Zolang zijn handtekenign er maar niet onder staat is er niets aan de hand.quote:Op zondag 7 juni 2009 20:11 schreef Snapcount2 het volgende:
Heb je een kopie van al je beoordelingen bewaard?
Afspraken van eindejaarsgesprekken heb ik op papier thuis gekregen per post. Verder nooit iets hoeven ondertekenen...quote:Op zondag 7 juni 2009 20:11 schreef Snapcount2 het volgende:
Heb je een kopie van al je beoordelingen bewaard?
Nadat ik dit gelezen heb, nee dat kunnen ze niet! Ze kunnen je er niet "zomaar" uit gooien. Je hebt een contract voor onbepaalde tijd. En ze hebben nog geen dossier met negatieve beoordelingen. Maak het ze zo moeilijk mogelijk!quote:Over de verdere afwikkeling is nog geen overleg geweest, hier komen we deze week nog op terug. Mijn vraag is eigenlijk: kunnen ze dit zomaar maken?! Ik heb een contract voor onbepaalde tijd, 40 uur, werk nu 3,5 jaar voor ze en heb niet één keer een slecht functionerings- / beoordelingsgesprek gehad. Kan men nu zomaar zeggen "jongen, ga een andere baan zoeken"?
Nee, ik wil ook niet door nu met deze baas. Ik ga op ook op zoek naar een andere baan, maar ik wil in de tussentijd niet ineens thuis komen te zitten. Mijn vriendin heeft een baan en een uitkering is snel aangevraagd, maar als ik dat alles kan ontlopen, dan graag!quote:Op maandag 8 juni 2009 11:05 schreef HMS het volgende:
Fijne baas heb jij. Die gebruikt nu idd een overrompelings-taktiek. En jij moet nu bedenken wat je wil.
Want: waarom kijkt je baas nu niet naar een andere taktiek? Waarom wordt er aan je geen hulp geboden om dit wel te laten slagen. Je geeft zelf aan "ik ben in het diepe gesprongen" en nu laat je baas je gewoon verzuipen? Een weg terug lijkt mij niet handig en je wilde niet zomaar door naar een betere uitdaging. Maar om nu zonder een fix gewoon weg te moeten.......het klinkt mij als van dat hij van je af wil.
Als een project niet loopt, dan vraag je als goed bedrijf 2 dingen af: Waarom gaat het mis en hoe kunenn we dit oplossen. En die slag mis ik. Het lijkt of er buiten jou om al een conclusie is getrokken en wel "Met jou wordt het nooit wat". Ook fijn dat ze dat zonder je hebben gedaan.
Andere vraag is dan dus: Wil jij door met een baas die zo werkt?
idd, keihard opstellen. Probeer zoveel mogelijk schriftelijk bewijs te verzamelen van de dreigementen van je baas.quote:Op maandag 8 juni 2009 10:52 schreef lezzer het volgende:
Inderdaad NIKS tekenen en ook geen mondeling akkoord geven.
Laat ze maar een officiële ontslagprocedure opstarten dan.
Als ze schriftelijk ontslag aanzeggen, dan ook bezwaar maken.
Overigens mag je werkgever je best ontslaan, dat mag altijd. Alleen dan wel op de juiste manier.
Als jij akkoord gaat heb je ook geen recht op uitkeringen (tenminste, dat wordt dan een heel grijs gebeid). Het moet duidelijk zijn dat het iniitatief vanuit de werkgever komt.
ZIjn er functioneringsgesprekken geweest? Of is dit de eerste "negatieve" en lazeren ze je meteen buiten? Ik vind het klinken als "sneuvelen tbv minder omzet" eigenlijk.
Juridisch loket lijkt me een goede stap om te zetten.
Dat zou ik dan weer niet doen.quote:Op maandag 8 juni 2009 12:45 schreef Bankfurt het volgende:
Meld je ziek, ze kunnen je niet ontslaan,
Je weet dat er een crisis gaande is? TS klinkt als een werknemer die best bij iets als kleiner broertje van Ordina of Getronics zou kunnen zitten? Alles wat geen geld oplevert wordt daar nu als eerste weggesneden. TS levert geen geld op.quote:Op maandag 8 juni 2009 19:16 schreef Renesite het volgende:
Je hebt een vast contract.
Het enige wat ze kunnen doen is je op staande voet ontslagen > geen kans want je hebt niet iets onredelijks gedaan wat tegen de wet is.
Een UWV ontslagprocedure opzetten. Dit is alleen mogelijk wanneer het bedrijf in dermate economische problemen zit of wanneer er andere redenen voor zijn die het werken onmogelijk maakt. Dit lijkt mij vrij sterk.
Als TS en zijn werkgever niet tot overeenkomst komen, zal het dat wel worden ja. En dan zal de rechter zijn bekende formule gebruiken. Wat was het ook alweer? 1 maand per dienstjaar? 3.5 maand salaris mee dus?quote:Wat overblijft is dat ze je per ontbinding via de kantonrechter willen ontslaan. Dat gaat hun wat meer geld kosten en TS krijgt ook geld mee wanneer de kantonrechter hier mee instemt.
Ik lees dat het bedrijf vindt dat TS na 1 jaar proberen als web-ontwikkelaar nog steeds niet op niveau functioneert. Ze kunnen wel bezig blijven nieuwe functies te zoeken voor iemand, maar nu even niet?quote:Maar vooralsnog zie ik geen redenen voor het bedrijf.
Dit is wat ik ook wilde zeggen... noem ze maar op... Ordino, Getronics, Logica, Accenture, Atos Origin.. alle grote bedrijven doen meer of minder opvallend heel veel mensen de deur uit.. mensen met een vast contract die niet billable zijn, of niet functioneren... Allemaal onder het mom van de crisis....quote:Op maandag 8 juni 2009 19:48 schreef Eg_Wel het volgende:
Je weet dat er een crisis gaande is? TS klinkt als een werknemer die best bij iets als kleiner broertje van Ordina of Getronics zou kunnen zitten? Alles wat geen geld oplevert wordt daar nu als eerste weggesneden. TS levert geen geld op.
[..]
Ik lees dat het bedrijf vindt dat TS na 1 jaar proberen als web-ontwikkelaar nog steeds niet op niveau functioneert. Ze kunnen wel bezig blijven nieuwe functies te zoeken voor iemand, maar nu even niet?
TS levert inderdaad geen geld op momenteel, maar dat komt doordat ik met een intern project bezig ben. Mijns inziens zou ik best op andere projecten ingezet kunnen worden die wellicht wél geld in het laadje brengen... Ontslag zou mijns inziens de allerlaatste optie moeten zijn. Ja toch?quote:Op maandag 8 juni 2009 19:48 schreef Eg_Wel het volgende:
Je weet dat er een crisis gaande is? TS klinkt als een werknemer die best bij iets als kleiner broertje van Ordina of Getronics zou kunnen zitten? Alles wat geen geld oplevert wordt daar nu als eerste weggesneden. TS levert geen geld op.
Tja... dat lijkt logisch... tenzij er natuurlijk ook veel kundigere mensen dan jou momenteel zonder werk zitten en jouw werk ook kunnen doen.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 08:43 schreef SKa_BoSS het volgende:
[..]
TS levert inderdaad geen geld op momenteel, maar dat komt doordat ik met een intern project bezig ben. Mijns inziens zou ik best op andere projecten ingezet kunnen worden die wellicht wél geld in het laadje brengen... Ontslag zou mijns inziens de allerlaatste optie moeten zijn. Ja toch?
-edit- En ik werk overigens niet bij een klein broertje van een grote toko als Ordina, Atos, etc... 't Is echt een zelfstandig bedrijf -/edit-
Whuh?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 08:51 schreef avotar het volgende:
Ik vrees dat in dit geval wellicht jouw eigen eerlijkheid nu tegen je aan het werken is.....
Maar,dat leert hij nog wel.Ik zou voor een andere baan gaan want, je weet waar je voor staat en ze hebben het je duidelijk gezegd.Geen pretje om daar nog naartoe te gaan.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 08:51 schreef avotar het volgende:
[..]
Tja... dat lijkt logisch... tenzij er natuurlijk ook veel kundigere mensen dan jou momenteel zonder werk zitten en jouw werk ook kunnen doen.
Ik vrees dat in dit geval wellicht jouw eigen eerlijkheid nu tegen je aan het werken is.....
Dat ben ik ook zeker wel van plan.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 10:02 schreef maxson het volgende:
[..]
Maar,dat leert hij nog wel.Ik zou voor een andere baan gaan want, je weet waar je voor staat en ze hebben het je duidelijk gezegd.Geen pretje om daar nog naartoe te gaan.![]()
![]()
![]()
Je bent jong, zoek je een andere baan maar, trek ze wel eerst een poot uit.
Hoe is de economische situatie bij je werkgever? Zijn er betaalde opdrachten in overvloed? Als die er zijn zou je werkgever je dan niet al lang op die opdrachten geplaatst hebben?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 08:43 schreef SKa_BoSS het volgende:
[..]
TS levert inderdaad geen geld op momenteel, maar dat komt doordat ik met een intern project bezig ben. Mijns inziens zou ik best op andere projecten ingezet kunnen worden die wellicht wél geld in het laadje brengen... Ontslag zou mijns inziens de allerlaatste optie moeten zijn. Ja toch?
Ik bedoelde met "kleine broer" ook meer een relatief klein bedrijf dat in dezelfde sector werkt, en grofweg hetzelfde werk doet, als die bekende namen. Al is het op kleinere schaal misschien.quote:-edit- En ik werk overigens niet bij een klein broertje van een grote toko als Ordina, Atos, etc... 't Is echt een zelfstandig bedrijf -/edit-
Okee, heeft de werkgever goed geregeld. Geeft naar beide kanten toe een prettig gevoel.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 20:06 schreef SKa_BoSS het volgende:
We hebben vanmiddag zelfs afgesproken dat er geen termijn o.i.d. is waarop ik weg zou moeten zijn. Ik heb gezegd actief te gaan solliciteren en ik krijg zelfs de tijden dat ik sollicitatiegesprek heb cadeau (tot op zekere hoogte, zodra het "veel" wordt, gaan we weer even kijken hoe en wat). Verder geven ze me sowieso een positieve referentie en kan ik gewoon m'n werkzaamheden blijven doen die ik nu doe, ook al ben ik wellicht iets minder gemotiveerd door dit alles. M'n chef heeft mijn sterke punten benoemd en suggesties gedaan voor een soort baan waarin ik me wellicht prettiger zou voelen.
Over 2 maanden ongeveer hebben we afgesproken weer een gesprek te houden, waarbij we gaan kijken hoe de vlag er dan bij hangt. Kortom, het valt eigenlijk wel mee... Gelukkig maar! Ik had me voorbereid op ergere zaken.
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 2 december 2009 21:40 schreef SKa_BoSS het volgende:
Vandaag is het contract ondertekend op de bus gegaan. 't Is helemaal rond! 1-1-2010 ga ik beginnen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |