quote:Op zondag 7 juni 2009 14:54 schreef DABAMaster het volgende:
aangifte doen van (poging tot) dierenmishandeling
Ik snap je punt wel maar het is toch van de zotte dat de buurman mee moet gaan denken aan een oplossing?quote:Op zondag 7 juni 2009 14:53 schreef Marijkezwolle het volgende:
Zoals ik nu uit je verhaal opmaak heb je het dus nog niet echt besproken met je buurman?
Ik zou daar eerst beginnen, misschien is hij bereid de spijkers te verwijderen en dat jullie samen een kat-vriendelijke oplossing zoeken zodat jouw katten niet meer in zijn tuin komen.
Mocht hij dat niet willen, dan zou ik eigenlijk niet weten in hoeverre je juridische stappen kunt ondernemen., daar heb ik niet voldoende kaas van gegeten
Succes in ieder geval!
Daar is ook wel een fatsoenlijke oplossing voor. Een normale persoon gebruikt gewoon schrikdraad voor zijn hobby. Het is ook nog eens zo dat zijn hobby muizen en ratten aantrekt door het voer. Een kat is dan wel handig.quote:Op zondag 7 juni 2009 14:53 schreef Marijkezwolle het volgende:
Zoals ik nu uit je verhaal opmaak heb je het dus nog niet echt besproken met je buurman?
Ik zou daar eerst beginnen, misschien is hij bereid de spijkers te verwijderen en dat jullie samen een kat-vriendelijke oplossing zoeken zodat jouw katten niet meer in zijn tuin komen.
Mocht hij dat niet willen, dan zou ik eigenlijk niet weten in hoeverre je juridische stappen kunt ondernemen., daar heb ik niet voldoende kaas van gegeten
Succes in ieder geval!
Wat een onzin. We leven hier in een dichtbevolkt gebied waar katten gehouden worden. Daar moet je gewoon rekening mee houden.quote:Op zondag 7 juni 2009 14:56 schreef N.icka het volgende:
[..]
Ik snap je punt wel maar het is toch van de zotte dat de buurman mee moet gaan denken aan een oplossing?
De katten horen niet in zijn tuin te komen
Tuurlijk, maar dat is moeilijk te controleren, eveneens als de 10 andere katten in ons blok. Vice versa werkt het ook, ik heb meer dan eens last van de vogelpoep geur en lawaai van die beesten. Leven en laten leven toch.quote:Op zondag 7 juni 2009 14:56 schreef N.icka het volgende:
[..]
Ik snap je punt wel maar het is toch van de zotte dat de buurman mee moet gaan denken aan een oplossing?
Dat klinkt als een goede tip!quote:Op zondag 7 juni 2009 14:55 schreef Ron.Burgundy het volgende:
Vanuit het oogpunt van je buurman kan ik wel begrijpen dat hij niet zo happig is dat jouw huisdier bij hem in de tuin komt (of over de schutting loopt). Voor dat probleem zijn er wel wat nettere oplossingen in mijn ogen, een ijzerdraad spannen over de schutting dat werkt in de meeste gevallen wel. Deze spijkers zijn een beetje teveel van het goede.
poging tot mishandeling bestaat nietquote:Op zondag 7 juni 2009 14:54 schreef DABAMaster het volgende:
verwijderen van de spijkers, aangifte doen van (poging tot) dierenmishandeling en aangifte doen van vernieling (van je schutting). Dat soort tuig moet goed aangepakt worden.
Pardon??? Daar moet je gewoon rekening mee houden?quote:Op zondag 7 juni 2009 14:59 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Wat een onzin. We leven hier in een dichtbevolkt gebied waar katten gehouden worden. Daar moet je gewoon rekening mee houden.
Ik ben het met je eens, maar het lijkt mij dat wanneer je samen naar een oplossing zoekt je het beste resultaat krijgt. Buurman blij, TS blijquote:Op zondag 7 juni 2009 14:56 schreef N.icka het volgende:
[..]
Er worden al vele honderden jaren katten gehouden die normaal vrij rond kunnen wandelen. Daar houd je dus gewoon rekening mee. Ga je overigens aan een duivenmelker hetzelfde vragen.quote:Op zondag 7 juni 2009 15:02 schreef N.icka het volgende:
[..]
Pardon??? Daar moet je gewoon rekening mee houden?
Wat een flauwekul , je mag best katten hebben maar hou ze binnen je eigen tuin.
TS zal misschien niet zitten te wachten op het geluid en de stank van de hobby van zijn buurman in zijn tuin.quote:Op zondag 7 juni 2009 15:04 schreef Repeat het volgende:
Dit is natuurlijk een nare oplossing, maar aan de andere kant laat jij je katten ook gewoon buiten lopen terwijl andere mensen daar blijkbaar dus niet op zitten te wachten.
In jouw redenatie kan ik me niet vinden, "omdat het jaren lang al gebeurd is het nou eenmaal zo". Nonsens natuurlijk. Het is jouw huisdier, jouw verantwoordelijkheid (ook volgens de wet). En als jouw kat bijvoorbeeld mijn halve tuin sloopt (ja die katten bestaan), dan probeer ik er eerst op een nette manier voor te zorgen dat jouw kat niet meer in mijn tuin kan. Lukt dat niet, dan spreek ik jou erop aan en verwacht ik dat jij maatregelen treft. Zou een mooie boel zijn dat anderen zich maar moeten schikken aan het gegeven dat jij je beesten niet binnen wil houden. Maar ik kan mij niet vinden in de oplossing van de buurman van TS.quote:Op zondag 7 juni 2009 15:04 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Er worden al vele honderden jaren katten gehouden die normaal vrij rond kunnen wandelen. Daar houd je dus gewoon rekening mee. Ga je overigens aan een duivenmelker hetzelfde vragen.
gast. diervriendelijke oplossingen bestaan _ook_. je hoeft niet gelijk zo extreem te doen.quote:Op zondag 7 juni 2009 15:04 schreef Repeat het volgende:
Dit is natuurlijk een nare oplossing, maar aan de andere kant laat jij je katten ook gewoon buiten lopen terwijl andere mensen daar blijkbaar dus niet op zitten te wachten.
Tegenwoordig woon je allemaal tegenelkaar aan , daar moet je rekening mee houden, dus niet een ander opzadelen met jou kattenquote:Op zondag 7 juni 2009 15:04 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Er worden al vele honderden jaren katten gehouden die normaal vrij rond kunnen wandelen. Daar houd je dus gewoon rekening mee. Ga je overigens aan een duivenmelker hetzelfde vragen.
Ik heb nog nooit geen last gehad van andermans katten, maar dat zal inderdaad aan mij liggen.quote:Op zondag 7 juni 2009 15:07 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
In jouw redenatie kan ik me niet vinden, "omdat het jaren lang al gebeurd is het nou eenmaal zo". Nonsens natuurlijk. Het is jouw huisdier, jouw verantwoordelijkheid (ook volgens de wet). En als jouw kat bijvoorbeeld mijn halve tuin sloopt (ja die katten bestaan), dan probeer ik er eerst op een nette manier voor te zorgen dat jouw kat niet meer in mijn tuin kan. Lukt dat niet, dan spreek ik jou erop aan en verwacht ik dat jij maatregelen treft. Zou een mooie boel zijn dat anderen zich maar moeten schikken aan het gegeven dat jij je beesten niet binnen wil houden. Maar ik kan mij niet vinden in de oplossing van de buurman van TS.
Snap je wat ik bedoel?
Persoonlijk heb ik er geen last van als andermans katten bij mij rondlopen, maar als je er wel last van hebt zijn er prima diervriendelijke maatregelen om katten te weren uit je tuin.quote:Op zondag 7 juni 2009 15:08 schreef N.icka het volgende:
[..]
Tegenwoordig woon je allemaal tegenelkaar aan , daar moet je rekening mee houden, dus niet een ander opzadelen met jou katten
Fijn voor jou, een gegeven is echter dat er wel degelijk mensen zijn die er last van hebben. Daarnaast vroeg ik ook niet of jij er last van had, ik gaf aan dat jouw redenatie erg vreemd op mij overkomt.quote:Op zondag 7 juni 2009 15:11 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit geen last gehad van andermans katten, maar dat zal inderdaad aan mij liggen.
Ik schreef dan net ook duidelijk dat je zelf prima diervriendelijke maatregelen kan treffen als jij last hebt van katten in je tuin. Zoals gebruikelijk lopen de meeste katten in Nederland vrij rond en dat is een gegeven waar je rekening mee moet houden.quote:Op zondag 7 juni 2009 15:14 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Fijn voor jou, een gegeven is echter dat er wel degelijk mensen zijn die er last van hebben. Daarnaast vroeg ik ook niet of jij er last van had, ik gaf aan dat jouw redenatie erg vreemd op mij overkomt.
De buurman van TS heeft er bijvoorbeeld wel last van en mijn ouders bijvoorbeeld ook. Daar werd bijvoorbeeld regelmatig de tuin compleet omgewoeld of gebruikt als kattenbak, waardoor planten het niet overleefden. Die gebruiken nu van die afweer stink middeltjes, en dat gaat redelijk goed.
Ik heb ook een poes en geen tuin maar balkon, en als ook maar een van mijn buren last van d'r heeft als ze buiten komt dan ga ik zeker proberen de overlast te beperken. Het is mijn huisdier, dus mijn verantwoordelijkheid.
Dat iets al honderden jaren het geval is, vormt nog geen reden om het nu ook toe te laten. Het was ook al vele honderden jaren normaal om in de stadsgracht te scheiten. Gelukkig dat we daar nu anders tegen kijken.quote:Op zondag 7 juni 2009 15:04 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Zoals ik ook al aangaf ben ik het niet eens met de actie van de buurman.quote:Op zondag 7 juni 2009 15:17 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik schreef dan net ook duidelijk dat je zelf prima diervriendelijke maatregelen kan treffen als jij last hebt van katten in je tuin. Zoals gebruikelijk lopen de meeste katten in Nederland vrij rond en dat is een gegeven waar je rekening mee moet houden.
Het is niet helemaal duidelijk zie ik. Ik schreef dat ik geen last heb van andermans katten die bij mij rondlopen. Ik heb geen kat die bij de buren komt.quote:Op zondag 7 juni 2009 15:17 schreef Vitale het volgende:
[..]
Dat iets al honderden jaren het geval is, vormt nog geen reden om het nu ook toe te laten. Het was ook al vele honderden jaren normaal om in de stadsgracht te scheiten. Gelukkig dat we daar nu anders tegen kijken.
Overigens: In de middeleeuwen werden katten zonder pardon doodgeknuppeld en verbrand
Verder ben ik het er wel mee eens dat deze actie van de buurman niet ideaal is. Heeft hij al vaker te kennen gegeven dat hij niet is gediend van katten in zijn tuin? Heb je toen al een oplossing voorgedragen?
Het gaat er niet om dat je er geen last van hebt, het gaat erom dat jouw redenatie niet opgaat.quote:Op zondag 7 juni 2009 15:21 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Het is niet helemaal duidelijk zie ik. Ik schreef dat ik geen last heb van andermans katten die bij mij rondlopen. Ik heb geen kat die bij de buren komt.
Ik heb nog nooit voor overlast gezorgd of enige klacht gehad. Je mag hopen dat je zo'n nette buurman krijgt als mij.quote:Op zondag 7 juni 2009 15:21 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Zoals ik ook al aangaf ben ik het niet eens met de actie van de buurman.
En dat laatste vind ik dus nonsens. Jouw beest, jouw verantwoordelijkheid. Ik hoop dat jij nooit mijn buurman wordt met zo'n instelling
Ik zie dat jij mijn redenatie niet kan volgen, dat is wat anders.quote:Op zondag 7 juni 2009 15:23 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Het gaat er niet om dat je er geen last van hebt, het gaat erom dat jouw redenatie niet opgaat.
