abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 juni 2009 @ 17:02:08 #51
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_69798970
Respect dat je bij je buren langs geweest bent en het bespreekbaar gemaakt heb. Veel mensen die slaan die stap tegenwoordig over.
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
  zondag 7 juni 2009 @ 17:04:30 #52
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_69799049
Fijn om te horen dat het in ieder geval voor nu opgelost is
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_69799500
quote:
Op zondag 7 juni 2009 16:52 schreef 360spider het volgende:
eingelijk wel een zielige buurman!!
zet er dan op z`n minst schrik draad op dan schrikt hij maar een beetje!!!!!
spijkers gaat mij echt te ver
Heb ik ook, en dat werkt perfect.
  zondag 7 juni 2009 @ 17:54:58 #54
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_69800548
quote:
Op zondag 7 juni 2009 16:49 schreef huize het volgende:

Na overleg en discussie of de spijkers schade veroorzaken besloten de spijkers daar te laten maar als er dan toch verwondingen ontstaan worden ze verwijderd en zijn de dierenarts kosten voor de buurman.
Tuurlijk die vent zal kei en kei hard gaan ontkennen.
Success, recognition, and conformity are the bywords of the modern world where everyone seems to crave the anesthetizing security of being identified with the majority.
Martin Luther King, Jr., Strength to Love, 1963.
  zondag 7 juni 2009 @ 18:06:03 #55
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_69800846
Netjes
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_69801560
quote:
Op zondag 7 juni 2009 15:11 schreef rutger05 het volgende:
Ik heb nog nooit geen last gehad van andermans katten
Je hebt er dus altijd last van
  zondag 7 juni 2009 @ 19:07:19 #57
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_69802652
quote:
Op zondag 7 juni 2009 16:49 schreef huize het volgende:
... maar als er dan toch verwondingen ontstaan worden ze verwijderd en zijn de dierenarts kosten voor de buurman.
Kan je kat van bovenaf op die schutting springen? Want als-ie dan met z'n kop op zo'n spijker prikt, is het wel afgelopen met je kat...
censuur :O
  zondag 7 juni 2009 @ 19:11:14 #58
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_69802808
quote:
Op zondag 7 juni 2009 19:07 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Kan je kat van bovenaf op die schutting springen? Want als-ie dan met z'n kop op zo'n spijker prikt, is het wel afgelopen met je kat...
Ja, ik vind het een beetje raar dat TS zijn kat proefpersoon laat spelen. Alsof de kat geen last heeft van verwondingen zogauw de dierenartsbon is betaald.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_69802811
aan die foto te zien, en aangezien katten niet dom zijn loopt die er netjes tussendoor!
  zondag 7 juni 2009 @ 19:30:49 #60
89338 BettyWeter
Weet het beter
pi_69803475
Ik snap eerlijk gezegd niet wat er 'opgelost' is... de spijkers zitten nog steeds in de schutting, terwijl ik dacht dat je 'daar de grens trok'. Ik heb zo'n sterk vermoeden dat die buurman plotseling alle afspraken over het vergoeden van dierenartskosten vergeten is, mocht er onverhoopt iets gebeuren. Maar goed, dat topic zal dan nog wel volgen ;-) Verder snap ik überhaubt niet dat je het risico wilt nemen dat er iets met jouw katten, of die uit de buurt, gebeurt. Die spijkers zitten nu wel in JOUW schutting, dus de overige buren zullen neem ik aan ook bij jou aankloppen mocht een kat, kind of wat dan ook schade oplopen door die spijkers.
  zondag 7 juni 2009 @ 19:44:11 #61
121649 huize
Tumble tumble tumble
pi_69803940
De katten kunnen er niet op springen alleen over heen lopen vanaf een schuurtje of vanaf een plat dak. Dus die zullen zich wellicht een keer prikken en dan een andere route kiezen. En ook al zitten ze in mijn schutting het is duidelijk dat ik ze er niet in heb gezet aangezien de buurman ze ook op zijn lagere hekje heeft.

En ik heb een vrij duidelijke lijn getrokken, het is moeilijk om iets van een gesprek over te brengen in tekst op een forum. Tuurlijk is het geen ideale oplossing verre van. Maar de buurman weet nu in ieder geval wel dat ik hem in de gaten hou min of meer, dat ik veel liever heb dat er word overlegt en dat ik goede bedoelingen heb. Hopelijk past hij zich daar dan ook op aan. Zo niet zien we wel weer verder, ik ga in ieder geval geen onnodige spanningen creeren.

Mocht een kat zich onverhoopt toch ernstig verwonden en er is geen respons van de buurmans kant dan zien we dan wel weer verder. Heeft niks met proefpersoon te maken. Die katten komen overal en kunnen net zo goed in glas trappen of erger nog vergif vreten. Zij zat tuinen waar ze rondlopen en die ik niet kan zien. Dingen waar ik me veel zorgen over kan maken of gewoon vertrouwen op het instinct van die dieren.

Dat het niet netjes van de buurman is zeker maar ik los het liever op deze manier op waarbij duidelijk is aangegeven dat problemen overlegd kunnen worden en dan aangepakt dan dergelijke acties.
How did we get from the blue lamp disco
To cracking up in San Francisco
I look at myself in a sober light
I'm not Elvis but I'm alright
pi_69805054
quote:
Op zondag 7 juni 2009 19:44 schreef huize het volgende:
De katten kunnen er niet op springen alleen over heen lopen vanaf een schuurtje of vanaf een plat dak. Dus die zullen zich wellicht een keer prikken en dan een andere route kiezen. En ook al zitten ze in mijn schutting het is duidelijk dat ik ze er niet in heb gezet aangezien de buurman ze ook op zijn lagere hekje heeft.
Helaas ben jij als eigenaar aansprakelijk voor schade die door jouw spullen wordt toegebracht, zeker als je weet dat er een gevaarzettend element aan is. Dus of jij het nou hebt gedaan of de buurman, feit is dat ze in jouw schutting zitten, en dat jij dat weet én hebt laten zitten. Dus iedere buurtbewoner die redelijkerwijze aannemelijk kan maken dat zijn/haar kat door jouw schutting verwondingen heeft opgelopen, komt bij jou aan de bel hangen, en het is maar de vraag of jouw eventuele aansprakelijkheidsverzekering dat dan wil vergoeden, omdat je zelf niet voldoende zorgvuldig bent geweest door de gevaarzettende situatie bewust te laten bestaan.
Dit even als waarschuwing...
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_69805445
Ik had die spijkers eruit gehaald, wie wil een dier nu opzetterlijk pijn doen. dan spoor je niet imho.
Clinton of Borg: "Hillary says resistance is futile! "
pi_69807654
Waarom moet dit nu weer met spijkers? Kan je niet een schuin opstaande rand maken? Er zijn zoveel dingen te bedenken om te voorkomen dat katten die schutting kunnen gebruiken om naar de tuin van buren te gaan...
  zondag 7 juni 2009 @ 21:37:21 #65
94846 zomaareennaam
vindt overal wel wat van
pi_69808170
quote:
Op zondag 7 juni 2009 14:59 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Wat een onzin. We leven hier in een dichtbevolkt gebied waar katten gehouden worden. Daar moet je gewoon rekening mee houden.
Das nou weer grote onzin - omdat er van die sukkels zijn die van katten houden moeten gewone mensen daar rekening mee houden?

de buren die katten hadden zijn gelukkig vertrokken maar ik had ook van die satehstokjes in de perkjes gezet zodat die rotkatten niet steeds iussen de planken van de schutting door bij ons in de tuin kwamen.
ze schrokken 1 keer maar kwamen daarna nooit meer in onze tuin.

heeft ts gemerkt dat die spijkertjes zijn poezen overlast bezorgden?
denk het niet hoor.
zoekt en gij zult vinden
maar of je het gevondene waardeeert?
  zondag 7 juni 2009 @ 21:39:04 #66
94846 zomaareennaam
vindt overal wel wat van
pi_69808221
quote:
Op zondag 7 juni 2009 21:24 schreef Phuturistixxx het volgende:
Waarom moet dit nu weer met spijkers? Kan je niet een schuin opstaande rand maken? Er zijn zoveel dingen te bedenken om te voorkomen dat katten die schutting kunnen gebruiken om naar de tuin van buren te gaan...
heb je wel eens geprobeerd op een normale schutting een schuine rand te maken die er niet meteen weer afvalt of zoveel ondersteuning nodig heeft dat de schutting er vervolgens esthetisch niet meer uit ziet?
zoekt en gij zult vinden
maar of je het gevondene waardeeert?
pi_69808554
quote:
Op zondag 7 juni 2009 21:39 schreef zomaareennaam het volgende:

[..]

heb je wel eens geprobeerd op een normale schutting een schuine rand te maken die er niet meteen weer afvalt of zoveel ondersteuning nodig heeft dat de schutting er vervolgens esthetisch niet meer uit ziet?
Nou volgens mij is dat niet zo heel moeilijk.. maar dat was 1 van de vele dingen die mogelijk zijn?
Een sleuf in de bovenkant van de schutting frezen en daar een latje in zetten, oogjes op de schutting plaatsen met door de oogjes visdraad ofzo... noem maar op..
pi_69808685
quote:
Op zondag 7 juni 2009 21:39 schreef zomaareennaam het volgende:

[..]

En een schutting met rechtop staande spijkers ziet er wel esthetisch goed uit?

heb je wel eens met je blote voet op een punaise gestaan? maak daar dan eens een spijker van.
Clinton of Borg: "Hillary says resistance is futile! "
pi_69808792
quote:
Op zondag 7 juni 2009 21:46 schreef Phuturistixxx het volgende:

[..]

Nou volgens mij is dat niet zo heel moeilijk.. maar dat was 1 van de vele dingen die mogelijk zijn?
Een sleuf in de bovenkant van de schutting frezen en daar een latje in zetten, oogjes op de schutting plaatsen met door de oogjes visdraad ofzo... noem maar op..
Ja tuurlijk, laat diegene die die beesten zonodig los moet laten lopen er maar zelf voor zorgen.
pi_69809384
Wat een asociale buurman.
pi_69809427
quote:
Op zondag 7 juni 2009 21:52 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Ja tuurlijk, laat diegene die die beesten zonodig los moet laten lopen er maar zelf voor zorgen.
Ik zeg toch niet dat die buurman dat moet doen Ik zeg alleen dat er simpelere, meer vriendelijk (ogende) oplossingen zijn. Als ik TS was vroeg ik aan buurman of ik zelf een oplossing mocht bedenken...
  maandag 8 juni 2009 @ 04:39:32 #72
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_69815986
mooi opgelost, TS
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')