abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 juni 2009 @ 17:27:10 #1
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_69799864
Ik heb nog een paar oude pc schermen (crt) Ik heb die net gewoon in de kliko gegooid. Mag dit gewoon, of heb je kans dat et hier moeilijk over gaat doen?
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_69799883
Denk het niet Op mijn CRT schermen staan enorme stickers van niet in de prullenbak werpen
  zondag 7 juni 2009 @ 17:27:55 #3
24652 tisauch
Don't mention the war
pi_69799889
Wat denk je zelf Ts?

Of ben je gewoon te lui om die dingen naar de kringloop of milieupark te brengen.
Qui habet aures audiendi audiat
  PR/Manusje van alles zondag 7 juni 2009 @ 17:33:29 #4
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_69800034
Nee dat mag niet
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  zondag 7 juni 2009 @ 17:33:49 #5
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_69800040
wat dan, die kliko gaat op de vuilniswagen en wordt leeggekieperd, of zouden ze de inhoud erstmal controleren? Kun je een boete hiervoor krijgen? Ik heb hem niet in groen gestopt, maar in grijs, dus inprincipe zou je denken dat ales hier in mag.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 7 juni 2009 @ 17:34:38 #6
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_69800062
ik heb inderdaad geen zin om die dingen weg te brengen , ik betaal zat afvalstoffenheffing dacht ik zo!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 7 juni 2009 @ 17:36:07 #7
24652 tisauch
Don't mention the war
pi_69800100
De gemeente geeft in de regel aan wat in de kliko mag en wat niet.
Ieder jaar krijg je met de post een nieuwsbrief of iets dergelijks waar dit op staat en
anders kijk je op internetsite van die ambtenarenclub.
quote:
Op zondag 7 juni 2009 17:34 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik heb inderdaad geen zin om die dingen weg te brengen , ik betaal zat afvalstoffenheffing dacht ik zo!
Nu ben je tenminste eerlijk.
Qui habet aures audiendi audiat
  zondag 7 juni 2009 @ 17:45:20 #8
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_69800314
quote:
Alles wat niet in de groene container thuishoort, mag in principe in de grijze container, behalve Klein Gevaarlijk Afval.
Dus ik ga er vanuit dat oude pc monitoren gewoon in de kliko kunnen. Een CRT monitor van 19" is nu niet bepaald klein gevaarlijk afval! Ik gooi mn oude auto accu er ook maar in, ik dacht eerst dat dit niet mocht, maar blijbaar mag dat ook gewoon! thanks voor de tip!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_69801251
quote:
Op zondag 7 juni 2009 17:45 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Klein Gevaarlijk Afval

Is dat jouw vertaling van KCA?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_69801353
quote:

[..]

Dus ik ga er vanuit dat oude pc monitoren gewoon in de kliko kunnen. Een CRT monitor van 19" is nu niet bepaald klein gevaarlijk afval! Ik gooi mn oude auto accu er ook maar in, ik dacht eerst dat dit niet mocht, maar blijbaar mag dat ook gewoon! thanks voor de tip!
van dit site van mijn gemeente:
quote:
De gemeente is verantwoordelijk voor het ophalen van huishoudelijk afval. Alle inwoners krijgen van de gemeente een of meer containers om hun afval in te gooien. Die containers worden regelmatig leeggemaakt. Daarover heeft de gemeente afspraken met het bedrijf Twente Milieu.
Pc schermen vallen niet onder huishoudelijk afval. Dit is "grofvuil". Hiervoor hebben gemeentes aparte fhaal/wegbreng mogelijkheden. Hoe dit precies voor jou zit is a fhankelijk van de gemeente waarin je woont.

Risico wat je nu loopt is dat je container niet meer geleegd wordt. Dan heb je dus wel een probleem

Accu's vallen trouwens onder Chemisch afval, hiervoor zijn ook weer aparte regels. Kijk anders even op de website van je gemeente.
pi_69801771
quote:

Een CRT monitor van 19" is nu niet bepaald klein gevaarlijk afval!
Ga eerst even langs de dichtst bijzijnde basisschool.
Op scholen hebben ze vaak nog 15" monitoren staan en zijn ze mogelijk heel blij met wat jij weg wilt gooien.
pi_69805305
quote:

[..]

Je accu is chemisch afval en mag niet in de kliko.
De monitor weet ik niet zeker, maar wat hierboven is gezegd (dat het grofvuil is), lijkt me te kloppen.
pi_69805645
Monitor is geen huishoudelijk afval. Net als koelkasten enzo. En alle andere elektrische apparaten.
Je hebt waarschijnlijk ook verwijderingsbijdrage betaald bij het kopen. Hiervoor moet het apparaat apart worden ingeleverd, bij een kringloopstation/gemeentewerf. Van daaruit worden ze gesloopt en/of vernieitigd.
Dus nee, die mag niet in de grijze container.

Je accu is zelfs KCA, Klein Chemisch Afval, net als batterijen, resten verf, en andere milieuschadelijke dingen. Die moeten ook niet in de kliko, maar moeten ofwel in een aparte KCA-container, ofwel ook naar de gemeentewerf. Daar worden ze op een milieuveilige manier verwerkt.

P.S. Plus wat MGerben zegt: als ze het nog gewoon doen, waarom niet even langs een basisschool oid gereden om te kijken of ze er daar geen belangstelling voor hebben?
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  zondag 7 juni 2009 @ 20:32:55 #14
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_69805764
Laats een kamer totaal verbouwd, toen ook letterlijk alles erin gestopt, inc computer, niets over gehoord. Accu zou ik dan weet niet doen, omdat ik dat meer chemisch vind
pi_69806237
nee
Ja doei.
pi_69808278
monitorren vallen niet onder het 'verwijderingsbijdrage-regime' (toevallig gisteren opgezocht omdat ik ook een 15" crt monitor weg wil doen).

Dinsdag gaat ie dus gewoon mee met het normale huisvuil. Ik zie wel.

Zelfs de kringloop en op marktplaats wil niemand dat ding hebben! (gratis!)
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_69811017
Weet je zolang ze niks merken kom je er mee weg, gooi zelf ook wel een asbest resten in de kliko of beton.

Breng zoveel mogenlijk zelf weg, omdat als ik bel voor een kledingkast(wat gratis is), maar als ik vertel dat de kast in stukken ligt, is het opeens bouwafval????(waar ik dus voor moet betalen)
  zondag 7 juni 2009 @ 23:02:36 #18
193595 Nint
I'll bite your legs off
pi_69811572
Een CRT computer monitor bevat naast lood, ook broom enz.
In Tilburg valt dat onder "electronisch afval".
Maar als je de algemene regel aanhoud zware metalen --> chemisch afval/overig
Hoe je het ook bekijkt dat ding mag dus niet in de kliko
  maandag 8 juni 2009 @ 07:07:52 #19
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_69816245
Het leuke is, is dat je zo ook bij elke willekeurige elektronica zaak mag afgeven.
Daar zijn ze heeeeeel erg blij mee.. (not).. maar ja... daar is nou die euro verwijderingsbijdrage voor die je betaald bij elke aanschaf van (iets grotere) elektronica
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_69817275
Gewoon zorgen dat je monitor halfverwege in de kliko ligt haha
Als ze controleren is het meestal tot 1/4 verder niet
Zo moesten wij het tenminste vroeger doen
Ik werkte toen als vuilnisman
Only the dead have seen the end of the war - Plato
pi_69817800
Oh wacht ff
Ik lees net dat het om een paar monitors ging
Die kan je t beste ff naar de milieustraat brengen, is wel zo netjes
Only the dead have seen the end of the war - Plato
  maandag 8 juni 2009 @ 09:36:12 #22
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_69817904
quote:
Op zondag 7 juni 2009 17:34 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Is gewoon gratis, daarvoor betaal je namelijk al verwijderingsbijdrage op een nieuwe monitor.
Overigens is het wel bedenkelijk dat je er vanuit gaat dat het geen chemisch afval is.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_69818520
BHFH topic alert
pi_69818609
Was d'r niet een keer een reportage op Kassa, dat,
je elk willekeurig product gewoon bij de lokale drogist bv. mag dumpen, omdat je aan hun verwijderingsbijdrage betaalt voor sommige van hun producten, dus is't hun probleem?

Ik zou dat doen.

succes.
  maandag 8 juni 2009 @ 10:11:53 #25
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_69818668
Typisch BHFH topic .
pi_69820047
quote:
Op maandag 8 juni 2009 10:09 schreef voetballeh het volgende:
Was d'r niet een keer een reportage op Kassa, dat,
je elk willekeurig product gewoon bij de lokale drogist bv. mag dumpen, omdat je aan hun verwijderingsbijdrage betaalt voor sommige van hun producten, dus is't hun probleem?

Ik zou dat doen.

succes.
Ja, je CRT monitor heb je daar gekocht
pi_69821128
Als ze het nog doen, laat ze dan gewoon gratis ophalen door de kringloopwinkel
A mind with a heart of it's own
pi_69821592
quote:
Op maandag 8 juni 2009 11:40 schreef DrMarten het volgende:
Als ze het nog doen, laat ze dan gewoon gratis ophalen door de kringloopwinkel
doen ze niet meer....mijn 15" monitor vonden ze niet interessant genoeg

(ook gratis afhalen via marktplaats heeft niet gewerkt)
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_69821899
quote:
Op maandag 8 juni 2009 11:01 schreef _Arthur het volgende:
Ja, je CRT monitor heb je daar gekocht
Dat is geen reden om de CRT te weigeren.

Als de plaatselijke drogist(erijketen ) ooit wel eens een TFT in de ramsh-aanbieding heeft gegooid, dan kun je je oude CRT daar nu ook inleveren.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_69824584
In onze stad haalt de gemeente dit per stadsdeel op,elke week is er per stadsdeel een vaste ophaaldag je moet er dan voor zorgen dat op een bepaalde tijd het grofvuil gescheiden op de ophaalplaatsen staat dus tuinafval apart ,bouwafval apart etc er rijden dan meerdere wagens door het stadsdeel die elk een ander deel van het afval meenemen.

Maar het beste kun je natuurlijk de CRT inleveren bij een winkel als je een nieuwe koopt.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 02:57:46 #31
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_69850648
Ik zet ouwe computermeuk altijd langs de kant van de straat. Binnen 30 minuten stopt er wel een tokkie of buitenlander die het meeneemt.

Zo niet, dan haal ik het voor zonsondergang weer binnen.
Een ballonvaarder die door de mand valt is nooit grappig...
pi_69853825
Gewoon erin gooien, anders moet een of ander jochie van 4 hem uit elkaar halen in Afrika..

Laat dat spul maar lekker branden hier de meeste stoffen worden toch wel eruit gefilterd.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 16:14:10 #33
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_69866105
Ah, BHFH is back!
Huilen dan.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 16:49:01 #34
234835 blaatertje
mekkert maar wat
pi_69867664
Ja, er worden ook wel camera's in kliko's gedaan door overheidsinstanties.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 16:49:13 #35
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_69867671
BHFH!! Waar was je al die tijd?
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')