Hij zal wel een paar pinnen door z'n hart hebben inmiddelsquote:
Hopelijk is dat een positief tekenquote:
Nou, daar hoop ik dan inderdaad opquote:Op zondag 7 juni 2009 15:26 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit voor overlast gezorgd of enige klacht gehad. Je mag hopen dat je zo'n nette buurman krijgt als mij.![]()
Voor de laatste keer. Het is gebruikelijk dat katten vrij rond lopen in Nederland, dat is een gegeven. Als je persoonlijk last hebt van katten kan je daar prima zelf diervriendelijke maatregelen tegen nemen. Natuurlijk mag je als kattenbezitter zelf ook maatregelen nemen, als dat mogelijk is, om eventuele overlast te beperken.
De meeste katten blijven gewoon binnenquote:Op zondag 7 juni 2009 15:17 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Zoals gebruikelijk lopen de meeste katten in Nederland vrij rond en dat is een gegeven waar je rekening mee moet houden.
Dat dus!quote:Op zondag 7 juni 2009 15:12 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Persoonlijk heb ik er geen last van als andermans katten bij mij rondlopen, maar als je er wel last van hebt zijn er prima diervriendelijke maatregelen om katten te weren uit je tuin.
Nog een keer proberen dan. In Nederland horen de meeste mensen wel eens de muziek van de buren, ruiken de rook van de barbecue van de buren, het geluid en de stank van een buurman van de hobby van de buurman, een kat van de buren die door jouw tuin loopt etc.quote:Op zondag 7 juni 2009 15:29 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Hopelijk is dat een positief teken
[..]
Nou, daar hoop ik dan inderdaad op
En voor de laatste keer: dat iets al langere tijd zo is wil niet zeggen dat het goed is of dat, omdat jij iets accepteert, iedereen dat maar moet doen. Maar goed, ik geloof dat je niet snapt dat een drogredenering niet tot de waarheid leidt.
Spijkers blijven zitten/gaan weg?quote:Op zondag 7 juni 2009 16:42 schreef huize het volgende:
Zo opgelost slotje!
Maar voor de uitgebreide versie. Aangebeld op een normale manier aangegeven dat ik het er niet mee eens was. Discussie uiteraard, overlast, etc etc. Aangekaart dat ik ook last van de vogels heb etc etc. Maar dat we toch als fatsoendelijke buren moeten kunnen leven. Dus als er weer overlast is word het even besproken en kijken we SAMEN wat we er aan kunnen doen. Dus katten gewijs en vogel/klus gewijs.
Heb ik ook, en dat werkt perfect.quote:Op zondag 7 juni 2009 16:52 schreef 360spider het volgende:
eingelijk wel een zielige buurman!!
zet er dan op z`n minst schrik draad op dan schrikt hij maar een beetje!!!!!
spijkers gaat mij echt te ver
Tuurlijk die vent zal kei en kei hard gaan ontkennen.quote:Op zondag 7 juni 2009 16:49 schreef huize het volgende:
Na overleg en discussie of de spijkers schade veroorzaken besloten de spijkers daar te laten maar als er dan toch verwondingen ontstaan worden ze verwijderd en zijn de dierenarts kosten voor de buurman.
Je hebt er dus altijd last vanquote:Op zondag 7 juni 2009 15:11 schreef rutger05 het volgende:
Ik heb nog nooit geen last gehad van andermans katten
Kan je kat van bovenaf op die schutting springen? Want als-ie dan met z'n kop op zo'n spijker prikt, is het wel afgelopen met je kat...quote:Op zondag 7 juni 2009 16:49 schreef huize het volgende:
... maar als er dan toch verwondingen ontstaan worden ze verwijderd en zijn de dierenarts kosten voor de buurman.
Ja, ik vind het een beetje raar dat TS zijn kat proefpersoon laat spelen. Alsof de kat geen last heeft van verwondingen zogauw de dierenartsbon is betaald.quote:Op zondag 7 juni 2009 19:07 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Kan je kat van bovenaf op die schutting springen? Want als-ie dan met z'n kop op zo'n spijker prikt, is het wel afgelopen met je kat...
Helaas ben jij als eigenaar aansprakelijk voor schade die door jouw spullen wordt toegebracht, zeker als je weet dat er een gevaarzettend element aan is. Dus of jij het nou hebt gedaan of de buurman, feit is dat ze in jouw schutting zitten, en dat jij dat weet én hebt laten zitten. Dus iedere buurtbewoner die redelijkerwijze aannemelijk kan maken dat zijn/haar kat door jouw schutting verwondingen heeft opgelopen, komt bij jou aan de bel hangen, en het is maar de vraag of jouw eventuele aansprakelijkheidsverzekering dat dan wil vergoeden, omdat je zelf niet voldoende zorgvuldig bent geweest door de gevaarzettende situatie bewust te laten bestaan.quote:Op zondag 7 juni 2009 19:44 schreef huize het volgende:
De katten kunnen er niet op springen alleen over heen lopen vanaf een schuurtje of vanaf een plat dak. Dus die zullen zich wellicht een keer prikken en dan een andere route kiezen. En ook al zitten ze in mijn schutting het is duidelijk dat ik ze er niet in heb gezet aangezien de buurman ze ook op zijn lagere hekje heeft.
Das nou weer grote onzin - omdat er van die sukkels zijn die van katten houden moeten gewone mensen daar rekening mee houden?quote:Op zondag 7 juni 2009 14:59 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Wat een onzin. We leven hier in een dichtbevolkt gebied waar katten gehouden worden. Daar moet je gewoon rekening mee houden.
heb je wel eens geprobeerd op een normale schutting een schuine rand te maken die er niet meteen weer afvalt of zoveel ondersteuning nodig heeft dat de schutting er vervolgens esthetisch niet meer uit ziet?quote:Op zondag 7 juni 2009 21:24 schreef Phuturistixxx het volgende:
Waarom moet dit nu weer met spijkers? Kan je niet een schuin opstaande rand maken? Er zijn zoveel dingen te bedenken om te voorkomen dat katten die schutting kunnen gebruiken om naar de tuin van buren te gaan...
Nou volgens mij is dat niet zo heel moeilijk.. maar dat was 1 van de vele dingen die mogelijk zijn?quote:Op zondag 7 juni 2009 21:39 schreef zomaareennaam het volgende:
[..]
heb je wel eens geprobeerd op een normale schutting een schuine rand te maken die er niet meteen weer afvalt of zoveel ondersteuning nodig heeft dat de schutting er vervolgens esthetisch niet meer uit ziet?
En een schutting met rechtop staande spijkers ziet er wel esthetisch goed uit?quote:Op zondag 7 juni 2009 21:39 schreef zomaareennaam het volgende:
[..]
heb je wel eens geprobeerd op een normale schutting een schuine rand te maken die er niet meteen weer afvalt of zoveel ondersteuning nodig heeft dat de schutting er vervolgens esthetisch niet meer uit ziet?
Ja tuurlijk, laat diegene die die beesten zonodig los moet laten lopen er maar zelf voor zorgen.quote:Op zondag 7 juni 2009 21:46 schreef Phuturistixxx het volgende:
[..]
Nou volgens mij is dat niet zo heel moeilijk.. maar dat was 1 van de vele dingen die mogelijk zijn?
Een sleuf in de bovenkant van de schutting frezen en daar een latje in zetten, oogjes op de schutting plaatsen met door de oogjes visdraad ofzo... noem maar op..
Ik zeg toch niet dat die buurman dat moet doenquote:Op zondag 7 juni 2009 21:52 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Ja tuurlijk, laat diegene die die beesten zonodig los moet laten lopen er maar zelf voor zorgen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |