Toevallig heb ik afgelopen week geholpen met het boeken van een vlucht voor een vriendin, aangezien ze begin januari voor 3 weken naar China komt. Dat was vanaf Dussëldorf met een overstap 's nachts in Dubai, dus niet heel relaxt, maar kostte slechts 400,- euro.quote:Op zondag 6 december 2009 14:32 schreef Twinky het volgende:
hoe zijn jullie eigenlijk van nederland naar china gevlogen? en hoeveel kostte dat? ik ben aan het kijken voor komende zomer, maar hoe goedkoper hoe beter, maakt niet uit hoe crappy het is of dat je drie keer moet overstappen
Bij Aeroflot zit wel een addertje onder het gras, omdat je een tussenstop in Moskou maakt. Het vliegtuig dat vervolgens vanuit Moskou vertrekt hoeft niet te voldoen aan de Europese luchtvaartnormen. Met name wat betreft veiligheidseisen kan dit nadelig uitpakken. Anderzijds hoor je ook weer niet dagelijks dat er Russische vliegtuigen neerstorten, dus misschien valt het ook wel mee.quote:Op zondag 6 december 2009 16:39 schreef Twinky het volgende:
ja wat ik zag bij aeroflot was ruim 600 zonder taxes...
De stewardessen zijn gewoon een stuk leuker met Cathay (of andere Aziatische maatschappijen)quote:Op maandag 7 december 2009 03:45 schreef Rbhp het volgende:
Ik vlieg nooit met KLM, altijd met Cathay via Hong Kong. En anders Emirates Airlines via Dubai maar dan kom ik in Duitsland aan en dat is niet handig voor mij. Betaal rond de 700 euro voor een retourtje prive. Zakelijk vliegen is helaas met KLM, wel business, maar toch heb ik het niet zo op KLM.
Neliswie? Wat een hondenweer vandaag trouwens..quote:
Van China weet ik het niet, maar voor Oekraïners en Moldaviërs bijvoorbeeld kost het 200 euro voor de Schengen visum plus iets van 10.000 euro smeergeld. Jawel, smeergeld bij Nederlandse ambtenaren die werken in Kiev.quote:Op woensdag 24 maart 2010 03:10 schreef static het volgende:
Vraagje, een Chinese collega beweerde gisteren dat als ze een werkvisum voor bijvoorbeeld Duitsland willen hebben dat 20.000 euro kost (!) ?!?
Wel, om te beginnen komt ¤200 helaas niet meer overeen met RMB 2000. Op het moment zelfs slechts 1850,-. Gemiddeld over heel China genomen kan die 2000 RMB per maand wel kloppen, maar voor Shanghai ligt het zeker hoger. Daarnaast zul je echt op een houtje moeten bijten als je dat wilt halen. Vanaf 5k RMB kun je in Shanghai redelijk relaxt leven. Het is lastig te vergelijken met Nederland, omdat sommige dingen veel duurder zijn, zoals stappen, maar andere zaken zijn weer veel goedkoper. Uit eten, taxi etc is spotgoedkoop bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 1 april 2010 21:23 schreef Mekkalomp het volgende:
Ik heb een vraagje is ¤200 genoeg om een maand door te komen in China in steden als shanghai en hangzhou? Ik heb begrepen dat 2000yuan een gemiddelde maandloon is in China dus tja vandaar mijn vraag
Echter heb ik begrepen dat je in steden als shanghai, beijing en hangzhou op een gemiddelde uitgave van ¤1000 moet verwachten als je naar Nederlandse maatstaven wil leven. Klopt dit?
Bovenstaande baseer ik op normale huurwoningen.
Die 5K is dan inclusief huur? Mijn huur was namelijk 2250 RMB. Met 2750 over in de portemonee kan 't welleens krap bij kas worden naar mijn idee....quote:Op vrijdag 2 april 2010 05:45 schreef just.in.case het volgende:
[..]
Wel, om te beginnen komt ¤200 helaas niet meer overeen met RMB 2000. Op het moment zelfs slechts 1850,-. Gemiddeld over heel China genomen kan die 2000 RMB per maand wel kloppen, maar voor Shanghai ligt het zeker hoger. Daarnaast zul je echt op een houtje moeten bijten als je dat wilt halen. Vanaf 5k RMB kun je in Shanghai redelijk relaxt leven. Het is lastig te vergelijken met Nederland, omdat sommige dingen veel duurder zijn, zoals stappen, maar andere zaken zijn weer veel goedkoper. Uit eten, taxi etc is spotgoedkoop bijvoorbeeld.
Mwa, dat blijft heel lastig vergelijken. Sommige zaken zul je met een salaris van 2k in Nederland niet kunnen veroorloven, terwijl je dat met 5k RMB in Shanghai wel zal kunnen. En vice versa. Westerse merkproducten zijn in China vaak zelfs duurder dan in Europa, dus dan kun je lang sparen voor je iPhone in China. Anderzijds, de luxe van het nemen van een taxi is in Nederland vrij ongebruikelijk. Maar goed, in China is een taxi dan ook weer geen Mercedes, etc Het blijft appels met peren vergelijken.quote:Op zondag 4 april 2010 15:18 schreef Mekkalomp het volgende:
5k RMB is vergelijkbaar met 2k euro in Nederland?
Geen idee op wie je doelt, maar ik geef zeker geen Engelse les. Daarnaast denk ik dat Nederlanders prima Engels kunnen geven in China, mits ze beschikken over de juiste kwalificaties. Genoeg Chinese docenten Engels die zelfs slechts gebrekkig Engels spreken, dus ik mis je punt even.quote:Op maandag 5 april 2010 12:22 schreef Schenkstroop het volgende:
Een hollandse geeft "engels" aan chinese kinderen Ja dolle pret![]()
Ik heb er ook Engels aan Chinese studenten gegeven, ging prima.quote:Op maandag 5 april 2010 12:22 schreef Schenkstroop het volgende:
Een hollandse geeft "engels" aan chinese kinderen Ja dolle pret![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |