O, die heb je ook nog idd. Ik dacht dat ik toen had gelezen dat die nep was ofzo? Niet dat het verder wat boeit...quote:Op zondag 7 juni 2009 16:35 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Ik weet welke je bedoelt. Een groep Russische soldaten. Ik moet zeggen dat het hamer filmpje vele malen erger is, dus stop maar met kijken.
Was dit er ook zo één waarbij hoofden van het lichaam werden ontdaan?quote:Op zondag 7 juni 2009 16:39 schreef Rasher het volgende:
Maat van me had een keer een film van Taliban ofzo gedownload, duurde anderhalf uur. Met de waarschuwing: Niet downloaden, geen special effects!
Na 10 minuten ben ik in een andere kamer gaan zitten, lijk wit.
Ookquote:Op zondag 7 juni 2009 16:41 schreef Stoeprand het volgende:
[..]
Was dit er ook zo één waarbij hoofden van het lichaam werden ontdaan?
Totdat jij dat mes hebt getrokken hebben ze al 4 keer op je hoofd lopen springen...quote:Op zondag 7 juni 2009 16:09 schreef Salsaneck het volgende:
Gelukkig loop ik gewoon met een mes op zak. Als ik toch doodgetrapt word neem ik in ieder geval zo veel mogelijk bontkraagjes mee.
Ik hoef niet eens de titel te weten nu.quote:Op zondag 7 juni 2009 16:45 schreef Rasher het volgende:
[..]
OokEn amputaties van ledematen. Nutteloos geknal met pistolen in levende lichamen, of in hoofden van 10cm afstand. Krijg nu nog de rillingen
20taliban5americansquote:Op zondag 7 juni 2009 16:45 schreef Stoeprand het volgende:
[..]
Ik hoef niet eens de titel te weten nu.
faces of deathquote:Op zondag 7 juni 2009 16:45 schreef Stoeprand het volgende:
[..]
Ik hoef niet eens de titel te weten nu.
Zo mee eens.quote:Op zondag 7 juni 2009 16:36 schreef robodorK het volgende:
[..]
Je tast iemands lichamelijke integriteit niet aan, alleen diens vrijheid.
Ik vind dat gevangenen moeten werken, echt iets productiefs doen. Niks knutselen, tv kijken, rukken, pokeren, vermaakt worden door entertainmentteam enz. Op die manier kunnen de kosten van hun straf een beetje worden gedrukt. Wie niet wil werken krijgt een kleinere cel zonder gemakken. Straf moet wel straf blijven. Het is niet voor niks dat je nooit iets hoort over wat een gevangene kost, kost gruwelijk veel.
Dit is ook waarom ze nu zo veel werkstraffen uitdelen, zelfs aan verkrachters en doodschoppers.
Niet zo heel zwaar straffen bij eerste delict is prima, maar bij recidive moet er echt veel harder worden opgetreden.
mijn nicht vertelde er mij over, ik was 10quote:Op zondag 7 juni 2009 16:47 schreef Stoeprand het volgende:
[..]
Note to self: Dit dus niet downloaden.
Dus jij hebt dit op je 10e zitten kijken?quote:Op zondag 7 juni 2009 16:48 schreef Opperkwal het volgende:
[..]
mijn nicht vertelde er mij over, ik was 10
Als je dit iemand aandoet, is het wat mij betreft geoorloofd.quote:
Die heeft iets te vaak naar American history x gekeken...Echt ziekquote:Op zondag 7 juni 2009 16:02 schreef Afvoerput het volgende:
Sick.. Die ene springt gewoon ook vol op zijn gezicht.
Dus persoon A slaat Persoon B helemaal kapot.quote:Op zondag 7 juni 2009 16:49 schreef griekjeee het volgende:
[..]
Als je dit iemand aandoet, is het wat mij betreft geoorloofd.
Hoe het met hem is?quote:Op zondag 7 juni 2009 16:09 schreef Laniboekje het volgende:
Maar die mensen aan het einde van het filmpje gaan ook helemaal niks voor hem doen. Staan te kijken, verbijsterd dat wel... Maar kan niemand dan even gaan kijken hoe het met hem is ofzo? Ik snap dat je je niet mengt in zo een gevecht maar ze stonden erbij en keken er naar... Lekker hoor, mensen...
Eind van het filmpje leefde hij nog, hij is in het ziekenhuis doodgegaan.quote:Op zondag 7 juni 2009 16:55 schreef griekjeee het volgende:
[..]
Hoe het met hem is?Dat overleef je niet.
Gewoon zo en dan stoppen.quote:Op zondag 7 juni 2009 16:51 schreef mudkipzz het volgende:
[..]
Dus persoon A slaat Persoon B helemaal kapot.
Persoon A moet dus in het water gegooid worden met ijzer om z'n been door Persoon C.
Dat overleef je niet, maar hij leefde op dat moment nog steeds (hij bibberde nog een beetje). Als je daar bij bent, dan ga je toch ook niet blijven aanstaren omdat je toch weet dat ie neit zal overleven?quote:Op zondag 7 juni 2009 16:55 schreef griekjeee het volgende:
[..]
Hoe het met hem is?Dat overleef je niet.
Kapot slaan? Dit is moord, en die personen verdienen het imo niet om te leven. Er waren nogal wat momenten waarop ze hadden kunnen denken 'goh, deze gast heeft wel genoeg gehad...'quote:Op zondag 7 juni 2009 16:51 schreef mudkipzz het volgende:
[..]
Dus persoon A slaat Persoon B helemaal kapot.
Persoon A moet dus in het water gegooid worden met ijzer om z'n been door Persoon C.
Wie mag dan Persoon C in de fik zetten terwijl hij vastgebonden zit omdat hij Persoon A heeft vermoord?
etc.
Blijkbaar wel. Hoe vaak zie je iemand tussenbeide komen? Bekijk het Nederlandse filmpje eens waar een of andere gek op z'n vrouw loopt in te steken. Minutenlang, en niemand doet iets, behalve een klein half-assed schopje richting zijn kant.quote:Op zondag 7 juni 2009 16:58 schreef L.no het volgende:
[..]
Dat overleef je niet, maar hij leefde op dat moment nog steeds (hij bibberde nog een beetje). Als je daar bij bent, dan ga je toch ook niet blijven aanstaren omdat je toch weet dat ie neit zal overleven?
Daar sta ik niet zozeer van te kijken, wel van die gast met dat witte jasje die maar door blijft gaan..quote:Op zondag 7 juni 2009 16:58 schreef L.no het volgende:
[..]
Dat overleef je niet, maar hij leefde op dat moment nog steeds (hij bibberde nog een beetje). Als je daar bij bent, dan ga je toch ook niet blijven aanstaren omdat je toch weet dat ie neit zal overleven?
Wat nou blijkbaar wel? Als je filmpjes ziet van mensen betekend nog niet dat iedereen dat doet? Het is schrikken inderdaad en ik heb zelf nooit zo'n ervaring gehad, maar om nou de hele tijd aanstaren...quote:Op zondag 7 juni 2009 17:00 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Blijkbaar wel. Hoe vaak zie je iemand tussenbeide komen? Bekijk het Nederlandse filmpje eens waar een of andere gek op z'n vrouw loopt in te steken. Minutenlang, en niemand doet iets, behalve een klein half-assed schopje richting zijn kant.
Ik begrijp je niet, wat wil je hiermee zeggen? Je bent bang dat ie terugkomt of wat? Dat kan ik wel enigszins begriipen ja.quote:Op zondag 7 juni 2009 17:00 schreef griekjeee het volgende:
[..]
Daar sta ik niet zozeer van te kijken, wel van die gast met dat witte jasje die maar door blijft gaan..
Ik zeg toch ook niet dat het goed is? Het is gewoon een feit dat de mens te huiverig is, in de meeste gevallen, om op zo'n moment in te grijpen. Tenzij het je eigen kind betreft of een kennis.quote:Op zondag 7 juni 2009 17:03 schreef L.no het volgende:
[..]
Wat nou blijkbaar wel? Als je filmpjes ziet van mensen betekend nog niet dat iedereen dat doet? Het is schrikken inderdaad en ik heb zelf nooit zo'n ervaring gehad, maar om nou de hele tijd aanstaren...
[..]
Ik begrijp je niet, wat wil je hiermee zeggen? Je bent bang dat ie terugkomt of wat? Dat kan ik wel enigszins begriipen ja.
Staat niet in verband met elkaar, ik sta daar van te kijken omdat het nogal heftig is.quote:Op zondag 7 juni 2009 17:03 schreef L.no het volgende:
[..]
Wat nou blijkbaar wel? Als je filmpjes ziet van mensen betekend nog niet dat iedereen dat doet? Het is schrikken inderdaad en ik heb zelf nooit zo'n ervaring gehad, maar om nou de hele tijd aanstaren...
[..]
Ik begrijp je niet, wat wil je hiermee zeggen? Je bent bang dat ie terugkomt of wat? Dat kan ik wel enigszins begriipen ja.
HM, ik wilde niet echt overkomen dat jij het goed vond of niet, maar je gaf commentaar op mijn opmerking, vandaar dat ik zo reageer. Om het ingrijpen begrijp ik best dat men dat niet 1,2,3 zou durven gewoonweg omdat niet iedereen een superheld is van een film. Maar het gevecht is voorbij en dan kan je toch wel iets doen zoals de ambulance bellen ipv schaapachtig aanstaren? of zeg ik iets compleet vreemds?quote:Op zondag 7 juni 2009 17:04 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook niet dat het goed is? Het is gewoon een feit dat de mens te huiverig is, in de meeste gevallen, om op zo'n moment in te grijpen. Tenzij het je eigen kind betreft of een kennis.
Nou, erg leuk dan.quote:Op zondag 7 juni 2009 17:04 schreef griekjeee het volgende:
[..]
Staat niet in verband met elkaar, ik sta daar van te kijken omdat het nogal heftig is.
Wat is erg leuk dan? Je bent niet echt duidelijk.quote:Op zondag 7 juni 2009 17:09 schreef L.no het volgende:
[..]
HM, ik wilde niet echt overkomen dat jij het goed vond of niet, maar je gaf commentaar op mijn opmerking, vandaar dat ik zo reageer. Om het ingrijpen begrijp ik best dat men dat niet 1,2,3 zou durven gewoonweg omdat niet iedereen een superheld is van een film. Maar het gevecht is voorbij en dan kan je toch wel iets doen zoals de ambulance bellen ipv schaapachtig aanstaren? of zeg ik iets compleet vreemds?
[..]
Nou, erg leuk dan.
quote:Op zondag 7 juni 2009 17:09 schreef Dartanion het volgende:
Tot slot, die jongen had gewoon harder moeten rennen! Dan was er niks aan de hand geweest
Dat zou ook kunnen inderdaad. Vreselijk zo'n instelling.quote:Op zondag 7 juni 2009 17:09 schreef Dartanion het volgende:
Verder is het logisch dat niemand iets doet. Er zijn namelijk teveel mensen aanwezig. Hoe minder mensen aanwezig bij zo iets hoe meer iemand zich geroepen zal voelen iets te ondernemen. In dit geval waren er veel mensen dus kijken ze allemaal schaapachtig om zich heen, "iemand anders zal wel helpen" .
Geen idee in hoeverre dat klopt, hoe dan ook een verschrikkelijk filmpje van een verschrikkelijk laffe daadquote:Ik heb dit filmpje vorig jaar al eens ergens voorbij zien komen, "het slachtoffer" was een Pedofiel die zich aan een zusje van 1 van die bende leden had vergrepen. Hij komt op een gruwelijke manier aan zijn einde, maar stel je eens voor dat het jou zusje/dochter was.......
Gravehound, 24-04-2009 om 09:43
Een zusje van 15 jaar ofzo zeker. Whatever dan.quote:Op zondag 7 juni 2009 17:11 schreef Isdatzo het volgende:
Stond een tijd geleden op jaggle ( http://www.jaggle.nl/inde(...)op_eens_iemand_dood/ )
Uit 1 van de reacties:
[..]
Geen idee in hoeverre dat klopt, hoe dan ook een verschrikkelijk filmpje van een verschrikkelijk laffe daad.
Zo steken helaas bijna alle mensen in elkaar, van nature.quote:Op zondag 7 juni 2009 17:10 schreef L.no het volgende:
[..]
Dat zou ook kunnen inderdaad. Vreselijk zo'n instelling.
Dat dus, niks om mezelf over te verbazen.quote:Op zondag 7 juni 2009 17:12 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Zo steken helaas bijna alle mensen in elkaar, van nature.
Je gaf zojuist aan dat je bij de categorie mensen behoort dat gewoon iemand aanstaart omdat het een heftige gebeurtenis was en ook nog niets doet omdat hij 'toch niet overleeft'.quote:
Dat weet ik ook wel, maar dat houd me niet tegen om het triest te vinden.quote:Op zondag 7 juni 2009 17:12 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Zo steken helaas bijna alle mensen in elkaar, van nature.
quote:Op zondag 7 juni 2009 17:13 schreef L.no het volgende:
[..]
Je gaf zojuist aan dat je bij de categorie mensen behoort dat gewoon iemand aanstaart omdat het een heftige gebeurtenis was en ook nog niets doet omdat hij 'toch niet overleeft'.
Het zou kunnen dat ik het helemaal mis heb en dat kan natuurlijk, maar zo kom je nu over.
Zelf zeg ik ook niet dat ik een held ben en schrikken zal ik vast ook doen hoor.
Je kan wel commentaar leveren en zeggen dat je zelf van alles zou ondernemen. Maar ik weet nagenoeg zeker dat jij zelf ook niks zou ondernemen. Je weet niet hoe je in een nood situatie zal reageren tot je het zelf hebt meegemaakt.. Heel wat helden vallen dan ineens tegenquote:Op zondag 7 juni 2009 17:13 schreef L.no het volgende:
[..]
Je gaf zojuist aan dat je bij de categorie mensen behoort dat gewoon iemand aanstaart omdat het een heftige gebeurtenis was en ook nog niets doet omdat hij 'toch niet overleeft'.
Het zou kunnen dat ik het helemaal mis heb en dat kan natuurlijk, maar zo kom je nu over.
Zelf zeg ik ook niet dat ik een held ben en schrikken zal ik vast ook doen hoor.
Ik zeg ook nergens dat je dat beweerd. Je kwam zo over en dat vertel ik je.quote:Op zondag 7 juni 2009 17:16 schreef griekjeee het volgende:
[..]
Leer eens lezen, dat beweer ik namelijk nergens. Ik zeg dat ik er niet zozeer van sta te kijken omdat mensen inderdaad- helaas- zo in elkaar zitten. Waar ik echter wel van sta te kijken is hoe die gast afgetuigd werd.
Ik zeg toch zelf dat geen held ben? Ik zeg toch zelf dat ik niet in zo'n situatie gezeten heb waardoor ik zelf niet overtuigend overkom?quote:Op zondag 7 juni 2009 17:16 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Je kan wel commentaar leveren en zeggen dat je zelf van alles zou ondernemen. Maar ik weet nagenoeg zeker dat jij zelf ook niks zou ondernemen. Je weet niet hoe je in een nood situatie zal reageren tot je het zelf hebt meegemaakt.. Heel wat helden vallen dan ineens tegen
Oké, apart. Volgens mij mis je de intonatie om juist te kunnen interpreteren. Maar goed nu weet je wat ik bedoelde.quote:Op zondag 7 juni 2009 17:21 schreef L.no het volgende:
[..]
Ik zeg ook nergens dat je dat beweerd. Je kwam zo over en dat vertel ik je.
Juist ja, omdat de rest (de meerderheid) dat doet betekend trouwens niet dat iedereen zo'n instelling heeft.
Volgens mij is het gewoon een kwestie van een misverstand. Niet teveel gaan denken hoor.quote:Op zondag 7 juni 2009 17:23 schreef griekjeee het volgende:
[..]
Oké, apart. Volgens mij mis je de intonatie om juist te kunnen interpreteren. Maar goed nu weet je wat ik bedoelde.
Kinderen helpen en de situatie in het filmpje verschillen heel erg (dat snap je zelf ook wel)quote:Op zondag 7 juni 2009 17:23 schreef L.no het volgende:
[..]
Ik zeg toch zelf dat geen held ben? Ik zeg toch zelf dat ik niet in zo'n situatie gezeten heb waardoor ik zelf niet overtuigend overkom?
Wel als ik kinderen zie vallen, help ik ze al te graag zonder na te denken. Ik weet zeker dat ik zou gaan schrikken bij zo'n situatie, maar dat houd me niet tegen om ff de ambulance te bellen.
Op het moment dat de daders weg zijn, blijft er in je achterhoofd nog dat beeld spelen wat er met die man gebeurd is. En dan ben je bang dat ze terugkomen en hetzelfde bij jou doen..quote:Op zondag 7 juni 2009 17:33 schreef Supersoep het volgende:
Ze doelt voornamelijk op het feit dat niemand de jongen toesnelde na het incident, niet zozeer dat er tijdens de slachtpartij niks werd gedaan.
Als jij instaat zou zijn dat uit te voeren, dan ben je geen haar beter dan die personen....quote:Op zondag 7 juni 2009 17:36 schreef Appelknaller het volgende:
Wat een laffe daad.
Die 'mensen' mogen ze van mij precies op die plek executeren, op hun knieën en een kogel door hun achterhoofd 1 voor 1. En die gast in t wit die gaat als laatst, zodat hij lekker zijn laatste momenten in absolute doodsangst door kan brengen.![]()
![]()
![]()
Dat dat soort 'mensen' bestaan![]()
Ik gaf een klein voorbeeld dat ik niet zo'n type die niets doet bij een situatie en dat ze verschillen weet ik ook wel, maar zoals ik aangaf heb ik verder geen ervaringen mee.quote:Op zondag 7 juni 2009 17:30 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Kinderen helpen en de situatie in het filmpje verschillen heel erg (dat snap je zelf ook wel)
Verder geef je al eerder aan dat je het heel triest vind dat mensen niet helpen. Ik trek dan de conclusie dat je zelf denkt dat je wel zou reageren/helpen.
Of vind jij jezelf mogelijk triest?
En tegen te spreken....quote:Op zondag 7 juni 2009 17:46 schreef L.no het volgende:
[..]
Ik gaf een klein voorbeeld dat ik niet zo'n type die niets doet bij een situatie en dat ze verschillen weet ik ook wel, maar zoals ik aangaf heb ik verder geen ervaringen mee.
Ik zeg toch dat ik wel de moeite zal nemen om de ambulance te bellen? Maar zoiets weet ik niet zeker omdat ik nooit in een situatie gezeten heb.
Ik zit mezelf de hele tijd te herhalen...
Mijn god zeg, je snapt serieus niet wat ik je probeer te zeggen.quote:
http://en.wikipedia.org/wiki/Bystander_effectquote:Op zondag 7 juni 2009 17:33 schreef Supersoep het volgende:
Ze doelt voornamelijk op het feit dat niemand de jongen toesnelde na het incident, niet zozeer dat er tijdens de slachtpartij niks werd gedaan.
Dat is een kwestie van niet willenquote:Op zondag 7 juni 2009 17:51 schreef L.no het volgende:
[..]
Mijn god zeg, je snapt serieus niet wat ik je probeer te zeggen.
Bij deze eindig ik dit dan. Vrij nutteloos om mezelf blijven herhalen zodat jij mij eindelijk begrijpt.quote:
Als je merkt dat iemand je niet (wil) snappen door beargumentatie A. Dan zal deze persoon dat ook niet (willen) na jezelf meerdere keren te hebben herhaald.quote:Op zondag 7 juni 2009 17:57 schreef L.no het volgende:
[..]
Bij deze eindig ik dit dan. Vrij nutteloos om mezelf blijven herhalen zodat jij mij eindelijk begrijpt.
Dat lees ik hier.quote:Op zondag 7 juni 2009 18:03 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Hoe weet jij wat er in dat filmpje gebeurd zonder het gezien te hebben
Ik moet zeggen dat ik het ook niet gekeken zou hebben als ik had geweten dat het zo heftig zou zijn.quote:
Wat ik nu denk is dat als het zo moeilijk is om mij te begrijpen na tig keren, krijg ik gewoon weinig drang om door te gaan en een andere manier zoeken om uit te leggen, sorry daarvoor.quote:Op zondag 7 juni 2009 18:00 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Als je merkt dat iemand je niet (wil) snappen door beargumentatie A. Dan zal deze persoon dat ook niet (willen) na jezelf meerdere keren te hebben herhaald.
Je zal dan een andere insteek moeten kiezen
Ik begrijp je wel hoor.quote:Op zondag 7 juni 2009 18:05 schreef L.no het volgende:
[..]
Wat ik nu denk is dat als het zo moeilijk is om mij te begrijpen na tig keren, krijg ik gewoon weinig drang om door te gaan en een andere manier zoeken om uit te leggen, sorry daarvoor.
Dat bibberen lijken me meer spasmen of convulsies van alle klappen op zijn hoofd met vol 80 kilo dan tekenen van leven.quote:Op zondag 7 juni 2009 16:58 schreef L.no het volgende:
[..]
-999 bedoel je. Wilders gaat zulke situaties niet oplossen. Die zet mensen alleen maar meer tegen elkaar op. Wilder met Wildersquote:
ijzer?quote:Op zondag 7 juni 2009 15:59 schreef Rasher het volgende:
Laf. Allemaal verdrinken met een flink stuk ijzer aan hun been.
quote:This took place in Brazil, not Portugal or Spain, in 2008. The guy got jumped on because he told security the other guys were doing drugs in the washroom. They started the fight inside the club, but then the stupid security kicked them all out together, he tried to run back in, and the security again pushed him out, and that is when this took place. He made it, was in coma for 27 days, but has suffered a lot of brain damage. It's all very tragic. If you can read Portuguese, here's the story: http://portal.rpc.com.br/gazetadopovo/vidaecidadania/conteudo.phtml?tl=1&id=781053&tit=Metalurgico-diz-que-foi-espancado-por-denunciar-uso-de-drogas
Whow, tragisch! Stomme drugs ook!quote:Op zondag 7 juni 2009 18:26 schreef Charmian het volgende:
Ik heb dit nog gevonden over het filmpje
[..]
bron
* Charmian kan maar niet geloven dat de mens zo gewelddadig kan zijn
En door al die trappen op je kop heb je zoveel hersenschade dat je alleen nog maar domme opmerkingen kan makenquote:Op zondag 7 juni 2009 18:30 schreef BrandBierMaaktGelukkig het volgende:
Wat is met dat filmlpje?
Ik doe dat elke dag?
Bewakingspersoneel is in de meeste gevallen nou niet iets waarvan je zegt, wow die denken na voordat ze iets doen.quote:Op zondag 7 juni 2009 18:31 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Whow, tragisch! Stomme drugs ook!![]()
Ik vind het wel shocking dat die bewaking dus aan het einde komt kijken. Ik dacht aanvankelijk dat het een station was oid. Maar dat die dus niks doet.........
Ooww, nu valt het wel mee.quote:Op zondag 7 juni 2009 18:26 schreef Charmian het volgende:
Ik heb dit nog gevonden over het filmpje
[..]
bron
* Charmian kan maar niet geloven dat de mens zo gewelddadig kan zijn
De nieuwsgierigheid wonquote:Op zondag 7 juni 2009 16:26 schreef Stoeprand het volgende:
Ik vind dit bijna nog erger dan het ''Ukraine hammer killing'' filmpje.
Ik raad het je sterk af om hem op te zoeken. Nee, niet toch doen.
Dat dus.quote:Op zondag 7 juni 2009 16:06 schreef Maisnon het volgende:
Dat springen op z'n hoofd is echt niet normaal, als je daartoe in staat bent,![]()
Gingen ze ook nog met de schroevendraaier? Was dat aan het begin of het einde? Ik heb 'm toen niet afgekeken namelijk.quote:Op zondag 7 juni 2009 21:10 schreef Dartanion het volgende:
ik heb ''Ukraine hammer killing'' ook gekeken net. Dat was wel... opzienbarend! Ik heb nog nooit iemand zo een ingedeukt gezicht gezien! Ik vond het wel even slikken toen ze met een schroevendraaier zijn gezicht gingen bewerken.
De lol die ze achteraf hadden vond ik nog het engste!
Oké. Toch jammer dat degene waarbij de nieuwsgierigheid won niet naar m'n advies geluisterd haddenquote:Op zondag 7 juni 2009 21:31 schreef Verlengmijnsnoer het volgende:
dat was rond het midden, en rond het einde porren ze hem nog ff lekker in zijn oog...![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |