Ook mooie beelden inderdaad. Daarvan is ook een constante livestream beschikbaar op de Nasa TV sitequote:Op woensdag 15 juli 2009 23:16 schreef Darklight het volgende:
[..]
Het mooiste is het als die gekoppeld zit aan het ISS, en ze laten beelden van de Aarde zien vanuit het ISS
quote:Op woensdag 15 juli 2009 23:20 schreef FFnog het volgende:
Wat is de planning...???
Iets over 12 uur nog steeds...???
Die werkt, top!quote:Op woensdag 15 juli 2009 23:14 schreef tisauch het volgende:
[..]
Probeer deze eens:
mms://209.73.191.63/nqsenc007?StreamID=89285644&pl_auth=37fc8807b47c2493ab8ff75a544e4f48&ht=120&pl_b=00D90C0886541CC38332C67D3A4A5E3CC0&CG_ID=1368163
Hier staat NASA's eigen uitleg over hoe dat werkt met die Holds.quote:Op woensdag 15 juli 2009 23:01 schreef tomtomkortom het volgende:
Zo leer je nog eens wathet ziet er goed uit tot nu toe. De shuttle zal vanavond wel gelanceerd worden.
* tisauch schaamt zich omdat hij dit op de site van NASA zelf had kunnen nalezen.quote:Op woensdag 15 juli 2009 23:37 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Hier staat NASA's eigen uitleg over hoe dat werkt met die Holds.
http://www.nasa.gov/missi(...)ch/countdown101.html
Hij is nog niet eens gelanceerd maar nu al meer posts dan de vorige topicsquote:Op woensdag 15 juli 2009 23:29 schreef sander89 het volgende:
Zit weer klaar, nu het zo lang duurt komt mijn Space Shuttle topic wel is een keer goed onder de aandacht
Dit is toch mission control kamer voor het IIS, niet die voor de shuttle?quote:Op woensdag 15 juli 2009 23:44 schreef tisauch het volgende:
Volle bezetting @ misson control, duh.![]()
[ afbeelding ]
De screendump is van de livestream die nu speelt.quote:Op woensdag 15 juli 2009 23:46 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Dit is toch mission control kamer voor het IIS, niet die voor de shuttle?
KSC firing room. JSC zijn blauwe consoles.quote:Op woensdag 15 juli 2009 23:46 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Dit is toch mission control kamer voor het IIS, niet die voor de shuttle?
die yahoostream bedoel je? Die krijg ik ook niet vloeiend, het gaat iedere keer weer bufferen. Die van Nasa werkt wel vloeiend, maar is duidelijk van mindere kwaliteit.quote:Op woensdag 15 juli 2009 23:50 schreef Vrohdon het volgende:
Bij mij slaat die stream steeds vast, heeft iemand anders daar ook last van of ben ik de enige?
Gaat nu wel goed...quote:Op woensdag 15 juli 2009 23:50 schreef Vrohdon het volgende:
Bij mij slaat die stream steeds vast, heeft iemand anders daar ook last van of ben ik de enige?
Werkt prima hier.quote:Op woensdag 15 juli 2009 23:50 schreef Vrohdon het volgende:
Deze is reeds eerder als link gepost, goede kwaliteit en geen last van buffering:quote:Op woensdag 15 juli 2009 23:52 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
die yahoostream bedoel je? Die krijg ik ook niet vloeiend, het gaat iedere keer weer bufferen. Die van Nasa werkt wel vloeiend, maar is duidelijk van mindere kwaliteit.
Ik las KFC frites roomquote:Op woensdag 15 juli 2009 23:49 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
KSC firing room. JSC zijn blauwe consoles.
Idd stukken beter en loopt voor op officiele NASA TV site.quote:Op woensdag 15 juli 2009 23:53 schreef tisauch het volgende:
[..]
Deze is reeds eerder als link gepost, goede kwaliteit en geen last van buffering:
http://www.astroversum.nl/nasa-tv/
Ik ben sinds een uur alles aan het streamen.quote:Op woensdag 15 juli 2009 23:58 schreef Onverlaatje het volgende:
Mooi weer, dat worden mooie plaatjes
Ja hopelijk blijven de foto's mooi om te kijken en niet weer te bekijken hoe groot de brokstuk(jes/ken) zijn die van de Endeavour afvallen.quote:Op woensdag 15 juli 2009 23:58 schreef Onverlaatje het volgende:
Mooi weer, dat worden mooie plaatjes
Great! Kom ik nu achterquote:Op donderdag 16 juli 2009 00:05 schreef Quyxz_ het volgende:
NASA TV heeft zo'n 1 minuut 20 vertraging zie ik
Is dat ergens te vinden waar ie nu ergens is?quote:Op donderdag 16 juli 2009 00:08 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
als hij te zien is, is hij denk ik ove 15 min ofzo al te zien
linkje?quote:Op donderdag 16 juli 2009 00:11 schreef Coelho het volgende:
er is toch zo'n display die laat zien waar een shuttle en het ISS vliegen?
wow dan komt hij zo echt heel scherp overquote:Op donderdag 16 juli 2009 00:16 schreef gebrokenglas het volgende:
DIt is iets, misschien is er nog wat beters:
http://spaceflight.nasa.gov/realdata/tracking/
Hmm, volgens mij kan je 'm juist helemaal niet zien.quote:Op donderdag 16 juli 2009 00:18 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
wow dan komt hij zo echt heel scherp over
Alleen het is hier nu half bewolkt met schapiewolken
Kunnen we de .torrent al binnenhalen?quote:Op woensdag 15 juli 2009 23:59 schreef tisauch het volgende:
[..]
Ik ben sinds een uur alles aan het streamen.
Dat wordt straks alles op het gemak nog eens kijken.
Dat kan je makkelijk zienquote:Op donderdag 16 juli 2009 00:19 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Hmm, volgens mij kan je 'm juist helemaal niet zien.
Hij zit ergens boven Frankrijk straks.
Ah, oké.quote:Op donderdag 16 juli 2009 00:21 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Dat kan je makkelijk zien
Laatst ging hert ISS over Lyon ongeveer en ik belde met iemand die in Zuid Franrijk zat.
We zagen toen allebei het ISS, alleen hij keek naar het noorden en ik naar het zuidenbest cool
Dat is wel een goed punt eigenlijkquote:Op donderdag 16 juli 2009 00:21 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ah, oké.
Maar zit de Space Shuttle al hoog genoeg, straks?
Ja en daar staan de huizen van de buren, en wat bewolking.quote:Op donderdag 16 juli 2009 00:24 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Dat is wel een goed punt eigenlijk
Ik weet het niet of hij dan wel te zien is. Als hij dan te zien is zit hij heel laag in het zuiden.
Het is een file van bijna 1 gig, uploaden is misschien nog een optie als iemand een ftp of dergelijks heeft.quote:Op donderdag 16 juli 2009 00:19 schreef Onverlaatje het volgende:
[..]
Kunnen we de .torrent al binnenhalen?
tja, een rondje om de aarde duurt 90 minuten in het ISSquote:Op donderdag 16 juli 2009 00:30 schreef tomtomkortom het volgende:
Toch bizar eigenlijk dat de Endeavour zich nu al boven griekenland / turkije bevind. Zo snel wil ik ook wel reizen
Maar als die ruimtevaart toch ooit écht serieus wil gaan worden, zal het toch echt nog vele malen sneller dan dat moeten.quote:Op donderdag 16 juli 2009 00:30 schreef tomtomkortom het volgende:
Toch bizar eigenlijk dat de Endeavour zich nu al boven griekenland / turkije bevind. Zo snel wil ik ook wel reizen
Tijdens de lancering wordt water (zoveel als in die watertoren) losgelaten in de grote bak onder het lanceerplatform, om acoustische redenen (en verminderen van resonantie).quote:Op donderdag 16 juli 2009 00:32 schreef __Saviour__ het volgende:
Wat me opvalt. Onder dat lanceerplatform schieten de wolken twee kanten uit. Maar aan de ene kant verschijnen ze echt seconden eerder dan aan de andere. Hoe zit dat?
mooi man, die fuel tank erachteraanquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |