was er al 9 maanden lang dus hij is bang als die weer terug gaat ze hem mischien terug sturen bij de grens.
Want ze maakten al een probleem toen hij bij de grens was bij Edirne.
En als die terug gaat hoe lang zou die daar kunnen blijven?

Groeten Alev.
Hij heeft een Turks paspoort ? Dan kan hij natuurlijk onbeperkt blijven. Maar volgens mij gaat het niet om je vader maar om de auto. Die auto mag maximaal 180 dagen in Turkije blijven. Daarna moet ie het land uit. Als hij eenmaal het land uit is geweest mag je 'm weer mee terug nemen en mag ie weer 180 dagen blijven. Als je de auto voorgoed in Turkije wil laten zul je 'm moeten invoeren. Dat is een lastig proces.
pi_70216211
Ja de auto is nu in Nederland. Ze gaan geen problemen maken als die nu weer terug gaat, hij kan dus nog 180 dagen in turkije weer blijven?

Heel erg bedankt voor je hulp.
  maandag 22 juni 2009 @ 09:22:58 #27
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_70243951
houd wel rekening met de APK trouwens, die verloopt in die 2de 180 dagen
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  maandag 22 juni 2009 @ 09:45:14 #28
14018 Adagio
Agree to disagree
pi_70244411
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 08:51 schreef Jumparound het volgende:
en en en?
Ja, hoe is het afgelopen?
"Avoid employing unlucky people - throw half of the pile of CVs in the bin without reading them." - "Al dat Rev tuig moet hard aangepakt worden, TUIG is het TUIG ZEG IK JE!!"
pi_70250373
quote:
Op zondag 21 juni 2009 11:46 schreef Alev het volgende:
Ja de auto is nu in Nederland. Ze gaan geen problemen maken als die nu weer terug gaat, hij kan dus nog 180 dagen in turkije weer blijven?

Heel erg bedankt voor je hulp.
Nee, als hij maar in het buitenland is geweest.
pi_99674448
Wat is nu juist de regel? Want ik lees nu op overheidssites dat je identiteitskaart enkel geldig moet zijn tijdens je verblijf. Wanneer ik vertrek val ik in de 3 maanden die hier worden gezegd, maar als ik terug kom zijn het minder dan 3 maanden.
  Moderator woensdag 20 juli 2011 @ 12:05:50 #31
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_99699689
Drie maanden vanaf aankomst in het desbetreffende land volgens mij.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  woensdag 20 juli 2011 @ 12:50:04 #32
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_99700958
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2009 22:24 schreef Jumparound het volgende:
succes ^O^ Turkse douane staat bekent om zn meewerkendheid :P
Klopt.

Vriendin dr ID kaart was ook niet meer 3 maanden geldig toen zij naar Turkije ging, ze mocht uiteindelijk gewoon het land binnen.

Ik was mn visum (los papiertje) kwijt geraakt in Turkije, en ik mocht ook gewoon het land uit.

Allemaal zonder boetes.
:-)
pi_99765490
Volgens mij was het sarcastisch bedoeld; de Turkse bureaucratie zodanig dat ik Kafka ervan verdenk eigenlijk een Turk te zijn geweest. Elke keer als er iets misgaat tussen mij en iets bureaucratisch heeft de uitkomst iets van een loterij. Ik heb er vier maanden over gedaan om het waterbedrijf in Istanbul ervan te overtuigen dat een rekening van ¤ 10.000 voor één maand wel een beetje veel was voor een eensgezinswoning. Bij de aankoop van mijn huis kreeg ik de keuze om een extra etage op het eigendomsbewijs te zetten voor niks (dom dom dom dom).

Mijn iPad geregistreerd krijgen is hopeloos, de telefoonaanbieder en het overheidsbedrijf dat verantwoordelijk is voor de uitvoering wijzen vrolijk naar elkaar voor het feit dat ik niet via 3G online kan komen.

Alle rekeningen (water, gas, electra) kan ik op mijn naam krijgen, behalve die van mijn telefoon.

Het rijtje heeft geen einde en is goed voor lange gesprekken met veel meelijdend lachen die altijd eindigen in 'burasi Türkiye".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')