abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75339069
quote:
Op zondag 6 december 2009 14:32 schreef Twinky het volgende:
hoe zijn jullie eigenlijk van nederland naar china gevlogen? en hoeveel kostte dat? ik ben aan het kijken voor komende zomer, maar hoe goedkoper hoe beter, maakt niet uit hoe crappy het is of dat je drie keer moet overstappen
Toevallig heb ik afgelopen week geholpen met het boeken van een vlucht voor een vriendin, aangezien ze begin januari voor 3 weken naar China komt. Dat was vanaf Dussëldorf met een overstap 's nachts in Dubai, dus niet heel relaxt, maar kostte slechts 400,- euro.

Nu is januari wel zo'n beetje het absolute laagseizoen. Voor de zomer zou ik op minimaal 500 euro rekenen. Bekende maatschappijen met goedkope vluchten zijn AeroFlot, Air China, FinnAir, maar af en toe ook gewoon British Airways of KLM. Tegen die tijd gewoon veel data proberen, en dan kom je vast wel iets moois tegen. Momondo.com is wel een aanrader. Deze zoekt in allerlei vergelijkingssites zoekt, dus ideaal.
When you came pulling in here, did you notice a sign out in front of my house that said Dead Nigger Storage?
  zondag 6 december 2009 @ 16:39:48 #177
92409 Twinky
Little star.
pi_75340477
ja wat ik zag bij aeroflot was ruim 600 zonder taxes...
  zondag 6 december 2009 @ 16:44:03 #178
92409 Twinky
Little star.
pi_75340604
Eigenlijk zoek ik een website waar ik in kan vullen van ergens in juli heen, ergens in augustus terug, vertrekken ergens in west-europa en aankomen ergens in china en dan de goedkoopste!
pi_75358905
quote:
Op zondag 6 december 2009 16:39 schreef Twinky het volgende:
ja wat ik zag bij aeroflot was ruim 600 zonder taxes...
Bij Aeroflot zit wel een addertje onder het gras, omdat je een tussenstop in Moskou maakt. Het vliegtuig dat vervolgens vanuit Moskou vertrekt hoeft niet te voldoen aan de Europese luchtvaartnormen. Met name wat betreft veiligheidseisen kan dit nadelig uitpakken. Anderzijds hoor je ook weer niet dagelijks dat er Russische vliegtuigen neerstorten, dus misschien valt het ook wel mee.

Overigens geen idee wanneer je wilt vertrekken, maar als dat ergens in de zomer is ben je nog veel te vroeg met boeken. Maatschappijen hebben nu nog niet echt concurrerende prijzen voor die periode. Om een voorbeeld te geven: ik ben eind augustus met British Airways naar Hong Kong gevlogen, met een terugvlucht ergens halverwege juli 2010. Dat ticket heb ik exact een maand vantevoren geboekt en kostte alles inclusief 530,- euro.
When you came pulling in here, did you notice a sign out in front of my house that said Dead Nigger Storage?
  maandag 7 december 2009 @ 03:45:21 #180
238694 Rbhp
sakwadicock
pi_75359465
Ik vlieg nooit met KLM, altijd met Cathay via Hong Kong. En anders Emirates Airlines via Dubai maar dan kom ik in Duitsland aan en dat is niet handig voor mij. Betaal rond de 700 euro voor een retourtje prive. Zakelijk vliegen is helaas met KLM, wel business, maar toch heb ik het niet zo op KLM.
No bad soldiers under a good leader
  maandag 7 december 2009 @ 06:17:33 #181
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_75359700
quote:
Op maandag 7 december 2009 03:45 schreef Rbhp het volgende:
Ik vlieg nooit met KLM, altijd met Cathay via Hong Kong. En anders Emirates Airlines via Dubai maar dan kom ik in Duitsland aan en dat is niet handig voor mij. Betaal rond de 700 euro voor een retourtje prive. Zakelijk vliegen is helaas met KLM, wel business, maar toch heb ik het niet zo op KLM.
De stewardessen zijn gewoon een stuk leuker met Cathay (of andere Aziatische maatschappijen)
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
pi_76002115
Iemand enig idee waar je moet zijn voor vuurwerk volgende week? Heb een feestje in Pudong met Oud & Nieuw, maar vraag me af of Puxi niet beter is..
pi_76209667
Weet iemand toevallig hoe makkelijk het is om een Chinees visum in HongKong te krijgen? Ik heb nu een half jarig F-Visa (stage) en ik was van plan om binnenkort een week macau en hk te bezoeken maar ik moet erna wel weer terug china in kunnen, aangezien ik als ik terug kom nog maar 8 dagen blijf (eerst 2 dagen Kanton en dan 6 Xiamen vanwaar ik 6dagen later vertrek) heb ik hopelijk genoeg aan een toeristenvisum. Op internet lees ik allemaal tegenstrijdige reacties of het nu wel of niet mogelijk is om te doen omdat het moeilijker zou zijn geworden sinds de olympische spelen.

Heb ik hier nog extra formulieren bij nodig oid? Want bij mijn eerste F-visa moest ik allemaal officiele documenten meesturen en als ik het goed begrijp hoeft dit bij een toeristenvisum niet?
Once I had a little game, I think you know the game I mean, I mean the game called go insane!
-je webicon was 3,8Mb, max. 100Kb toegestaan, niet terugplaatsen!-
pi_79510834
Schoppetje voor nelisb.
 FR
pi_79517510
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 22:11 schreef Bora-Bora het volgende:
Schoppetje voor nelisb.
Neliswie? Wat een hondenweer vandaag trouwens..
  woensdag 24 maart 2010 @ 03:10:40 #186
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_79517683
Vraagje, een Chinese collega beweerde gisteren dat als ze een werkvisum voor bijvoorbeeld Duitsland willen hebben dat 20.000 euro kost (!) ?!?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zondag 28 maart 2010 @ 09:52:49 #187
238694 Rbhp
sakwadicock
pi_79663485
Wat is je vraag?
  zondag 28 maart 2010 @ 20:31:59 #188
223512 HugoChavez
Amor vincit Omnia
pi_79681153
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 03:10 schreef static het volgende:
Vraagje, een Chinese collega beweerde gisteren dat als ze een werkvisum voor bijvoorbeeld Duitsland willen hebben dat 20.000 euro kost (!) ?!?
Van China weet ik het niet, maar voor Oekraïners en Moldaviërs bijvoorbeeld kost het 200 euro voor de Schengen visum plus iets van 10.000 euro smeergeld. Jawel, smeergeld bij Nederlandse ambtenaren die werken in Kiev.
En anders is het gewoon 'njet'.

Wil je rijk worden? Wordt ambtenaar op een Nederlandse ambassade. Nederlanders integreren iets té goed in de Oekraïense samenleving. Je hoeft niet alle gebruiken over te nemen.
"Wie kinderen heeft, is bezorgd om zijn kinderen. Wie runderen heeft, is bezorgd om zijn runderen.
Wie niets heeft, kent geen zorgen.", Bhoedda
"Voorwaar, de vermindering wordt vaak tot aanwinst,
de vermeerdering vaak tot verlies.", Lao Tzu
pi_79846684
Ik heb een vraagje is ¤200 genoeg om een maand door te komen in China in steden als shanghai en hangzhou? Ik heb begrepen dat 2000yuan een gemiddelde maandloon is in China dus tja vandaar mijn vraag
Echter heb ik begrepen dat je in steden als shanghai, beijing en hangzhou op een gemiddelde uitgave van ¤1000 moet verwachten als je naar Nederlandse maatstaven wil leven. Klopt dit?

Bovenstaande baseer ik op normale huurwoningen.
pi_79858247
quote:
Op donderdag 1 april 2010 21:23 schreef Mekkalomp het volgende:
Ik heb een vraagje is ¤200 genoeg om een maand door te komen in China in steden als shanghai en hangzhou? Ik heb begrepen dat 2000yuan een gemiddelde maandloon is in China dus tja vandaar mijn vraag
Echter heb ik begrepen dat je in steden als shanghai, beijing en hangzhou op een gemiddelde uitgave van ¤1000 moet verwachten als je naar Nederlandse maatstaven wil leven. Klopt dit?

Bovenstaande baseer ik op normale huurwoningen.
Wel, om te beginnen komt ¤200 helaas niet meer overeen met RMB 2000. Op het moment zelfs slechts 1850,-. Gemiddeld over heel China genomen kan die 2000 RMB per maand wel kloppen, maar voor Shanghai ligt het zeker hoger. Daarnaast zul je echt op een houtje moeten bijten als je dat wilt halen. Vanaf 5k RMB kun je in Shanghai redelijk relaxt leven. Het is lastig te vergelijken met Nederland, omdat sommige dingen veel duurder zijn, zoals stappen, maar andere zaken zijn weer veel goedkoper. Uit eten, taxi etc is spotgoedkoop bijvoorbeeld.

Echter, als je heel Westers wilt blijven qua eten en producte, etc dan wordt het wel prijzig. 1000 euro per maand lijkt me wel weer wat overdreven, maar goed. Ook in Nederland zijn er grote verschillen tussen de Randstad en Noord-Oost Groningen, om maar iets te noemen, dus het is net wat je gewend bent. Wat zijn de plannen?
pi_79872866
Dank je voor je reactie. Op dit moment heb ik geen plannen, puur uit nieuwsgierigheid stelde ik mijn vraag.
pi_79928473
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 05:45 schreef just.in.case het volgende:

[..]

Wel, om te beginnen komt ¤200 helaas niet meer overeen met RMB 2000. Op het moment zelfs slechts 1850,-. Gemiddeld over heel China genomen kan die 2000 RMB per maand wel kloppen, maar voor Shanghai ligt het zeker hoger. Daarnaast zul je echt op een houtje moeten bijten als je dat wilt halen. Vanaf 5k RMB kun je in Shanghai redelijk relaxt leven. Het is lastig te vergelijken met Nederland, omdat sommige dingen veel duurder zijn, zoals stappen, maar andere zaken zijn weer veel goedkoper. Uit eten, taxi etc is spotgoedkoop bijvoorbeeld.
Die 5K is dan inclusief huur? Mijn huur was namelijk 2250 RMB. Met 2750 over in de portemonee kan 't welleens krap bij kas worden naar mijn idee....
Stappen kan trouwens ook welleens goedkoop zijn in bijv. Soho of Sky.... I know, niet de vetste tenten, maar 60-100 RMB Openbar is natuurlijk niet duur

Hoe lang zit je ondertussen in Shanghai nu??
pi_79930056
Of 5k haalbaar is hangt inderdaad met name van je huur af. Op het moment betaal ik 3k per maand, omdat mijn huisgenoot vertrokken is, maar voorheen was dat RMB 1700. Of je van de overige 3300 goed kunt leven hangt natuurlijk sterk van je leefstijl af, maar het is in veel opzichter rianter dan dat ik voorheen als student gewend was. Al blijft het lastig vergelijken natuurlijk.

Op het moment ben ik overigens twee weken even niet in Shanghai, maar voor zaken in Guangzhou en Hong Kong. Halverwege maart was ik nog vijf dagen in Dalian, in het Hoge Noorden, dus ik mag niet klagen. Toevallig gisteren nog wezen stappen in Guangzhou, eveneens naar SoHo en Babyface. Wellicht vanavond weer. Begrijp dat jij inmiddels weer in Nederland zit? Ik werk sowieso nog t/m eind mei, en heb daarna nog 7 weken om wat rond te reizen. Uiteindelijk ben ik dan bijna 11 maanden weg geweest.
pi_79934337
5k RMB is vergelijkbaar met 2k euro in Nederland?
pi_79962374
quote:
Op zondag 4 april 2010 15:18 schreef Mekkalomp het volgende:
5k RMB is vergelijkbaar met 2k euro in Nederland?
Mwa, dat blijft heel lastig vergelijken. Sommige zaken zul je met een salaris van 2k in Nederland niet kunnen veroorloven, terwijl je dat met 5k RMB in Shanghai wel zal kunnen. En vice versa. Westerse merkproducten zijn in China vaak zelfs duurder dan in Europa, dus dan kun je lang sparen voor je iPhone in China. Anderzijds, de luxe van het nemen van een taxi is in Nederland vrij ongebruikelijk. Maar goed, in China is een taxi dan ook weer geen Mercedes, etc Het blijft appels met peren vergelijken.
  maandag 5 april 2010 @ 12:22:19 #196
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_79963062
Een hollandse geeft "engels" aan chinese kinderen Ja dolle pret
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_79967711
quote:
Op maandag 5 april 2010 12:22 schreef Schenkstroop het volgende:
Geen idee op wie je doelt, maar ik geef zeker geen Engelse les. Daarnaast denk ik dat Nederlanders prima Engels kunnen geven in China, mits ze beschikken over de juiste kwalificaties. Genoeg Chinese docenten Engels die zelfs slechts gebrekkig Engels spreken, dus ik mis je punt even.

[ Bericht 16% gewijzigd door just.in.case op 05-04-2010 15:03:26 ]
pi_79967780
quote:
Op maandag 5 april 2010 12:22 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik heb er ook Engels aan Chinese studenten gegeven, ging prima.
  maandag 5 april 2010 @ 19:10:13 #199
238694 Rbhp
sakwadicock
pi_79975683
5k RMB is echt geen 2k Euro, bij lange na niet. Voor Shanghai heb je minimaal 10k per maand nodig om normaal te leven, verzekerd te zijn en 1x per jaar terug te kunnen naar Nederland of ergens anders in de regio vakantie te kunnen vieren. Shanghai is een dure stad en als buitenlander zijnde ga je niet elke dag in een lokaal restaurantje voor 10 RMB eten, dat hou je niet vol. Mijn verzekering alleen al kost me 2k RMB per maand.
pi_79975886
In mijn tijd was 10 RMB ongeveer 1 euro. Kun je trouwens 10k verdienen als taaldocent (met een MA) in Shanghai?

Alhoewel ik, als ik besluit weer naar China te gaan, ook best in een kleinere stad tevreden zou zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')