Daar gaat hij ook over.quote:Op maandag 8 juni 2009 02:28 schreef Emimich het volgende:
[..]
Daar denk jij dat de discussie over gaat.
Wil je dat ik de posts even op een rijtje zet zodat het ook voor jou overzichtelijk is?quote:
quote:
quote:Op maandag 8 juni 2009 02:30 schreef BigKahuna het volgende:
[..]
Wil je dat ik de posts even op een rijtje zet zodat het ook voor jou overzichtelijk is?
Ik had geen ongelijk.quote:Op maandag 8 juni 2009 02:33 schreef BigKahuna het volgende:
Zeg nou maar gewoon even dat je ongelijk had, knulletje van me.
Ik kan je de mijne wel sturen! Wat is je MSN!quote:Op maandag 8 juni 2009 02:30 schreef Breathtaking het volgende:
Dus ik wilde nog even piemels kijken in kpd voor het slapen gaan, post iemand zo'n slappe veel-voorhuid mini piemel. Nu krijgt ik vast nachtmerries.
Ik heb gelijk.quote:Op maandag 8 juni 2009 02:34 schreef Maisnon het volgende:
Anders ga je om half 3 's nachts op een zondag over spelling zeuren
Waarop Emimich reageerde met:quote:
Na deze reactie mengde ik me in het gesprek:quote:
Emimich hield vol:quote:
Op dit moment had ik door dat er bronmateriaal nodig zou zijn:quote:
Echter, Emimich begrijpt het blijkbaar niet als hij op een link moet klikken en reageert met:quote:Op maandag 8 juni 2009 02:10 schreef BigKahuna het volgende:
Ondersteunende bron: http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/384
Maar eigenlijk zou het feit dat een Limburger A zegt al genoeg bewijs moeten zijn dat het juiste antwoord B is.
Als blijk van welwillendheid besluit ik het voor hem te citeren:quote:Op maandag 8 juni 2009 02:12 schreef Emimich het volgende:
[..]
Ah, is dit de Limburgse derde persoon enkelvoud?
[..]
Op dit moment ziet Emimich het woord hypercorrect. Hij begint te zweten bij het aanblik van het woord, aangezien er 'hyper' én 'correct' staat. Hypercorrectie moet wel getuigen van een enorme intelligentie! Hij reageert met:quote:Op maandag 8 juni 2009 02:14 schreef BigKahuna het volgende:
[..]
Snap je het niet meer, knul? Iemand is een hij-vorm. Ik citeer:
Vraag
Is het hij wilt of hij wil?
Antwoord
Correct is: hij wil.
Toelichting
Bij de meeste werkwoorden krijgt de vorm van de tegenwoordige tijd voor de derde persoon enkelvoud de uitgang -t. De onregelmatige werkwoorden kunnen, zullen, mogen en willen zijn uitzonderingsgevallen, evenals het werkwoord zijn (hij is). De vorm voor de derde persoon enkelvoud is bij kunnen, zullen, mogen en willen gelijk aan die voor de eerste persoon: hij kan, hij zal, hij mag, hij wil.
In die delen van het taalgebied waar de uitgang -t vaak komt te vervallen (hij heef, hij blijf enz.), is wel eens sprake van verwarring en wordt de -t soms hypercorrect toegevoegd: hij wilt.
quote:Op maandag 8 juni 2009 02:16 schreef Emimich het volgende:
[..]
Eindelijk kunnen we tot een fraaie conclusie komen: ik ben hypercorrect.
Nadat ik het even duidelijk heb uitgelegd ziet ook Emimich in dat het geen zin meer heeft, en dit laat hij blijken door zich te verlagen tot een uitspraak als:quote:Op maandag 8 juni 2009 02:18 schreef Emimich het volgende:
[..]
Daarom, laat het voetvolk maar zwoegen in een wanhopige poging ons ongelijk aan te tonen.
quote:Op maandag 8 juni 2009 02:23 schreef Emimich het volgende:
[..]
Ik ben niet geïnteresseerd in wie er gelijk heeft.
Ahaaa..quote:Op maandag 8 juni 2009 02:42 schreef BigKahuna het volgende:
Het is maar goed dat het zomervakantie is.
Hahaha, held!quote:Op maandag 8 juni 2009 02:41 schreef BigKahuna het volgende:
Het begon met de volgende post:
[..]
Waarop Emimich reageerde met:
[..]
Na deze reactie mengde ik me in het gesprek:
[..]
Emimich hield vol:
[..]
Op dit moment had ik door dat er bronmateriaal nodig zou zijn:
[..]
Echter, Emimich begrijpt het blijkbaar niet als hij op een link moet klikken en reageert met:
[..]
Als blijk van welwillendheid besluit ik het voor hem te citeren:
[..]
Op dit moment ziet Emimich het woord hypercorrect. Hij begint te zweten bij het aanblik van het woord, aangezien er 'hyper' én 'correct' staat. Hypercorrectie moet wel getuigen van een enorme intelligentie! Hij reageert met:
[..]
[..]
Nadat ik het even duidelijk heb uitgelegd ziet ook Emimich in dat het geen zin meer heeft, en dit laat hij blijken door zich te verlagen tot een uitspraak als:
[..]
Graag gedaan. Ik ben altijd bereid je op fouten te wijzen hoor knulletje. Er moet toch iemand zijn om het je te leren he?quote:Op maandag 8 juni 2009 02:46 schreef Emimich het volgende:
[..]
Ik sta iedere dag weer versteld van mijn importantie. Bedankt BigKahuna.
De antagonist overwint altijd.quote:Op maandag 8 juni 2009 02:47 schreef BigKahuna het volgende:
Graag gedaan. Ik ben altijd bereid je op fouten te wijzen hoor knulletje. Er moet toch iemand zijn om het je te leren he?
quote:Op maandag 8 juni 2009 02:41 schreef BigKahuna het volgende:
Het begon met de volgende post:
[..]
Waarop Emimich reageerde met:
[..]
Na deze reactie mengde ik me in het gesprek:
[..]
Emimich hield vol:
[..]
Op dit moment had ik door dat er bronmateriaal nodig zou zijn:
[..]
Echter, Emimich begrijpt het blijkbaar niet als hij op een link moet klikken en reageert met:
[..]
Als blijk van welwillendheid besluit ik het voor hem te citeren:
[..]
Op dit moment ziet Emimich het woord hypercorrect. Hij begint te zweten bij het aanblik van het woord, aangezien er 'hyper' én 'correct' staat. Hypercorrectie moet wel getuigen van een enorme intelligentie! Hij reageert met:
[..]
[..]
Nadat ik het even duidelijk heb uitgelegd ziet ook Emimich in dat het geen zin meer heeft, en dit laat hij blijken door zich te verlagen tot een uitspraak als:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |