abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 juni 2009 @ 18:45:13 #1
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_69801952
Op verzoek:

SAMENVATTING VAN HET VERHAAL HIERONDER

• Automatiseringsbedrijf
  • 3,5 jaar werkzaam
  • 2 jaar als Technisch Consultant
  • 1,5 jaar als .NET programmeur
  • 0,5 jaar WinForms, 1 jaar Webforms
  • WebForms valt me zwaar, ik pik het minder makkelijk op dan ik had gehoopt
  • In januari gestart met een project (WebForms) mét een stagiair, waarbij ik de kar moet trekken onder het motto "dwingen tot succes"
  • Vorige maand een overleg waarbij ik aangaf dat ik twijfel of ik 1,5 jaar geleden wel de juiste keus gemaakt heb. Hier zouden we begin juli tijdens mijn evaluatiegesprek op terugkomen.
  • Project loopt niet lekker.
  • Afgelopen vrijdag telefoontje van de directeur.
  • "Resultaten van de laatste tijd vallen tegen, vorige functie inmiddels opgevuld, dus geen weg meer terug, ik moet maar op zoek naar een andere baan".

Kan dit? Mag dit? What to do?!

-----------------------------------------------

Uitgebreidere versie

Ik ben inmiddels 3 jaar werkzaam bij een automatiseringsbedrijf (3,5 jaar zelfs als je de afstudeerstage meetelt). De eerste 2 jaar heb ik daar de rol van Technisch Consultant vervult. Ik verzorgde veelal technische aanpassingen aan het ERP-systeem dat door ons bedrijf verkocht werd aan veelal productiebedrijven. Denk hierbij aan zaken als het aanpassen van rapportages en het doen van technische aanpassingen in het pakket systeem zelf (scripting, extra schermen, maatwerk).

Na 2 jaar (inclusief stage) heb ik in overleg met mijn leidinggevende besloten dat ik toch wel iets anders wilde. Het scripten en het maken van rapportages ging me allemaal vrij gemakkelijk af en ik was op zoek naar meer uitdaging.

Het betreffende bedrijf voorziet in alle takken van sport m.b.t. automatisering, dus ook maatwerk software en dus was de vraag of ik wellicht in kon stromen bij de afdeling snel gesteld. Het eerste half jaar verliep de overstap wat moeizaam, maar daarna ging het allemaal wat vlotter. Het eerst half jaar werd ik ingezet als Windows-ontwikkelaar, daarna was besloten dat ik de overstap maar moest maken naar Web-ontwikkeling. Ik zag dat zelf ook wel zitten en dus zat ik vrij snel in ASP.NET te coderen.

Dit heb ik nu ongeveer een jaar gedaan, waarbij het eerste half jaar eigenlijk vrij eenvoudig was (het maken van stamschermen en andere kleine klusjes), maar sinds januari van dit jaar ben ik eigenlijk een beetje in het diepe gegooid. Ik moest ineens de kar gaan trekken bij een "intern project", samen met een stagiair. "Dwingen tot succes", aldus mijn manager.

Nu bleek eigenlijk vanaf week 1 dat dit project iets eenvoudiger was voorgesteld, dan het daadwerkelijk was. Ineens moesten we aan de slag met zaken als AJAX en JavaScript, waar ik daarvoor nooit eerder mee had gewerkt. De stagiair was helaas ook niet de makkelijkste en had behoefte aan flink wat begeleiding, omdat er anders gewoon niet datgene gebeurde wat er gebeuren moest. We zijn nu flink wat weken verder en we zijn inmiddels wel een eind onderweg, maar het einde is nog niet in zicht.

Vorige maand had ik een overleg met mijn manager over dit project, waarin ik aangaf dat het inderdaad niet lekker liep en dat ik twijfelde of ik een jaar eerder wel de juiste keuze had gemaakt door over te stappen van Technisch Consultant naar .NET Programmeur. Deze begon meteen met termen te gooien als "dan moeten we misschien gewoon eerlijk zijn naar elkaar toe" en "dan moet je misschien wel op zoek naar iets anders". Ik heb hem duidelijk te kennen gegeven dat ik prima op mijn plek zit en dat ik graag gewoon wilde blijven werken bij het bedrijf waar ik nu zit. We hebben afgesproken dat we hier komend evaluatiegesprek in juli (stond reeds gepland) op terug zouden komen.

Maar... Nu kreeg ik afgelopen vrijdag ineens een telefoontje van de directeur himself. Of ik even naar zijn kantoor wilde komen . Jullie raden het al, daar zat mijn manager aan tafel, bij de directeur. Ik moest gaan zitten en binnen tien minuten werd mij eigenlijk medegedeeld dat de resultaten van de laatste tijd niet naar wens waren, dat mijn vorige functie inmiddels opgevuld is, dat er dus geen weg meer terug is, en dat ik maar op zoek moest naar een andere baan .

Over de verdere afwikkeling is nog geen overleg geweest, hier komen we deze week nog op terug. Mijn vraag is eigenlijk: kunnen ze dit zomaar maken?! Ik heb een contract voor onbepaalde tijd, 40 uur, werk nu 3,5 jaar voor ze en heb niet één keer een slecht functionerings- / beoordelingsgesprek gehad. Kan men nu zomaar zeggen "jongen, ga een andere baan zoeken"?

Ik teken in ieder geval nog niks voor akkoord, maar sla alvast wel hard aan het solliciteren. Ik heb niet het idee dat ze (juridisch gezien) een poot hebben om op te staan. Wat moet ik doen !? HELP!

[ Bericht 5% gewijzigd door SKa_BoSS op 07-06-2009 19:10:50 ]
  •   zondag 7 juni 2009 @ 18:52:21 #2
    254851 Susteren
    SPELINGSFREEK
    pi_69802169
    Ik zou volgende keer de tekst een beetje samenvatten, want de meeste fok!kers hebben geen zin in het lezen van een hele tekst
    Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
    Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
    Mijn ode aan Susteren. :')
      zondag 7 juni 2009 @ 18:52:38 #3
    69415 Buschetta
    Jouw IP toevallig ?
    pi_69802173
    Nope, jij staat sterker. Ze moeten in de rechtzaal aantonen dat jij niet goed functioneerde.
      zondag 7 juni 2009 @ 19:03:41 #4
    68576 eleusis
    fokked op kidz
    pi_69802539
    Nee, dit kan niet.

Regel maar snel een advocaat en laat die een briefje schrijven dat er niet om liegt. Gewoon naar je werk blijven gaan en NIETS van een voorstel accepteren. Ze gaan je w.s. wat wisselgeld aanbieden als oprotpremie. Zeg geen ja!

Ik weet trouwens niet hoe groot de toko is. Als het een klein bedrijf is zou het wel eens kunnen gebeuren dat ze je leven zuur gaan maken, dus dan kan het geen kwaad om sowieso eens naar ander werk rond te kijken. Je lijkt flexibel en dus zeer in trek. Bij grote bedrijven spelen dat soort vetes wat minder omdat het allemaal vast beleid volgt, dan zou ik doorgaan tot het bittere eind.
    Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
      zondag 7 juni 2009 @ 19:03:53 #5
    169780 Marijkezwolle
    Queen multiquote
    pi_69802546
    Als jouw werkgever jouw contract zou willen ontbinden en jij laat het voorkomen dan denk ik niet dat ze sterk staan. In het geval van ontslag moet er voldoende bewijs (dossieropbouw) zijn om jouw disfunctioneren aan te tonen. Ook moeten er meermalen gesprekken geweest zijn (en vastgelegd zijn) waaruit blijkt dat zij jou op het disfunctioneren hebben aangesproken en dat ze je hebben medegedeeld welke consequenties hieraan vast zitten (evt ontslag).
    Dat dit jullie arbeidsrelatie niet ten goede komt moge duidelijk zijn. Als je rechtsbijstand hebt dan zou ik hen alvast inschakelen. Niet zozeer om er meteen een zaak van te maken, maar wel om even advies in te winnen wat je het beste kunt doen etc. om zo sterk mogelijk te staan bij een eventuele rechtszaak.
    Bovendien zou ik niet meteen een brief door een advocaat oid laten schrijven, dit zorgt er vaak alleen maar voor dat het conflict verder oplaait wat mij niet wenselijk lijkt voor zowel jou als je werkgever. Echt een advocaat inzetten moet eigenlijk een laatste middel zijn.
    Come on now, you knew you were lost
    But you carried on anyway
    Oh come on now, you knew you had no time
    But you let the day drift away
      zondag 7 juni 2009 @ 19:09:51 #6
    25618 SKa_BoSS
    ruder than you!
    pi_69802745
    't Betreft overigens een middelgroot bedrijf met 60 - 80 werknemers. Er hangt wel een enigszins "informeel sfeertje".

Ik heb geen rechtsbijstand.
      zondag 7 juni 2009 @ 19:11:34 #7
    169780 Marijkezwolle
    Queen multiquote
    pi_69802824
    Ga dan even langs/bel het Juridisch loket. Daar kun je gratis advies in winnen. Dan weet je in ieder geval wat het meest verstandig is
      zondag 7 juni 2009 @ 19:44:31 #8
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_69803949
    Als er geen slechte beoordeling is geweest dan is er geen dossiervorming. Ze krijgen dan een harde kluif.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_69804462
    Dat kunnen ze zeker niet zomaar maken. Niks tekenen dus.
    pi_69805034
    Heb je een kopie van al je beoordelingen bewaard?
    Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
      zondag 7 juni 2009 @ 20:20:42 #11
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_69805368
    quote:
    Op zondag 7 juni 2009 20:11 schreef Snapcount2 het volgende:
    Zolang zijn handtekenign er maar niet onder staat is er niets aan de hand.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_69807956
    als het bedrijf kan aantonen dat de resultaten zoveel slechter zijn, dat ze genoodzaakt zijn er mensen uit te zetten kun je hoog of laag springen, maar het ontslag komt er dan wel hoor.

Vanuit het bedrijf gezien snap ik dan wel dat ze selectief willen zijn in WIE er dan uit zou moeten. Het is dan makkelijker om iemand die niet oplevert wat ze ervan verwacht hadden eruit te zetten, dan iemand die wel aan hun verwachtingen voldoet. Nog los dus van wat er jou te verwijten valt.
    De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
    (Roos Vonk)
      zondag 7 juni 2009 @ 23:15:47 #13
    25618 SKa_BoSS
    ruder than you!
    pi_69812041
    quote:
    Op zondag 7 juni 2009 20:11 schreef Snapcount2 het volgende:
    Afspraken van eindejaarsgesprekken heb ik op papier thuis gekregen per post. Verder nooit iets hoeven ondertekenen...
      zondag 7 juni 2009 @ 23:22:46 #14
    258339 Dartanion
    Dictum, factum
    pi_69812232
    quote:
    Over de verdere afwikkeling is nog geen overleg geweest, hier komen we deze week nog op terug. Mijn vraag is eigenlijk: kunnen ze dit zomaar maken?! Ik heb een contract voor onbepaalde tijd, 40 uur, werk nu 3,5 jaar voor ze en heb niet één keer een slecht functionerings- / beoordelingsgesprek gehad. Kan men nu zomaar zeggen "jongen, ga een andere baan zoeken"?
    Nadat ik dit gelezen heb, nee dat kunnen ze niet! Ze kunnen je er niet "zomaar" uit gooien. Je hebt een contract voor onbepaalde tijd. En ze hebben nog geen dossier met negatieve beoordelingen. Maak het ze zo moeilijk mogelijk!
    Maar ga wel opzoek naar iets anders. De werksfeer zal voorgoed veranderen hierdoor.
    :-)
    pi_69812499
    Klinkt alsof ze proberen om je te overrompelen in de hoop dat ze voor een appel en een ei van je af kunnen komen. Zoals andere al hebben gezegd, niet intrappen. Als ze willen ontslaan kun je dat praktisch gezien niet tegenhouden, maar laat ze maar een voorstel doen. Laat dat voorstel vervolgens door iemand bekijken die verstand van dit soort zaken heeft, en teken pas iets als er een voorstel ligt wat redelijk is.

Gooi ondertussen vast je CV op monsterboard, en kijk of daar wat interessante reacties op binnenkomen. Ik zou sollicitatie acties wel stil houden bij je huidige werkgever, als je bijvoorbeeld in augustus ergens anders zou kunnen beginnen, zouden ze kunnen gaan proberen om de boel zodanig te rekken dat je zelf ontslag moet nemen om op tijd bij die ander aan de gang te kunnen gaan, en dan verlies je alle recht op enige oprot premie.
    pi_69814123
    even een tvptje
    Amsterdamse Football Club Ajax - Liverpool F.C.
      maandag 8 juni 2009 @ 00:59:26 #17
    97934 ASroma
    Flamboyant
    pi_69814734
    niet hele verhaal gelezen.....
    maar je hebt vast contract?
    zijn er tussentijdse beoordelingen geweest in je nieuwe functie?
    ze kunnen je in deze dan niet zo ontslaan, oplossing zal zijn dat ze je een goed bedrag gaan bieden. Anders kom je waarschijnlijk in een bepaald proces met een mediator etc etc en of je dat wilt.
    pi_69819473
    Gewoon elke dag naar je werk blijven gaan en je best blijven doen.
    pi_69819783
    Inderdaad NIKS tekenen en ook geen mondeling akkoord geven.
    Laat ze maar een officiële ontslagprocedure opstarten dan.
    Als ze schriftelijk ontslag aanzeggen, dan ook bezwaar maken.
    Overigens mag je werkgever je best ontslaan, dat mag altijd. Alleen dan wel op de juiste manier.
    Als jij akkoord gaat heb je ook geen recht op uitkeringen (tenminste, dat wordt dan een heel grijs gebeid). Het moet duidelijk zijn dat het iniitatief vanuit de werkgever komt.

ZIjn er functioneringsgesprekken geweest? Of is dit de eerste "negatieve" en lazeren ze je meteen buiten? Ik vind het klinken als "sneuvelen tbv minder omzet" eigenlijk.
    Juridisch loket lijkt me een goede stap om te zetten.
      maandag 8 juni 2009 @ 11:05:07 #20
    23452 HMS
    Have Mine, Sucker
    pi_69820132
    Fijne baas heb jij. Die gebruikt nu idd een overrompelings-taktiek. En jij moet nu bedenken wat je wil.

Want: waarom kijkt je baas nu niet naar een andere taktiek? Waarom wordt er aan je geen hulp geboden om dit wel te laten slagen. Je geeft zelf aan "ik ben in het diepe gesprongen" en nu laat je baas je gewoon verzuipen? Een weg terug lijkt mij niet handig en je wilde niet zomaar door naar een betere uitdaging. Maar om nu zonder een fix gewoon weg te moeten.......het klinkt mij als van dat hij van je af wil.

Als een project niet loopt, dan vraag je als goed bedrijf 2 dingen af: Waarom gaat het mis en hoe kunenn we dit oplossen. En die slag mis ik. Het lijkt of er buiten jou om al een conclusie is getrokken en wel "Met jou wordt het nooit wat". Ook fijn dat ze dat zonder je hebben gedaan.

Andere vraag is dan dus: Wil jij door met een baas die zo werkt?
    "The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
    pi_69820618
    Even TVP
    Haters gonna hate.
      maandag 8 juni 2009 @ 11:52:16 #22
    25618 SKa_BoSS
    ruder than you!
    pi_69821522
    quote:
    Op maandag 8 juni 2009 11:05 schreef HMS het volgende:
    Fijne baas heb jij. Die gebruikt nu idd een overrompelings-taktiek. En jij moet nu bedenken wat je wil.

Want: waarom kijkt je baas nu niet naar een andere taktiek? Waarom wordt er aan je geen hulp geboden om dit wel te laten slagen. Je geeft zelf aan "ik ben in het diepe gesprongen" en nu laat je baas je gewoon verzuipen? Een weg terug lijkt mij niet handig en je wilde niet zomaar door naar een betere uitdaging. Maar om nu zonder een fix gewoon weg te moeten.......het klinkt mij als van dat hij van je af wil.

Als een project niet loopt, dan vraag je als goed bedrijf 2 dingen af: Waarom gaat het mis en hoe kunenn we dit oplossen. En die slag mis ik. Het lijkt of er buiten jou om al een conclusie is getrokken en wel "Met jou wordt het nooit wat". Ook fijn dat ze dat zonder je hebben gedaan.

Andere vraag is dan dus: Wil jij door met een baas die zo werkt?
    Nee, ik wil ook niet door nu met deze baas. Ik ga op ook op zoek naar een andere baan, maar ik wil in de tussentijd niet ineens thuis komen te zitten. Mijn vriendin heeft een baan en een uitkering is snel aangevraagd, maar als ik dat alles kan ontlopen, dan graag!

Ik heb a.s. vrijdag een overlegje, dan zal er (neem ik aan) wel een voorstel gedaan worden.
    pi_69822146
    Snel solliciteren dan!
    Je uitwerktijd zal ook wel geen probleem zijn lijkt me

Misschien kan je een mooie referentiebrief afdwingen
    Je huidige baas zal niet zo moeilijk doen tegenover een nieuwe als hij je weg wil hebben
    pi_69822312
    Als ik TS was zou ik ook de informatie uit z'n Fok!profiel verwijderen (geboortedatum, woonplaats etc). Als je bedrijf gaat checken wat je online zoal doet dan komen ze al snel bij dit forum uit. En dan zien ze dit topic etc etc..
    Onderbroeken zonder knopen hoef je alleen maar af te stropen!
    pi_69822936
    quote:
    Op maandag 8 juni 2009 10:52 schreef lezzer het volgende:
    Inderdaad NIKS tekenen en ook geen mondeling akkoord geven.
    Laat ze maar een officiële ontslagprocedure opstarten dan.
    Als ze schriftelijk ontslag aanzeggen, dan ook bezwaar maken.
    Overigens mag je werkgever je best ontslaan, dat mag altijd. Alleen dan wel op de juiste manier.
    Als jij akkoord gaat heb je ook geen recht op uitkeringen (tenminste, dat wordt dan een heel grijs gebeid). Het moet duidelijk zijn dat het iniitatief vanuit de werkgever komt.

ZIjn er functioneringsgesprekken geweest? Of is dit de eerste "negatieve" en lazeren ze je meteen buiten? Ik vind het klinken als "sneuvelen tbv minder omzet" eigenlijk.
    Juridisch loket lijkt me een goede stap om te zetten.
    idd, keihard opstellen. Probeer zoveel mogelijk schriftelijk bewijs te verzamelen van de dreigementen van je baas.

Meld je ziek, ze kunnen je niet ontslaan, zeg als het UWV je thuis controleert, dat je baas jou heeft geintimideerd, dat er een overspannen situatie is ontstaan etc. etc. Dat je bang bent, en dat je moet overgeven en hoofdpijn en zo. Zo kan je baas ook nog eens een claim van het UWV krijgen wegens intimidatie; gewoon jezelf ingraven en er het maximale eruit halen. Ondertussen wordt je gewoon doorbetaald etc.

Ik heb geen medelijden met jouw baas, wat een sukkel.

Schande, na zoveel trouwe dienst.
    pi_69823183
    quote:
    Op maandag 8 juni 2009 12:45 schreef Bankfurt het volgende:
    Meld je ziek, ze kunnen je niet ontslaan,
    Dat zou ik dan weer niet doen.
    Niet echt een teken van constructief opstellen. Heb je alleen je zelf mee.
      maandag 8 juni 2009 @ 13:21:24 #27
    25618 SKa_BoSS
    ruder than you!
    pi_69823867
    Ziekmelden was ik niet van plan...
    pi_69823989
    Je gaf in de uitgebreide versie aan dat je bij de directeur moest komen en dat je directe chef daar ook aan tafel zat, ik vermoed dat deze eerst is uitgehoord waarom het project zo slecht gaat en dat die vervolgens probeert jouw de zwarte piet toe te spelen van het feit dat hij bij dit nieuwe project onvoldoende toezicht heeft gehouden.

Zoals je al aangaf moest je voor dit project gebruik gaan maken van nieuwe technieken (ajax e.d.) die je niet beheerste en is je vervolgens ook onvoldoende tijd gegeven om je deze kennis eigen te maken.
    Het ziet er dus naar uit dat er door beiden (jij en je chef) onvoldoende is stilgestaan dat er met nieuwe technieken zou worden gewerkt ) een onderschatting van de van de klus dus!

Omdat je voorgaande werkzaamheden wel tot volle tevredenheid hebt gedaan bezit je dus wel kwaliteiten om werk tot een goed einde te brengen.

Ik zou het persoonlijk erop gooien dat aan het begin van de klus er onvoldoende aandacht is besteed aan het feit dat er voor de uitvoerenden nieuwe technieken werden gebruikt en omdat er meteen aan begonnen moest worden er onvoldoende tijd was om de nieuwe technieken te leren maar dat dit aldoende opgepikt moets worden.

Vraag dan of de leidingevenden zich dit voor die tijd geraliseerd hebben dat dit meer tijd zou vergen en vraag wat ze willen± 1.Jullie meer tijd geven 2.Misschien iemand tijdelijk in dienst nemen die de technieken wel beheerst 3.Uithuilen en overstappen op methodes die je wel beheerst.

O ja niet tekenen dat je weg gaat voordat er een goed plan op tafel ligt, en probeer de bal een beetje terug te spelen naar de leidinggevenden die dus onvoldoende leiding hebben gegeven ,laat ze zich maar een beetje medeschuldig voelen.

Uiteraard kan het nooit kwaad om eens over de schutting bij een ander bedrijf te kijken.

Succes en we lezen het hier wel!
    Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
      maandag 8 juni 2009 @ 14:22:49 #29
    112386 avotar
    P0werd by Black Coffee
    pi_69825565
    Poeh, good luck m8...
    "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
    "Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
      maandag 8 juni 2009 @ 15:31:21 #30
    25618 SKa_BoSS
    ruder than you!
    pi_69827455
    Aangezien ik niet meer gewenst ben is er mijns inziens sowieso geef andere optie als solliciteren naar een andere baan. Als ze je weg willen hebben verzinnen ze toch wel wat waar ze je op kunnen pakken en anders wordt het leven je gewoon zuur gemaakt lijkt me.

Wat zou nou een goed voorstel zijn? Gewoon aan blijven tot er ander werk gevonden is? Maximaal 6 maanden aanblijven? Oprotpremie van 3 maanden en daarmee klaar? Waar moet/kan ik op rekenen?
      maandag 8 juni 2009 @ 15:36:22 #31
    169780 Marijkezwolle
    Queen multiquote
    pi_69827627
    Als ze je al een voorstel doen, zorg er dan voor dat er gebruik gemaakt wordt van een vaststellingsovereenkomst waardoor jij in ieder geval je recht op WW behoudt.
    Ik zou kijken of je niet een maand of wat doorbetaald kunt krijgen , zodat je al je tijd kunt steken in solliciteren. Maar of ze daaraan willen meewerken is natuurlijk ten tweede. Ik zou ze een aanbod laten doen en dan gaan praten met een jurist oid. Dan kun je laten vaststellen of het voorstel redelijk is en of het allemaal klopt.
    Succes in ieder geval! Laat je nog even weten hoe het allemaal loopt enzo?
      maandag 8 juni 2009 @ 19:05:30 #32
    25618 SKa_BoSS
    ruder than you!
    pi_69834741
    Ik laat uiteraard even weten hoe het afloopt. Inmiddels via m'n vader ook een gesprek geregeld die er verstand van heeft op zijn werk. Die kan ik woensdag effe bellen.

Hoe meer ik er over nadenk, hoe minder ze lijken te hebben om me eruit te wippen...
      Moderator maandag 8 juni 2009 @ 19:16:12 #33
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_69835127
    Je hebt een vast contract.

Het enige wat ze kunnen doen is je op staande voet ontslagen > geen kans want je hebt niet iets onredelijks gedaan wat tegen de wet is.

Een UWV ontslagprocedure opzetten. Dit is alleen mogelijk wanneer het bedrijf in dermate economische problemen zit of wanneer er andere redenen voor zijn die het werken onmogelijk maakt. Dit lijkt mij vrij sterk.

Wat overblijft is dat ze je per ontbinding via de kantonrechter willen ontslaan. Dat gaat hun wat meer geld kosten en TS krijgt ook geld mee wanneer de kantonrechter hier mee instemt.

Maar vooralsnog zie ik geen redenen voor het bedrijf.
     | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
      maandag 8 juni 2009 @ 19:48:31 #34
    196342 Eg_Wel
    Ik Hoop Dat Ik Stoor
    pi_69836448
    Even erg gechargeerd he.... Dus TS, neem het niet te persoonlijk
    quote:
    Op maandag 8 juni 2009 19:16 schreef Renesite het volgende:
    Je hebt een vast contract.

Het enige wat ze kunnen doen is je op staande voet ontslagen > geen kans want je hebt niet iets onredelijks gedaan wat tegen de wet is.

Een UWV ontslagprocedure opzetten. Dit is alleen mogelijk wanneer het bedrijf in dermate economische problemen zit of wanneer er andere redenen voor zijn die het werken onmogelijk maakt. Dit lijkt mij vrij sterk.
    Je weet dat er een crisis gaande is? TS klinkt als een werknemer die best bij iets als kleiner broertje van Ordina of Getronics zou kunnen zitten? Alles wat geen geld oplevert wordt daar nu als eerste weggesneden. TS levert geen geld op.
    quote:
    Wat overblijft is dat ze je per ontbinding via de kantonrechter willen ontslaan. Dat gaat hun wat meer geld kosten en TS krijgt ook geld mee wanneer de kantonrechter hier mee instemt.
    Als TS en zijn werkgever niet tot overeenkomst komen, zal het dat wel worden ja. En dan zal de rechter zijn bekende formule gebruiken. Wat was het ook alweer? 1 maand per dienstjaar? 3.5 maand salaris mee dus?
    quote:
    Maar vooralsnog zie ik geen redenen voor het bedrijf.
    Ik lees dat het bedrijf vindt dat TS na 1 jaar proberen als web-ontwikkelaar nog steeds niet op niveau functioneert. Ze kunnen wel bezig blijven nieuwe functies te zoeken voor iemand, maar nu even niet?
    -- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
      Moderator maandag 8 juni 2009 @ 21:08:39 #35
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_69840204
    Vrij duidelijk dus bedrijf economische redenen.
     | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
      dinsdag 9 juni 2009 @ 07:00:40 #36
    112386 avotar
    P0werd by Black Coffee
    pi_69850935
    quote:
    Op maandag 8 juni 2009 19:48 schreef Eg_Wel het volgende:

Je weet dat er een crisis gaande is? TS klinkt als een werknemer die best bij iets als kleiner broertje van Ordina of Getronics zou kunnen zitten? Alles wat geen geld oplevert wordt daar nu als eerste weggesneden. TS levert geen geld op.
    [..]

Ik lees dat het bedrijf vindt dat TS na 1 jaar proberen als web-ontwikkelaar nog steeds niet op niveau functioneert. Ze kunnen wel bezig blijven nieuwe functies te zoeken voor iemand, maar nu even niet?
    Dit is wat ik ook wilde zeggen... noem ze maar op... Ordino, Getronics, Logica, Accenture, Atos Origin.. alle grote bedrijven doen meer of minder opvallend heel veel mensen de deur uit.. mensen met een vast contract die niet billable zijn, of niet functioneren... Allemaal onder het mom van de crisis....

Het is rot, maar het gebeurt momenteel overal... kijk maar eens bij Werk en Inkomen bij GoT ... de topics over de ervaringen van het werken bij dergelijke bedrijven staan er momenteel vol van...

En qua "oprotpremie".... je zou bv kunnen denken, op basis van een gunstige kantonrechters formule op 3 jr ervaring * 1 maandsalaris * 0,5 (je bent jonger dan 35) * 1.
    "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
    "Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
      dinsdag 9 juni 2009 @ 08:43:59 #37
    25618 SKa_BoSS
    ruder than you!
    pi_69851779
    quote:
    Op maandag 8 juni 2009 19:48 schreef Eg_Wel het volgende:
    TS levert inderdaad geen geld op momenteel, maar dat komt doordat ik met een intern project bezig ben. Mijns inziens zou ik best op andere projecten ingezet kunnen worden die wellicht wél geld in het laadje brengen... Ontslag zou mijns inziens de allerlaatste optie moeten zijn. Ja toch?

-edit- En ik werk overigens niet bij een klein broertje van een grote toko als Ordina, Atos, etc... 't Is echt een zelfstandig bedrijf -/edit-
      dinsdag 9 juni 2009 @ 08:51:49 #38
    112386 avotar
    P0werd by Black Coffee
    pi_69851898
    quote:
    Op dinsdag 9 juni 2009 08:43 schreef SKa_BoSS het volgende:

[..]

TS levert inderdaad geen geld op momenteel, maar dat komt doordat ik met een intern project bezig ben. Mijns inziens zou ik best op andere projecten ingezet kunnen worden die wellicht wél geld in het laadje brengen... Ontslag zou mijns inziens de allerlaatste optie moeten zijn. Ja toch?

-edit- En ik werk overigens niet bij een klein broertje van een grote toko als Ordina, Atos, etc... 't Is echt een zelfstandig bedrijf -/edit-
    Tja... dat lijkt logisch... tenzij er natuurlijk ook veel kundigere mensen dan jou momenteel zonder werk zitten en jouw werk ook kunnen doen.
    Ik vrees dat in dit geval wellicht jouw eigen eerlijkheid nu tegen je aan het werken is.....
      dinsdag 9 juni 2009 @ 08:58:44 #39
    25618 SKa_BoSS
    ruder than you!
    pi_69852002
    quote:
    Op dinsdag 9 juni 2009 08:51 schreef avotar het volgende:
    Ik vrees dat in dit geval wellicht jouw eigen eerlijkheid nu tegen je aan het werken is.....
    Whuh?
    pi_69853250
    quote:
    Op dinsdag 9 juni 2009 08:51 schreef avotar het volgende:

[..]

Tja... dat lijkt logisch... tenzij er natuurlijk ook veel kundigere mensen dan jou momenteel zonder werk zitten en jouw werk ook kunnen doen.
    Maar,dat leert hij nog wel.Ik zou voor een andere baan gaan want, je weet waar je voor staat en ze hebben het je duidelijk gezegd.Geen pretje om daar nog naartoe te gaan. Je bent jong, zoek je een andere baan maar, trek ze wel eerst een poot uit.
      dinsdag 9 juni 2009 @ 10:14:51 #41
    25618 SKa_BoSS
    ruder than you!
    pi_69853556
    quote:
    Op dinsdag 9 juni 2009 10:02 schreef maxson het volgende:

[..]

Maar,dat leert hij nog wel.Ik zou voor een andere baan gaan want, je weet waar je voor staat en ze hebben het je duidelijk gezegd.Geen pretje om daar nog naartoe te gaan. Je bent jong, zoek je een andere baan maar, trek ze wel eerst een poot uit.
    Dat ben ik ook zeker wel van plan.
      dinsdag 9 juni 2009 @ 19:38:09 #42
    196342 Eg_Wel
    Ik Hoop Dat Ik Stoor
    pi_69873300
    quote:
    Op dinsdag 9 juni 2009 08:43 schreef SKa_BoSS het volgende:

[..]

Hoe is de economische situatie bij je werkgever? Zijn er betaalde opdrachten in overvloed? Als die er zijn zou je werkgever je dan niet al lang op die opdrachten geplaatst hebben?
    En als er geen persoonlijke conflicten oid zijn heb ik nog geen werkgever meegemaakt die mensen "zo maar" ontslaat. De markt zit tegen, er moet bezuinigd worden, anders zit over een jaar iedereen thuis.
    quote:
    Ik bedoelde met "kleine broer" ook meer een relatief klein bedrijf dat in dezelfde sector werkt, en grofweg hetzelfde werk doet, als die bekende namen. Al is het op kleinere schaal misschien.
    -- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
      vrijdag 12 juni 2009 @ 20:06:28 #43
    25618 SKa_BoSS
    ruder than you!
    pi_69983886
    Okee, vanmiddag aan het eind van de middag een gesprek gehad met m'n chef om een en ander door te spreken.

Vorige week vrijdag was meer bedoeld als mededeling. Mijn chef heeft het idee dat ik niet echt op m'n plek zit als programmeur op de betreffende afdeling. Daar heeft ie natuurlijk wel enigszins gelijk in, want zoals ik al eerder aangegeven heb naar hem toe twijfel ik of ik wel op de juiste plek zit en of ik anderhalf jaar geleden wel de juiste keuze heb gemaakt door een overstap te doen van consultancy naar programmeren.

Omdat mijn vorige plek nu bezet is, is er dus, zoals ik al eerder zei geen weg meer terug. Omdat mijn chef dat ook ziet geeft hij dus aan dat het wellicht verstandig is voor mij om een andere baan te gaan zoeken en hij wil me daar graag bij helpen. Verder ziet hij helaas ook geen mogelijke andere functie binnen de organisatie voor me.

We hebben vanmiddag zelfs afgesproken dat er geen termijn o.i.d. is waarop ik weg zou moeten zijn. Ik heb gezegd actief te gaan solliciteren en ik krijg zelfs de tijden dat ik sollicitatiegesprek heb cadeau (tot op zekere hoogte, zodra het "veel" wordt, gaan we weer even kijken hoe en wat). Verder geven ze me sowieso een positieve referentie en kan ik gewoon m'n werkzaamheden blijven doen die ik nu doe, ook al ben ik wellicht iets minder gemotiveerd door dit alles. M'n chef heeft mijn sterke punten benoemd en suggesties gedaan voor een soort baan waarin ik me wellicht prettiger zou voelen.

Over 2 maanden ongeveer hebben we afgesproken weer een gesprek te houden, waarbij we gaan kijken hoe de vlag er dan bij hangt. Kortom, het valt eigenlijk wel mee... Gelukkig maar! Ik had me voorbereid op ergere zaken.
      vrijdag 12 juni 2009 @ 20:16:41 #44
    169780 Marijkezwolle
    Queen multiquote
    pi_69984175
    Fijn om te horen! Succes met solliciteren in ieder geval!
    pi_69994185
    quote:
    Op vrijdag 12 juni 2009 20:06 schreef SKa_BoSS het volgende:
    We hebben vanmiddag zelfs afgesproken dat er geen termijn o.i.d. is waarop ik weg zou moeten zijn. Ik heb gezegd actief te gaan solliciteren en ik krijg zelfs de tijden dat ik sollicitatiegesprek heb cadeau (tot op zekere hoogte, zodra het "veel" wordt, gaan we weer even kijken hoe en wat). Verder geven ze me sowieso een positieve referentie en kan ik gewoon m'n werkzaamheden blijven doen die ik nu doe, ook al ben ik wellicht iets minder gemotiveerd door dit alles. M'n chef heeft mijn sterke punten benoemd en suggesties gedaan voor een soort baan waarin ik me wellicht prettiger zou voelen.

Over 2 maanden ongeveer hebben we afgesproken weer een gesprek te houden, waarbij we gaan kijken hoe de vlag er dan bij hangt. Kortom, het valt eigenlijk wel mee... Gelukkig maar! Ik had me voorbereid op ergere zaken.
    Okee, heeft de werkgever goed geregeld. Geeft naar beide kanten toe een prettig gevoel.

Ik heb een 2 jaar geleden in ongeveer in dezelfde situatie gezeten. Alleen probeerde de filiaalmanager me weg te pesten, op bijna fysiek geweld toe. Toen dat niet lukte, werd er een poging gedaan tot werkweigering. Daarna kwam gelukkig de directie van het hoofdkantoor in beeld, die gaven me idd de tijd om te solliciteren. Wel kreeg ik ineens een andere functie erbij waar ik geen verstand van en tijd voor had. Na 2 maanden solliciteren had ik nog niks, en probeerden ze me op slecht functioneren eruit te krijgen. Doe toegevoegde functie deed ik uiteraard niks mee, heb dat ook nooit ondertekend en protest over ingediend. Wilden ze gesprekken vastleggen over mijn slechte functioneren in die toegevoegde functie. Jaaaa, daaahhaaaggggg.

Dus, ga in de komende tijd geen (fuctionerings)gesprekken aan waar slechte dingen in naar voren komen. Het is momenteel lastig om aan werk te komen, het gaat (naar de zin van de werkgever) ws. te lang duren.
      woensdag 18 november 2009 @ 15:49:56 #46
    25618 SKa_BoSS
    ruder than you!
    pi_74819347
    Hoppetee... 150 dagen na de laatste reactie opnieuw een sollicitatiegesprek gehad en zeer waarschijnlijk een nieuwe baan! Dichterbij, verdient meer en is meer wat ik wil.

* SKa_BoSS = blij!
      woensdag 18 november 2009 @ 19:31:12 #47
    20370 enno
    Trust = good, control = better
    pi_74827270
    Gefeliciteerd!

Alvast.
    pi_74838937
    Van harte,laat hier nog even weten of je bent aangenomen en of de baan bevalt.
    Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
      woensdag 2 december 2009 @ 21:40:40 #49
    25618 SKa_BoSS
    ruder than you!
    pi_75227910
    Vandaag is het contract ondertekend op de bus gegaan. 't Is helemaal rond! 1-1-2010 ga ik beginnen.
      woensdag 2 december 2009 @ 21:45:49 #50
    169780 Marijkezwolle
    Queen multiquote
    pi_75228112
    quote:
    Op woensdag 2 december 2009 21:40 schreef SKa_BoSS het volgende:
    Vandaag is het contract ondertekend op de bus gegaan. 't Is helemaal rond! 1-1-2010 ga ik beginnen.
    Gefeliciteerd! Fijn dat het zo afgelopen is
    pi_75228298
    Gefeli kerel! Veel succes volgend jaar
    Da gao nie nou!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar: