Ben afgelopen weekend verhuisd naar een nieuw appartement, op loopafstand van Jiangsu Road station. Wat dus nog steeds dicht bij Zhongshan Park is. Qua uitgaan ben ik de afgelopen zes weken naar Muse, Babyface, Zapatas, Mural, G-Plus, Windows en Barbarossa geweest. Met name Babyface is favoriet, in combinatie met de open bar in Mural op vrijdag . Nog op het lijstje staan M2, Richie's, M1NT, Sin, Vue Bar, Bar Rouge, en ongetwijfeld nog een aantal waar ik nog niet van op de hoogte ben.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 07:31 schreef MassApeal het volgende:
Mooi dat het iedereen bevalt! Waar bevinden jullie je altijd in Shanghai naast het werk? Just in case woont bij Zhongshan park toch?
Hebben jullie overigens nog vaste plekken om uit te gaan? Moet zeggen dat ik zoveel mogelijk verschillende tenten probeer te bezoeken hiero. Echter is the spot bijv de vaste kroeg vanuit het werk, zit sky zo goed als om de hoek etc.
Wat dichterbij het centrum ook, dat is wel handig lijkt me!quote:Op donderdag 29 oktober 2009 08:30 schreef just.in.case het volgende:
[..]
Ben afgelopen weekend verhuisd naar een nieuw appartement, op loopafstand van Jiangsu Road station. Wat dus nog steeds dicht bij Zhongshan Park is. Qua uitgaan ben ik de afgelopen zes weken naar Muse, Babyface, Zapatas, Mural, G-Plus, Windows en Barbarossa geweest. Met name Babyface is favoriet, in combinatie met de open bar in Mural op vrijdag . Nog op het lijstje staan M2, Richie's, M1NT, Sin, Vue Bar, Bar Rouge, en ongetwijfeld nog een aantal waar ik nog niet van op de hoogte ben.
Was vandaag even op en neer naar een klant in Nantong, maar daar was het niet veel beter. Matig.quote:
Het begint in Shanghai nu ook wel echt fris te worden. Afgelopen weekend al handschoentjes aangeschaft, en ben van plan komend weekend een jas op maat te laten maken. Iemand ervaring met de Shi Liu Pu fabric market? Was daar eveneens afgelopen weekend, op aanraden van locals, en het lijkt inderdaad paradijs op aarde. Drie overhemden besteld, eens kijken of dat goed bevalt.quote:Op zondag 15 november 2009 08:25 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ben beter in lezen en schrijven dan spreken maar goed...zit hier nu net een maand. Wel gelijk lekker dik pak sneeuw hier in Shijiazhuang. Begint nu weer wat te smelten, en er is de afgelopen tijd niks bijgekomen. Was wel verbaasd (en opgelucht) dat Flickr wel gewoon werkt hier.
Shi Liu Pu fabric market?? Ben ik niet bekend mee. Waar zit dat ergens? Is dat soms die onder het science and technology museum?quote:Op dinsdag 17 november 2009 14:37 schreef just.in.case het volgende:
[..]
Het begint in Shanghai nu ook wel echt fris te worden. Afgelopen weekend al handschoentjes aangeschaft, en ben van plan komend weekend een jas op maat te laten maken. Iemand ervaring met de Shi Liu Pu fabric market? Was daar eveneens afgelopen weekend, op aanraden van locals, en het lijkt inderdaad paradijs op aarde. Drie overhemden besteld, eens kijken of dat goed bevalt.
Nah, dit is één van de minder bekende fabric markets. 168 Dongmen Lu, niet ver van de Bund en het oude gedeelte van Shanghai. Sowieso zul je binnen een markt nog de juiste shop moeten vinden. Veel shops delen een aantal tailors, dus dan is het lastig oordelen over de kwaliteit. Echter, de zaak waar ik mijn shirts besteld heeft z'n eigen tailor. Hij liet ook visitekaartjes zien van o.a. Zweedse en Italiaanse diplomaten, wel mooi. Als het goed bevalt laat ik inderdaad ook één of twee pakken maken. Heb nu een RTW van SuitSupply, dus daar is allicht verbetering mogelijk.quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:54 schreef MassApeal het volgende:
[..]
Shi Liu Pu fabric market?? Ben ik niet bekend mee. Waar zit dat ergens? Is dat soms die onder het science and technology museum?
Verder heb ik gemengde ervaringen met de fabric markets hier. De overhemden zijn vaak prima en niet duur. De pakken, het pak wat ik zelf op had laten meten was wat minder vond ik.
Verder hebben er mensen pakken op laten meten die prima zijn voor de prijs, met hier en daar een jasje wat iets te strak zat.
Voor de prijs kun je niet klagen, maar verwacht geen top kwaliteit.
Daar ben ik niet bekend mee inderdaad, kende alleen lujiabang en science and technology. Heb overigens laatst nog 5 overhemden laten maken op science and technology. Prima overhemden voor 8 euro per stuk.quote:Op dinsdag 17 november 2009 16:34 schreef just.in.case het volgende:
[..]
Nah, dit is één van de minder bekende fabric markets. 168 Dongmen Lu, niet ver van de Bund en het oude gedeelte van Shanghai. Sowieso zul je binnen een markt nog de juiste shop moeten vinden. Veel shops delen een aantal tailors, dus dan is het lastig oordelen over de kwaliteit. Echter, de zaak waar ik mijn shirts besteld heeft z'n eigen tailor. Hij liet ook visitekaartjes zien van o.a. Zweedse en Italiaanse diplomaten, wel mooi. Als het goed bevalt laat ik inderdaad ook één of twee pakken maken. Heb nu een RTW van SuitSupply, dus daar is allicht verbetering mogelijk.
Overigens, waarom je laat je je visum niet gewoon in Shanghai verlengen? Hong Kong is niet onaardig, maar ook niet bepaald gratis. Als je nog mooi wilt stappen kan ik Club Azure in Lan Kwai Fong aanraden, zeker op vrijdagavond is dat gegarandeerd feest.Oh, en het Wang Fat hostel is erg goedkoop, en in ieder geval schoon. Moet lukken voor ongeveer 120 HKD per nacht en heel centraal gelegen (Causeway Bay).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |